ارتباط میان استایل و شخصیت؛ جانی دپ

جانی دپ Johnny depp از جمله کسانی است که استایل خاص او همیشه چشمگیر بوده است. او در سال ۲۰۱۶ توأماً بهترین و بدترین استایل شد. در مصاحبه‌ای که با او انجام شد از این موضوع خبر داشت و مایه‌ی مباهاتش بود. برای خیلی از ما مدل‌هایی که او استفاده می‌کند کمی عجیب و در عین حال پیچیده است. برای این‌که به علت انتخاب او پی ببریم اول باید او را تحلیل استایل کنیم.

جانی دپ بیشتر اوقات از استایل بوهو استفاده می‌کند. اما این دلیل نمی‌شود که کت شلوار را فراموش کند. اکسسوری‌هایی که او استفاده می‌کند شامل کلاه، عینک، روسری‌هایی به عنوان شال و سربند، گردنبند، انگشتر، گوشواره و … است. پس می‌بینیم که او در انتخاب استایل خاص از هیچ آیتمی به راحتی نمی‌گذرد. اما دلایل این تفاوت استایل چه می‌تواند باشد؟

تفاوت استایل جانی دپ از کجا آغاز شد؟

جانی دپ تا به حال نقش‌های بسیار متفاوتی را بازی کرده است و یکی از دلایل انتخاب استایل متفاوت او همان نقش‌های متفاوتش می‌باشد. اولین باری که جانی دپ به عنوان بازیگر دیده شد در آغاز جوانی بود. او تنها ۲۱ سال داشت که به شهرت رسید. در اولین سریالی که بازی کرد استایل او کت‌ و یا شلوار جین به همراه اکسسوری‌هایی مانند گردنبند و دستبند و حتی روسری‌هایی که به سر می‌بست بود. استایل او در سریال بسیار مورد توجه واقع شد. همین موضوع پایه‌ریزی اولیه برای انتخاب استایل متفاوت او در سال‌های بعدی است.

نقش تأثیرگذار بعدی جانی دپ در ادوارد دست قیچی بود. او در این فیلم بسیار خوش درخشید. مردی با دستانی به شکل قیچی که بدون قصد به اطرافیانش آسیب می‌رساند. لب‌های کبود او در آن فیلم صورتش را از همیشه لاغرتر نشان می‌داد، گریمی که در فرش قرمزهای بعدی بر روی استایلش اثر گذاشت.

کت شلوار با استایل خاص در سبک جانی دپ

او را در نقش‌هایی با کت شلوار هم زیاد دیده‌ایم؛ مثل فیلم کارخانه‌ی شکلات و آلیس در سرزمین عجایب، اما باز هم استایلش مانند نقش او متفاوت بود. کت شلوارهایی که به تن می‌کند همیشه یا رنگ متفاوت دارند و یا از لایه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. او به خوبی می‌داند چکار کند تا همیشه به یاد بماند. اگر از پاپیون برای استایلش بهره ببرد آن را باز می‌گذارد.

مطمئناً کمتر کسی حاضر به چنین ریسکی با یک استایل رسمی است اما استایل جانی دپ با دیگران متفاوت است. ارتباط میان استایل و شخصیت او در واقع سبک متفاوت تفکرش را می‌رساند. او از زاویه‌ای دیگر دنیا را می‌بیند، به همین دلیل است که نقش‌هایش این‌قدر پرحاشیه و متفاوت است. استایل متفاوتی که او استفاده می‌کند سبب می‌شود که کارگردان‌ها برای نقش‌های متفاوت خود روی او حساب کنند و پیشنهادهایی باز هم متفاوت‌تر از گذشته دریافت کند. سبکی که او بازی می‌کند تفاوت چشمگیری با سبک بازیگری مانند تام هنکس دارد همان‌طور که استایل آن‌ها زمین تا آسمان با هم فرق می‌کند. 

