پلتفرم فروش مجدد آنلاین ThredUp “گزارش فروش مجدد” سالانه خود را راه اندازی کرده است که نشان می دهد انتظار می رود بازار دست دوم ( محصولات بازیافتی – لباس ) ایالات متحده تا سال 2027 به 70 میلیارد دلار برسد.
گزارش امسال که با مشارکت GlobalData منتشر شد، نشان میدهد که در ایالات متحده، فروش مجدد آنلاین باعث رشد میشود. در واقع، فروش مجدد آنلاین سریعترین بخش در حال رشد بازار دست دوم ( لباس های بازیافتی ) ایالات متحده است و انتظار میرود طی 5 سال آینده به طور متوسط سالانه 21 درصد رشد کند.
مصرف کنندگان آمریکایی که از دست دوم استقبال می کنند، می گویند که ارزش، محرک اصلی است که بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. حدود 37 درصد از مصرف کنندگان نسبت بیشتری از بودجه پوشاک خود را در سال گذشته صرف دست دوم ( لباس های بازیافتی – مد پایدار ) کردند. از این تعداد، 63 درصد هزینه های خود را در پاسخ به تورم افزایش دادند.
خرید مجدد نیز آسانتر از همیشه شده است زیرا خردهفروشان با برنامههای فروش مجدد مارکدار در سال 2022 به شدت افزایش یافتند. هشتاد و هشت برند برنامههای فروش مجدد اختصاصی را در سال 2022 راهاندازی کردند که 244 درصد افزایش نسبت به سال 2021 نشان میدهد.
با نگاهی به آینده، میتوانیم انتظار داشته باشیم که خردهفروشان همچنان به فروش مجدد به عنوان یک ابتکار تجاری استراتژیک نگاه کنند. 82 درصد از خرده فروشانی که فروش مجدد را ارائه می دهند، انتظار دارند که بازدهی مثبتی داشته باشد، در حالی که 45 درصد از مدیران خرده فروشی که فروش مجدد را ارائه می دهند، می گویند که خواسته های سرمایه گذاران را در مورد ESG برآورده می کنند.
دست دوم و لباس های بازیافتی و در مسیر مد پایدار هم چنان یکی از سریعترین بخشهای در حال رشد در پوشاک است و فروش مجدد آنلاین بهویژه شاهد رشد قابلتوجهی است. آنچه که امسال بهویژه قابلتوجه است، جزئیات جدیدی است که انتظار میرود نسلهای جوان چه میزان رشد آتی را با افزایش قدرت خریدشان در نظر بگیرند. نیل ساندرز، مدیر عامل گلوبال دیتا گفت.
خردهفروشان سنتی با ورود به فروش مجدد به این تقاضا پاسخ میدهند و واقعاً آنهایی هستند که بازار را به جلو میبرند، و ما انتظار داریم که در خردهفروشی افزایش یابد زیرا دست دوم به یک سبک زندگی برای مصرفکنندگان تبدیل میشود.»
مد پایدار و بازیافت لباس های مختلف و استفاده مجدد از مهمترین و پر سود ترین بخش های صنعت مد در آمریکا در چند سال اخیر است که کمک بی نهایتی به کاهش ضایعات و و البته کمک بسیار عظیمی به سبد خرید خانوار های آمریکایی داشته و دارد