علیرغم مواجهه با برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های اقتصادی این صنعت در دوران مدرن، با کووید-۱۹، تورم شدید و متعاقباً احساسات افسرده مشتریان، بازار لوکس ظاهراً در برابر همه شانس‌ها در ۱۸ ماه گذشته انعطاف‌پذیر بوده است.

این امر در سطح جهانی ترجمه شده است زیرا جهان در سال 2021 اقدامات سختگیرانه بهداشتی و ایمنی را لغو کرد، اما در آسیا، پاسخ مردد برای پیروی از آن وجود داشته است. با این وجود، این امر بازار لوکس آسیا و اقیانوسیه را منصرف نکرده است. در واقع، بر اساس برآوردهای گلوبال دیتا، انتظار می‌رود که بازار لوکس آسیا-اقیانوسیه پس از اروپا، دومین بازار تجملاتی با سریع‌ترین رشد در جهان باشد و بین سال‌های 2022 تا 2026 با رشد 5.6 درصدی رشد کند.

www.burdaluxury.com/insights/luxury-insights/a-look-back-at-the-southeast-asian-luxury-industry-in-2022-but-what-does-2023-hold/

گزارش مشترک State of Fashion 2023 از Business of Fashion و McKinsey بیان می‌کند که بسیاری از بازیگران صنعت در موقعیت قوی‌تری نسبت به سال گذشته قرار دارند و درآمد آنها در سال‌های 2020-2021 افزایش 21 درصدی داشته است. مک کینزی بر اساس یافته های خود انتظار دارد چین و ایالات متحده در خط مقدم این حرکت باشند. گلوبال دیتا اشاره کرد که برخی از بزرگترین روندهای ظهور در بازار آسیای جنوب شرقی در سال 2022 شامل هزینه‌های فروش مجدد و اجاره، NFT و همکاری‌های متاورس و بازی‌های ویدیویی است.

ما با کارشناسان صنعت در مورد چشم انداز کلی سال 2022 و آنچه در سال 2023 برای صنعت لوکس در جنوب شرقی آسیا پیش بینی می شود صحبت می کنیم.

هدایت شده توسط دیجیتال

طبق گزارش State of Fashion 2023، مصرف کنندگان در آسیای جنوب شرقی به طور متوسط حدود هشت ساعت در روز را آنلاین می گذرانند. علاوه بر این، بر اساس گزارش Digimind در تحلیل بازار لوکس آسیای جنوب شرقی، علاوه بر این، رسانه های اجتماعی در مورد برندهای لوکس در فصل بهار و تابستان 2022 بیشتر اشاره می کنند. در سال 2022 بیش از هشت میلیون بار در مورد برندهای لوکس صحبت شده است که بر اساس داده ها، 580000 پست در ماه را شامل می شود. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19 و بسیاری از مناطق جنوب شرقی آسیا اقدامات قرنطینه را اجرا کردند، مصرف‌کنندگان حتی بیشتر وقت خود را به صورت آنلاین تغییر دادند. بسیاری از برندها توانستند از این امر سود ببرند و از فروشگاه‌های حضوری، نمایش‌های مد، حراج‌ها و کنوانسیون‌ها به جایگزین‌های دیجیتالی روی آورند.

پاوراو شوکلا، استاد دانشگاه می گوید: «در حالی که بسیاری از برندهای لوکس رهبری رسانه های اجتماعی را در اواسط تا اواخر دهه 2000 از دست دادند، گام های مهمی برای مشارکت در فناوری های جدید مانند متاورس و بلاک چین در سال 2022 برداشتند تا به ویژه با مصرف کنندگان آسیای جنوب شرقی تعامل داشته باشند. بازاریابی در مدرسه بازرگانی ساوتهمپتون، دانشگاه ساوتهمپتون.