تحلیل روانشناسی استایل جانی دپ

حتماً دزدان دریایی کارائیب را دیده‌اید. در این فیلم نقشی که بازی کرد چنان بر شخصیتش اثر گذاشت که تا مدت‌ها او را تنها در همان سبک و با همان استایل می‌دیدیم. اگر هم استایلی متفاوت با آنچه در فیلم پوشیده بود استفاده کند باز هم با مدل‌های معمول جامعه تفاوت زیادی دارد. از اصلی‌ترین دلایل تفاوت او در استایل را می‌توان همان تفاوت در نقش‌ها دانست. در واقع او می‌خواهد متفاوت باشد تا بازی متفاوتی به او بدهند. روانشناسی استایل جانی دپ او را خاص مانند نقش‌هایش معرفی می‌کند. مسائل دیگر در رتبه‌بندی‌های بعدی قرار دارند.  

روانشناسی استایل کریستین رونالدو

کریستین رونالدو Cristiano Ronaldo یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین افراد چه در زمینه‌ی فوتبال و چه در زمینه‌ی مد و فشن است. مدت‌هاست که رونالدو با استایل خاص خود به یکی از فشن آیکون‌ها یا نمادهای مد تبدیل شده است. از آن‌جایی که جوانان زیادی در دنیا او را دنبال می‌کنند و طرفدارش هستند استایلش هم به صورت محسوسی مورد توجه قرار گرفته است.

استایل خاص کریستین رونالدو

رونالدو از آن دسته از فوتبالیست‌هایی است که به ظاهرش اهمیت زیادی می‌دهد و چند سالی است که خط تولید پوشاک خود را به راه انداخته است. او از پوشیدن مدل‌های جدید ترسی به دل راه نمی‌دهد و هر گاه که برای گرفتن جایزه در مجامع فوتبال حاضر می‌شود استایل خاص و دیدنی به نمایش می‌گذارد.

رونالدو زمانی که از استایل رسمی استفاده می‌کند تنها رنگ‌های سرمه‌ای و مشکی را مدنظر قرار نمی‌دهد بلکه از رنگ‌های متنوعی در لباس‌های خود بهره می‌برد. او را در کت شلوارهایی به رنگ‌های زرشکی، آبی، خاکستری و… دیده‌ایم. رونالدو در انتخاب استایل خاص خود وقتی کت شلوارش را رنگ رسمی‌تر انتخاب می‌کند از کراوات یا پاپیونی با رنگ و طرح متفاوت بهره می‌برد.

تحلیل استایل رونالدو

جین آیکون اصلی در کمد رونالدو

رونالدو علاقه‌ی زیادی به جین دارد. خودش می‌گوید بخش اعظم کمد او را لباس‌ها و شلوارهای جین تشکیل داده است. تا به حال در مجامع بین‌المللی او را در استایل‌های گوناگونی دیده‌ایم از جمله؛ انواع کلاه، انواع تی‌شرت و شلوار جین، انواع شال و اکسسوری. او به سبک‌ها و استایل‌ متفاوت علاقه دارد.

می‌توان به جرأت گفت بعد از فوتبال، فشن از علایق اصلی او به حساب می‌آید. یکی از دلایلی که او خط لباس خود را به راه انداخت علاقه‌ی وافرش به لباس جین بود. چون از این مدل لباس زیاد استفاده می‌کرد نیاز داشت الگویی راحت و قابل استفاده در همه حال را داشته باشد. پس تصمیم گرفت بنابر چهارچوب خودش لباس تولید کند.

انعکاس خط فکری رونالدو بر روی خط تولید لباس

یکی دیگر از دلایلی که او خط تولید لباسش را راه انداخت را چنین می‌گوید: جوانان زیادی دنباله‌رو من هستند و من از این‌که می‌دانم آن‌ها از سبک من پیروی می‌کنند خوشحالم. به همین دلیل هم خط لباس خودم را تولید کردم تا جوانان بتوانند به همان صورتی که من لباس می‌پوشم استایل خود را درست کنند.

کریستین رونالدو در مورد انتخاب استایل خاص خود می‌گوید: من در مورد بازی خودم زیاد فکر می‌کنم و سعی می‌کنم از روش‌های متفاوتی به موفقیت برسم. هر بار راه جدیدی را امتحان می‌کنم و در زمین به سبک جدیدی ظاهر می‌شوم. در لباس پوشیدن و انتخاب استایل متفاوت هم همین کار را انجام می‌دهم. فکر می‌کنم روش بازی کردنم بر روی استایلم اثر گذاشته و آن را متفاوت کرده است.

