به گفته لوکا سولکا، که پنج شنبه شب در یک رویداد اتاق بازرگانی فرانسه آمریکایی در نیویورک، بازار لوکس جهانی را خلاصه کرد، این افشاگری دلیل این است که چرا مصرف کنندگان رده بالا به فروش محصولات لوکس در این بخش دامن می زنند. تحلیلگر ارشد برنشتاین گفت که این طرز فکر تا چه مدت ادامه خواهد داشت، موضوع بحث است. تقاضای گران قیمت در اروپا و ایالات متحده پس از دو سال فروش قوی همچنان بسیار سالم است. سولکا اضافه کرد که به ناچار این سرخوشی پس از همه گیری عادی خواهد شد.

سولکا گفت، هزینه‌های بی‌چرخه عمدتاً بر اساس «آنچه مردم احساس می‌کنند، چه کاری می‌خواهند انجام دهند و برای چه چیزی می‌خواهند پول خرج کنند» انجام می‌شود. سولکا گفت، حتی اگر برخی از مصرف کنندگان شاهد کاهش پرتفوی بازار سهام خود باشند، پس از تجربه دو سال وحشتناک به دلیل همه گیری همه گیر، ” اهمیتی نمی دهند و می خواهند زمان خوبی داشته باشند”. وی افزود، از آنجایی که بسیاری مشتاق هستند دوباره بیرون بروند، تقاضا برای لباس‌ها، کفش‌ها و کیف‌های دستی جدید بیشتر از خرید جواهرات است که به دلیل هدیه دادن در طول همه‌گیری جهانی افزایش یافته و همچنان نتایج قوی نشان می‌دهد.

قبل از همه گیری، خریداران چینی 30 تا 33 درصد از مصرف کنندگان کالاهای لوکس را تشکیل می دادند. مصرف کنندگان آمریکایی 22 درصد و مصرف کنندگان اروپایی 18 درصد را تشکیل می دهند. اخیراً، افزایش خریداران آمریکایی و اروپایی در دو سال گذشته بخشی از سهم بازار کلی را از مصرف کنندگان چینی گرفته است، با این حال، با لغو قرنطینه ها در چین در چند ماه گذشته، انتظار برای سال 2023 بسیار بالا برده است، بازگشت قوی برای هزینه‌های لوکس چینی‌ها، سولکا گفت، بر اساس بازخورد شرکت‌هایی در چین که پتانسیل دو یا سه برابر شدن فروش در فروشگاه‌های خود را در آنجا نشان داده‌اند، تخمین‌ها مبنی بر اینکه این بازار می‌تواند تا 7 درصد رشد کند، «بسیار کم» به نظر می‌رسد. . او گفت که انتظار می رود جهش ناشی از مصرف کنندگان چینی تا سال آینده ادامه یابد، که منجر به حفظ “تقاضای بالاتر از میانگین برای صنعت” خواهد شد، همانطور که به طور میانگین در سال جاری و سال آینده افزایش دو رقمی داشته است.

سولکا برای برجسته کردن «نفوذ تقاضای چینی ضعیف است، سولکا اشاره کرد که چگونه لویی ویتون در سال 2018 نشان داد که 5 میلیون مصرف کننده چینی در سراسر جهان دارد که 0.03 درصد از جمعیت چین را تشکیل می دهند.

سولکا با اشاره به اینکه این امر ممکن است نویدبخش خوبی برای بازار سهام باشد، گفت که در 20 سال گذشته هرگز اینقدر مشغول صحبت با سرمایه گذاران نبوده است.

سولکا با اشاره به داده‌های گلوبال بلو گفت که بین سال‌های 2019 تا 2022، بیشترین مصرف‌کنندگان در سطح جهان بین 2.6 تا 2.7 برابر و خرج‌کنندگان پایین حدود 30 درصد رشد داشته‌اند. او گفت که با بازگشت خریداران از چین که اکنون می توانند آزادانه تر سفر کنند، فروشگاه های لوکس، از جمله برخی که از قبل لیست انتظار دارند و نیاز به قرار ملاقات دارند، به طور بالقوه می توانند بسیار شلوغ شوند. این می تواند باعث بدتر شدن سطح خدمات صنعت ما شود. آنها در حال حاضر فقیر هستند، رک و پوست کنده با صف [که گاهی اوقات] در مقابل فروشگاه ها لازم است، و برای همیشه منتظر رسیدن به آنچه می خواهید هستند.

