نگاهی به آمیختهبازاریابی برند شنل
محصول
- محصولات خود را در دستهبندی های گسترده از جمله؛ اوتکوتور، ردی-تو-ور، اکسسوری، جواهرات و عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی به فروش میرساند و هر یک از آنها در لاین جداگانه ای تولید
میشوند و با نام شنل به فروش میرسند. - تنوع در محصولات که به مشتریان حق انتخاب گستردهتری میدهد و آیتم موردنظرشان به بهترین وجه پیدا میشود.
- فروش محصولات متمایز و با ویژگیهای خاصی که رقبا آن را ارائه نمیدهند، این همان چیزی است که محصولات شنل منحصر به فرد میکند.
- محصولات آن نسبت به رقبا از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و مشتریان حاضر میشوند هزینه بالاتری را برای کالای مورد نظر خود پرداخت نمایند.
- شهرت در استفاده از طراحی سنتی خاص خود در محصولاتش و این چیزی است که مشتریان تمایل به خرید میکند.
قیمت
- استراتژی قیمتگذاری فعلی برای تعیین قیمتها، یک استراتژی مبتنی بر رقابت است و علت آن هم این است که دادههای مربوط به رقبا، به دلیل وجود تعداد زیادی از رقبا در صنعت، به راحتی در دسترس است.همچنین برای محصولات اندکی که اطلاعات مربوط به رقبا برای آن در دسترس نیست، و یا ساخت آنها پرهزینهتر است، هزینهها در نظر گرفته میشوند.
- محصولات خود را با قیمتی بالاتر از رقبا به فروش میرساند. این به این دلیل است که ویژگیهای بیشتری را ارائه میدهد و قیمت بالا این ویژگیها را جبران میکند.
- در حال حاضر از قیمتگذاری سبد محصول نیز استفاده میکند، در این مدل از قیمت گذاری دو یا چند محصول باهم ترکیب و به فروش میرسند تا قیمت تمامشده آن نسبت به فروش جداگانه اش کمتر شود.
- همچنین از یک استراتژی قیمت گذاری انتخابی محصول برای محصولات خاصش استفاده میکند، بدین معنا که قیمتهای جداگانه برای محصول اصلی و اکسسوری ارائه میدهد.
- محصولاتی که به صورت آنلاین به فروش میرسند، قیمت بیشتری خواهند داشت. چراکه هزینه ارسال هم لحاظشده است.
- محصولات نهایی قیمت ثابتی دارند و اعضای شنل یعنی؛ خردهفروشان و عمده فروشان، محصولات را با قیمت پایینتری خریداری میکنند و از حاشیه سود خود کسب درآمد میکنند.
مکان
- محصولات خود را از طریق دو کانال بازاریابی به فروش میرساند. اولین مورد جایی است که مستقیماً از طریق وبسایت آنلاین خود به مشتری خود میفروشد. دوم جایی است که به ترتیب ابتدا به عمده فروشان و سپس به خردهفروشان مختلف در سراسر کشور و پس از آن به مشتریان خود میفروشند.
- محصولات خود را در بیش از ۵۰۰ خردهفروش در سراسر کشور عرضه میکند. این یک استراتژی بازاریابی فشرده را دنبال میکند که در آن سعی میکند محصولاتخود را تا جاییکه ممکن است به خردهفروشان ارائه دهد. این تضمین میکند که محصولات آن به راحتی در نقاط مختلف کشور در دسترس مشتریان قرار میگیرد.
- حجم قابل توجهی از فروش آنلاین شنل با ترافیک مکرر در وبسایتش روبروست و به منظور اداره ی فروش آنلاین خود و تحویل به موقع محصولاتش، با بسیاری از ارائه دهندگان خدمات تحویل شریک شده است.
- این سیستم از یک سیستم توزیع همهکانالی پیروی میکند که در آن فروشگاههای آنلاین و آفلاین خود را ادغام کرده است تا به مشتریان امکان دسترسی آسان به محصولات خود را بدهد.
