آنا‌ دلوی یا همان آنا سوروکین دختری که خیلی زیبا و جذاب نبود اما به اندازه‌ی کافی باهوش بود که بداند نیویورک شهر زرق و برق است پس با ساختن زرق و برقی جعلی‌اش توانست علاوه بر دوستانش، موسسات و کمپانی‌های بزرگ آمریکایی را فریب دهد و یک زندگی جعلی لوکس برای خودش بسازد

سبک پوشش آنا دلوی در دنیایی غیر واقعی

از اقامت‌ در هتل‌های مجلل گرفته تا پوشیدن لباس‌های برندهای لوکس و تلاش برای دست‌یابی به ملکی چند میلیون دلاری آنا دلوی همه‌ی این کارها را با جلب اعتماد افراد سرشناس و فریب دادن آن‌ها انجام می‌داد.

مینی سریال Inventing Anna براساس داستان واقعی آنا سوروکین و مقاله‌ای با این موضوع که در مجله‌ی نیویورک چاپ شد ساخته شده‌است،کارگردان این مینی سریال Shonda Rhimes و بازیگر نقش آنا دلوی Julia Garner است. پخش این مینی سریال از ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ شروع شد. داستان این مینی سریال درباره‌ی ویوین کنت با بازی Anna Chlumsky ژورنالیست سمجی است که در نشریه‌ی منهتن کار می‌کند و با وجود مخالفت‌های زیاد رییسش می‌خواهد با آنا کلاهبردار حرفه‌ایی که نامش در آمریکا پیچیده مصاحبه کند.

در نهایت ویوین کنت موفق می‌شود یک فرصت کوتاه دو هفته‌ای برای نوشتن مقاله‌ی آنا از رییسش بگیرد و ماجراجویی او از اینجا شروع می‌شود.

آنا سوروکین

ویوین به طور مرتب به ملاقات آنا می‌رود تا سر از کار او دربیارود؛ اما آنا شخصیتی باهوش دارد و اطلاعات دقیقی به ویوین نمی‌دهد؛ به همین دلیل ویوین به سراغ اطرافیان و آدم‌هایی که با آنا در ارتباط بودند می‌رود تا از آن‌ها اطلاعات بدست آورد.

او در طول تحقیقاتش متوجه‌ی وجود تضاد و تناقض‌های زیادی از تعاریف اطرافیان آنا درباره‌ی او می‌شود؛ همین موضوع نظر ویوین را جلب می‌کند تا با افراد بیشتری برای جمع ‌آوری اطلاعات از آنا ارتباط بگیرد.

تلاش‌های ویوین برای شناخت آنا دلوی او را به نزدیکترین شخصیت به آنا یعنی نامزد او می‌رساند و از اینجای داستان شاهد مرتب شدن آهسته‌ی آهسته‌ی تکه‌های پازل آنا دلوی خواهیم بود. موانع زیادی سرراه ویوین وجود دارد و افراد زیادی از مصاحبه با او ممانعت می‌کند، اما او تسلیم نمی‌شود و به جست و جویش ادامه می‌دهد.

درباره‌ی آنا در سریال Inventing Anna

شخصیت مرموز و عجیب آنا باعث می‌شود همه به او اعتماد کنند؛ دختر جوان خوش لباسی که هوش منحصر به فردی دارد. او با دقت شخصیت افراد را بررسی کرده و آن‌ها را زیر ذره‌بین قرار می‌‌دهد و با استفاده از نقاط ضعف و کمبودهای آن‌ها اعتمادشان را جلب می‌کند. آنا خودش را همان شخصیت مظلوم و صادقی که تمام تلاشش سربلند کردن پدرش و رسیدن به اهدافش است جا می‌زند.

شخصیت تقلبی او به شدت فرد تاثیرگذاری است؛ درست است که او یک کلاهبردار حرفه‌ایست اما تمام تلاشش را برای موفق شدن می‌کند او واقعا کار می‌کند.

آنا دلوی به دقت به اطرافش نگاه می‌کند و از اطرافیانش درس می‌گیرد؛ این درس گرفتن تنها از تجارب کاری و اخلاقیات آن‌ها نیست بلکه حتی از طرز لباس پوشیدن آن‌ها نیز است.

