اگر طرفدار کالاهای لوکس، برندهای مشهور و آیتم‌های چشم‌نواز هستید، بی‌تردید نام برند کلوئه (Chloé) را شنیده‌اید. حتی ممکن است حداقل یکی از محصولات این برند معتبر را در کمدتان داشته باشید. در این مطلب، قصد داریم اطلاعات خواندنی و جالبی را درباره این برند دوست‌داشتنی و تاریخچه آن با شما به‌اشتراک بگذاریم.

معرفی برند کلوئه

معرفی برند کلوئه
محصولات برند کلوئه در بزرگ‌ترین شهرهای جهان و در بوتیک‌های شیک و انحصاری در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارند./ عکس از: SOPA-Images

کلوئه یک برند لوکس فرانسوی است که همواره در طراحی بهترین نوع پوشاک و اکسسوری‌های زنانه پیشتاز بوده است. این برند از ابتدای فعالیت‌اش تلاش کرده ویژگی‌ها و ظرافت‌های دنیای زنان را به زیبایی و به آزادانه‌ترین شکل ممکن پاس بدارد و بر آن‌ها تاکید کند. کلوئه که هواداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد، جزو نخستین تولیدکنندگانی است که امکان پوشیدن لباس‌های آماده را برای خانم‌های شیک‌پوش فراهم کرده و به شکل قابل توجهی بر دنیای مد تاثیر گذاشته است. امروزه، نام کلوئه در کنار بزرگ‌ترین برندهای جهان قرار دارد و بوتیک‌های آن در شناخته‌شده‌ترین شهرهای دنیا نظر علاقه‌مندان را به خود جلب می‌کنند.

تاریخچه برند کلوئه چیست؟

تاریخچه برند کلوئه چیست؟
برند کلوئه در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و به‌دنبال نیاز روزافزون جامعه برای پشت سر گذاشتن خاطرات تلخ و در اختیار داشتن لباس‌هایی شیک و چشم‌نواز به‌وجود آمد.

برند کلوئه در سال ۱۹۵۲ میلادی توسط گابی آگیون (Gaby Aghion) راه‌اندازی شد. او که در شهر اسکندریه کشور مصر متولد شده و در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده بود در سال ۱۹۴۵، درست پس از به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم همراه با همسرش به پاریس نقل مکان کرد. در سال‌های پس از جنگ، دنیا و اهالی آن دستخوش تغییرات زیادی شدند. گابی هم که از این قاعده مستثنا نبود، جزو اولیه کسانی بود که نیاز روزافزون مردم به‌ویژه خانم‌ها را به دسترسی به پوشاک آماده درک کرد.

او که تصمیم داشت کسب‌وکار خودش را راه‌اندازی کند با طراحی لباس برای نزدیکان‌اش به زودی، قدم در راهی گذاشت که او را به چهره‌ای پیشرو در دنیای مد تبدیل کرد. گابی که کارش را با هدف ایجاد تغییراتی هر چند کوچک در زندگی شخصی و در دنیای زنانه اقوام‌اش شروع کرده بود، کم‌کم لذت ایجاد طرح‌ها و لباس‌های تازه و متنوع را تجربه کرد. به این ترتیب، او که از پشتکار زیادی برخوردار بود و به شکل قابل توجهی به جزئیات توجه می‌کرد، پیراهن‌های ظریف و مسحورکننده‌ای را ارائه داد که علاوه بر زیبایی، مدرن و به‌شدت راحت بودند. این‌گونه بود که برند کلوئه متولد شد.

ویژگی‌های برند کلوئه چیست؟ویژگی‌های برند کلوئه چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، توجه بسیار زیاد به جزئیات، ایجاد طرح‌هایی بی‌اندازه زنانه، ظریف و رمانتیک، مهم دانستن راحتی در عین شیک بودن؛ همکاری با طراحان جوان، بااستعداد و هنرمند و همچنین، اهمیت دادن به ویژگی‌ها و ساختار زندگی مدرن از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که همواره برند کلوئه را از دیگر رقیبان خود متمایز کرده است.