یکی از دلایلی که از او در تبلیغات زیاد استفاده می‌شود همین استایل متفاوت و خاصش است. او اخیراً خط تولید عطر خود را هم راه‌اندازی کرده است. خط تولید لباس او CR7 است همچنین از برندهای مورد علاقه‌اش می‌توان از گوچی، ورساچه، هرمس و دلچه اند گابانا نام برد.

دیه‌گو مارادونا و تحلیل استایل او

دیه‌گو آرماندو مارادونا Diego Maradona فوتبالیست محبوب در میان طرفداران این ورزش است. استایل او تا حد زیادی تحت تأثیر شخصیتش قرار داشت و یکی از بزرگترین هنجارشکنان در زمان خود بود. او شخصیتی بود که در همه‌ی موارد زیاده‌روی می‌کرد. اگرچه در زندگی اجتماعی خود به عنوان اسطوره‌ی فوتبال شناخته می‌شود اما در زندگی شخصی چندان هم خوشنام نیست.

معروفیت و محبوبیت زیاد او به جایی رسید که دیگر نتوانست کنترلی بر روی آن داشته باشد. در مورد تحلیل استایل او، یکی از دلایل هجارشکنی‌هایش را همین عدم کنترل بر روی محبوبیتش می‌توان نام گذاشت. مارادونا چه در کشور خودش و چه در کل دنیا در میان دوستداران فوتبال جایگاه ویژه‌ای داشت. به همین دلیل هم نگاه‌های زیادی بر روی استایل خاص او هم در میادین ورزشی و هم در اجتماع بود.

مارادونا؛ استایلی متفاوت مانند شخصیت متفاوتش

کت شلوارهایی که مارادونا به تن می‌کرد از پارچه‌های براقی مثل استات بود. کت خز می‌پوشید و به استایل تجملاتی علاقه‌ی زیادی داشت. از انواع اکسسوری گوشواره، گردنبند، دستبند، انگشتر و عینک آفتابی به وفور استفاده می‌کرد. همیشه بر هر دو دستش ساعت می‌بست، گویا بدون یکی از آن‌ها تعادل نداشت.

رونالدو بعد از مرگ او در مصاحبه‌ای با یکی از نشریات در مورد ساعت‌های او گفت که مارادونا هر دو ساعتش را از دخترش هدیه گرفته بود و برای همین هر دو را باهم استفاده می‎‌کرد. در واقع به این صورت عمق علاقه‌اش به دخترش را نشان می‌داد. البته او با استایل‌های مختلف ساعت‌های مختلفی هم می‌بست. پس احتمال دارد به این کار عادت کرده و او را به یاد دخترش می‌انداخت.

از علایق او در انتخاب استایل خاص پیراهن‌های ابریشمی با طرح‌های شلوغ بود، تی‌شرت‌هایش هم رنگارنگ و پرزرق و برق بود. در بسیاری از موارد او به یکی از نمادهای مد برای طرفدارانش تبدیل شده بود. به محض این‌که لباسی را می‌پوشید دوستدارانش هم مانندش را به تن می‌کردند و لباس با عنوان لباس مارادونا مشهور می‌شد. او در استایل ورزشی ساده‌تر حاضر می‌شد اما شلوارک جزء جدایی ناپذیر استایل ورزشی‌اش بود. رنگ‌های لباس ورزشی او آبی، سفید و یا قرمز بود و آن‌ها را با کتانی سفید هماهنگ می‌کرد.

مارادونا از لباس تیم ملی آرژانتین زیاد استفاده می‌کرد. از معروف‌ترین لباس‌های ورزشی او تیشرتی با پرچم انگلیس بود که در دیدار با Freddy Mercury خواننده انگلیسی به تن کرد که کلی حرف در آن نهفته بود. او را در کت شلوار هم زیاد دیده‌ایم اما گاهی در مواجهه با افراد خاص لباس رسمی نمی‌پوشید.