طراحی لباس سریال آنای جعلی

هزینه‌ی زیادی برای طراحی استایل‌ آنا در این سریال شده است. آیتم‌هایی از برندهای لوکسی مانند شنل و گوچی تا بالنسیاگا برای این فیلم تهیه شد که پس از اتمام ساخت سریال بخشی از این لباس‌ها توسط نتفلیکس بایگانی و بخشی نیز برای فروش در پلتفرم‌های فروش لباس دست دوم گذاشته شده‌اند.

طراحان لباس این فیلم لین پائولو Lyn Paolo و لورا فرکن Laura Frecon برای طراحی استایل آنا به حساب کاربری واقعی او سرزده بودند و تلاش کردند استایل او را کاملا شبیه سازی کنند.
برای ساخت این سریال باید تمام اینستاگرام آنا دلوی را می‌ساختند این فرصت خوبی برای کشف ویژگی‌های استایل آنا هم بود.

پائولو یکی از طراحان لباس آنا دلوی در این سریال می‌گوید آناهای زیادی وجود داشت آنا در دنیای تجارت، در مهمانی‌های مجلل و در جاهای دیگر که برای تمام این موقعیت‌ها فقط از لباس‌های برندهای لوکسی مانند دولچه و گاباناDolce & Gabbana ، دیور Dior، گوچی Gucci و پرادا Prada و… استفاده کرده بود.

طراحی کمد لباس آنا دلوی حدود سه ماه زمان برد تا نهایتا طراحان لباس این سریال توانستند حدود ۸۰ درصد از لباس‌های آنا دلوی را پیدا کنند و چندین قفسه‌ی بزرگ از لباس و اکسسوری‌هایی از بهترین و لوکس‌ترین برندهای دنیا تهیه کردند.

از ابتدای سریال تا انتها شامل تحول استایل آنا از یک دختر ساده به یک کلاهبردار شیک و مُد روز هستیم، البته بخشی از این لباس‌ها برای توصیف شخصیت او روی صحنه استفاده شده بودند اما در واقعیت هم آنا دلوی یک کلاهبردار شیک بوده است.

آنا برای ورود به جمع موفق‌ترین و معتبرترین افراد نیویورک باید شیک و مُد روز می‌بود تا یا در محافل زنان قدرتمندی که به کارش می‌آیند حضور داشته باشد و به او توجه شود یا در جمع زنانی که شوهرانشان افراد مهمی بودند پس مُد برای آنا مهم بود.

استایل آنا در سریال Inventing Anna

در طول این سریال شما هیچ خط ثابتی برای استایل او نمی‌بینید؛ آنا خوب نگاه می‌کند جزییات را با دقت می‌بیند و استایلش را با محیط تطابق می‌دهد. این یکی از مهارت‌های اوست که از آن برای رسیدن به هدفش به خوبی استفاده می‌کند.

از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ او را با استایل‌های متنوعی می‌بینیم زمانی که نقش یک دختر عاشق را بازی می‌کند رنگ‌های شاد و درخشان را در استایلش می‌بینیم و زمانی که یک خانم کارآفرین و اهل بیزنس است او را در یک استایل رسمی با پالت رنگی نود و رنگ‌های خنثی می‌بینیم.

ملاقات با آلن

در اولین ملاقات او با آلن رید (وکیلی که قرار است برای آنا وام ۴۰ میلیون دلاری بگیرد) او پیراهن تماما منجوق دوزی شده‌ی بنفش و سبز با اورکت سبز پسته‌ای پوشیده است، ولی متوجه می‌شود نگاه بقیه به او مانند یک دختربچه است؛ پس سعی می‌کند در ملاقات‌های بعدی مانند یک زن هدفمند، شیک و تلاشگر که بخاطر عشق به هنر به هر دری می‌زند به نظر برسد.

حقیقتا آنا خوب بلد است چه کار کند که همانطور که می‌خواهد به نظر برسد! پس برای ادامه‌ی فعالیت کاریش استایلش را تغییر می‌دهد لباس‌های رسمی مانند کت و پیراهن با پالت رنگی رنگ‌های خنثی انتخاب آنا برای رسیدن به هدف بزرگش هستند.

