احتمالاً تا پنج سال گذشته اینفلوئنسر مد و استایل یا فشن بلاگر معنایی نداشت و مانکن برندها، استایلیست‌ها و طراحان لباس در زمینه مد و فشن فعالیت داشتند و علاقه‌مندان نیز از طریق مجله، برنامه‌های تلویزیونی یا عکس‌های اینترنتی با مدل لباس جدید زنانه و مردانه آشنا می‌شدند و از آن‌ها الگوبرداری می‌کردند.

با رونق بیشتر مجله‌ آنلاین مد و فشن و افزایش صفحات مد و استایل در پلتفرم اینستاگرام و یوتیوب، هر فردِ علاقه‌مند به مد و فشن توانست موفقیت چشمگیری در این زمینه حاصل کند. چرا که مردم نیز با این افراد که از دل جامعه وارد دنیای مد و فشن شدند، ارتباط نزدیک‌تری داشتند و همین مسئله باعث شد که توجه برندهای معروف دنیا نیز به آن‌ها جلب شود و برای پوشیدن لباس یا استفاده از اکسسوری‌هایشان قراردادهای چشمگیری ببندند.

در این میان افرادی نیز به واسطه شغل یا شهرتشان به‌‌عنوان فشن بلاگر نیز فعالیت می‌کنند و برخی نیز بدون هیچ پشتوانه‌ای موفق به جلب توجه و نظر مردم و برندهای معروف در سراسر دنیا شدند که در این مقاله قصد داریم به این دو گروه بپردازیم. اگر به حرفه بلاگری علاقه دارید، شاید شما هم با شناخت مسیر این افراد بتوانید به موفقیت چشمگیری برسید.

اینفلوئنسر در دوره تکنولوژی به افراد تاثیرگذاری می‌گویند که در فضای مجازی همچون اینستاگرام یا یوتیوب فعالیت دارند. بلاگر به افرادی می‌گویند که در در وبلاگ یا سایت خود، متن یا عکس‌های فعالیت یا حوزه مورد علاقه خود را به اشتراک می‌گذارند.

ماریانو دی وایو (Mariano Di Vaio  )

ماریانو دی وایو، یک اینفلوئنسر جوان متولد ۱۹۸۹ در ایتالیا است که این روزها به عنوان مدل و بازیگر فعالیت می‌کند. ماریو در سن ۱۸ سالگی با رویای مدل و بازیگر شدن راهی نیویورک، یکی از شهرهای مهم مد و فشن شد و در نهایت به رویای خود رسید. اما مسیر او چندان هم هموار نبود و او نیز با مشکلاتی روبه‌رو شد.

با این حال او یکی از پیشروان بلاگری در صنعت مد و فشن است، چرا که به مسئله‌ای توجه کرد که در آن سال‌ها در نیویورک چندان چشمگیر نبود. بنابراین او در سال ۲۰۱۲ اولین وبلاگ مد و فشن و سبک زندگی خود را در نیویورک راه‌اندازی کرد و با موفقیت چشمگیری روبه‌رو شد. چرا که پس از او بلاگرهای بسیاری در دنیای مد و فشن مشغول به وبلاگ نویسی شدند و ایده، علایق، تجربیات و سبک زندگی خود را درباره دنیای مد و فشن نوشتند.

این روزها بلاگ ماریانو دی وایو یکی از منابع اصلی مد و فشن، ورزش، سفر، موسیقی و فیلم و سریال است که خانم‌ها و آقایان بسیاری از او الگوبرداری می‌کنند. ماریو در صفحه اینستاگرام خود نیز با وجود ۶٫۱ میلیون دنبال کننده در تاریخ سپتامبر ۲۰۲۰، موفقیت چشمگیری به‌دست آورده است.

از موفقیت‌های وی می‌توان همکاری با برند هوگو باس، دولچه اند گابانا و کلوین کلاین اشاره کرد. اگر می‌خواهید رمز موفقیت او را در این عرصه بدانید، صداقت او درباره تجربیاتش از استفاده از لباس و برندهای دنیا باعث توجه بیشتر مردم شد.

