اینفلوئنسر فشن بودن، ممکن است شما را در معرض توجه زیادی قرار دهد؛ اما واقعا این‌که بخواهید یک سری تماشاگر واقعی برای خودتان ایجاد کنید و هر روز یک محتوای جدید برای پست گذاشتن داشته باشید، کار آسانی نیست. واقع‌بینانه بخواهیم به موضوع نگاه کنیم، این کار به نظر خسته کننده می‌آید؛ اما اینفلوئنسرهای مد و فشن در این زمینه واقعا حرفه‌ای هستند و پست‌هایشان بسیار زیبا و خیره‌کننده‌اند که باعث می‌شود آن‌ها را دنبال کنید.

اینفلوئنسرها انواع مختلفی دارند؛ برخی از سازندگان، متن‌ها و کپشن‌های واقعی و الهام بخش دارند که عمیق‌تر و سودمندتر از مطالب سطحی دیگری است که در اینستاگرام می‌بینید؛ در نتیجه آن مطالب در ذهن شما ماندگار می‌شوند. در حالی که بعضی دیگر، کارهای مهمی مانند تقویت کردن صداهایی که شنیده نمی‌شوند انجام می‌دهد یا برند کوچکی دارند. به هر صورتی به این موضوع نگاه کنید، اینفلوئنسرها، تأثیرات زیادی بر روی شما می‌گذارند، چه از لحاظ سبک زندگی و لایف استایل و چه از لحاظ مد و فشن. ممکن است آن‌ها همان الگویی باشند که به دنبال آن هستید.

تاریخچه‌ی اینفلوئنسرها

تاریخچه‌ی اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر از کلمه‌ی (Influent) و به معنی تأثیر گذاشتن می‌آید. بازار اینفلوئنسرها از دهه‌ی ۱۹۳۰ به تدریج وارد دنیای مدرن شد؛ اما مفهوم اصلی آن در چند سال اخیر، به خصوص در دهه‌ی گذشته شکل گرفت و سر و صدا به پا کرد.

یکی از شناخته شده‌ترین همکاری‌ها که در حوزه‌ی اینفلوئنسری انجام شد، در دهه ۱۹۷۰ بود؛ هنگامی که Wedgwood برای اولین‌بار یک ست چای برای همسر پادشاه جورج سوم درست کرد. خانواده‌ی سلطنتی مانند اینفلوئنسر در آن دوره محسوب می‌شدند؛ بنابراین Wedgwood با در نظر گرفتن این موضوع بلافاصله برند خود را به عنوان تأییدیه‌ی سلطنتی وارد بازار کرد. این کار باعث شد که برند او به عنوان یک برند لاکچری شناخته شود و هنوز هم در حال حاضر به عنوان یک برند مناسب برای پادشاه و ملکه به حساب می‌آید. در قرن بیستم، برندهایی مانند «کوکو شنل» (Coco Chanel) و یا «کارل لاگرفلد» (Karl Lagerfeld) در بین تأثیرگذارترین اینفلوئنسرها در دنیای مد بوده‌اند و همچنان

مجلات مد و فشن و تأثیر آن‌ها بر روی این صنعت

مجله‌ی فشن

مد بسیار قوی است؛ مد به عنوان یک واسطه برای موارد زیادی از جمله ابراز وجود، نشان دادن خلاقیت‌ها و حتی سیاست عمل می‌کند. مثلا، افرادی که موضوعی را دیکته می‌کنند قدرت بیشتری نسبت به افرادی دارند که از حرف‌ها پیروی می‌کنند. این مدل افراد معمولا در مجلات مد کار می‌کنند و یا با آن‌ها همکاری می‌کنند.

تأثیر مجلات مد و فشن روی صنعت مد به علت جنبه‌های مختلفی که پوشش می‌دهند، بسیار زیاد است. مجلات مد مانند اینفلوئنسرهای کاغذی می‌مانند؛ این اینفلوئنسرها با موضوعاتی که چاپ می‌کنند و پیشنهادهایی که به خوانندگان مجلات می‌دهند، روی سبک زندگی و شیوه‌ی زندگی آن‌ها تأثیر می‌گذارند.

تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر

تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر

با بیش از ۳ میلیارد کاربر در شبکه‌های اجتماعی، متوجه شدن تفاوت و تمایز کردن راه بین اینفلوئنسرها و بلاگرها مشکل است. در این عصر دیجیتالی که در آن زندگی می‌کنیم و روز به روز در حال تغییر است، بومیان دیجیتال، آژانس‌های شغلی و مشاغل زیادی وجود دارند که در حال رقابت برای تولید محتوا و به اشتراک گذاشتن آن هستند. بعضی افراد کلمه «اینفلوئنسر» و «بلاگر» را به یک معنی می‌دانند؛ اما در واقعیت این دو تفاوت بسیار زیادی دارند. بسیاری از عوامل این دو مورد را از یکدیگر متمایز می‌کنند که در ادامه به بررسی ۳ تفاوت اصلی آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. طرز فکر

در پشت تمامی رفتارهای ما یک انگیزه وجود دارد. برای مثال، می‌توان گفت که دو فرد می‌توانند یک هدف در ذهن خود داشته باشند؛ اما انگیزه‌ی این دو فرد برای به دست آوردن و رسیدن به آن هدف کاملا متفاوت است. انگیزه‌ی پشت اشتراک گذاری محتوا همان جایی است که دو مورد اینفلوئنسر و بلاگر وارد عمل می‌شوند.

اگر هدف شما به اشتراک گذاری پست‌ها و مطالبی است که مردم دوست دارند، شما یک بلاگر محسوب می‌شوید. انگیزه‌ی شما می‌تواند ناشی از علاقه باشد؛ اشتیاق برای به اشتراک گذاشتن چیزی که فکر می‌کنید جالب است و یا دوست دارید درباره‌ی آن بنویسید.

از روی دیگر، اگر انگیزه‌ی شما برای این کار ناشی از ترویج دادن یک برند یا یک محصول باشد، و یا اگر هدف شما بالا بردن دنبال کننده‌ها و لایک‌هایی که در فضای مجازی می‌گیرید باشد، شما یک اینفلوئنسر محسوب می‌شوید. اگرچه ممکن است برخی از این اینفلوئنسرها در واقع از محصول یا مشاغلی که تبلیغ می‌کنند استفاده کنند؛ اما انگیزه‌ی مستقیم آن‌ها می‌تواند از پاداش‌ها و یا نوع دیگری از جبران‌ها و پاداش‌ها باشد.

۲. اثر متقابل تماشاگران

قرار دادن شخصیت‌تان در محتوایی که تولید می‌کنید می‌تواند هم باعث خراب شدن و هم بهتر شدن کار شما شود. این موضوع به این بستگی دارد که شما چه‌قدر از خودتان و مسائل شخصی‌تان را وارد محتوای مجازی می‌کنید.

بگذارید ساده‌تر توضیح دهیم؛ چیزی که گفتیم به معنی این است که شما چه قدر با مخاطبان و دنبال‌ کننده‌هایتان ارتباط برقرار می‌کنید و آیا برای این‌که به آن‌ها اعتماد کنید و اعتمادشان را جلب کنید وقت می‌گذارید یا خیر. بعضی اوقات برای اینفلوئنسرها این مسئله راحت‌تر است که مخاطبان خود را متقاعد به انجام دادن کاری کنند؛ زیرا لازم نیست کار خاصی انجام بدهند. این کار مانند رابطه‌ی خواهر و برادری است. وقتی مادرتان لباس‌های یک شکل جلوی شما بگذارد یک موضوع ایدئال نیست؛ اما وقتی شما قدرت این را داشته باشید که روی خواهر یا برادر کوچک‌ترتان تأثیر بگذارید، قضیه فرق می‌کند.