سولکا گفت: «صنعت با فروش ادراک و توهم انحصاری بودن در حالی که به طور تصاعدی رشد می کند، بر پارادوکس بنا می شود. او گفت که برندهای لوکس مدرن با کاهش دادن خسارت “برای حفظ این برداشت از انحصار و در عین حال فروش تا آنجا که ممکن است” آشتی کرده اند.

سولکا با پیش بینی کاهش هزینه های لوکس آمریکا یا اروپا به این زودی ها خاطرنشان کرد که چگونه صنعت لوکس در اروپا به اندازه بخش فناوری در آنجا قوی است. او گفت: “LVMH امروز بزرگترین ارزش بازار را در اروپا دارد.”

بزرگترین خطر برای بازار لوکس، تحولات ژئوپلیتیکی است – یعنی اگر روابط بین ایالات متحده و چین به بدتر شدن ادامه دهد و تجارت بین المللی با تحریم های اعمال شده علیه چین آسیب ببیند. او گفت: «این روز بسیار خوبی برای خرید سهام کالاهای لوکس خواهد بود، زیرا آنها بسیار کاهش می‌یابند.

چالش دیگر برای خرده فروشان این است که چگونه رسانه های اجتماعی و اطلاعات آنلاین و علاقه برخی را از بازدید از فروشگاه باز می دارد. این بدان معناست که فروشگاه‌ها باید هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر باشند – از این رو هجوم پاپ‌آپ‌ها و طرح‌های با نسخه محدود – و هزینه‌های ثابت اضافه‌شده چنین تلاش‌هایی. این همچنین منجر به ادغام بیشتر می شود و “شرکت های بزرگ برندهای بزرگتر و کوچکتر می شوند که در تلاش برای ماندن در بازی هستند، زیرا آنها توانایی صرف بیشتر و منابع انسانی برای اختصاص دادن به تمام این جبهه های جدید را ندارند که در حال ظهور هستند. سولکا گفت.

سولکا گفت که افزایش هزینه های لوکس سطح بالا منجر به اتاق های اختصاصی VIP و به زودی فروشگاه های VIP با قرار قبلی شده است. برندهای لوکس به طور فزاینده‌ای حساب‌های عمده‌فروشی را کاهش می‌دهند تا از رقابت با آن‌ها اجتناب کنند، مستقیماً برای مشتری خود را ایجاد کنند و خرید با قیمت کامل را حفظ کنند. سولکا گفت، برای مثال گوچی، پرادا و باربری حضور عمده فروشی خود را به نصف کاهش داده اند.

پس از آن، او با WWD در مورد اینکه چگونه برندهای لوکس نیاز به یکپارچه سازی و بالادستی تولید دارند، صحبت کرد تا آنها به طور مستقیم کالاها را برای تامین ظرفیت و ادعای معیارهای ESG تولید کنند. “زمان شستشوی سبز به پایان رسیده است. شرکت ها باید به آنچه می گویند صادق باشند. این بهترین بیمه نامه است. این بهترین تضمین است – اینکه شما به محیط زیست و کارگران نیز احترام می گذارید.

او همچنین در مورد اینکه چگونه برندهای لوکس فروش قوی‌تری را از طرف خرج‌کنندگان بالا مشاهده می‌کنند، در حالی که از تبلیغات و رسانه‌های اجتماعی خود برای ایجاد شبکه گسترده‌تر و متنوع‌تری نیز استفاده می‌کنند، صحبت کرد. «آنها از دسته های مختلف برای مشتریان مختلف استفاده می کنند. همه برندهای لوکس به زیبایی وارد می‌شوند زیرا این تجمل فقرا است، بنابراین شما آن را به توده‌ها می‌دهید. سولکا گفت: “برندهای لوکس به سمت زیبایی و مد می روند تا برای افراد مختلف چیزهای متفاوتی باشند.”

نبردی برای جلب توجه نیز در جریان است. «چرا این همکاری‌ها مانند همکاری با تمام نقاط پولکا [آن لویی ویتون] با یایو کوساما؟ سولکا گفت: برای جلب توجه.

او گفت: “شما که هستید و چقدر در جهان مهم هستید، احتمالاً مهمتر از مهارت های فنی است که در طراحی هر خطی که مسئولیت آن را بر عهده دارید، به ارمغان می آورید، زیرا به هر نحوی تیم های بسیار قدرتمندی پشت سر خود دارید.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.



Currency


en_USEnglish