فناوری های روز و آینده صنعت مد
فناوری های نو و صنعت مد
اپل واچ در آوریل 2015 عرضه شد و عصر جدیدی را آغاز کرد که در این حرکت مد و فناوری شروع به نزدیک شدن به یکدیگر کردند. موقعیت اپل واچ، درست از همان ابتدا، به عنوان یک لوازم جانبی مد محسبوب شد . این از نحوه پخش تبلیغات 12 صفحه ای در شماره مارس 2015 ووگ مشخص بود و واکنش های بسیار جذابی را بهمراه آورد. این حرکت و فناوری که عمدتاً بر روی بدنه و سبک های مختلف محصول تمرکز داشت و فناوری پشت آن را کاملاً کم اهمیت جلوه می داد.
محبوبیت اپل واچ. کاملاً شگفت آور و هیجان انگیز بود و دقیقاً با این کار کمپانی اپل در بالایترین جایگاه کالاهای بازار لوکس همراه با برندهایی همچون هرمس جلب توجه کرد. در سپتامبر 2015، Apple Watch Hermès Collection معرفی شد. در ابتدا فقط در فروشگاه های فیزیکی اپل و هرمس در شهرهای منتخب قبل از اینکه به صورت آنلاین در دسترس قرار گیرد در دسترس بود.
این اولین بار نیست که مد و فناوری تلاش میکنند با هم ترکیب شوند، اما توجه اپل به مد و قرار دادن ساعت خود به عنوان یک لوازم جانبی مد، این ارتباط را دوباره تقویت کرد. اما سوال کلیدی برای پرداختن و تجزیه و تحلیل این است که چرا فناوری یک نیروی مخرب در صنعت مد است . این در حالی است که گسترش فرهنگ تجمل گرایی در حال پروزافزون است.
تاثیر فناوری بر مد باید از نقطه نظر مختلف و بخش های گوناگون مورد بررسی قرار گیرد. مد (و تجمل) هنوز به میراث عمیق خود و تمرکز مداوم آنها بر خلاقیت پایبند است. فناوری نقشی در تکامل مد در برخی از حوزههای خاص دارد، اما در این مرحله نه در کل و بصورت گسترده. اپل نه تنها فرصت جدیدی برای خود ایجاد کرد، بلکه به برندها و سازندگان مد مبتنی بر فناوری، پلتفرم تازهای برای کار در اختیار آنها قرار داد. CuteCircuit، یکی از این شرکتها ، شرکت تولید پوشاک فناوری پوشیدنی مستقر در لندن، کیتی پری، نیکول شرزینگر و الی گولدینگ را در میان طرفداران مشهور خود دارد.
پتانسیل های بازار فناوریهای پوشیدنی قابل توجه و در حال رشد است. بر اساس تخمینهای مختلف سازمانهای تحقیقاتی مختلف و گزارشهای تحلیلگران، بازار فناوری پوشیدنی میتواند تا سال ۲۰۱۹ به یک صنعت ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلاری تبدیل شود. کاهش صنعت ساعتسازی سنتی باعث شده است که تولیدکنندگان ساعتهای قدیمی بنشینند و به ساعتهای هوشمند توجه کنند. بخش. برخی از محصولات اخیر عرضهشده در این بخش نشاندهنده تغییر اساسی در تفکر در میان ساعتسازان سنتی است – Bulgari یک ساعت هوشمند جدید با فناوری MasterCard و WISeKey معرفی کرده است، Breitling یک ساعت هوشمند جدید با برچسب «کرنوگراف متصل» و Frederique Constant فروخته شده است. بیش از 15000 دستگاه از ساعت هوشمند ساعتی جدید خود در اولین سال عرضه. سامسونگ همچنین با عرضه Samsung Gear S2 by de Grisogono که دارای بیش از 120 الماس سفید و سیاه است، به اپل اجازه فرار با این بازی را نمی دهد.
رونق در بخش ساعت های هوشمند یکی از روندهای بسیار مهم و تاثیر گذاری است که صنعت مد و ابزار لوکس را مختل کرده است. روند مهم دیگر، برهم زدن هسته صنعت – پوشاک و مد لوکس است. قبل از بررسی مد، مهم است که بدانیم مد از کجا نشانه های خود را از اطراف پتانسیل فناوری می گیرد. Under Armour، یک رقیب در صنعت تحت سلطه نایک و آدیداس، است که سه شرکت فناوری را خریداری کرده اند .
صف ورود برندهای مد و فناوری های هوشمند به فضای پوشیدنی ها وحشتناک است. تقریباً شبیه یک طوفان پر قدرت در صنعت مد است و شامل برندهایی همچون فسیل، تگ، سواروسکی، گس، اوکلی، ری بان، هنری هالند، رالف لورن و غیره است. یکی دیگر از طراحی لوکس در صنعت مد با همراهی فناوری هوشمند ردیابهایی که میتوان بهعنوان گردنبند (درخشش) استفاده کرد، دستبندهای دوستی که وقتی دوستان در نزدیکی هستند روشن میشوند یا میلرزند (Jewelbots) و بازوبندهای حسگر عضلانی (Myo). برندی که مسئول تبدیل فناوری به بخشی از رژیم و تناسب اندام مردم بود، Fitbit، همچنین به محبوبیت فزاینده لوازم جانبی مد مبتنی بر فناوری پی برده است. بنابراین مجموعه Tory Burch for Fitbit و Fitbit Alta یک مچ بند تناسب اندام که شامل صفحه نمایش OLED است و در نوارهای چرم صورتی یا گرافیتی عرضه کرده است.
در دنیای امروز فناوری بی نهایت با اهمیت و از قدرت بی بهره مند شده است و در سال 2022 فناوری های بی نهایت کاربردی و مفید و هیجان انگیزی وارد دنیای اصلی همه مردم گردیده است که شرکت اپل یکی از مهم ترین بنیان گذاران آن بوده است و در همین مسیر فیس بوک و متاورس هم دنیایی بی نهایت پهناور را در دنیایی تازه به انسانها هدیه کرده است که پای انسان را به دروازه های تازه تری از فناوری و دنیایی جدید از علم و سبک زندگی گشوده است.