- شبکه ای متشکل از ۵۰۰ تامین کننده دارد که مواد اولیه مورد نیاز برای تولید را تامین میکند. این برند یک رابطه کاری نزدیک با تامین کنندگان خود ایجاد کرده است که به شرکت اجازه میدهد با آنها برای نوآوری و معرفی ویژگیهای جدید و جذاب در محصولات خود همکاری کند.
ترویج
- از چندین کانال رسانه ای برای تبلیغ محصولات خود استفاده میکند. استفاده از از رسانه های سنتی شامل تبلیغات در تلویزیون و رادیو و استفاده از تبلیغات آنلاین و رسانههای اجتماعی.
- در طول سال با شرکت در نمایشگاهها و رویدادهای تجاری مختلف، تبلیغات فروش مختلفی را تجربه میکند.
- تحت فروش شخصی قرار میگیرد و نیروی فروش زیادی دارد تا حضور خود را در فروشگاههای خردهفروشی افزایش دهد.
- از روش درصدی فروش برای تعیین بودجه تبلیغات برای سال استفاده میکند.
افراد
- بر اساس آمیختهبازاریابی شنل، این برند افرادی دارد که تحت تیم فروش خود کار میکنند. آنها نقشی حیاتی در تلاشهای بازاریابی آن ایفا میکنند.
- افرادی دارد که در بخش خدمات مشتریان خود کار میکنند. در صورت بروز هرگونه مشکل در محصول، مشتریان با آنها تماس میگیرند و این افراد مشتریان را در روند حل مشکلات راهنمایی میکنند. آنها به گونهای آموزش دیده اند که به مشتریان احترام بگذارند و تمام تلاش خود را برای حل مشکلاتشان انجام دهند.
- افرادی دارد که با تامین کنندگان برای به دست آوردن مواد خام کار میکنند. این افراد نقش حیاتی در حفظ یا ارتقای کیفیت محصول نهایی تولید شده دارند.
- دارای افرادی است که در خردهفروشیها کار میکنند و با پاسخ دادن به هر سوالی یا کمک به آنها در تصمیم گیری محصولی که به بهترین وجه با نیازهایشان مطابقت دارد، به مشتری کمک میکنند.
فرایند
- برای اطمینان از اینکه محصولاتش همیشه در فروشگاههای خردهفروشی در دسترس هستند، سیستمهایی نصب کرده است که خردهفروشان میتوانند زمانی که سطح موجودیشان کم است، اطلاع دهند.محصولات بیشتری را در اختیار آنها قرار میدهد در حالی که به تولیدات خود سفارش میدهد تا موجودی خود را دوباره پر کنند.این تضمین میکند که محصولات همیشه در صورت نیاز در دسترس مشتریان هستند
- دارای یک فرآیند تحویل آنلاین است که در آن سفارشات در سیستم کامپیوتری دریافت میشود و بر اساس این سفارشات، محصول مربوطه از موجودی برای ارائه دهنده خدمات تحویل ارسال میشود.
- فعالانه در تحقیق فرصتهای بازار به منظور درک نیازهای مشتری شرکت دارد. همچنین از طریق بازخورد جمعآوریشده در فروشگاه، خط راهنمای آن یا صفحات رسانههای اجتماعی، درک در مورد نیازهای مشتری را توسعه میدهد.
شواهد عینی
- محصولات خود را در یک بستهبندی رنگی متمایز به فروش میرساند، که به راحتی در قفسههای خردهفروشی قابل شناسایی است. این قفسهها رنگ و طرح مشخصی دارند. این امر باعث میشود که مشتریان بتوانند چنین قفسههایی را در فروشگاههای خردهفروشی شلوغ پیدا کنند.
- یک وبسایت آنلاین دارد که مورد پسند کاربر است و به مشتریان این امکان را میدهد تا محصولات خود را با تصاویر با کیفیت بالا از زوایای مختلف مشاهده کنند.
با دقت موارد ذکر شده را بررسی کنید و ببینید، که چگونه برندهای لوکس از این ابزار برای بهبود بیزینس خود بهره می برند. اگر هم که مقاله اول را نخواندید، این زیر کلیک کنید تا درک بهتری به مطلب داشته باشید.