Metaverse یک فناوری پیچیده است که در عین حال، سلطه اینترنت را هدایت می کند. این قطعه ارزیابی می کند که چگونه متاورس قرار است دنیای مد را در آینده تغییر دهد.

Metaverse، یک فناوری همه جانبه، از زمانی که فیس بوک متا را تبدیل کرد و غول های فناوری جهانی مانند مایکروسافت و اپل نیز شروع به پیشرفت در این مسیر کردند، شتاب بیشتری گرفت. متا در آرزوی ایجاد و شکل دادن به دنیای مجازی جدید برای آینده است. بنابراین، در واقع متاورس چیست؟ کارشناسان آن را به عنوان تکامل بعدی ارتباط اجتماعی ارائه می دهند که یک جهان واقعیت مجازی سه بعدی را ارائه می دهد که در آن کاربران از سراسر جهان به طور همزمان حضور دارند. در توضیح واقعی تر، متاورس به کاربران این امکان را می دهد تا تجربیات دو بعدی خود را مانند خرید از طریق تلفن های هوشمند یا رایانه، تماشای کنسرت یا فیلم، در محیطی که واقعاً با آواتارهای خود (کپی سه بعدی از خود) هستند، تجربه کنند. یک دنیای سه بعدی کاملا مجازی، و می تواند این کار را به طور همزمان با کاربران مختلف از سراسر جهان انجام دهد. به عبارت دیگر، فناوری دیجیتالی که افراد را قادر می‌سازد از طریق دستگاه‌های دوبعدی مانند تلفن یا رایانه خرید کنند، اکنون می‌تواند فرصتی را برای رفتن مستقیم به یک فروشگاه مجازی سه بعدی ارائه دهد.

ادغام فناوری ها

اگرچه متاورس یک فناوری انقلابی است، اما نمی‌تواند به تنهایی کار کند، زیرا ترکیبی از فناوری‌های مختلف عصر جدید عصر ما از جمله واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و بلاک چین است که ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال را تولید می‌کند. آخرین مورد – NFT ها (توکن های غیر قابل تعویض). هر فناوری جزء حیاتی این اکوسیستم است. این اجرای مشترک آنهاست که دنیای مجازی سه بعدی به نام متاورس را ایجاد و حفظ می کند. داستان Metaverse از VR آغاز می‌شود – یک فناوری رایانه‌ای که با ایجاد یک محیط شبیه‌سازی شده، تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را ممکن می‌سازد، همانطور که می‌توان در نمایشگر روی سر (HMD) تجربه کرد. با ظهور AR که می توان آن را به عنوان VR با یک پا در دنیای واقعی توصیف کرد که اشیاء مصنوعی را در محیط واقعی شبیه سازی می کند، ایده metaverse دست یافتنی تر شد. در AR، کامپیوتر از حسگرها و الگوریتم‌هایی برای تعیین موقعیت و جهت دوربین استفاده می‌کند. فناوری AR سپس گرافیک های سه بعدی را همانطور که از دید دوربین به نظر می رسد ارائه می کند و تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر را بر دید کاربر از دنیای واقعی قرار می دهد. متاورس با استفاده از بوم بزرگ‌شده AR به همراه قابلیت‌های سه بعدی، توانایی ایجاد «آواتار» انسانی را دارد. سپس آواتارها می‌توانند بخشی از یک دنیای مجازی باشند که در آن افراد با یکدیگر تعامل می‌کنند، با هم فیلم تماشا می‌کنند، جلساتی برگزار می‌کنند، خرید می‌کنند، از تفریح لذت می‌برند و حتی لمس یکدیگر را به عنوان حسی حس می‌کنند. چنین دنیایی می‌تواند تجارت‌هایی را انجام دهد که از طریق آن مردم می‌توانند زمین‌های مجازی را خریداری کنند، خرید انجام دهند و سایر معاملات مالی را انجام دهند. برای تسهیل چنین تراکنش‌هایی، ارزهای مجازی و NFT در دسترس خواهند بود، بنابراین نیاز و مشارکت فناوری بلاک چین وجود دارد که نه تنها پول‌های مربوطه را ایمن می‌کند، بلکه مالکیت دارایی‌های دیجیتال را نیز تأیید می‌کند. اینکه این متاورز چقدر می تواند برای دنیای واقعی انسان نفوذ کند و مفید باشد، هنوز مشخص نیست، اما بسیاری از زمینه ها از جمله مد شروع به بررسی استفاده و مزایای آن کرده اند.

مد فردا

طی دو سال گذشته، مصرف مد به دلیل بسته شدن فروشگاه ها و کار از خانه آسیب دیده است. این باعث شد تا بازیکنان مد به کانال‌های آنلاین برای حفظ کسب و کار خود و سفارش‌های رزرو روی بیاورند. آنها حتی به نمایش ها و نمایشگاه های مجازی روی آوردند تا به مصرف کنندگان نهایی برسند. این حرکت به آنها کمک کرد تا در دوران سخت زنده بمانند. نتیجه این است که، امروزه، آنها در حال سرمایه گذاری در فناوری های مختلف در حال ظهور با افزایش وابستگی به دیجیتالی شدن هستند. آنها متوجه شده اند که نقش فناوری تنها در آینده رشد خواهد کرد، بنابراین دستیابی به فناوری های آینده نگر به یکی از اولویت های اصلی آنها تبدیل شده است. توسعه تنها بر اساس نیاز نیست بلکه منطق قوی نیز هدایت می شود. مورگان استنلی، یک بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی آمریکایی و شرکت خدمات مالی، پیش‌بینی می‌کند که متاورس می‌تواند بیش از 50 میلیارد دلار فرصت برای صنعت مد لوکس در دهه آینده ایجاد کند که شامل بازار 22.6 میلیارد دلاری برای NFT‌های لوکس نیز می‌شود. این امر با مشاهده افزایش ادغام دنیای فیزیکی و دیجیتال در زمان های اخیر کاملاً قابل تحقق به نظر می رسد. این تنها در سال‌های آینده سرعت خواهد گرفت و تثبیت مد در متاورس یکی از نتایج قطعی آن خواهد بود. بنابراین، بسیاری از برندهای مد با هدایت «نیاز آینده» سفر خود را برای تبدیل شدن به بخشی از متاورس آغاز کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.



Currency


en_USEnglish