شلوار پیش‌بندی یکی از لباس‌های محبوب است که در گذشته کشاورزان و کارگران آن را می‌پوشیدند، اما امروزه به یکی از آیتم‌های مد تبدیل شده است. در این مطلب، با کمک ایده‌ها و تصاویر متنوع، اصول ست کردن شلوار پیش‌بندی را یاد خواهیم گرفت.

تاریخچه شلوار پیش‌بندی

ست کردن شلوار پیش‌بندی - تاریخچه

اصطلاح شلوار پیش‌بندی در گذشته به انواع مختلفی از لباس‌ها اشاره داشت و حتی لباس‌های زیر را دربرمی‌گرفت. بااین‌حال با گذشت زمان، این اصطلاح به شلوار پیش‌بندی که امروز می‌شناسیم، محدود شد. شلوار پیش‌بندی امروزی، بالاتنه‌ای شبیه پیش‌بند آشپزخانه یا آهنگری است که به یک شلوار متصل می‌شود.

شلوار پیش‌بندی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:

۱. شلوار که شکل سنتی آن گشاد بود؛ ولی امروزه در سبک‌های مختلف از کاملا گشاد، دمپا گشاد، کاپری، چسبان و لوله‌تفنگی یا راسته طراحی می‌شود.

۲. بالاتنه به‌شکل پیش‌بندی که به شلوار متصل می‌شود و دو بند دارد که می‌تواند ثابت یا دارای سگک فلزی تنظیم‌شونده باشد.

شلوار و بالاتنه آن به هم متصل‌اند و شبیه لباس‌های سرهمی به نظر می‌رسد. به همین دلیل آن را شلوار پیش‌بندی (Overalls) می‌نامند.

با اینکه نمی‌توان گفت دقیقا چه کسی اولین بار شلوارهای پیش‌بندی را اختراع کرد، نوشته‌هایی از قرن هجدهم میلادی وجود دارند که نشان می‌دهند اعضای ارتش بریتانیا از آن استفاده می‌کردند.

نیروهای اشغالی بریتانیا در هند، پارچه دنگاری (dungaree) را که جد پارچه جین به حساب می‌آید، در روستای کوچکی به نام دونگری یافتند. در آن روستا این پارچه بادوام را برای کار استفاده می‌کردند. ظاهرا بریتانیایی‌ها به آن پیش‌بند اضافه کردند تا یک لایه محافظ روی یونیفرم خود داشته باشند. البته این لباس‌ها جیب‌هایی داشتند که به آنها فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی مهمات می‌داد.

شلوار پیش‌بندی در طول قرن نوزدهم در سراسر آمریکا محبوبیت یافتند و بیشتر به‌عنوان لباس کار از آنها استفاده می‌شد. تولیدکنندگان برش‌ها، سبک‌ها و روش‌های مختلفی را امتحان کردند تا برای هر صنعتی، لباس کار سفارشی مناسب برای برآورده‌کردن نیازهای آن تهیه کنند.

تغییرات شلوار پیش‌بندی در طول سال‌ها

در طی سال‌ها قسمت پیش‌بندی این لباس دستخوش تغییرات متعددی شد. از اواسط دهه ۱۸۰۰ شلوار پیش‌بندی یکپارچه و بدون درز بود؛ یعنی قسمت شلوار ادامه قسمت پیش‌بند به نظر می‌رسید. بعد از آن در اوایل دهه ۱۹۰۰ قسمت پیش‌بند به‌صورت تکه‌ای مجزا به شلوار وصل شد و یک درز آن‌ها را از هم جدا می‌کرد.

به‌مدت ۳۰ سال، هر دو سبک به‌عنوان سبک‌های محبوب تولید می‌شدند. پس از سال ۱۹۱۶، شلوارهای پیش‌بندی یکپارچه به‌ندرت تولید می‌شد و از آن زمان تاکنون، سبک غالب مدل پیش‌بندی با درز بوده است. البته درباره شلوارهای پیش‌بندی کودکانه، مدل یکپارچه رایج‌تر است.

اولین شلوارهای پیش‌بندی برای خانم‌ها

ست کردن شلوار پیش‌بندی - تاریخچه
خانم‌ها در دوران جنگ جهانی شروع به پوشیدن شلوار پیش‌بندی کردند.

