تفاوت طراحی لباس و تصویرسازی لباس چیست؟
طراح لباس بیشتر بر روی خلق محصولات تمرکز می کند و ایده های خلاقانه را خلق می کند ، که بخشی از روند طراحی است و بعد تصویرساز لباس، ایده هارا به تصویر میکشد.
در رشته طراحی لباس رشته های مختلفی وجود دارد:
مد نویسی طراحی لباس، دوخت و دوز لباس، تصویرسازی لباس و… پس هر طراح لباس صرفا دوخت ودوز لباس انجام نمیدهد یا فقط مشغول طراحی بصری لباس نیست.
بهتر است بدانیم که چه نقشها و زمینههایی از تصویرسازی توسط تصویرسازان مد پر میشوند:
تصویرسازی در نشریات: تصویرسازیهای برخی از مجلات و وبلاگها که روی مد، اکسسوریها و غیره فعالیت دارند.
ممکن است مجلات معتبری مانند Vogue و Cosmopolitan یا رسانههای کوچکتر به تصویرسازیهایی نیاز داشته باشند تا برخی از صفحات خود را با آنها پر کنند.
طراحی مد: برندها، طراحان و رسانههای فعال در زمینهی مد اغلب به دنبال آن هستند تا طرحها و ترندها یا موارد دیگر را به معرض نمایش بگذارند و در این مسیر به یک تصویرساز باتجربه نیاز دارند تا تصاویری زیبا و جذاب از مفاهیم و ایدههای مدنظر آنها را خلق کند.
تصویرسازهای مد در تصویرسازی مُدهای جدید،تمرکز روی ترندهای مختلف و موارد دیگر همکاری میکنند.
کتابها: از کتابهای ژانر chick lit گرفته تا رمانهای بزرگسالان و انواع کتابهای هنری و کاردستی،دنیای انتشارات همواره به تصویرسازان مد نیاز دارد تا روحی از طراحی را به جلد و محتوای کتابها وارد کند.
محصول: برندهای تولیدکنندهی لوازم آرایشی و محصولات مد معمولاً برای محصولات خود به تصویر سازی مد نیاز دارند.
ممکن است تولیدکنندهها برای اموری مانند بستهبندی، تبلیغ، تزئین و غیره به تصویرساز مد نیاز داشته باشند تا زیبایی و طراوت بیشتری به محصولاتشان بدهد.تصویرسازی مد تقریباً شامل همهی تصویرسازیهایی میشود که روی مد، اکسسوری و رسانههای مرتبط تمرکز دارند.
تصویرساز لباس:
به زبان ساده تصویرساز نقاشی می کند.
تصویرگر لباس به راحتی می تواند بهترین لباس هارا تصویرگری کند و نحوه ساخت آنها ،نوع پارچه،روکش ها را طراحی کند.
تصویرسازی مد به طور کلی درباره جزییات تکنیکی و فنی است و نه صرفا هنرو هدف اصلی آن نشان دادن دوختها و جزییات لباس است.
تصویرگری مد هنر برقراری ارتباط ایده های مد در یک شکل تصویری است که از طرح و ایده طراح لباس شروع می شود و به تصویرسازی می رسد این کار برای ارتباط بیشتر مشتریان با طرح است.
هر تصویرساز لباس لزوما طرح اصلی را خودش ایده پردازی نمیکند.
شرکتهایی مانند Simplicity و McCall هنوز از تصویر سازی مد در محصولات خود استفاده میکنند، همچنین آنها برای بستهبندی محصولات از طرحهایی استفاده میکنند که دهههاست الهام بخش تصویرسازها بودهاند.