چند دقیقه وقت بگذارید و به یک سلبریتی مورد علاقه‌تان در اینستاگرام فکر کنید؛ این افراد می‌توانند درباره‌ی موضوعی که می‌خواهند به اشتراک بگذارند و خودشان را وارد محتوا کنند، ساعت‌ها صحبت کنند و فراتر بروند. این می‌تواند از طریق لایک‌ها، کامنت‌ها، تجربیات شخصی و یا داستان‌های قابل گفت‌وگو باشد. در هر صورت انگیزه‌ی آن‌ها این است که تأثیرگذار باشند و مخاطبان‌شان را متقاعد به انجام کاری کنند.

این حرف‌ها اصلا به این معنی نیستند که بلاگرها نمی‌توانند تأثیرگذار یا قابل اعتماد باشند. اگر یک بلاگر هستید، هدف و اولویت اول شما کیفیت محتوای شماست تا شخصی بودن با مخاطبان. تعامل شما با مخاطبان از طریق محتوایی است که تولید می‌کنید و از طریق تماس مستقیم نیست.

۳. تمرکز بر روی حوزه‌ای خاص

همه‌ی تولیدکنندگان محتوا بر روی حوزه‌ی خاصی تمرکز می‌کنند؛ اما آن‌هایی که بیشتر روی این موضوع وقت می‌گذارند اینفلوئنسرها هستند.

اگر شما یک اینفلوئنسر هستید، باید به طور فعال حوزه‌هایی که درباره‌ی آن فعالیت می‌کنید را گسترش دهید برای مردمی که محتوای شما را دنبال می‌کنند و می‌خواهند به شما اعتماد کنند. این به معنای این است که دنبال‌کننده‌های شما باید شامل دوستان، طرفداران و اینفلوئنسرهای دیگر باشد. همه اینفلوئنسرها، سلبریتی نیستند؛ اما اینکه چگونه از یک اینفلوئنسر تبدیل به یک سلبریتی شوند بستگی به همان محتوا دارد.

در همین حین، بلاگرها ممکن است وقت زیادی را صرف این موضوع نکنند. اگر شما یک بلاگر هستید، شما محتوا را برای خودتان به اشتراک می‌گذارید و برای محتوایی که خود به خود از چیزی که به اشتراک گذاشتید فهمیده می‌شود. حرفه‌ای بودن در این زمینه و به اشتراک‌گذاری محتوا یک چیز است و نگران بودن برای بازخوردها نسبت به محتوایتان یک چیز دیگر است.

معروف‌ترین اینفلوئنسرهای مد و فشن در سراسر دنیا

امروزه فضای مجازی به هرکسی این امکان را می‌دهد که یک اینفلوئنسر باشد و توصیه‌ها و مطالب مورد نظرش را با مردم به اشتراک بگذارد. همچنین بدیهی است که اینستاگرام در صنعت مد و فشن انقلابی ایجاد کرده است. اینستاگرام ارتباط برندها با مشتریان خود را آسان‌تر کرده است. همکاری و مشارکت با اینفلوئنسرها می‌تواند به بالا رفتن هویت کاری شما کمک کند، مشارکت جامعه را افزایش دهد و همچنین افراد بیشتری را به خرید از مجموعه‌های خود ترغیب کند. در ادامه به بررسی ۱۰ اینفلوئنسر فشن می‌پردازیم که به دلیل مشهور بودن‌شان ممکن است آن‌ها را بشناسید.

۱. کایلی جنر (Kylie Jenner)

کایلی جنر

کایلی جنر مدل و اینفلوئنسر ۲۳ ساله‌ی آمریکایی است. او بنیان گذار کمپانی آرایشی محصولات «کایلی» (Kylie Cosmetics) است. او با بیش از ۲۳۷ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام، در حوزه‌ی فشن، مدلینگ و زیبایی فعالیت می‌کند. طبق گفته‌ی مجله «فوربز» (Forbes) در سال ۲۰۱۹ دارایی خالص او یک میلیارد دلار تخمین زده شده است. بسیاری از برندهای پوشاک و یا لوازم آرایشی برای تبلیغ برند خود از او به عنوان یک اینفلوئنسر فشن کمک می‌گیرند.