زمانی که آنا در خانه‌ی خانم رادفورد که یک طراح مُد معروف زندگی می‌کند، درس‌های زیادی از استایل رادفورد ‌می‌گیرد. او با دقت زیادی به استایل خانوم رادفورد که در فروشگاه برگدورف قفسه‌ی خودش را دارد نگاه می‌کند و سپس آنچه را که آموخته در استایلش پیاده می‌کند.

اعتبار خانم رادفورد در فروشگاه برگردورف به او این امکان را می‌دهد به اسم او هر لباسی را بدون پرداخت پول به حساب او بخرد؛ پس به سراغ برندهایی مانند بالنسیاگا Balenciaga، ولنتینو Valentino ، سلین Celine و شنل Chanel می‌رود.

آنا در کنار خانم رادفورد

آنا یک عینک از برند سلین که خانم رادفورد یکی از آن را دارد از فروشگاه برگدورف به حساب خانم رادفورد می‌خرد. در طول سریال می‌بینیم آنا که لباس تکراری نمی‌پوشد بارها از این عینک استفاده می‌کند! این موضوع تاثیر خانم رادفورد بر استایل آنا را به خوبی نشان می‌دهد.

عینک سلین آنا که آن را از استایل خانم رادفورد الهام گرفت به یک آیتم آیکونیک برای او تبدیل می‌شود.
استایل آنا ترندی است او مطابق با ترندها لباس می‌پوشد و در عین حال سعی می‌کند تا همانطور که می‌خواهد یک خانم شیک، باهوش و هدفمند به نظر برسد.

در قسمت دوم سریال زمانی که آنا با نامزدش چیس به مهمانی دوست پولدار و معروف آنا می‌روند؛ استایل او شامل یک پیراهن قرمز از الکساندر مک کویین Alexander Mc Queen به همراه یک روسری ابریشمی با گل‌های قرمز، عینک بزرگ و کیف دیور Dior با گلدوزی نامش است.

یکی از لوک‌های آنا که به خوبی شخصیت بلندپروازش را نشان می‌دهد همین لوک است؛ رنگ قرمز نشانه‌ای از شور و شوق او نسبت به زندگی لوکس ساختگی‌اش، انتخاب برندها باور او به این زندگی تقلبی و اعتماد به نفس او را به تصویر می‌کشد.

در همین قسمت آنا یک پیراهن حریر آبرنگی از برند اترو Etro به همراه گوشواره‌های بزرگ از اسکار دلا رنتا Oscar de la Renta و عینک آفتابی Zac Posen نیز می‌پوشد؛ این پیراهن آزاد و راحت رهایی آنا از دنیا و غرق بودنش در دنیای خودش را به خوبی نشان می‌دهد.

در قسمت پنجم زمانی که نف لحظه‌ی ورود آنا به هتل را تعریف می‌کند؛ او یک لباس پلنگی از دولچه و گابانا به همراه دستبند و انگشتر Tiffany & Co و کفش Gianvito Rossi پوشیده است، این لوک شخصیت پیچیده‌ای را به تصویر می‌کشد که در پشت عینک شخص دیگریست.

در این سریال می‌بینیم آنا برای دوستانش خرید می‌کند؛ دو دوست نزدیک او به خصوص نف که تا لحظه‌ی آخر حاضر به پذیرش کلاهبردار بودن آنا نیست از استایل او تاثیر می‌گیرند.

به عنوان مثال ریچل یکی از دو دوست نزدیک او در زمان دوستی با آنا تحت تاثیر و به لطف لباس‌های شیکی که آنا برایش می‌خرد؛ سعی می‌کند استایل شیک و مرتبی داشته باشد که با تمام شدن دوستیشان دوران شیک پوشی ریچل نیز به پایان می‌رسد.

در قسمت هشتم که زمان فروپاشی آنا فرا رسیده و به ظاهر قصد خودکشی دارد، او را در لباس طلایی دولچه گابانا می‌بینیم. طراح سعی کرده‌است در این بخش سقوط دنیای شگفت انگیز آنا را ترسیم کند.
در همین قسمت در یکی از صحنه‌ها که او در لس آنجلس است و می‌داند سقوطش حتمی است یک اورکت کرم رنگ با دستمال گردن ابریشمی به همراه عینک محبوبش پوشیده؛ در این لحظه یعنی درست در حوالی زمان فروپاشی دنیای لوکس او، او را همچنان با اعتماد به نفس و جسور می‌بینیم.

