بیاین واقع بین باشیم: 

ما در این پاییز در دوره ای هستیم که ممکن است برایمان به اندازه پاییز های گذشته خوشایند نباشد، ولی هنوز هم برخی تحولات و تغییراتی در زندگیمان وجود دارند که با روبرو شدن با آنها احساس شادی و خوشحالی میکنیم. یکی از همین تحولات تغییر فصل است. ما هنوز دوست داریم به این فکر کنیم که برای ۶ ماهه دوم سال از چه لباس هایی و یا چه ترندی و یا چه مدی استفاده کنیم تا هم روحیه ما را بالا ببرند و هم با پوشیدنشان احساس خوبی نسبت به خود داشته باشیم، حتی اگر مجبور باشیم آن ها را با ماسک بپوشیم. بنابراین با نزدیکتر شدن به فصل سرما و تغییر رنگ برگ درختان از سبز به طلایی و نارنجی ، به این واقعیت انکار ناپذیر میرسیم که زندگی در جریان است، خواه به دلخواه ما باشد یا نباشد. با تغییر شیوه ی لباس پوشیدن در این فصل احتمالا اول به سراغ کمد خود میرویم و لباس هایی که دوستشان داریم و ۶ ماه برای پوشیدنشان صبر کردیم را بیرون میاوریم و در درجه ی بعدی به فکر خریدن لباس هایی میافتیم که دوست داریم داشته باشیم و بپوشیم. آنچه ما اکنون به دنبال آن هستیم مد مطلوب فصل، اما واقعی و زیباست. لباس هایی که همچنان برای این فصل در صدر جدول هستند، لباس های بافتنی چه پیراهن و بلوز و چه کت و ژاکت به همراه بوت های راحت و شیک که شبیه بوت های سربازهاست و در سال های اخیر بسیار ترند شده است تا بپوشیم و به جنگ خیابانها برویم، در کنار اینها باید توجه داشت که در پاییز هم بلوز هایی با بزرگنمایی زیاد در شانه ها و آستین های پفی ، گوشواره های صفحه ای و بزرگ و در دسته بندی آخر لباس های گرم و نرمی که به معنای واقعی کلمه ما را یاد خانه میاندازد، بسیار محبوب خواهد بود.  

قانون اول: مجموعه های بافتنی و ژاکت ها 

دسته بندی لباس های بافتنی در این پاییز میتواند یا یک پیراهن بافتنی راحت از برند بوتگا ونتا(Bottega Veneta) باشد که با طراحی ویژه در یقه ، شکل آن را متفاوت کند یا یک پیراهن بلندتر پشمی با شکل غیر متقارن و آستین های بلند از برند مرینو(Merino) یا یک ژاکت اور سایز راحت از برند مارنی(Marni) که بتوانیم به عنوان پوشش رویی از آن استفاده کنیم. ویکتور گلمود(Victor Glemaud) خالق بافتنی های متمایز با یک دوخت خاص میگوید: “شما هنوز مد میخواهید، هنوز هیجان دارید و هنوز میخواهید در قرار ملاقات ها عالی به نظر برسید.” او استدلال میکند که لباس هایی که طراحی میکند برای هر مصرف کننده ای مناسب است و تمامی سلیقه ها را در بر میگیرد. به همین دلیل، هنگامی که او در حین قرنطینه کار خود را با مصرف مستقیم انجام می داد ، تصمیم گرفت اندازه های لباسی و سایز هایی از بسیار کوچک تا بسیار بزرگ (۳ ایکس لارج) را ارائه دهد. او می گوید: “من در یک حباب طراحی نمی کنم. این مربوط به جهانی است که اکنون در آن زندگی می کنیم.” از طراحی های جالب توجه او شبح یک شانه است که طراحی یقه آن به شکلیست که یک شانه بسیار بیشتر به معرض نمایش گذاشته شده است.  