بسیاری از برندهای لوکس به سرعت وارد فضای دیجیتال شدند و کووید فرصت‌های جدیدی را برای مشتریان ایجاد کرد تا به روش‌های نوآورانه به برندهای لوکس دسترسی پیدا کنند. گوچی فروشگاه Roblox خود را راه اندازی کرد. رالف لورن یک مجموعه پوشیدنی 50 تکه بر روی متاورس ساخت. Balenciaga لوازم جانبی برای بازی Fortnite ساخته است. فابین پلگرین، شریک مدیریت برند و شرکت مشاوره LBB آسیا، خاطرنشان می کند: «برندها همچنین کانال های تجارت الکترونیک DTC خود را برای کنترل کامل این نقطه تماس مصرف کننده در حال رشد سرعت بخشیده اند.

NFT و متاورس در سال 2022 شروع به کار کردند، که تا حدودی اجتناب ناپذیر بود، زیرا کمبود و انحصار همیشه محرک های کلیدی در تجمل بوده است. Anusha Couttigane، رئیس بخش مشاوره Vogue Business، می‌گوید که «از بسیاری جهات، محدودیت‌های دسترسی به برخی از این دارایی‌های مبتنی بر فناوری جدید، رمز و راز و تقاضای بیشتری را در اطراف آنها ایجاد می‌کند». برندهای لوکس چینی مانند Li-Ning با Bored Ape همکاری کردند، در حالی که Vivienne Tam، طراح مد هنگ کنگی، NFT ها را با نقش آفرینی CryptoPunks با چیپ آبی و CyberKongz بر روی لباس ها، به باند فیزیکی برد.

پایداری

تجملات پایدار و آگاهانه اجتماعی، برندها را در سال 2023 و پس از آن بازتعریف خواهد کرد، روندی که توسط نسل‌های جوان‌تر از جمله نسل هزاره، Gen Ys و Gen Zs طراحی شده است. زمانی برای کالاهای لوکس متناقض در نظر گرفته می‌شد، اما امروزه به طور فزاینده‌ای در شیوه‌های تجاری شرکت‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروفسور سرینیواس ردی، مدیر آکادمیک LVMH-SMU ابتکار تحقیقات برند لوکس آسیایی در توضیح می دهد: “با اهمیت روزافزون این مصرف کنندگان جوان لوکس و ابراز تمایل آنها برای خرید از شرکت های پایدار، برندهای لوکس با فشار فزاینده ای برای پایدارتر ساختن محصولات خود مواجه خواهند شد.” SMU (دانشگاه مدیریت سنگاپور). ردی گفت: استلا مک کارتنی و ویوین وست وود در خط مقدم این روند هستند، در حالی که خانه های لوکس بزرگتری مانند LVMH و Kering برنامه های پایداری را اعلام کرده اند. وی افزود: «این مهم است که چنین تلاش‌هایی شفاف، قابل تأیید، قابل ردیابی و معتبر باشند.»

بازارهای فروش مجدد نیز محبوبیت خود را نشان می دهند. شوکلا گفت: “بسیاری از برندهای برتر و گروه های لوکس موضعی قوی در مورد پایداری اتخاذ می کنند که شامل ابتکاراتی مانند شفافیت زنجیره تامین، تمرکز بر بازار فروش مجدد و راه حل های بازیافت است.”

او می‌افزاید: «General Zs با انتخاب گزینه‌های پایدارتر در پاسخ به تأثیرات زیست‌محیطی و اجتماعی مصرف‌شان، راه را برای مصرف‌گرایی جدید مبتنی بر ارتباطات، فراگیر بودن و تفکر هموار می‌کند». علاوه بر مزایای زیست‌محیطی، مصرف‌کنندگان جوان‌تر نیز می‌توانند محصولات لوکس با کیفیت بالا را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر مصرف کنند، اگرچه برخی از برندها ممکن است متوجه شوند که این امر هنگام کاهش هزینه، مانع از ارزش برند آنها می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.



Currency


en_USEnglish