سریال عاشقانه تمام شد و توانست لقب «لاکچری‌ترین» سریال ایرانی را برای خودش به جا بگذارد. سریالی که در آن شیک بودن در کنار داستان، نقش پر رنگی ایفا می‌کرد و همین مسئله به بیشتر شدن جذابیتش کمک می‌کرد. در کنار شیک بودن فضاها، نوع پوشش بازیگران هم با دقت زیاد انتخاب شده بود و علاوه بر زیبایی، رازهایی از شخصیت‌هایشان برملا می‌کرد. با هم نگاهی بیندازیم به بعضی از پوشش‌ها، رنگ‌های به کار رفته درآن‌ها و حرف‌های نا‌گفته‌شان.

ست کردن پگاه و سهیل

در بعضی سکانس‌های سریال عاشقانه که زوج‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، نوعی هماهنگی بین لباس‌هایشان وجود دارد که مخاطب می‌تواند از آن‌ها الهام بگیرد، گاهی این هماهنگی زیاد است و گاهی کم. در این عکس نوعی تناسب و حتی تضاد بین رنگ‌های به کار رفته در در لباس ساره بیات و محمدرضا گلزار دیده می‌شود. (نزدیک بودن رنگ مانتوی بیات به تی شرت گلزار و تضاد مشکی و قرمز.) هماهنگی یا تضاد در پوشش زوج‌های سینمایی معمولا می‌تواند نشان دهنده یک دل بودن یا نبودن آن‌ها باشد.

عکس محمد رضا گلزار عکس ساره بیات

رنگ‌های نزدیک به هم برای درسا

عکس بهاره کیان افشار

در این ست از سریال عاشقانه، استفاده از رنگ‌های نزدیک به هم در چرخه رنگ‌ها بین شال و شومیز به خوبی دیده می‌شود. در عین حال استفاده از یک جلیقه مشکی و یک گردنبند رو مانتویی بلند، ظاهری هنری و شیک برای بهاره کیان افشار ساخته است. در انتخاب رنگ لباس‌های درسا در طول سریال، نوسان زیادی دیده می‌شود به این صورت که تا سفر شمال بیشتر تند هستند و بعد از آن ملایم‌‌تر می‌شوند. این اتفاق شاید به سفر شخصی درسا اشاره داشت. سفری که از خام و دختر بچه بودن طی کرد اما بعد از آشنایی با پیمان و اتفاقاتی که برای دخترخاله ‌اش افتاد، پخته‌تر شد. 

رسمیت مردانه در تیپ دامون

حمیدرضا پگاه نماینده یک مرد متمول و پر قدرت است. برای ماهیت شغلی او و نشان دادن قدرت مردانه‌ای که متزلزل نمی‌شود، استفاده از تیپ رسمی مردانه با ترکیب کت و شلوار و کراوات انتخاب مناسبی است که تاثیر خودش را در برداشت ما از شخصیت «دامون تهرانی» نشان می‌دهد.

حمید رضا پگاه عکس

هدیه‌ای مرموز و گیرا

برای شخصیت مرموز و جذاب «هدیه»، دو رنگ، تاثیری که باید را می‌گذاشتند؛ اولی مشکی و دومی قرمز. قرمز جذابیت و بی پروایی شخصیت آدم‌ها را به خوبی نشان می‌دهد و مشکی برای شخصیت‌های مرموز که چیزی برای پنهان کردن دارند یا خوش‌شان نمی‌آید خیلی دیده شوند، انتخاب ایده‌آلی است. در این عکس، هر دوی این رنگ‌ها با هم همراه شده‌اند.

سارا رسول زاده

شخصیت هنری ریحانه

ریحانه هنر خوانده و هیچ سنخیتی با خانواده رضا ندارد اما رضا او را انتخاب کرده و از او تاثیر گرفته است. وجه تمایز استایل ریحانه در طول فیلم، استفاده از تیپ هنری و رنگ‌های شاد و تند است. از این لباس او در سفر شمال گرفته تا لباس‌های دیگر، همگی وجه تمایزی با ظاهر ساده درسا و پگاه داشتند. رضا هم در طول سریال عاشقانه بیشتر از آنکه شبیه پدرش حاج یونس یا برادرش محسن لباس بپوشد، در سکانس‌های زیادی شبیه به ریحانه لباس یا بدون شباهت به خانواده‌اش لباس می‌پوشید.

حسین یاری پانته آ بهرام

توجه به موقعیت در طراحی لباس 

خیلی از طراحان لباس فیلم‌های ایرانی صرف نظر از توجه به موقعیت هر سکانس، طراحی لباس را انجام می‌دهند اما این اتفاقی است که خوشبختانه در مورد سریال عاشقانه نیفتاد. الهام شعبانی(طراح لباس)، به خوبی دانسته چه مدل لباس زنانه یا مردانه‌ای را در کدام موقعیت قرار دهد. نمونه‌اش این ست اسپرت محمدرضا گلزار است که با توجه به موقعیت سفر، راحت و مناسب به نظر می‌رسد.

محمد رضا گلزار سریال عاشقانه

سادگی پوشش پگاه

پگاه در طول فیلم ساده‌ترین لباس‌های ممکن را می‌پوشد که در عین حال شیک هم هستند. او حتی شبی که فکر می‌کند سهیل برای آشتی با او مهمانی شام گرفته هم می‌خواهد روسری ساده سر کند که درسا مانع می‌شود. این انتخاب لباس شاید به نوعی نماینده سادگی ذهن او باشد که فاقد هر سیاست زنانه‌ای است و بلافاصله نسبت به همه چیز واکنش نشان می‌دهد.

ساره بیات سریال عاشقانه

دنیای خاکستری گیسو

گیسو یک بیمار دو قطبی است، گاهی شاد، خوشحال و پر انرژی است و گاهی مایوس و افسرده. برای همین هم نوسان زیادی در نوع پوشش او می‌بینیم. از پوشیدن رنگ‌های شاد و تند گرفته تا پوشیدن رنگ‌های تیره و خنثی که هر دوی این‌ها دو وجه شخصیت او را نشان می‌دهد.

مهناز افشار

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.



Currency


en_USEnglish