ژانویهی سال 2020 بود که ژان پل گوتیه، طراح اسطورهای فرانسوی، از بازنشستگی خود خبر داد، اما این قول را به طرفدارانش داد که کناره گیریش به معنای بسته شدن این برند نیست و برند ژان پل گوتیه …
ژانویهی سال 2020 بود که ژان پل گوتیه، طراح اسطورهای فرانسوی، از بازنشستگی خود خبر داد، اما این قول را به طرفدارانش داد که کنارهگیریش به معنای بسته شدن این برند نیست و برند ژان پل گوتیه همچنان پابرجا خواهد ماند! گوتیه مدتی بعد در توییتر خود اعلام کرد که این برند هر فصل از طراحان لباس و اکسسوری مختلفی دعوت خواهد کرد تا کالکشنی را برای این برند طراحی کنند و دید هنریشان را به هویت این برند اضافه کنند.
حدود یک هفتهی پیش، صفحهی اینستاگرام ژان پل گوتیه با انتشار پست “The End” طرفدارانش و اهالی فشن را شکه کرد! خیلیها فکر میکردند این برند به کار خودش برای همیشه پایان میدهد و خیلیها هم فکر میکردند که کمپینی جدید در راه است، اما هیچ کدام از حدسها درست نبود، چرا که این برند مدتی بعد اعلام کرد که لاین آمادهی پوشیدنش (Ready to Wear) دوباره شروع به کار میکند! آخرین کالکشن آمادهی- پوشیدن ژان پل گوتیه پیش از این به سال 2014 بر میگردد و در این مدت، این برند تمرکزش را روی لاین کوتور و عطر خودش گذاشت! حالا، این برند آیکونیک با مدیریت هنری Florence Tétier کالکشن جدیدی را با محوریت و تم دریانوردان و ملوانان ارائه داده است، تمی که به طرح راه راه معروف این برند اشاره دارد. برای این کالکشن از 5 طراح مختلف دعوت شده بود تا با استفاده از آرشیو ژان پل گوتیه، دید هنری خودشان را با هویت این برند ترکیب کنند و آیتمهایی جدید را طراحی کنند. Alan Crocetti، Lecourt Mansion، Marvin M’Toumo، Ottolinger، Palomo Spain از طراحان مهمانی هستند که در طراحی این کالکشن نقش داشتند!
علاوه بر طرحها و آیتمهای جدید، سیلوئتها و آیتمهای کلاسیک و وینتیج موجود در آرشیو این برند هم دوباره طراحی شدند. کت و شلوار ملوانی صورتی، کلاه ملوانی و تی-شرت و سوئیشرتهای راه راه از آیتمهایی هستند که از آرشیو این برند برگرفته شدند. ویدیوی این کالکشن که با حضور بلا حدید فیلمبرداری شده است، هم راستا با تم کالکشن است و شما را به دنیای دریایی ژان پل گوتیه میبرد. کالکشن جدید ژان پل گوتیه، کالکشنی یونیسکس است که کلی آیتمهای باحال، کلاسیک و اکسسوریهای خلاقانه دارد که با قیمت مناسب در اختیار دوستداران این برند قرار گرفته است.
جالب است بدانید که بعد از پست مرموز “The End”ژان پل گوتیه، قیمت آیتمهای این برند در سایتهای فروش مختلف افزایش چشم گیری پیدا کردند و سود زیادی را برای فروشندهها رقم زدند، چرا که بسیاری تصور میکردند این برند میخواهد به کار خود پایان بدهد و این آیتمها دیگر موجود نخواهند بود!