۲. کول اسپراوس (Cole Sprouse)

کول اسپروس

کول اسپراوس بازیگر، عکاس و اینفلوئنسر فشن ۲۸ ساله‌ی آمریکایی است. او به دلیل بازی در سریال‌های Riverdale و The Suite Life of Zack & Cody معروف است. او به تازگی در زمینه‌ی مد الهام گرفته از غرب فعالیت می‌کند و در سال ۲۰۱۸ مجله GQ به او لقب «نماد استایل نوظهور» را داد.

۳. ماریانو دی وایو (Mariano Di Vaio)

ماریانو دی وایو

ماریانو دی وایو ۳۲ ساله و متولد ایتالیاست. او یک اینفلوئنسر فشن، طراح لباس، مدل و بازیگر است و همچنین سفیر برندهایی از جمله «هیوگو باس» (Hugo Boss)، «دولچه اند گابانا» (Dolce & Gabbana) و «کالوین کلین» (Calvin Klein) است. او با بیش از ۶.۳ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام، از اینفلوئنسرهای معروف در جهان است که در حوزه‌ی مد و فشن فعالیت می‌کند.

۴. کامیلا کوئلهو (Camila Coelho)

کامیلا کوئلهو

کامیلا کوئلهو ۳۳ ساله برزیلی، با بیش از ۸.۹ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام، یک اینفلوئنسر فشن و زیبایی و از طراحان لباس شناخته شده است. او در فرش قرمزهای اختصاصی مانند Met Gala حضور داشته و با خانه‌های مد مشهوری از جمله Dior، Tory Brunch و… همکاری کرده است. او سفیر پایان بیماری صرع است؛ با این امید که ننگ در اطراف این اختلال عصبی از بین برود.

۵. نگین میرصالحی (Negin Mirsalehi)

نگین میرصالحی

نگین میرصالحی، با ۶.۴ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، یک اینفلوئنسر فشن هلندی است. او با بعضی از برجسته‌ترین برندهای فشن همکاری کرده است. او همچنین بنیان‌گذار «عسل گیسو» (Gisou Honey) و روغن موی Infused است که با یک روغن انحصاری غنی شده با عسل از باغ زنبور میرصالحی تشکیل شده است.

۶. اولیویا پالرمو (Olivia Palermo)

اولیویا پالرمو

اولویا اینفلوئنسر فشن معروف در نیویورک است.  او کار خود را از شبکه‌ی تلویزیونی MTV شروع کرد. در سال‌های بعد او با طراح لباس معروف، Diane von Furstenberg و بخش اکسسوری مجله‌ی Elle همکاری کرد. اولیویا بر روی جلد مجلات زیادی از جمله Instyle، Elle، Flare، Marie Claire و Cosmopolitian بوده است.

۷. آدام گالاگر (Adam Gallagher)

آدام گالاگر

آدام گالاگر اینفلوئنسر فشن و لایف استایل است. همچنین او بنیان‌گذار وبلاگ معروف I AM GALLA است. هدف وبلاگ او مشاوره به مردان درباره‌ی پیشنهادهای استایل و ترندهای فشن است.

۸. لارن کنراد (Lauren Conrad)

لارن کنراد

لارن کنراد که متولد آمریکاست، توسط یک برنامه‌ی تلویزیونی به اسم Laguna Beach به شهرت رسید. امروزه او یک اینفلوئنسر فشن و استایل، طراح و نویسنده است. او بنیان‌گذار مجموعه‌ی LC Lauren Conrad در سال ۲۰۰۹ به همکاری کمپانی Kohls است. همچنین او بنیان‌گذار فروشگاه اینترنتی تجاری The Little Market است.

۹. گالا گنزالز (Gala Gonzalez)

گالا گنزالز

گالا وبلاگ نویس، طراح مد و مدل اسپانیایی است. طبق گفته‌ی Fashionista، گالا یکی از تنها زنان اسپانیایی است که توانسته به لیست «۱۰ اینفلوئنسر فشن و استایل برتر دنیا» برسد.

