راهنمای تایپ بدنی پلاس سایزها

شما با توجه به اندامتان چه اصولی را برای لباس پوشیدن انتخاب می‌کنید؟ در تمام مقالات در مجله‌های مختلف مد و فشن در مورد اندام‌ افراد لاغر و یا افرادی که نسبت وزن و قد مناسبی دارند صحبت می‌شود، اما در مورد افرادی که پلاس سایز هستند و اینکه آن‌ها چطور لباس بپوشند هیچ صحبتی نمی‌شود. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که در راهنمای تایپ بدنی پلاس سایزها را بررسی کنیم و در ارتباط با این افراد صحبت کنیم.

پلاس سایزها چه کسانی هستند؟

یک روند ناخوشایندی که چندسالی بود و همچنان هست که باب شده، مورد تمسخر قرار دادن افراد پلاس سایز با الفاظی مثل چاق و … است. در صورتی که همه ما باید بفهمیم که هر فرد فارغ از اندام و چهره‌اش را بپذیریم و حق تمسخر کسی را نداریم. بلعکس بنظر من خیلی از افراد پلاس سایز از زیبایی ظاهری فوق‌العاده‌ای برخوردارند. چند سال پیش یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های مد و فشن (ویکتوریا سیکرت) که همه آن را به معرفی مدل‌ها و سوپر مدل‌های فیت می‌شناختند تصمیم گرفت تا برای نمایش کالکشن لباس‌هایش از افراد معمولی با هر اندام و ظاهری استفاده کند. ویکتوریا بکهام به همه فهماند که به جز مدل‌ها با اندام‌های مهندسی‌شان افراد معمولی جامعه هستند که مخاطب ما هستند، پس چرا حس بدی را از اینکه همچین اندامی برای پوشیدن این لباس ندارند به آن‌ها القا کنیم.

پلاس سایز‌ها الزاما به دلیل پرخوری دچار اضافه وزن نمی‌شوند و خیلی از آن‌ها مشکلات ژنتیکی دارند که باعث می‌شود وزن آن‌ها در یک برهه از زمان اضافه شود. اما آن‌ها هم حق زندگی و خوش‌تیپ بودن دارند، کمااینکه ما مدل‌ها و سوپرمدل‌های پلاس سایز زیادی مثل اشلی گراهام داریم که مورد تحسین همگان نیز قرار می‌گیرند. پس قبل از شروع راهنمای تایپ بدنی پلاس سایزها این نکته را در نظر بگیریم که بیاییم با همه افراد فارغ از هر چهره و اندامی مهربان‌تر باشیم.

تایپ‌های بدنی افراد پلاس سایز

در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که چه لباسی برای تکمیل سیلوئت شما مناسب است، حال هر تایپ بدنی که داشته باشید.

اندام راسته یا مستطیلی

افرادی که شکل بدنشان در قسمت بالاتنه و پایین تنه به یک اندازه است و در واقع اندازه شانه‌ها و سینه‌هایشان با باسن آنها یکسان است. در این تایپ بدنی معمولا کمر شما خیلی به چشم نمی‌آید. ۱. معمولا بلوزهایی که شانه‌های شما در آن نمایش داده شود برای این تیپ بدنی مناسب است. ترجیحا سعی کنید لباس‌هایی با یقه V شکل بپوشید که به برجسته کردن کمر کمک کند.
۲. لباس‌های سرهمی یا همرنگ که انگار یک لباس سرهمی پوشیدید و استفاده از یک کمربند اندام را زیباتر نمایش می‌دهد.
۳. دامن شلواری‌های A-line پاها را کشیده تر نشان می‌دهد و حجم باسن و ران‌ها را نشان نمی‌دهد.

