روبرتو کاوالی طراح مشهورایتالیایی در ۱۵ نوامبر ۱۹۴۰ میلادی در ایتالیا متولد شد. بیشتر شهرت برند روبرتو کاوالی به خاظر رنگ های عجیب و غریب و شلوار جین های سنگ شور شده آن است.
کوتاه در مورد روبرتو کاوالی
روبرتو کاوالی در دهه ۱۹۷۰ میلادی چاپ بر روی چرم را برای اولین بار در جهان اختراع نمود. وی اولین بوتیک خود را در سال ۱۹۷۲ در فلورانس افتتاح نمود و به تولید شلوارهای جین با طراحی خاص خود پرداخت. کاوالی در سال ۱۹۸۰ در میلان ازدواج نمود و در سال ۱۹۹۴ اولین خط تولید شلوار جین سنگ شور شده خود را راه اندازی کرد. امروزه این برند به تولید لباس زیر، پوشاک بانوان و آقایان و عطر و ادکلن می پردازد.
روبرتو کاوالی در سال ۲۰۰۲ اولین کافی شاپ خود را در میلان راه اندازی نمود. یکی از موارد جالبی که در این کافی شاپ مدنظر خود وی و سایر طراحان قرار گرفته بود استفاده از تصاویر حیوانات در طراحی دیوارهای این کافی شاپ بوده است. میزان ثروت روبرتو کاوالی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.
اوایل زندگی روبرتو کاوالی
روبرتو کاوالی در شهر فلورانس کشور ایتالیا و در محیطی مهیج بزرگ شده است. پدربزرگ او یعنی جوزپه رزسی، یک نقاش معروف ایتالیایی با سبک امپرسیونیسم بود. این محیط هنری، روبرتو کاوالی را تشویق کرد و در اصل، نقش مهمی در رشد ذائقه هنری او ایفا کرد. روبرتو در سن ۲۱ سالگی، یعنی دقیقا پس از به پایان رساندن دوران تحصیل در آکادمی هنرهای زیبای شهر فلورانس، اولین کسب و کار خود را تاسیس کرد و شروع کرد به تولید و رنگآمیزی لباسهای برند خودش.
یک اتفاق خوشایند در زندگی روبرتو کاوالی
یک رویداد ناخواسته موجب شد تا یکی از بهترین ایدههای طراحی لباس به ذهن روبرتو کاوالی خطور کند. یک روز او به اشتباه روی یک قطعه چرم چیزی کشید و همین مسئله، باعث شکلگیری ایده خلاقانهای جهت ابداع تکنیک چاپ نوآورانه بر روی چرم توسط او شد. مردم ایتالیا که در آن زمان در رویدادهای مد این کشور شرکت میکردند، نسبت به این ایده شور و شوق زیادی از خود بروز ندادند. با این وجود، روبرتو کاوالی در اوایل دهه ۷۰ توانست اولین موفقیت خود را در کشورهای خارجی کسب کند؛ به خصوص در کشور فرانسه، و زمانی که بریجیت باردوت و سوفیا لورن با لباسی از برند روبرتو کاوالی در سنت تروپز ظاهر شدند.
سال ۱۹۷۷ نقطه عطف مهمی در زندگی شخصی و حرفهای روبرتو کاوالی بود. در آن سال، کاوالی به عنوان عضوی از هیئت داوران رویدادی، با ایوا دورینگر اتریشی، آشنا شد. ایوا در نهایت به همسر و شریک تجاری روبرتو کاوالی تبدیل شد.
بازگشتی قدرتمند برای روبرتو کاوالی
راهاندازی مجدد این نام تجاری در سال ۱۹۹۴، روبرتو کاوالی را به یکی از مشهورترین و موفقترین طراحان مد و لباس ایتالیایی تبدیل کرد. این بازگشت پر از ایدههای تازه و جذاب بود؛ ایدههایی مثل باز کردن بوتیکهای جدید و راه اندازی خطوط تولید جدید. این خط تولید مخصوص تولید لباسها و لوازم جانبی اسپرت، از جمله کیف دستی، کیف، شلوار جین و غیره بود. مهمترین اتفاق بعد از بازگشت برند کاوالی، راهاندازی خط تولید Just Cavalli، یعنی یک خط تولید لباس جوانان شامل لباسهای چرمی و لباسهایی با پارچههای طرحدار بود.