شلوارهای پیش‌بندی در اصل از پارچه جین یا برزنت سنگین تهیه می‌شدند؛ زیرا دوام آن پارچه‌ها بیشتر بود و به‌راحتی خراب نمی‌شد. البته برای ماهیگیری، استفاده از پارچه‌های ضد آب یا مقاوم دربرابر آب رایج‌تر بود. ازآنجاکه شلوارهای پیش‌بندی برای چندین دهه صرفا لباس کار در نظر گرفته می‌شدند، هنگام طراحی، دوام و راحتی آنها در اولویت قرار می‌گرفت.

تا قبل از جنگ جهانی اول، عمدتا مردان به‌عنوان لباس کار و کودکان به‌عنوان لباس بازی، شلوارهای پیش‌بندی می‌پوشیدند. در زمان جنگ، زنان مجبور شدند برای حمایت از ارتش وارد نیروی کار شوند. بنابراین، لباس‌های روزمره آنها برای کار در کارخانه بسیار خطرناک بود و ممکن بود آسیب جانی برای آنها به همراه داشته باشد. به جز آن، حرکت‌کردن با لباس‌های رایج آن دهه واقعا سخت بود. به این ترتیب، شلوارهای پیش‌بندی به کمد لباس خانم‌ها هم راه یافت.

پس از هر جنگ جهانی، شلوارهای پیش‌بندی زنان شیک‌تر شد. طراحان، ویژگی عملکردی این لباس‌ها را با جزئیاتی مانند یقه دلبری، کمرهای چسبان، جیب‌های شیک و سبک‌های دم‌پا گشاد که برای مد مناسب‌تر بود ترکیب کردند. حتی در برخی از آنها که بیشتر به مد نزدیک بود، پارچه جین یا برزنت را با پارچه‌های پنبه‌ای سبک جایگزین کردند. بااین‌حال، همچنان همه این لباس‌ها به‌عنوان لباس کار شناخته می‌شدند.

شلوار پیش‌بندی اختراع لی و لیوایز نیست

برندهای لی و لیوایز هر دو ادعا می‌کنند که این مدل لباس را در اواخر دهه ۱۸۰۰ ثبت اختراع کرده‌اند. واقعیت این است که نمی‌توان با قطعیت درباره این موضوع نظر داد که شلوار پیش‌بندی قبل از آنها وجود نداشته است.

اولین حق ثبت اختراع لباس کار یکسره، به جین آبی نمادین لیوایز ۵۰۱ (Levi’s 501) از برند لیوایز اختصاص دارد که در آن از پرچ‌های جیب استفاده شده بود. تاریخ این ثبت سال ۱۸۷۳ است؛ اما نمی‌توان ثبت اختراع شلوارهای پیش‌بندی را به لیوایز نسبت داد. لباس کار لیوایز پیش‌بندی نبود، بلکه یک لباس کار یکسره بود که در آن بلوز و شلوار به هم متصل بودند. شلوار پیش‌بندی طبق تعریف، در بالاتنه باید شبیه پیش‌بند آشپزخانه یا آهنگری باشد.

از سوی دیگر، برند لی در سال ۱۹۲۱ شلوارهای پیش‌بندی را ثبت اختراع کرد. این لباس‌ها دقیقا شلوار پیش‌بندی به حساب می‌آمدند؛ اما باز هم نمی‌توان گفت برند لی آنها را اختراع کرده است. زیرا قبل از آن هم شرکت‌هایی مانند کارهات (Carhartt) شلوار پیش‌بندی تولید می‌کردند؛ فقط برند لی توانست آن را به نام خود ثبت کند.

شلوار پیش‌بندی جین؛ نماد نژاد و طبقه اجتماعی

شواهد دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد شلوار پیش‌بندی در اواخر دهه ۱۷۰۰ هم وجود داشت. ظاهرا در آن دوره این شلوارها از جین تهیه می‌شد و لباسی بود که برده‌ها از آن برای کار در مزارع استفاده می‌کردند. جین پارچه محکم و بادوامی بود و با لباس‌های مزرعه‌داران که از پنبه تهیه می‌شد تفاوت بسیاری داشت.

در آن دوره شلوارهای پیش‌بندی جین، به‌عنوان نماد تشخیص نژاد و کلاس به کار می‌رفت. پس از پایان جنگ داخلی و اعلامیه آزادی بردگان که برده‌داری را در ایالت‌های مؤتلفه آمریکا غیرقانونی کرد، هنجارهای جدیدی در زراعت ایجاد شد. حالا کشاورزان به‌وفور از لباس‌های جین و شلوارهای پیش‌بندی جین استفاده می‌کردند و همچنان این تصور منفی وجود داشت که جین مخصوص سیاه‌پوستان آمریکایی و سفیدپوستان فقیر آمریکایی است.