اندام راسته پلاس سایزها

اندام ساعت شنی پلاس سایزها

این اندام همانطور که از اسمش پیداست مثل ساعت شنی است. عرض شانه و سینه برابر با باسن، با این تفاوت که کمر باریک‌تری به نسبت اندام راسته را دارا هستند در این تایپ بدنی تمرکز روی برجسته کردن کمر باریک آن‌هاست. برای این اندام بهتر است:
۱. لباسی بپوشید که کمر شما را زیباتر نشان دهد.
۲. تاپ یا بلوزهای پپلوم بپوشید که کمر شما را برجسته کند. (لباس‌های پپلوم اینگونه هستند که در قسمت کمر جسبان و در قسمت پایین آن باز می‌شوند.)
۳.تاپ‌های اسکوپ و یا یقه V بپوشید که ظاهر شما را به بهترین شکل نمایش دهد.
اگر می‌خواهید منحنی‌های بدن را بپوشانید از لباس‌های تیره رنگ با راه‌راه عمودی استفاده کنید.

اندام سیبی شکل

این افراد که دارای اندام به اصطلاح سیبی شکل هستند، شانه و باسن‌های متعادلی دارند. در این اندام معمولا بالاتنه حجیم‌تری دارند، پس بهتر است که:
۱. بلوزهایی با آستین‌های حجم‌دار بپوشید و بلوزهایی باشد که به لاغرتر نشان دادن شکم و کمر شما کمک کند.
۲. شلوارهای گشاد بپوشید و پاهای خود را با استفاده از شلوار گشاد و یا دامن کمی پُر تر نشان دهید.
۳. لباس‌هایی بپوشید که اصطلاحا روچینگ باشد یا در واقع در قسمت کمر چسبان باشد و به استتار شکم شما کمک کند.

اندام گلابی شکل پلاس سایزها

در این نوع اندام‌ها باریک‌ترین و یا کم عرض‌ترین قسمت بدن شما شانه‌های شماست و در عوض شما در قسمت باسن و ران کامل و پُر تر هستید. برای این فرم اندام پلاس سایزها باید:
۱. با اکسسوری‌ها و یقه لباستان توجه را به سمت بالاتنه‌تان جذب کنید.
۲. از شلوارهای بوت کات و یا دامن شلواری‌های A-Line تیره رنگ برای باریک‌تر نشان دادن پایین تنه استفاده کنید.
۳. سعی کنید با پوشیدن لباس‌هایی که کمر ظریف شما را برجسته می‌کند، حواس‌ها را به سمت بالاتنه بکشانید و مطمئن شوید تاپ و یا ژاکت‌هایی بپوشید که در بالا یا زیر پهن‌ترین قسمت باسنتان قرار می‌گیرد بپوشید.

اندام مثلثی یا بالاتنه پُر

یکی از تایپ‌های بدنی پلاس سایزها، در این شکل اندام، نیمه بالایی بدن شما از نیمه پایینی بدنتان بزرگ‌تر است. و قسمت شانه و سینه‌های شما عرض بیشتری نسبت به قسمت‌های دیگر بدنتان دارد. و اندام شما به تدریج از قسمت باسن به پایین باریک‌تر و لاغرتر می‌شود.
۱. از تاپ‌ها و بلوزهای سایز بزرگ با یقه V برای عدم توجه به سینه‌هایتان استفاده کنید تا این قسمت مقداری پوشانده شود.
۲. از رنگ‌های تیره مانند مشکی، زغالی، سورمه‌ای و … استفاده کنید ظاهر جذاب‌تری داشته باشید.
۳. از دامن شلواری‌های A-Line یا شلوارهای گشاد اسپرت استفاده کنید تا تفاوت عرض شانه و باسن شما به چشم نیاید.

سخن پایانی

شما آیا جز دسته پلاس سایزها محسوب می‌شوید؟ اگر بله که کدام تایپ بدنی را دارید؟ برای استایل کردن، چکارهایی انجام می‌دهید؟ ما در مقاله راهنمای تایپ بدنی پلاس سایزها سعی کردیم بهترین پیشنهادها را به شما با تایپ بدنی خاص خودتان بدهیم. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.



Currency


en_USEnglish