برای مثال در یکی از دیدارهایش با فیدل کاسترو یک تیشرت و شلوار به تن داشت و بار دیگر تیشرتی با عکس چه‌گوارا پوشیده بود. پس در نتیجه او سبک افراد را در انتخاب استایل خاص خود به خوبی در نظر می‌گرفت. بلوزهای polo طرح‌دار، ابریشمی، کت‌های بافت و خزدار و لباس‌های براق از علایق خاص او در استایلش به شمار می‌رفت. 

جان گالیانو پیشتاز در انتخاب استایل خاص

جان گالیانو John Galliano یکی از طراحان صاحب نام در دنیای مد و فشن است. اما موضوعی که او را از دیگران متمایز می‌کند سبک و استایلش در لباس پوشیدن است. جان گالیانو متولد ۱۹۶۰ در جبل الطارق است، او در ۶ سالگی به همراه خانواده‌اش به انگلیس مهاجرت کرد. زمانی که جذب دنیای مد شد به خاطر استعدادی که در این زمینه داشت خیلی زود به شهرت رسید. این اتفاق برای او در دوران دانشجویی‌اش افتاد.

استعداد او در نمایش مدل‌های جدید در دنیای فشن چشم‌گیر است اما وقتی نامش به عنوان طراح مطرح می‌شود همیشه مهمانان کت واک منتظر حضور متفاوت او با یک استایل متفاوت در آخر نمایش هستند.

تنوع استایل‌های او به قدری زیاد است که نمی‌توان در مورد آن‌ها به صورت مجزا صحبت کرد؛ یک‌بار با موهای رنگ کرده بلند و فرخورده و بار دیگر با سری تراشیده و بدون مو. از دیگر استایل خاص او می‌توان به شکل دزد دریایی با کت‌ خاص و یا کت شلواری سفید که بر روی آن رنگ زرد پاشیده شده است نام برد.

سرچشمه استایل متفاوت جان گالیانو

جان گالیانو در دوران نوجوانی به عنوان مسئول لباس در یک تئاتر مشغول به کار شده بود. او عاشق سبک لباس‌های تئاتری و نمایش‌های درام است. به همین دلیل است که سبک کار او بسیار شبیه به تئاترهای پرتجمل با لباس‌های پرزرق و برق است. در آخر هر نمایش مد، خودش مانند یک کارگردان به روی صحنه ظاهر می‌شود اما کارگردانی که لباس‌هایش دیدنی‌تر از مدل‌هایی‌ست که به نمایش گذاشته است. ژست‌هایی هم که در انتهای کت واک می‌گیرد به خوبی نشان دهنده‌ی علاقه‌ی او به تئاتر است.  

یکی دیگر از دلایلی که جان گالیانو با استایل متفاوت ظاهر می‌شود القای تفاوتش با دیگران است. او به این روش نشان می‌دهد طراحی متفاوت با دیگران است و نبوغش در طراحی به شکلی است که کسی به راحتی نمی‌تواند مجموعه آینده او را حدس بزند. او هر چقدر هم مجموعه‌ی خود را متفاوت طراحی کند، باز هم با استایلی به روی صحنه می‌آید که همه را شگفت‌زده می‌کند. در واقع به این وسیله به طرفداران و رقبایش نشان می‌دهد که تا چه اندازه دیدگاه و تفکرش می‌تواند غیرقابل دسترس باشد.

در انتها به این موضوع اشاره می‌کنیم که هر کس با هر سبک و استایل متفاوت به دنبال نشاندن امضای خود است. ارتباط استایل با شخصیت افراد کاملاً روشن و بدیهی است. گاه این تفاوت برای جا انداختن نوع دیدگاه شخص است و گاهی هم به لایه‌های روانشناسی درون او برمی‌گردد. با کمی دقت در سبک هر استایل می‌توانیم علت تفاوت‌ها را دریابیم.

نظرات (20)

  1. You’re so awesome! I don’t believe I have read a single thing like that before. So great to find someone with some original thoughts on this topic. Really.. thank you for starting this up. This website is something that is needed on the internet, someone with a little originality!

  2. naturally like your web site however you need to take a look at the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I find it very bothersome to tell the truth on the other hand I will surely come again again.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian