رود سن که میعادگاهی برای عاشقانهها و شاعرانههای فرانسه است، غروب سهشنبه 20 جون 2023، زمانی برای نمایش مجموعهی مردانهی بهار 2024 لوییویتون و آغاز رسمی فعالیت و حضور فارل ویلیامز در این برند بود. ویلیامز که تا پیش از این به عنوان یک موزیسین شناخته میشد، حالا با مجموعهی مردانهی لوییویتون برای بهار 2024، به عنوان مدیر خلاق لباس مردانه در یکی از بزرگترین برندهای جهان پا به عرصهی مد گذاشته است. در این مطلب به بررسی مجموعهی مردانهی بهار 2024 لوییویتون در هفته مد پاریس خواهیم پرداختهایم.
فارل ویلیامز، خالق مجموعهی مردانهی بهار 2024 لوییویتون
فارل ویلیامز پیش از حضور رسمی خود با مجموعهی مردانهی بهار 2024 لوییویتون در دنیای مد به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اهالی موسیقی شناخته میشد. او که از اوایل دههی 90 میلادی به عنوان موزیسین در سبک هیپ-هاپ شروع به فعالیت کرد، حالا با گذشت بیش از سی سال از آن دوران، پا به عرصهی مد، آن هم با برند مشهور و لوکس لوییویتون کرده است. هرچند او از سال 2005 در شوها و مراسمهای مختلفی که توسط لوییویتون برگزار میشد، حضور داشت، اما جایگزینی او با ویرجیل آبلوی فقید، فضایی کاملا متفاوت است. پیترو بکری، مدیر CEO لویی ویتون، بلافاصله پس از شوی مجموعهی مردانهی 2024 این برند، بیان کرد:«ما شروع کوچکی داشتیم!». بکری شخصی است که ویلیامز را به جانشینی ویرجیل آبلو برگزید. درباره حضور ویلیامز در لوییویتون نظرات مختلفی وجود دارد، اما ویلیامز خود را دانشآموزی در حال یادگیری توصیف کرده است.
به نظر میآید ویلیامز اشتیاق زیادی برای فعالیت جدید خود دارد. مصداق این صحبت آن است که، در ابتدای نمایش ویدیوی از یک گفتوگو با سوال :«یک هدف رو شده واقعا بخوای؟» شروع میشود و در جواب «عمل بلندتر از کلمات سخن میگوید!» پاسخ داده میشود. این طرح شوق برای رسیدن به یک هدف را میتوان با توجه به محتوای موسیقیهای اجرا شده در حین نمایش، اشتیاق و تمایل حقیقی این موزیسین به مسیر جدیدش قلمداد کرد.
همچنین ویلیامز پیش از این شو در مصاحبههایش بیان کرده بود که این مجموعه «همه چیز در مورد عشق است.» و رود سن، که به محلی برای عشاق در فرانسه مشهور است در کنار گروه « Voices of Fire » میتوانست بهترین محل برای توصیف او از مجموعهی جدید لوییویتون باشد.
فارل دربارهی اولین مجموعهی خود گفته است: «این مجموعه مردانه است، اما من برای “انسان” طراحی می کنم، بنابراین این مجموعهای برای همه است.»
شوی مردانهی بهار 2024 لوییویتون، محلی برای درخشیدن موسیقی
فارل ویلیامز برای نمایش مجموعهی مردانهی بهار 2024 لوییویتون در پاریس، از ستارگان موسیقی از جمله بیانسه دعوت کرده بود. همچنین حضور زندایا، ریانا (که در کمپین این مجموعه نیز حضور داشت) و همچنین اجرای موسیقی زنده در حین نمایش از ویژگیهای شوی سهشنبه شب لوییویتون بود. حضور گروهی از همخوانان در کنار نوازندهها با لباسهای ساتن سفید فضای نمایش لوییویتون را پرشورتر کرده بود. حرکت فعال گروه موسیقی و حضورشان در کنار مدلها انرژی متفاوتی به شوی لویی ویتون داده بود. آهنگی که آنها منتشر کردند، «Joy (ناگفتنی)» جمعهی گذشته بر روی پلتفرمهای استریم منتشر شد که نشان میدهد چگونه ویلیامز میتواند از فعالیتهای چندگانهاش هم افزایی ایجاد کند.