نگاهی به سیر تحول و رشد برند کلوئه در گذر زمان

نگاهی به سیر تحول و رشد برند کلوئه در گذر زمان
امروزه، محصولات برند کلوئه علاوه بر زیبایی براساس ترندهای روز و در عین حال، با در نظر گرفتن راحتی و آسایش مصرف‌کنندگان تولید می‌شوند./ عکس از: Edward-Berthelot

• در سال ۱۹۵۷، نخستین مجموعه لباس‌های کلوئه در یکی از کافه‌های پاریس به نمایش درآمد. این پیراهن‌ها که توسط خود گابی طراحی شده بودند با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شدند. این امر، گابی و همسرش را ترغیب کرد که تعدادی از طراحان جوان و با استعداد را استخدام کنند و کارشان را توسعه بدهند.
• در سال ۱۹۶۶، کارل لاگرفلد (Karl Lagerfeld) به‌عنوان طراح اصلی همکاری خود را با برند کلوئه آغاز کرد. به این ترتیب، کلوئه به یکی از برندهای نمادین دهه هفتاد میلادی تبدیل شد و نظر مشتریان برجسته‌ای مانند ژاکلین کندی، بریژیت باردو و گریس کلی را به خود جلب کرد.

نگاهی به سیر تحول و رشد برند کلوئه در گذر زمان
در این تصویر، کارل لاگرفیلد جوان را در مزون کلوئه و در حالی می‌بینید که برای این برند طراحی می‌کند./ عکس از: Daniel-SIMON

• در سال ۱۹۷۱، نخستین بوتیک این برند در پاریس افتتاح شد.
• در سال ۱۹۷۳، برند کلوئه پیراهنی منحصر به‌فرد را با نام راخمانینف (Rachmaninoff) در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. طراحی زیبا، استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید و همچنین، تکمیل این لباس خاص با روسری، توجه بسیاری از افراد صاحب سبک را به این پوشش جلب کرد. تا جایی که این سبک پوشش به یکی از نمادهای دهه هفتاد تبدیل شد.

نگاهی به سیر تحول و رشد برند کلوئه در گذر زمان
پیراهن راخمانینف، یکی از محصولات نمادین برند کلوئه است.

• در سال ۱۹۷۴، برند کلوئه کلاه‌های منحصر به‌فردی را به بازار عرضه کرد که تا مدت‌ها در میان دوست‌داران مد و فشن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند.
• در سال ۱۹۷۵، نخستین عطر زنانه Chloé در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت و به شکل قابل توجهی از آن استقبال شد.
• در سال ۱۹۸۵، برند کلوئه توسط هلدینگ ریچموند خریداری شد.
• در دهه هشتاد میلادی، این برند همچنان به همکاری با طراحان برجسته‌ای مانند کارل لاگرفیلد (تا سال ۱۹۹۲) و مارتین سیتبون (تا سال ۱۹۸۸) ادامه داد.
• در سال ۱۹۹۷، استلا مک کارتنی در عین جوانی همکاری خود را با این برند آغاز کرد و رویکردی تازه، زنانه، رمانتیک و اندکی گستاخانه را برای آن به ارمغان آورد.

نگاهی به سیر تحول و رشد برند کلوئه در گذر زمان
کیف‌های قفل‌دار پدینگتون برای نخستین بار توسط برند کلوئه تولید شدند و به شکل قابل توجهی در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفتند.

• در سال ۲۰۰۱، طراحان به‌نامی از قبیل فیبی فیلو وارد این مجموعه شدند و با افزودن ویژگی‌های شخصی و ملموس به طرح‌های کلوئه، نظر مشتریان شاخصی مانند ناتالی پورتمن را به تولیدات این برند جلب کردند.
• در سال ۲۰۰۲ میلادی، کلوئه خط تولید کیف، کالاهای چرمی کوچک و کفش‌های خود را راه‌اندازی کرد. به این ترتیب، کیف مشهور پدینگتون (Paddington) از برند Chloé برای اولیه بار روانه بازار شد.

معرفی برخی از محبوب‌ترین عطریات برند کلوئه

۱. Chloé Eau de Parfum

Chloé Eau de Parfum

این ادوپرفیوم زنانه، نسخه مدرن و امروزی همان عطر Chloé معروف است که بی‌تردید آن را می‌شناسید. در واقع، طراحان این عطر تلاش کرده‌اند رایحه اصلی آن محصول قدیمی و بسیار پرطرفدار را حفظ کنند و تنها با اندکی تغییر و افزودن کمی تازگی، آن را به نسل‌های جوان‌تر پیشنهاد دهند. رایحه این عطر از ترکیب انواع گل‌های سفید از صد تومانی گرفته تا فریزیا، گل رز و مگنولیا با ته‌مایه پودری تشکیل شده که در نهایت با بوی خوش چوب سدر و کهربا در هم می‌آمیزد و برای ساعات طولانی بر روی پوست‌تان به یادگار می‌ماند.

