مزون ورساچی تازهترین نشانتجاری مد است که در آستانه هفته مد لباسهای مردانه برنامه خود را بهخاطر افزایش موارد ابتلا به کووید تغییر داده است
نمایش لباس در سالنهای واقعی هنوز به دوره پیش از کرونا بازنگشتهاند
رویدادهای نمایش لباس در سالنهای واقعی هنوز به دوره پیش از کرونا بازنگشتهاند و مزونهای خوشپوشی از برگزاری شوهایی با حضور مدعوین خودداری کردهاند و بسیاری از کارهای خود را در فضای مجازی و به صورت دیجیتالی با همکاری نشانهای تجاری متعدد، مانند جورجیو آرمانی، به نمایش میگذارند.
این بلاتکلیفی دائمی احتمالا رشته شوهای خوشپوشی لباسهای زنانه را نیز که قرار است بهزودی آغاز شود، به خطر خواهد انداخت.
این خانه مد ایتالیایی، که متعلق به گروه سرمایهگذاری آمریکایی کاپری است، مجموعه پوشاک مردانهاش را نه در سالنهای واقعی و با حضور مدعوین، بلکه از طریق ویدئو و به طور دیجیتالی به نمایش گذاشت.
ورساچی امسال نیز شوهای لباسهای مردانه و زنانهاش را از یکدیگر جدا کرد، که با توجه به این که این دو مجموعه را از فوریه ۲۰۲۰ همراه با یکدیگر نمایش میداد، راهبردی غیرمنتظره برای این نشان تجاری مد بود.
دین و دن کیتن، طراحان کاناداییتبار نشان تجاری «دیاسکوئرد۲» نیز امسال با جدا کردن نمایش لباس مجموعههای زنانه و مردانه، همین راهبرد را در پیش گرفتهاند و دست از برگزاری شوهای مختلط پوشاک زنانه و مردانه برداشتهاند.
در عوض، این دو، مجموعه لباسهای مردانهشان را در ماه ژانویه در میلان به نمایش گذاشتند و لباسهای زنانهشان را در ماه فوریه در کنار ورساچی عرضه خواهند کرد.
پیش از آغاز هفته مد زنانه، قرار بود تام فورد، طراح مد، نمایش لباس مجموعه جدید خود را در پایان هفته مد نیویورک در ۱۶ فوریه به نمایش بگذارد، اما بهخاطر ازدیاد موارد ابتلا به ویروس کرونا در استودیو و کارگاههای این نشان تجاری، مجبور شد این شو را لغو کند.
مجموعه لباسهای تام فورد برای ارائه [در هفته مد نیویورک] آماده نخواهد شد، اما او مجموعهاش را به صورت دیجیتالی در تاریخ دیگری نشان خواهد داد.
تام براون، نشان تجاری دیگری است که شو خود را تا هنگامی که اوضاع بحران سلامت کنونی بهبود یابد، به تعویق انداخته است. در عوض، این نشان تجاری در روز ۲۹ آوریل و فقط چند روز پیش از ضیافت متروپولیتن در شهر نیویورک، میزبان شو بزرگ خوشپوشی زنانه و مردانه پاییز/زمستان ۲۰۲۲-۲۰۲۳ خواهد بود.
اما برای هواداران خوشپوشی، فصل بهار ارمغانآور تعداد بسیاری نمایش مد از جمله مجموعه امیلیو پوچی است که روز ۲۹ آوریل در شهر کاپری از نخستین مجموعهای که کامیل میشل، مدیر جدید آفرینشهای هنریاش، رونمایی خواهد کرد.
در این میان، گوچی طبق برنامه در ماه فوریه مجموعه نمایش لباس زنانه و مردانه خود را در شهر میلان ارائه میکند، و روز ۱۶ مه نیز در یکی از شهرهای اروپایی که هنوز مشخص نیست، یک شو زنانه و مردانه دیگر را میزبانی خواهد کرد. مکس مارا هم شو «کروز» خود را روز ۲۸ ژوئن در لیسبون برگزار خواهد داد.
© The Independent