پایتخت مد ایتالیا، مرکز پارچههای لوکس و خیاطان ماهر، در نمایش پاییز زمستان ۲۰۲۱ مصمم بود تا با نمایشهای دیجیتالی بر شرایط اجباری پاندمی غلبه کند.
در این هفته، از خانههای مد قدمتدار مانند ماسکینو گرفته تا استعدادهای نوظهور، همگی اجراهای پر سر صدایی داشتند.
برخی از برندها مانند versace خارج از تقویم مد ، نمایش خودشان را به اجرا گذاشتند و برخی دیگر مانند گوچی هنوز از کالکشن جدیدشان رونمایی نکردهاند
کالکشن پاییز ۲۰۲۱ دولچهگابانا با همکاری ISTITUTO ITALIANO DI TECNOLOGIA بود. این موسسه، مرکز انجام تحقیقات و پژوهشهای پیشرفته در زمینهی شناخت انسان و هوش مصنوعی است. به عقیدهی دومینیکو و استفانو این مجموعه پیش نمایشی از DGNEXTCHAPTER# (فصل بعدی DG) است.
بهعقیدهی مدیر علمی موسسهی تکنولوژی ژنوا: مشاهده روباتهای این موسسه در ران وی یک نمایش مد ، باعث میشود که با عموم مردم که این رویدادها را دنبال میکنند احساس نزدیکی ایجاد شود، بنابراین نتایج تحقیقات علمی، میراثی مشترک و در دسترس همه است.
خلاقیت Dolce & Gabbana و چشم انداز تکنولوژیی ژنوا تصویری از تاثیر بسیار خوب بر آیندهی مد را ایجاد میکند.
در فیلم پیش نمایش، رباتی به آتلیه D&G میرود و خود را مشتاق طراحی لباس، نشان میدهد و این دو طراح استقبال گرمی از این اشتیاق میکنند. در واقع فشن شو پاییز زمستان ۲۰۲۱ Dolce & Gabbana نشان میدهد که چگونه فن آوری و تکنولوژی با مهارت و هنرهای دستی، دو دنیای به ظاهر متفاوت در یک رویداد مشترک، بهم دیگر گره میخورند.
این مجموعه لباسهایی با الهام از دههی ۹۰ را در خود جا داده است. که ریشههای برند D&G در این دوره از تاریخ مد است و نشان دهندهی ادای احترام این دو طراح به گذشتهی خود است. البته آنها، به آیندهی بعد از دوران قرنطینه خوش بین و امیدوار هستند و بخشی از لباسها را با سبک دیسکو نیز تلفیق کردهاند.
ترکیب پترن برفکی و موجدار تلوزیونهای رنگی با ژاکتهای اورسایز، پالت رنگی مولتی کالر و متریال نایلونی از خصوصیتهای شاخص بخشی از این مجموعه بودند. خز و پترن پلنگی، رنگهای نئون و اکسسوری زنجیر به صورت لایر به همراه شلوارهای براق و تنگ از دیگر مشخصههای این کالکشن بود.
یک مجسمهی گوریل سبز شروع کنندهی فیلم کالکشن پاییز جورجیو آرمانی در هفته مد میلان بود! همین تصویر کافیست تا پی ببریم جورجیو با این کالکشن پیامی با احترام به مادر طبیعت و موجودات آن میدهد. او میگوید:این مجسمه نشان دهندهی عشق بزرگ من به حیوانات و طبیعت است.
من تصمیم گرفتم آن را در مرکز صحنه قرار دهم، زیرا فکر می کنم اکنون برای مردم بیش از هر زمان دیگری، یادآوری اهمیت محافظت از جهان طبیعی ضروری است و من به این موضوع متعهد هستم.
سال گذشته، گروه آرمانی کمک قابل توجهی به صندوق جهانی حیات وحش کردند؛ برای کمک به حفاظت از گوریلها، که گونهای در معرض خطر انقراض هستند.
ادای احترام جورجیو فقط با این مجسمه نبود. بلکه با الهام از المانهای طبیعت، گلدوزی و پترنهایی را خلق کرد که طرحهای زنانه را با حسی عاشقانه، غنیتر جلوه میداد. آرمانی نگهبان سرسخت رئالیسم در مد است. اما در این فصل او حس عاشقانه جذابی را نیز به مجموعهی خودش تزریق کرد چون این مورد نیاز واقعی جامعهی مدرن است.
در این مجموعه امضاهای جورجیو آرمانی به وفور یافت میشود از کتهای آیکونیک و سبُک این برند گرفته تا شلوارهای رها و لَخت از جنس مخمل. برخی از شلوارهای این کالکشن پژواک استایل سارونگ بودند. رنگهای سبز، آبی، یاسی، مشکی و خاکستری از رنگهای موجود در پالت رنگی این کالکشن بود.
شور و هیجان، دو صفت مناسب برای کالکشن پاییز زمستان Emporio Armani به نام In the Mood for Pop است. این مجموعه که تلفیقی از سبک دههی ۸۰ و امضای جورجیو است در فضایی با چراغهای نئونی به نمایش گذاشته شد.
جورجیو آرمانی در مورد الهامات این کالکشن میگوید “دهه ۸۰ یک لحظه جادویی بود، طغیانی از خلاقیت، خیال و پول؛ درست بعد از سختیهای دهه ۷۰ من نمی دانم که آیا بعد از دوران پاندمی، شرایط مشابهی را خواهیم دید یا خیر. اما من مطمئنا امیدوارم که چنین باشد.”
با توجه به این صحبت آرمانی میشود امید به آینده خوب را به شکل مشهودی در این مجموعه ببینیم. بنابراین لباسها برای داشتن یک استریت استایل شیک طراحی شده و مناسب برای تفریح و گشت و گذار است. شلوارهای فاق بلند به همراه کتهای کوتاه در کنار پارچه مخمل و خز در پالت رنگی صورتی فوشیا، طیف بنفش، سبز کله غازی و سورمهای از مشخصات شاخص این مجموعه بود.
شاید بیشترین نکتهای که در کالکشن پاییز زمستان ۲۰۲۱ ورساچه به چشم میآمد بازگشت جی جی حدید به ران وی و البته مونوگرام جدید ورساچه باشد! این مجموعه که خارج از تاریخ هفته مد میلان به نمایش گذاشته شد در قالب یک ویدئو منتشر شد.
مدلها که مثل یک بازیگر به لباسها روح داده بودند، در مسیر سازههای چوبی برگرفته از مونوگرام جدید این برند، قدم بر میداشتند. “La Greca” به معنی “یونانی” در واقع جایگزینی مدرنیته شدهی امضای قبلی طرح یونانی این برند است که اغلب در حواشی لباسهای بکار میرفت.
با دیدن این مونوگرام ناخوداگاه برندهایی نظیر “فندی”، “بالما” و “گویا” به ذهن متبادر میشوند. در واقع مونوگرام، برای فروش بیشتر پس از دوران قرنطینه و در راستای نیاز جوانان و استراتژی تجاری این برند است.
اغلب لوکها سیلوئت تنگ داشتند که بازتاب روحیهای سرکش با ظاهری مستحکم، قدرتمند و جسورانه بود. اما در همین مجموعه لباسهایی نیز وجود داشت که با استایلی راحت مناسب دوران بعد از قرنطینه هستند.