۲. Chloé Roses De Chloé

Chloé Roses De Chloé

این ادوپرفیوم زنانه بی‌تردید برای خانم‌هایی طراحی شده که عاشق گل رز هستند. کافی است مقدار کمی از این محصول را روی پوست‌تان اسپری کنید تا خودتان را در مزرعه‌ای سرشار از گل سرخ همراه با مگنولیا، ترنج، انواع مرکبات و سدر تصور کنید. در نهایت، رایحه ماندگار مشک سفید و کهربا هم به این ترکیب اضافه می‌شود تا تجربه‌ای ژرف‌تر و طولانی‌تر را برایتان ایجاد کند.

۳. Chloé Nomade Eau de Parfum

Chloé Nomade Eau de Parfum

این ادوپرفیوم با رایحه‌ای گرم و میوه‌ای مشام شما را نوازش می‌دهد و با ترکیبی از روایح مرکبات، هلو، چوب صندل و مشک سفید فضای اطراف‌تان را آکنده می‌کند.

۴. Chloé Love Story

Chloé Love Story

اگر به‌دنبال یک رایحه ماندگار می‌گردید که فصل بهار را برایتان تداعی کند، پیشنهاد می‌کنیم عطر Love Story از برند کلوئه را امتحان کنید. این ادوپرفیوم ماندگار با به‌کارگیری روایح کلاسیک و استفاده از فرمولی تازه برای مصرف‌کنندگان جسوری طراحی شده که می‌خواهند ویژگی‌های دنیای کلاسیک و مدرن را در کنار هم تجربه کنند.

۵. Chloé Fleur de Parfum

Chloé Fleur de Parfum

این ادوپرفیوم جذاب را می‌توان به‌عنوان خواهر کوچک‌تر و بازیگوش عطر معروف و قدیمی Chloé به حساب آورد. این عطر پودری لطیف با نت‌های مرکبات تازه‌ای آغاز می‌شود که یادآور هوای خنک و روح‌افزای حومه فرانسه است. در ادامه، نت‌های گل شاه‌پسند، شکوفه گیلاس و گل رز هم به آن اضافه شده و با رایحه دلپذیر و ملایم بادام و برنج تکمیل می‌شود.

۶. Chloé Atelier de Fleurs Vanilla Planifolia

Chloé Atelier de Fleurs Vanilla Planifolia

این ادوپرفیوم بی‌نظیر با ترکیبی از روایح ارکیده، وانیل، انواع گل‌ها و کهربا حس شیرین راحتی و در امان بودن را به شما منتقل می‌کند. از ویژگی‌های دوست‌داشتنی این عطر آن است که شیرینی‌اش به‌اندازه‌ای نیست که شما را دلزده یا آزرده کند.

۷. Chloé Eau de Parfum Naturelle

Chloé Eau de Parfum Naturelle

این عطر دلپذیر یکی از محصولات نسبتا جدید برند کلوئه است که ثابت کرده در عین حفظ کیفیت می‌توان محصولی پایدار را به بازار عرضه کرد. این ادوپرفیوم با منشا صد در صد گیاهی و طبیعی، ترکیبی از روایح گل رز ارگانیک، شکوفه پرتقال، انگور فرنگی سیاه، میموزا و سدر را در فضای اطراف‌تان به نوسان در می‌آورد.

۸. Chloé Atelier des Fleurs Lavanda Eau de Parfum

Chloé Atelier des Fleurs Lavanda Eau de Parfum

این ادوپرفیوم منحصر به‌فرد برای طرفداران رایحه اطوخودوس طراحی شده و به نوعی می‌توان آن را مکمل دیگر عطرهای مجموعه Atelier des Fleurs به حساب آورد. کافی است اندکی از این محصول را روی پوست‌تان اسپری کرده و آرامش، سرخوشی و ایده‌آل‌گرایی را در بالاترین سطوح تجربه کنید.

۹. Chloé Atelier de Fleurs Tuberosa 1974

Chloé Atelier de Fleurs Tuberosa 1974

این ادوپرفیوم دلنشین یکی دیگر از محصولاتی است که در مجموعه Atelier des Fleurs قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند خاطرات قدیمی را با رویاهای امروزی تلفیق کند. کافی است مقدار کمی از این عطر دل‌انگیز را روی پوست‌تان اسپری کنید تا مشام خود را به میهمانی روایح مختلفی مانند انواع گل‌ها، مرکبات، ترنج، دارچین، کهربا و بسیاری دیگر از نت‌های فراموش‌نشدنی دعوت کنید. این محصول گزینه مناسبی برای روزهای سرد سال به حساب می‌آید.

