مجله مد و فشن هارپرز بازار اولین مجلهی مد آمریکایی است که با انتشار مطالب آموزنده، طبقه متوسط و بالای جامعهی آمریکا را هدف قرار داده است.
تاریخچه
مجله هارپرز بازار Harper’s Bazaar قدیمیترین مجله مد و فشن ایالات متحده آمریکایی است. این مجله نیز مانند بسیاری از مجلات معتبر حوزه صنعت مد و فشن توسط انتشارات هرست منتشر میشود. هارپر و برادران، مجله مد Harper’s Bazaar را در سال 1867 منتشر کردند که این مجله در ابتدا به صورت هفتهنامه منتشر میشد. ولی بعد از گذشت زمان به صورت ماهنامه نه تنها در امریکا بلکه در 32 کشور جهان توزیع میشود. میتوان گفت یکی از تاثیر گذارترین مجلات دنیای مد مجله هارپرز بازار است.
قشر هدف مجله
هارپرز بازار با جمع آوری هنرمندان، طراحان و نویسندگان با تجربه در این حوزه هر ماه رویدادهای دنیای فشن و زیبایی و اتفاقات مهم این صنعت را بررسی میکند. گروه هدف این مجله خانمهای طبقه متوسط به بالای جامعه است. همانطور که گفتیم این مجله در بدو تاسیس به صورت هفتگی و برای مخاطب طبقه متوسط و بالا منتشر میشده است و معمولا مطالبی در رابطه با هفتههای مد پاریس و آلمان را در فرمت روزنامه منتشر میشده است.
شروع اوج گرفتن هارپرز
در اواخر دوره ویکتوریا و با محبوبیت یافتن جنبش حق رای زنان در ایالات متحده خانمها در اوت 1920 حق رای را به دست آورند و با مطرح شدن مفاهیمی مانند فمینیسم، پرداختن به نحوه پوشش قشر تحصیل کرده جامعه، بازیگران و افراد مشهور از سوی مجله هارپرز بازار آغاز میشود و مسائل مرتبط با دنیای مد از این دوران به شکل جدی در مجله دنبال میشود. یکی از مهمترین رکن های یک مجله سردبیر آن است و هارپرز بازار از این لحاظ سرآمد تمامی مجلات است.
سردبیران تاثیر گذار هارپرز
دوران انتشار این مجله را میتوان بر اساس سردبیران، دبیران و مدیران هنری شاخص بخشهای مختلف آن تقسیمبندی کرد و از تاثیرگذارترین آنها میتوان به «کارمل اسنو»، «الکسی برودویچ»، «دایانا وریلند»، «نانی مور» و البته سردبیر فعلی مجله «گلندا بیلی» اشاره کرد. در ماه می 2001 Glenda Bailey به عنوان سر دبیر مجله هارپرز در آمریکا منصوب شد. این مجله مد در قالب بلاگ و بسترهای دیجیتالی مثل شبکههای اجتماعی به راحتی در دسترس عموم قرار دارد.