کایلی جنر (Kylie Jenner )

اگرچه کایلی جنر وبلاگ نویس نیست و احتمالاً موفقیت خود را مدیون خواهرش کیم کاردشیان است، اما او توانست با سن کم یکی از میلیونرهای موفق در دنیا شود که با مدل لباس جدید و مدل آرایش خود، الگوی بسیاری از نوجوانان و جوانان و حتی بلاگرهای دیگر شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، حساب کاربری کایلی جنر با ۱۹۴ میلیون دنبال کننده در سپتامبر ۲۰۲۰، برای پلتفرم اینستاگرام بسیار باارزش است و هرعکسی که او در اینستاگرام قرار می‌دهد از سوی اینستاگرام و برندهای مطرح دنیا مبلغ قابل توجهی دریافت می‌کند.

بسیاری از برندهای پوشاک و آرایش مطرح دنیا اسپانسر عکس‌های او در اینستاگرام می‌شوند و همین مسئله باعث فروش بالایشان نیز می‌شود، چرا که فالوئرهای کایلی جنر توجه خاصی به استایل و آرایش او دارند که این روزها سبک زندگی‌اش، بسیاری از نوجوانان دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

اگر می‌خواهید از قدرت کایلی جنر در صفحات مجازی بدانید، کافی است به یک اتفاق عجیب سال ۲۰۱۸ نگاه کوتاهی بیندازیم. کایلی جنر یکی از فعالان اسنپ چت بود که در سال ۲۰۱۸ یک پیام در توییتر با این عنوان «دیگه کسی از اسنپ چت استفاده نمی‌کنه؟ فقط من اینجام؟ خیلی غم‌انگیزه.» نوشت و روز بعد سهام اسنپ چت به ارزش بیش از یک میلیارد دلار سقوط کرد.

ناگفته نماند که کایلی جنر به تنهایی باعث سقوط سهام اسنپ چت نشد، اما قدرت اینفلوئنسرهای مد و فشن و آرایش در دنیای مدرن و وابسته به تکنولوژی را نیز نمی‌توان دست‌کم گرفت! چرا که بسیاری از آن‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زندگی افراد جامعه تأثیر دارند.

کیارا فرانی (Chiara Ferragni)

کیارا فرانی متولد ۱۹۸۷ در ایتالیا است که یکی از موفق‌ترین بلاگر و اینفلوئنسر مد و فشن در دنیا شناخته می‌شود. کیارا فرانی در سال ۲۰۰۹ بلاگ مد و فشن خود را در ایتالیا ارائه کرد که با توجه و علاقه مخاطبان بسیاری روبه‌رو شد.

برای مثال او در سال ۲۰۱۱ به عنوان تأثیرگذارترین فرد در استایل خیابانی به انتخاب روزنامه نیویورک شناخته شد و در سال ۲۰۱۳ بازدیدکنندگان بلاگ سالادِ بلوند (The Blonde Salad) به ۱۲ میلیون نفر در ماه رسید که در آن سال‌ها موفقیت چشمگیری در میان بلاگرها و حتی برندهای مطرح دنیا بود.

اکنون کیارا در اینستاگرام خود با ۲۰٫۹ میلیون دنبال کننده در سپتامبر ۲۰۲۰ نیز فعالیت گسترده‌ای دارد و مورد توجه برندهای معروف دنیا است. اما رمز موفقیت کیارا فرانی، به‌روز بودن او و حرکت با جریان زندگی شخصی‌اش است. برای مثال او هنگامی که صاحب فرزند شد و تشکیل خانواده داد، تمرکز بیشتری روی مد و استایل کودکان و سبک زندگی داشت که همین مسئله باعث موفقیت بیشتر او شد.

کیارا فرانی صاحب فروشگاه آنلاین لباس خودش است که لباس بچگانه، زنانه و اکسسوری در آن قرار دارد و در وبلاگ خود نیز از تجربیاتش درباره سبک زندگی، فرزند و مد و فشن می‌نویسد که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا به همراه دارد.