همانطور که در بخش مقدمه اشاره شد، با توجه به دورانی که در آن زندگی میکنیم محوریت کار ها از راه دور است بنابراین لباس بالا تنه  و شکل زیور آلاتی که استفاده میکنیم همچنان در اصل قرار خواهد داشت. به عنوان پیشنهاد لباس هایی با سر شانه های بزرگ و طرح دار و بزرگنمایی بسیار زیاد و یا گوشواره های حلقه ای و بزرگ و ظریف یا لباس های طرحدار که آستین های پفی بسیار بزرگی دارند، بسیار جذاب خواهند بود.  

قانون دوم: حلقه های رویای

یک طراح محبوب، اخیرا توصیه کرده است که وقتی در دورانی زندگی میکنید که بیشتر وقت خود را در زوم (zoom) هستید، اگر فقط تکیه دهید و کل صفحه را پر کنید ، جذابتر به نظر میایید. بنابراین با توجه به اینکه صورت شما در بسیاری از جلسات، اغلب از نزدیک مشاهده میشود، بهتر است از زیورآلات و گوشواره های جذاب برای نمایش قدرت و اعتماد به نفس بیشتر استفاده کنید. جمیل محمد(Jameel Mohammad) ، که چهار سال پیش خط طلا و جواهر خود برند خیری(Khiry) را آغاز کرد ، می گوید به دلایل کاملاً شخصی معتقد است زیورآلات جسورانه نسبت به زیورآلات ساده بسیار طنین اندازتر هستند. او میگوید: “طی چند سال گذشته ، ما به دنبال اهمیت فرهنگی حلقه ها برای افراد رنگین پوست بوده ایم که از مفاهیم مرسوم زیبایی کنار گذاشته شده اند.” به همین دلیل در طراحی های خود از مروارید در کنار حلقه های گوشواره بهره برده است تا با استفاده آنها توسط رنگین پوستان ، یک ترکیب رنگ زیبا ایجاد شود.  

قانون سوم: اهمیت لباس بالاتنه 

در نمایشگاه پاییز ۲۰۲۰، بالنسیاگا(balenciaga) (طراح شرکت کالای لوکس فرانسوی) ، یک بلوز صورتی با آستین های بسیار عجیب و غریب به رخ کشید. Saint Laurent نیز نسخه های برجسته ای از سری طراحی های تعظیم گربه (pussy-bow) را با آستین های حریر دلنشین و یقه های کراواتی لطیفی در معرض نمایش گذاشت. اهمیت زیبایی یک بالاتنه مناسب ، زمانی برای شما عیان میشود که کارهای درخشانی مثل یک کت خوشرنگ و جذاب با پارچه ی ساتن براق از کریستوفر جان راجرز(Christopher John Rogers) ممکن است سریعتر از یک اسپرسو دابل تلخ شما را برای جلسه کاری صبح بیدار کند. سیمون روچا (Simone Rocha)  ، که به خاطر بلوزهای تجملی و مفصلی که می تواند زنانگی را به طور کامل به نمایش بگذارد، معروف است، توصیه می کند به یک سیاه و سفید بچسبید با یک آستین پفی بزرگ و یک یقه پیروت (یقه ای که شبیه لباس های دلقک هاست) تا افراد حاضر در جلسه ی گروه مجازی خود را خیره کنید . روچا می گوید: “هنگام نشستن باید راحت باشد ، اما شما چیزی را می خواهید که زیبا باشد. من احساس می کنم در یک بلوز بزرگ شده ام!” این جمله یعنی بلوز نقش خانه را برای ما ایفا میکند و طراحی های او نیز بر همین پایه است که باید تمامی احساس خوشایندی که در یک مکان به اسم خانه داریم در بلوزی که میپوشیم تداعی شود.  

