کالکشن مردانه ی ورساچه :

پاییز ۲۰۲۲

برند ایتالیایی ورساچه با مدیریت دوناتلا ورساچه در تاریخ ۰۲/ ۲۰۲۲/۰۲ با یک ویدئوی جذاب و البته غیر قابل انتظار از کالکشن پاییز-زمستان مردانه خود رونمایی کرد چرا که دنیای فشن درحال رونمایی از مجموعه لباس های بهار و تابستان است اما ورساچه تصمیم گرفت خیلی زود از فصل پاییز نیز استقبال کند!

چقدر با این برند آشنایی دارید؟

-ورساچه کمپانی پوشاک و خانه مد ایتالیایی ست که در سال ۱۹۷۸ توسط جیانی ورساچه تاسیس شد و تمرکز این شرکت بر ارائه کالاهای لوکس در قالب عطر, پوشاک و پارچه , جواهرات و اکسسوری , ملزومات منزل و دکورسیون و به صورت کلی یک لایف استایل کامل است.

-دفتر مرکزی آن در میلان  ایتالیا واقع شده اما محدوده فعالیت این کمپانی جهانی است.

-درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۶ چیزی بالغ بر ۶۶۹ میلیون یورو برآورد شد.

-ورساچه در یکی از استان های جنوبی ایتالیا به نام رجو کالابریا بود که نزدیکی این شهر به یونان تاثیر عمده ای بر طراحی های این طراح معروف داشت از جمله انتخاب شخصیت افسانه ای مدوسا به عنوان لوگوی اصلی برند.

-جیانی ورساچه در ۱۵ ژوئن ۱۹۹۷ به قتل رسید در حالی که در نقطه اوج شکوه و شهرت بود و پس از اتفاق خواهر وی دوناتلا ورساچه اداره کمپانی را به عهده گرفت.

دوناتلا ورساچه یک ویژگی اخلاقی خاص دارد که به آن معروف است. آنهم اینکه” هر زمان احساس کند تغییر لازم است همه چیز را تغییر میدهد.” پس حالا نیز احساس کرده که لازم است یک کار متفاوت ارائه دهد و خب چه چیزی بهتر از یک کالکشن مردانه که بهترین عرصه برای بیان رادیکال در مد است.

*وقتی ما به زن ورساچه پوش فکر میکنیم غالبا افراد در ذهنمان تداعی میشود که بار ها با کالکشن های این برند درخشیده اند,از جمله مدل های مانند ایرینا شِیک , جی جی و بلا حدید، جنیفرلوپز , مدونا و لیدی گاگا از دنیای موسیقی و البته سوپرمدل های دهه نود ؛ و چه کسی ست که خود دوناتلا را به عنوان مظهر دختر ورساچه نشناسد؟درخشان و جسور بودن او همیشه زبانزد است.

حالا وقت آن رسیده که بدانیم “مردان ورساچه” چه کسانی هستند؟

شاید وقتی به  مردان  ورساچه پوش فکر کنیم که در لوکس ترین حالت بر روی فرش قرمز ایستاده باشند کسانی مثل : Bruno mars یا  Maluma به ذهنمان خطور کند, برونو مارس با همکاری زندایا یک موزیک ویدیو با نام Versace on the floor ساخت که طبق بزرگترین استاندارد های این برند که لوکس و درخشان بودن است , ساخته شده بود.

گران وبسیار گران.

اما اینبار قضیه متفاوت بود.

در این جدیدترین کاکشن , مردانی مد نظر هستند که بتوانند برای انتخاب های روزمره و با قیمتی متعادل تر به سراغ ورساچه بروند؛ و  DV نشان داد آنها هم شایسته توجه هستند.

مخاطبانِ هدف این مجموعه جوانانی هستند که از قدرت بیان فردی و بدون فیلتر به عنوان راهی برای تعریف هویت های جدید استقبال میکنند.

دوناتلا برای طراحی این مجموعه نگاهی بر آثار برادر فقیدش و البته تصویرساز و دستیار وی به نام Werner Berskotter  در دهه ۹۰ میلادی  داشته است و آن را در یک قاب جدید و مناسب ارائه کرد.

جزییات و مشخصه های این کالکشن:

غالبا شلوارهای {wide leg}  و کمر بلند و پالازوی نرم و لخت همراه با کت های سبک و بدون آسترکشی وساختار,بلیزرها و کت های بزرگ صاف و براق از نظر بافت و سبک وزن  کلیت این مجموعه را شکل داده بودند. یعنی آیتم هایی ک کاملا مناسب استفاده روزمره هستند.

شاید این ایده از این سرچشمه گرفته که پاندمی باعث شد دیگر خبری از لباس های گران قیمت و براق و نا راحت نباشد.

سر شانه های قوی و پهن و کت های بایکر چرمی با برش های دقیق که روی لایه زیری لباس با جنس ژاکارد پشمی با بافت غنی به خوبی قرار گرفته بود,در حالی که چاپ barocco و مونوگرام  La Grecaبه صورتی که در نسخه های طرح ریزی شده جدید ارائه شده بود بازنویسی شده بودند.

پالت رنگی این مجموعه شامل رنگ های بسیار متراکم -نارنجی پرتقالی,مرجانی,صورتی تند و cerise (قرمز تیره) بود که فرکانس بالایی داشتند و به نظر میرسد رنگ های قوی بهترین جایگزین جنس های براق و متالیک هستند.

انرژی بخش اما نه  مثل متریال های براق و گران همیشگی این برند.

بخشی از لوک و دیتیل های این کالکشن :

به عنوان حسن ختام  میتوان از ویژگی های این مجموعه اینطور گفت که تقریبا فریبندگی,جذابیت جنسیِ قدرتمند و زرق و برق بی شرمانه جزء جدانشدنی این ویدئو بود.

این توجه به جذابیت جنسی و فریبندگی روش ورساچه است؛ که مستقیما از وضوح دید جیانی گرفته تا درک غریزی دوناتلا از مدرنیته را شامل میشود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.



Currency


en_USEnglish