نگین میرصالحی (  Negin Mirsalehi)

نگین میرصالحی یکی از اینفلوئنسرهای موفق در اینستاگرام، فیس‌بوک و یوتیوب است که در سال ۱۹۸۸ در هلند در یک خانواده ایرانی متولد شد. او ابتدا هیچ اطلاعی درباره بلاگری نداشت و هنگامی که صفحه اینستاگرام خود را باز کرد، تنها عکس‌های شخصی با استایل خاص خود به اشتراک می‌گذاشت.

اما پس از مدتی تعداد فالوئرهای او بیشتر شد که تا سپتامبر ۲۰۲۰ به ۶٫۱ میلیون دنبال کننده از سراسر دنیا رسید. نگین میرصالحی به مدل لباس، مدل آرایش صورت و مو توجه بسیاری دارد و همین مسئله او را به یک الگوی مهم در دنیای مد و فشن تبدیل کرده است.

با موفقیت روزافزون او در یوتیوب و اینستاگرام، تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی بین‌الملل و بازاریابی و تجربه او از زنبورداری، توانست محصول نگهداری از مو با نام تجاری گیسو ارائه دهد که در با فروش فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شد.

نگین میرصالحی با برندهایی همچون دیور، کختیه و شوپارد همکاری دارد و به عنوان مدل افتخاری در برخی از فشن شوهای برندهای مطرح دنیا فعالیت می‌کند. با این حال موفقیت او در صفحه اینستاگرامش به دلیل انتخاب لباس، استایل، مدل آرایش، سفر و سبک زندگی‌اش است.

اسکات شومن (Scott Schuman)

داستان اسکات شومن کمی با اینفلوئنسر و بلاگرهای امروزی و جوان متفاوت است. شومن به عنوان عکاس مد و فشن فعالیت داشت و به دلیل مشکلات شخصی حرفه خود را کنار گذاشت، اما همیشه دوربین خود را همراه داشت.

او ابتدا از مردم عادی با لباس‌های عجیب، جذاب و خیره‌کننده نیویورک عکس می‌گرفت و سپس سایتی با نام thesartorialist ارائه داد و عکس‌های متفاوت خود را در آن سایت منتشر کرد. همین مسئله و عکس‌های متفاوت او از مد و فشن استایل خیابانیِ مردم عادی باعث موفقیت بیشترش و در نتیجه فعالیت و همکاری با مجله ووگ و استایل شد.

اکنون وب‌سایت و صفحه اینستاگرام اسکات شومن با همان نام thesartorialist بسیار پرطرفدار و پربازدید است و یکی از مرجع‌های اصلی طراحان، استایلیست و برندهای معروف دنیا محسوب می‌شود که تماشای آن خالی از لطف نیست.

لیندرا مدین (Leandra Medine)

لیندرا مدین کوهن، یک بلاگر معروف آمریکایی متولد ۱۹۸۸ است که شبیه به هیچ کس، به‌جز خودش نیست. در واقع تفاوتی که او با دیگر بلاگرهای دارد این است که به خط مد توجهی نمی‌کند و هر آن چه که دوست دارد را می‌پوشد و همین مسئله باعث موفقیت او شد.

لیندرا مدین در سال ۲۰۰۹ خرده نظرات خود را در وبلاگی می‌نوشت که توجه بسیاری از علاقه‌مندان به مد و فشن باعث شد که او سایت شخصی خود را راه‌اندازی کند و توجه مجله‌های مد و فشن و برندهای مطرح دنیا را به خود جلب نماید.

یکی دیگر از دلایل موفقیت او در دنیا مد و فشن، چهره ساده و لباس‌های ساده و ترکیب لباس‌های بدون قوانین قدیمی بود. به همین دلیل او در زمینه استایل خیابانی بسیار موفق است و به عنوان استایلیست افتخاری برخی از برندهای معروف دنیا، همچون منگو فعالیت دارد.

لیندرا در سایت شخصی خود مسائل مربوط به سبک زندگی و مد و فشن را با زبانی طنز بیان می‌کند و در بیشتر هفته‌های مد نیویورک، لندن، میلان و پاریس دعوت می‌شود. به گفته مجله فوربز، او یکی از ۳۰ وبلاگ نویس مد و فشن برتر است که اکنون ۵ کارمند در وبلاگ شخصی خود نیز دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.



Currency


en_USEnglish