آنا سوروکین در دنیای واقعی هر بار برای رفتن به جلسه دادگاه تا زمانی که لباس‎های موردنظرش را به او نمی‌دادند از رفتن به دادگاه امتناع ‌می‌کرد. او برای حاضر شدن در دادگاه یک استایلیست استخدام کرده بود.
در اولین جلسه دادگاه آنا با پیراهن و چوکر مشکی که در واقعیت نیز عین آن را پوشیده بود به دادگاه رفت.

آنا دادگاه را به یک فشن شو تبدیل کرد و عکس لوک‌های او با لباس‌های ترندی و شیک به سرعت در اینستاگرام منتشر می‌شدند. همین موضوع باعث تاثیرگذاری استایل آنا شد برای هالویین ۲۰۱۹ یکی از کاستوم‌های پرطرفدار از یکی از لوک‌های آنا برای جلسه‌ی دادگاه الهام گرفته شده بود.

آخرین لباس آنا در جلسات دادگاه یک پیراهن کوتاه سفید حریر بود که موردتوجه دنبال کنندگان مُد قرار گرفت؛ لباس سفید برای جلسه‌ی آخر انتخاب خوبی بود؛ نشانه‌ای که معصومیتی که تاد وکیل آنا برای دفاع از او داد می‌زد را اثبات می‌کرد.

استایل ویوین غالبا کژوال است، او از آیتم‌های متنوعی استفاده نمی‌کند، یک لباس را در طول سریال ممکن است چندبار تن او ببینید. پالت‌های رنگی تکراری و لباس‌های تکراری شخصیت ویوین برای غرق شدن در کار ساخته شده‌است و این بار سوژه آناست.

ویوین از لباس‌های ارزان و گاها فیک استفاده می‌کند؛ خوش لباس نیست و هیچ تلاشی برای خوش لباس بودن هم ندارد.

در یکی از دیدارهای اول آنا و ویوین آنا از استایل ویوین انتقاد می‌کند و خیلی رک به او می‌گوید که استایلش خیلی بد است.

در ادامه‌ی داستان تلاش‌های ویوین برای فهمیدن رازهای آنا را می‌بینیم که در این مسیر با اطرافیان آنا آشنا می‌شود و جالب است که دو نفر از دوستان نزدیک آنا همین موضوع را به ویوین می‌گویند؛ همین دلیلی می‌شود که ویوین به فکر فرو رود و تغییری در استایلش ایجاد کند.

در یکی از صحنه‌های آخر فیلم تحول استایل ویوین را می‌بینیم او محدودیت پالت رنگیش را شکسته و به سراغ اورکت سفید و شال سفید رفته و موهایش نیز آراسته است و در سکانس آخر آنا به او می‌گوید که خوشگل شده‌است.

آنا دلوی باهوش و نابغه بود در یکی از دیالوگ‌هایش می‌گوید:آدم‌ها به دلایل زیادی به یکدیگر پول می‌دهند ولی دو تا از مهم‌ترین این دلایل عشق و عذاب وجدان است.

این دقیقا استراتژی آنا دلوی بود یا بقیه را شیفته معصومیتش می‌کرد و یا با ایجاد احساس عذاب وجدان به دلیل کمبودها و خلا‌های زندگی افراد آن‌ها را وادار به همکاری با خودش می‌کرد.

آنا سوروکین واقعی در سال ۲۰۱۷ پس از کلاهبرداری از بانک‌ها، دزدی خدمات عمومی و عدم پرداخت قبوض هتل‌های لوکس دستگیر شد. در سال ۲۰۱۹ آنا محاکمه و نهایتا به ۴ تا ۱۲ سال زندان محکوم شد.

در فوریه ۲۰۲۱ آنا آزاد شد اما شش هفته بعد به دلیل طولانی شدن زمان اقامتش از طرف سازمان مهاجرت مجددا دستگیر شد و در حال حاضر در زندان است تا تصمیمی برای بازگرداندن او به آلمان گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian