پس از بسته شدن فروشگاهها، تعطیل شدن کارخانجات و کنسل شدن هزاران هفتهی مد سوالی ذهن همه را درگیر کرده است؛ صنعت فشن پس از کرونا به چه شکل خواهد بود؟
بخش زیادی از صنعت مد در حال تغییر است و تنها دلیل آن خانههای مد بزرگ هستند. بزرگترین و تاثیرگذارترین خانههای مد حالا به این نتیجه رسیدهاند که، تغییر لازم است.
پس بیایید در این متن به صنعت مد در پساکرونا و پیشبینی رفتار مشتریان نگاهی بیندازیم. از تغییر مانکنهای فروشگاهی به رندرهای دیجیتالی در پساکرونا تا تولید انبوه و توقف آن در پندمیک و رفتار مشتریان پس از پندمیک.
کووید ۱۹ همهی برندها را ترغیب میکند تا در همهی جوانب با فناوریهای دیجیتالی همسو شوند. برندها سعی میکنند با آزمایشات فراوان راهی را انتخاب کنند که نزدیکترین تجربه را به تجربیات پیشین فیزیکی برای خود آنها و مشتریانشان داشته باشد.
در این مرحله لباسهای مجازی، کت واکهای دیجیتالی و شورومهای آنلاین راه خود را به دنیای مد باز کردند. برخی از برندهایی که با انباشته کردن لباس در انبارها مشکلات زیادی داشتند. حالا از طرفداران سرسخت رندرهای دیجیتالی شدهاند؛ زیرا معقدند مشتری لباس را میبیند و انتخاب میکند.
در صورتی که موجود هم نباشد در بخش علاقمندیهای خود در سایت قرار میدهد . هم تولیدکننده متوجه پرطرفدار بودن یک کالا میشود و هم مصرف کننده زمان موجود شدن کالا را متوجه میشود و میتواند آن را سفارش دهد.
قرنطینه بودن و تعطیل شدن بیزنسها این اجازه را به مصرف کنندگان داده است تا قدرت تخیل و خلاقیت خود را بالا ببرند. از طرفی، زمان بیشتری برای فکر کردن به موارد مورد نیازشان نیز داشته باشند.
آنها در این مدت توانستهاند اطلاعات خودشان در رابطه با مد پایدار را بالا برده و برندهای مناسب برای حمایت را نیز پیدا کنند. سخاوت در ارائهی خدمات به معیار جدیدی از ارزشیابی برندها از طرف مصرفکنندگان تبدیل شده است.
رفتار سازگار با محیط زیست و اقدامات مثبت اجتماعی اهمیت بیشتری یافتهاند. زیرا هدف به طور فزایندهای با عملکرد منطبق خواهد شد. قبل از پندمیک برندهایی که در حوزهی مد پایدار فعالیت داشتند، بیشتر جوانان را جذب میکردند. اما امروزه همهی سنین از اهمیت مدپایدار آگاه شدهاند.
در قدیم حمایتکنندگان برندهای پایدار زیاد بودند، اما امروزه بیشتر هم میشوند.
مجموعههای بهار و تابستان ۲۰۲۰ زیاد دیده نشدند، اما برعکس آنها کالکشنهای پاییز و زمستان بسیار پرطرفدار بودند و فروش بالایی داشتند.
این روزها آیتمهایی که در چند فصل میشود آنها را پوشید، آیتمهایی که محدودیت پوششی ایجاد نمیکنند، آیتمهایی که به تکمیل کردن کمد کپسولی شما کمک میکنند و باعث میشوند گامهایی در جهت پایداری برداشته باشید پرطرفدارتر و صد البته در دسترستر خواهند بود.
قبل از شیوع کرونا شاید مد پایدار برای عدهی کمی انتخاب اول (به صورت آگاهانه) بود. اما، امروزه و بعد از شیوع ویروس کوید۱۹ به دلیل تغییرات شرایط اقتصادی برای عدهی زیادی یک گزینهی کارآمد است.
این انتخابها یک استراتژی جامع حمایت شده از طرف قشر زیادی از جامعه است، زیرا شرایط اقتصادی اجازهی خرید اقلام بیکیفیت را نمیدهد. در حال حاضر تولید اقلام یک بار مصرف متوقف شده است. زیرا مصرفکنندگان بیشتر و بیشتر از قبل به دنبال گزینههای سازگار با محیط زیست هستند.
نگهداشتن سرعت بالای تولید و پایداری برای حضور در آینده برای رونق برندها لازم است. شروع دوبارهی صنعت ممکن است به معنای بازگشت اصولی و اساسی به مد باشد با قطعاتی ساده، زیبا و منحصر به فرد.
کم شدن تولیدات باعث افزایش کیفیت و دقت در تولید به طور چشمگیری شده است و همین امر صنعت تولیدات انبوه را به سمت مدپایدار بردهاست.
راحت بودن در لباس هم قبلا جز ترندها بود، اما امروزه خیلی بیشتر هم شده است.
راحتی، به این دلیل که ما در سال گذشته کار کردن با لباس خانگی در خانه را امتحان کردیم و دیدیم که راندمان بالاتری داریم پس در خریدهای پساکرونایی یک شلوار تنگ و یا آستینهای چینداری که حرکت را برای ما سخت میکنند، جز انتخابهای ما نخواهند بود. بعد از انتشار کوید ۱۹ حالا قدرت هم یکی دیگر از ترندهای اصلی است.
حتما میپرسید چرا؟ در سالی که گذشت از نظر روانشناسی تماما این حس به ما القا میشد که کنترل اوضاع را در دست نداریم و یکی از دلایل اصلی استرسهایمان هم همین بود.
حالا اما این نکته در ظاهر ما تاثیرگذار بودهاست، ما با پوشیدن لباسهایی که ساختار دارند حس قدرت بیشتری میگیریم. این نکته در ترندهای سال آینده کاملا قابل مشاهده است. بدان معنا که آیتمهایی مثل اپلها، کمربند و کت حس قدرت بیشتری القا میکنند.
مصرفکنندگان دنیای مد امروز به دنبال راههایی برای محافظت از سلامتی خود و اطرافیانشان هستند.
با ورود ماسکها به کمد لباسمان و تبدیل شدن آنها به عنوان پرکاربردترین آیتم در میان اکسسوریها، انتظار میرود که پایداری، مدهای اخلاقی و موارد مرتبط با اجتماع از اجزای اصلی انتخاب موارد کمد لباسمان باشند.
زمانی که به بحث تبلیغات میرسیم استفاده از تبلیغات خلاقانه به مصرفکنندگان کمک میکند تا بفهمند که برندها برای ارتقا سلامت محصولاتشان چه میکنند.
در سال گذشته در جریان میزان پایداری یک برند قرار گرفتن یا ضدحساسیت نبود پارچهها آنقدر اهمیت نداشت اما امروزه برای جلب نظر مشتری در تمامی موارد بهداشتی باید شوآف داشته باشیم. این خود یک مطالبهگری بزرگ و ساختارشکنی عظیم از طرف مصرفکنندگان است.
در سالی که گذشت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان شرایط عجیبی را تجربه کردند. از بسته شدن کارخانجات و فروشگاهها، تا تعطیلی اداره پست تا بازگشایی دوباره با شرایط ویژه و پیشبینی بالا رفتن ولع خرید در مردم. این رفتارها یک برنامهی مناسب برای ادامهی راه است. پس پیشبینی رفتار مشترین نکتهی متمایزکنندهی شما خواهد بود.
مشخصا بعد از کرونا و به دلیل اینکه به این شرایط عادت کردهایم و شاید حتی کمی ترسیده باشیم بعد از پندمیک هم نکات بهداشتی را رعایت خواهیم کرد و شکل قدیمی پرو کردن لباسها در فروشگاه طرفداران زیادی نخواهد داشت.
پس بهتر است یا از روشهای دیجیتالی برای نشان دادن تنخور لباس به مشتریان استفاده کنیم. عکسهای ژورنالی آماده داشته باشیم و با اندازهگیری حضوری سایز دقیق را به مشتریان پیشنهاد کنیم.
مجبور شدیم که آنلاین خرید کنیم و همین امر باعث شد تا کسانی که خرید آنلاین را تجربه نکرده بودند با مزایای آن آشنا شوند. صرفهجویی در زمان از اصلیترین مزیتهای خرید آنلاین است. پس همه مجبور بودیم تا به تولیدکنندگان اعتماد کنیم.
این زمان خوبی برای آنها بود تا اعتماد ما را جلب کرده و با آیتمهای کوچکی ما را تبدیل به مشتری وفادار بکنند.
فروش آنلاین برای تولیدکنندگان هم کم مزیت نیست. هزینهی تمام شده برای فروش کالا به صورت اینترنتی بسیار پایینتر از فروش حضوری است. پس هنوز هم دیر نشده، فروشگاه آنلاین خود را راه بیندازید.
در یک سال قرنطینه متوجه شدیم که بدون داشتن بیشتر موارد در کمد لباسمان هم میتوانیم زندگی کنیم. این تفکر ما را به سمت خریدهای اصولیتر و کاربردیتر خواهد برد. پس تولیدکنندگان باید بدانند که هر محصول باید مزیتی برای مصرفکننده داشته باشد.