در حقیقت روبرتو کاوالی اولین کسی بود که تصمیم گرفت پارچهها و مواد مختلف از جمله چرم و خز و جین را با هم ترکیب کند و با استفاده از آنها، لباسها و اکسسوریهای منحصر به فرد و بسیار جالبی تولید کند. جای تعجب نیست که روبرتو کاوالی در مصاحبه خود با مجله تایمز اظهار کرد: “هر کسی قادر به انجام کارهای مینیمال است. من نمیخواهم این کار را انجام دهم، چون وحشتناک است!”
افتتاح اولین بوتیک برند روبرتو کاوالی
افتتاح اولین فروشگاه روبرتو کاوالی در سال ۱۹۹۹ و در خیابان مدیسون شهر نیویورک، آغاز موفقیتهای بیشمار او در خارج از کشور ایتالیا بود. نتیجه این شد که در سال ۲۰۰۲، یک سازمان معتبر جهانی فعال در زمینه مد، روبرتو کاوالی را به عنوان طراح مد و لباس برتر سال انتخاب کرد.
پس از آن روبرتو کاوالی تصمیم گرفت که کسب و کار خود را با شاخههای دیگری غیر از مد و لباس گسترش دهد. نتیجه این تصمیم، منجر به تاسیس کافه Just Cavalli در شهر فلورانس، و رستوران Just Cavalli در شهر میلان ایتالیا شد. این مکانها هم مانند لباسهای برند روبرتو کاوالی، استایلی عجیب و غریب دارند.
همکاری روبرتو کاوالی با برند اچ اند ام
تمرکز خاص روبرتو کاوالی بر روی مشتریان جوانتر، باعث شد که او نه تنها خطوط تولید جدیدی برای لباسها و لوازم جانبی مخصوص به افراد جوان تاسیس کند، بلکه با برندهای مشهور دیگری در سطح جهان نیز همکاری کند. در سال ۲۰۰۷، روبرتو کاوالی برای برند مشهور و سوئدی H&M یک کالکشن مردانه و زنانه طراحی کرد. نام این کالکشن Roberto Cavalli at H&M بود و در حقیقت، ترکیبی بود از استایل و کیفیت محصولات روبرتو کاوالی، و مشتریمداری برند H&M. افراد مشهور زیادی در سطح جهان، عاشق سبک کارهای روبرتو کاوالی هستند و تا به امروز همچنان از محصولات این برند استفاده میکنند. افرادی مثل مدونا (ستاره موسیقی راک محبوب)، جنیفر لوپز، بیانسه و شکیرا.
ارزش برند روبرتو کاوالی
روبرتو کاوالی به شخصه یک عضو جدانشدنی از این برند است. زمانی که او در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت تا این برند را بفروشد، هیچکس جرات نکرد که آن را بخرد. به همین دلیل، روبرتو تصمیم گرفت که به شخصه مدیریت این برند را ادامه بدهد. با این حال، در سال ۲۰۰۹ او Gianluca Brozzetti را به عنوان مدیر عامل و Carlo Di Biagio را به عنوان مدیر اجزایی برند روبرتو کاوالی منصوب کرد. در حال حاضر ارزش خالص این برند حدودا ۱۷۰ میلیون یورو تخمین زده شده است.
روبرتو کاوالی برای جشن ۴۰ سالگی برند خود در سال ۲۰۱۰، از یک کالکشن منحصر به فرد از لباسها و لوازم جانبی رونمایی کرد. تعهد به پیشرفت مداوم، خلق استایلهای جدید، و حفظ کیفیت، جذابیت، تجمل و اصالت محصولات برند روبرتو کاوالی باعث شده است که این برند، همچنان جایگاه خود را در بین برندهای معتبر حفظ کند. تصویر زیر قایق تفریحی روبرتو کاوالی را نشان می دهد که ارزشی معادل ۴۰ میلیون دلار دارد. این قایق دارای جکوزی و هشت اتاق مجزاست.
همچنین روبرتو کاوالی به طراحی صندلی اتومبیل مینی نیزپرداخته است که تمام این طراحی با چرم و طلا صورت گرفته است. این اتومبیل در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۲۸،۰۰۰ دلار به فروش رسانده شد.