۱۰. صدف بیوتی (Sadaf Beauty)

صدف بیوتی

صدف بیوتی با بیش از ۳.۵ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، در حوزه‌ی آرایشی و زیبایی فعالیت می‌کند. شغل اصلی او اینفلوئنسر بودن در اینستاگرام است. صدف بیوتی عنوان تأثیرگذارترین اینفلوئنسر زیبایی را در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد. همچنین لقب دومین اینفلوئنسر زیبایی تأثیرگذار دنیا از سوی مجله‌ی Forbes فرانسه را دریافت کرد و همچنین مجله‌ی Vogue این خبر را پوشش داد.

بلاگرهای معروف خارجی

درآمد اصلی بلاگرهای معروف از طریق تبلیغات مستقیم است. آن‌ها معمولا مقاله‌های آموزشی برای بازدیدکننده‌های بلاگ‌هایشان منتشر می‌کنند و از این طریق درآمد زیادی کسب می‌کنند. در ادامه به بررسی چند مورد از بلاگرهای معروف خارجی می‌پردازیم.

۱. آریانا هافینگتون (Arriana  Huffington Huffington Post

اریانا هافینگتون

بلاگ هافینگتون پست توسط آریانا هافینگتون در ۲۰۰۵ شروع به کار کرد و موضوعاتی مربوط به زندگی و سیاست را پوشش می‌دهد. این بلاگ که جز موفق‌ترین بلاگ‌ها در جهان است، درآمدی بیش از یک میلیون دلار داشته و منبع اصلی درآمد آن از طریق تبلیغات اسپانسر شده توسط آگهی‌ها است.

۲. پیتر روجاس (Peter Rojas) – Engadget

پیتر روجاس

بلاگ معروف Engadget در سال ۲۰۰۴ شروع به کار کرد. این بلاگ مطالبی مربوط به بازی و سرگرمی، تجهیزات، رویدادها و موضوعات تکنولوژی مانند لوازم الکترونیکی منتشر می‌کند. این بلاگ از تبلیغات مستقیم درآمد زیادی کسب می‌کند. همچنین درآمد سالانه این بلاگ ۵۰ میلیون دلار است.

۳. رند فیشکین (Rand Fishkin) – Moz

رند فیشکین

بلاگ Moz از سال ۱۹۹۸ شروع به کار کرده است. این بلاگ دربار dه بهینه سازی موتورهای جست و جو است و دلیل معروفیت آن همین است. ماز با ارائه مقاله‌های معتبر درباره‌ی بازاریابی، بسیاری از بلاگرها را کمک کرده است تا بازدید بلاگ‌هایشان را افزایش دهند.

۴. هاروی لوین (Harvey Levin TMZ

هاروی لوین

هاروی یک وکیل، تحلیل‌گر حقوقی، وبلاگ نویس و گزارشگر مشهور آمریکایی است. وبسایت تی ام زد مرجع اصلی شایعات درباره سلبریتی‌هاست. شما اغلب می‌توانید هاروی لوین را در برنامه‌های تلویزیونی که موضوع آن‌ها مربوط به سلبریتی‌هاست ببینید. او از طریق معروفیت وبلاگش موفق شد تا برند شخصی خودش را بسازد.

حرف آخر

برای اینفلوئنسر فشن بودن، باید حساب اینستاگرام‌تان را جدی بگیرید و وقت زیادی را برای محتوا و پست‌های آن صرف کنید. شما می‌توانید اینفلوئنسرها را از طریق استایل، پست‌های متنوع و رنگارنگ، تیپ شخصیتی که در فضای مجازی دارند و بسیاری موارد دیگر بشناسید.

هدف اصلی اینفلوئنسرها تأثیر گذاشتن بر روی شما و الهام بخش بودن رفتارهای شما است. اگر شما به دنبال فردی هستید که او را الگوی خود از لحاظ فشن و یا گاهی سبک زندگی قرار دهید، اینفلوئنسرها می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند. البته همیشه در ذهن داشته باشید که هرکسی که در فضای مجازی فعالیت می‌کند استراتژی‌های مخصوصی دارد و به هرچیزی لزوما نباید اعتماد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.



Currency


en_USEnglish