قانون چهارم: بوت سربازی

علت علاقه به این شکل از بوت ها بسیار واضح است. اول اینکه به ما قدرت و اعتماد به نفس یک جنگجو را میدند و در مرحله ی بعدی بسیار راحت هستند طوری که میتوان ساعت ها و ساعت ها با آن ها پیاده روی ، کوهنوردی، دوچرخه سواری کرد و به کاویدن بیشتر محل زندگی خود پرداخت. با هر استایلی چه کژوال و چه رسمی میتوان آنها استفاده کرد و محدودیت سنی و جنسیتی هم ندارد. مثلا یک بوت از برند دکتر مارتنز (Dr. Martens) از سری ۱۴۶۰ آنقدری جذاب هست که چه کهنه باشد چه تکراری و یا جدیدتر بتواند روز ما را بسازد به معنای واقعی کلمه احساس کنیم روی زمین راه میرویم و قدم برمیداریم. در مورد همین شکل از بوت ها از ولنتینو(valentine) یک جمله ی معروف وجود دارد: این بوت ها پیروز هستند ، همانطور که یک کفش ارتش می تواند پیروز باشد. نمای دیگری از این بوت ها در دیور(Dior) دیده میشود که با رنگ سفید گچی مانند کفش های کتانی به نظر میرسند که برای هر فصلی مناسب هستند و صرفا در جهت مطلوب به نظر رسیدن استایل میتوانیم با هر لباسی از آن ها استفاده کنیم. کریس لبا(Chris Leba) ، مدیر خلاق برند R13 ، برداشت ویژه ای از این طراحی ها دارد. به گفته وی ، طراحی این شکل از بوت ها یک تلاش عمدی برای مقابله و فراتر بردن مفروضات جنسیتی از طریق کفش است. او می گوید: “کفش های پاشنه بلند را می توان خیلی زنانه دانست، و کفش جنگی تخت شاید خیلی مردانه باشد. اما این بوت ها سن و جنس ندارند و مثل شلوار جین، مورد علاقه ی شما هستند.” بنابراین با از میان برداشت این سد جنسیتی و پوشیدن این شکل بوت های سربازی میتوان به اتحاد جامعه انسانی پیوست و این یکی از دلایل محبوبیت این شکل از بوت ها در سال های اخیر است.  

قانون پنجم: نزدیکتر به خانه 

این روزها ، خانه فقط یک خانه نیست.  بلکه دفتر کار شما ، اتاق بازی شما ، اتاق جلسات شما و مکانی است که روزانه وقت بیشتر خود را در آن میگذرانید. در حالی که ما بیرون رفتن از اتاق خودمان و نشستن در اتاق نشینمن را یک سرگرمی تلقی میکنیم تعجب آور نیست که دوست داشته باشیم لباس های بسیار راحت و گرم و نرم بپوشیم؛ حتی اگر در خانه نباشیم هم گاهی در محیط های بیرون از خانه دوست داریم خودمان را در پتوی گرم و نرم بپیچیم و بنشینیم یک گوشه ی دنج چای بنوشیم. به همین دلیل خیلی ناخودآگاه ممکن است به سمت پارچه ها وطراحی لباس هایی برویم که مثل تکه دوزی های روتختی ها هستند و یا پتوهای گلدار و یا لحاف های چرخ دوزی شده که نمونه هایی از آنها به ترتیب در برند بده (Bode)، اترو (etro) و فندی (fendi) دیده میشود. شرکت معروف Emily Adams Bode که در زمینه پوشاک ایجاد شده است از بافت واقعی زندگی ما نشات گرفته است. مثل دستمال های قدیمی ، پرده ها ، لحاف ها و سفره ها. او می گوید که شیفته روایت های پنهانی است که این منسوجات در اختیار دارند. از گذشته و تاریخ و هرآنچه که برای ما خوشایند است. او میگوید: “وقتی همه چیز متوقف شد ، کارمندان ما از خانه های خود تکه پارچه های مختلفی آوردند و یک لباس نو ساختند.” می گوید: “من می خواهم مردم از خرید لباس های من و تحویل دادن آنها هیجان زده شوند، برای من ، لباس همین است.”  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.



واحد پول


fa_IRPersian