۱۰. Chloé Absolu de Parfum

Chloé Absolu de Parfum

این ادوپرفیوم یکی از پر طرفدارترین عطریات برند کلوئه است که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای مصرف‌کننده به‌همراه دارد. این محصول که به مناسبت دهمین سال ارائه عطر شناخته‌شده Chloé به بازار آمده، مشام‌تان را با ترکیبی از نت‌های گلی، نعنای هندی و وانیل گرم و مخملی آکنده می‌کند.

حقایق جالب و خواندنی درباره برند کلوئه که احتمالا نمی‌دانستید

حقایق جالب و خواندنی درباره برند کلوئه که احتمالا نمی‌دانستید
عکس از: Edward-Berthelot

• نام برند کلوئه با اقتباس از اسم دوست نزدیک گابی آگیون، بنیانگذار این برند، انتخاب شده است. او که کلوئه هایسمنز (Chloé Huysmans) نام داشت عاشق پوشیدن لباس‌های زیبا بود.
• برخی از برجسته‌ترین طراحان مد جهان، سفر خلاقانه و جادویی‌شان در دنیای فشن را از همکاری با برند کلوئه آغاز کرده‌اند. از این میان، می‌توان کارل لاگرفیلد جوان و استلا مک کارتنی را نام برد.
• کلوئه نخستین برندی بود که کیف‌های پدینگتون را با آن قفل‌های اسرارآمیز به بازار عرضه کرد. جالب است بدانید، در همان ابتدا ۸۰۰۰ عدد از این کیف‌ها قبل از رسیدن به فروشگاه‌ها فروخته شده بودند.
• این برند و محصولات‌اش از همان ابتدا مظهر جوانی، سرخوشی، طراوت و زنانگی بوده است.
• اصطلاح فرانسوی Prêt-à-Porter به‌معنای لباس‌های آماده برای پوشیدن برای اولین بار توسط بنیانگذار برند کلوئه و در مقابل پوشاک لوکسی ابداع شد که به‌صورت سفارشی و سنتی توسط خیاط برای مصرف‌کننده دوخته می‌شدند. او با ارائه این تعریف، قصد داشت به مشتریان‌اش این پیام را انتقال دهد که با پوشیدن لباس‌های آماده هم می‌توانند لوکس و منحصر به‌فرد به‌نظر برسند.
• چند نمونه از محصولات برند کلوئه جلوه‌ای نمادین پیدا کرده و برای همیشه در تاریخ مد ماندگار شده‌اند. از آن جمله، می‌توان به کیف‌های قفل‌دار پدینگتون، تاپ‌های موزی معروف طراحی شده توسط فیلو، بوت‌های سوزانا، کفش‌های پاشنه تخت به سبک پیکسی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از محصولات برند کلوئه علاقه دارند؟

ناتالی پورتمن، ماریون کوتیارد، کامرون دیاز، مدونا، اما استون، جسیکا سیمپسون، جولیان مور و کیتی هولمز تنها چند تن از سلبریتی‌های مشهوری هستند که به استفاده از محصولات برند کلوئه علاقه دارند.

کدام سلبریتی‌ها به استفاده از محصولات برند کلوئه علاقه دارند؟
ناتالی پورتمن یکی از طرفداران پر و پا قرص برند کلوئه است./ عکس از: Axelle
کدام سلبریتی‌ها به استفاده از محصولات برند کلوئه علاقه دارند؟
اما استون علاوه بر عطریات برند کلوئه به استفاده از اکسسوری‌های آن هم علاقه دارد./ عکس از: Frazer-Harrison

سخن آخر

در این مطلب، ضمن معرفی برند کلوئه برایتان از تاریخچه آن گفتیم و برخی از بهترین عطریات این نام تجاری موفق و لوکس را برشمردیم. نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از عطریات و دیگر محصولات این برند استفاده کرده‌اید؟ آیا به‌اندازه کافی از آن‌ها رضایت داشته‌اید؟ شما کدام برند را ترجیح می‌دهید؟ دوست دارید درباره کدام نام‌های تجاری بیش‌تر بدانید؟ خوشحال می‌شویم، دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.



Currency


en_USEnglish