هرچند برخی منتقدان معتقدند موسیقی چنان بر فضا حاکم بود که تمرکز از روی مجموعهی جدید لوییویتون در حین نمایش برداشته شد.
مهمانان سرشناس دیگری همچون جی بالوین، آنیتا، جرد لتو، کیم کارداشیان و لنی کراویتز در میان دیگر افراد مشهور حاضر در این مراسم بودند تا این موضوع باعث شد تا پرشورترین شوی فصل خبرسازتر شود!
حضور ویرجیل آبلو در شوی مردانهی بهار 2024 لوییویتون
از دست دادن ویرجیل آبلو یکی از سختترین وقایع چندسال اخیر برای تیم برند لوییویتون و دنیای مد بود. ویرجیل که تا لحظات آخر عمر خود امیدوارانه در تلاش بود تا اهداف برند را پیش ببرد و احتمالا تاکید مدیر جدید خلاقیت برند بر روی امید و خواستن در شوی مردانهی بهار 2024 این برند نیز به همین علت باشد. همچنین رنگها و نمادهایی که در مجموعههای ویرجیل آبلو دیده میشد، در این کالکشن نمادی برای زنده نگه داشتن یاد مدیرخلاق پیشین این برند بود. دراینباره ویلیامز از حضور معنوی ویرجیل در کنارشان سخن گفته است.
ویژگیهای اصلی مجموعهی مردانهی بهار 2024 لوییویتون
استفاده از موتیف شطرنجی، به عنوان طرح پایهی این مجموعه و حتی دکور نمایش آن نمادی از لویی ویتون بود. ویلیامز به این طرح میراثی برند لویی ویتون افتخار کرده است و آن را یک نقش فعال در لباسها و اکسسوریهای این برند میداند. طرحهای پیکسلی شطرنجی روی آیتمهای جین این مجموعه یکی از ویژگیهای چشمگیر آن است.
علاوه بر آیتمهای جین، استفاده از چرم و چاپهای پیکسلی روی پارچه که امضای واضحی از لوییویتون را بر روی خود دارند، از دیگر ویژگیهای مجموعه جدید لوییویتون و البته اولین حضور ویلیامز بود. همچنین پتوهای کوچک، یکی از آیتمهای موجود در این مجموعه بود.
کیف، مهمترین اکسسوری مجموعهی مردانهی بهار 2024 لوییویتون
کیفهای متعدد و متنوع ولی اغلب بزرگ، مهمترین و پررنگترین اکسسوری موجود در مجموعهی بهار 2024 لوییویتون بودند. همچنین ظاهرا ویلیامز مشتاق بود با کیفهای دستیاش به پروژههای گذشتهاش با برندهای دیگر اشاره کند.
جالب است بدانید برخی از کیفها از نسخههای تقلبی فروخته شده در خیابانهای حاشیهی شهر نیویورک الهام گرفته شده بود، اما او آنها را به جای متریال پلاستیکی از چرم گوساله ساخته بود. ویلیامز همچنین در این مجموعه کیفهایی متالیک مونوگرام «Miroir » را که توسط مارک جیکوبز در اواسط دهه 2000 معرفی شد، احیا کرده است.
گرنبندهای مروارید و سنجاق سینههای پرنقشونگار کلاسیک این مجموعه نیز، طبق گفتهی ویلیامز دربارهی این مجموعه، فراتر از جنسیتها قدم برداشته است.
آغاز به کار فارل ویلیامز با موسیقی و سروصدای زیادی همراه بود؛ از کمپین تبلیغاتی، شعارها و نمادها، مصاحبهها تا اجرای شوی پاریس. حالا باید دید که آیا در ادامه میتواند به عنوان مدیرخلاق لوییویتون موفق باشد و همچون موسیقی تاثیری ماندگار بگذارد. هرچند شعارها و کلامها بیشتر از عمل خود را در این مجموعه به نمایش گذاشتند.