در دهه ۱۹۶۰، فعالان جنبش حقوق مدنی و ضدفرهنگ عمومی شلوارهای پیش‌بندی را به‌عنوان نماد خود برگزیدند؛ بااین‌حال، هنوز این لباس‌ها ریشه‌های محکم خود را به‌خاطر کاربردی‌بودن در جوامع روستایی حفظ کرده بودند. فعالان آن جنبش‌ها این لباس را به‌عنوان نشانه همبستگی با کشاورزانی انتخاب کردند که در مناطق روستایی جنوب رنج‌های زیادی متحمل می‌شدند.

شلوارهای پیش‌بندی به‌عنوان یک ترند

محبوبیت شلوارهای پیش‌بندی درطی سال‌ها مدام کاهش یافت. واقعیت این است که یک شلوار پیش‌بندی برای هرکسی یادآور لباس کارگران، هیپی‌ها و رپرهای دهه ۱۹۹۰ بود که عادت داشتند یکی از بندهای شلوار پیش‌بندی را باز بگذارند. بااین‌حال، این شلوارها نه تنها در طول دهه‌ها، بلکه در طول قرن‌ها همراه ما بوده‌اند. آنها به‌تازگی با سبک‌ها و الگوهای جدید بازگشته‌اند و به‌عنوان لباسی جذاب و راحت، به ترند روز تبدیل شده‌اند. امروزه بسیاری از افراد شلوارهای پیش‌بندی را مخصوصا از جنس جین، در خیابان و سایر موقعیت‌های کژوال می‌پوشند.

ست کردن شلوار پیش‌بندی در موقعیت‌های مختلف

نکته مهمی که درباره شلوارهای پیش‌بندی وجود دارد این است که این لباس‌ها کژوال هستند. مگر اینکه محل کارتان هم سبک کژوال داشته باشد که بتوانید آن را در محل کار بپوشید. به‌هرحال به‌طورکلی شلوار پیش‌بندی برای محیط‌های رسمی مناسب نیست. بیایید اصول ست کردن شلوار پیش‌بندی را در موقعیت‌های مختلف با هم ببینیم.

ست کردن شلوار پیش‌بندی برای موقعیت‌های کژوال

ست کردن شلوار پیش‌بندی - انتخاب شلوار پیش‌بندی برای موقعیت‌های مختلف

شلوار پیش‌بندی را می‌توانید در طول روز برای بیرون‌رفتن یا قدم‌زدن در شهر بپوشید. برای این موقعیت‌ها مدل جین انتخاب کلاسیک و فوق‌العاده‌ای است. رنگ آبی متوسط آن را با تی‌شرت‌ها، تاپ‌ها، بلوزهای ساده در رنگ‌های خنثا مانند سفید، مشکی، زیتونی یا خاکستری ست کنید. بهتر است شلوار آن چسبان یا راسته باشد.

اگر جین شما از نوع زاپ‌دار است، لباسی را که زیرش می‌پوشید با طرح شلوغ انتخاب نکنید. اگر ساده و تک‌رنگ باشد می‌توانید یکی دو اکسسوری هم با آن استفاده کنید.

اسنیکرها، کفش‌های پاشنه‌تخت و کفش‌های کژوال دیگر با این لباس به‌خوبی ست می‌شوند. بسته به آب‌وهوا می‌توانید کت جین، بلیزرهای کژوال، هودی، پولوور و نظایر آن زیر یا روی این لباس بپوشید.

کلاه لبه‌دار، کیف کراس‌بادی، جوراب‌های طرح‌دار همگی جذابیتی دو چندان به شما می‌دهند. اگر می‌خواهید مدرن‌تر به نظر برسید، لبه شلوار را تا بزنید.

برای موقعیت‌های کژوال و شیک

ست کردن شلوار پیش‌بندی - انتخاب شلوار پیش‌بندی برای موقعیت‌های مختلف

گاهی اوقات موقعیت‌هایی پیش می‌آیند که کژوال هستند، ولی باید لباسی که می‌پوشید شیک‌تر از حالت کژوال باشد. برای مثال، یک مهمانی دوستانه در کنار ساحل نیاز به لباس کژوال شیک دارد. برای چنین موقعیت‌هایی، جین را کنار بگذارید و از شلوار پیش‌بندی کتان یا سایر پارچه‌ها استفاده کنید. رنگ آن بهتر است مشکی، سرمه‌ای یا زیتونی باشد. مدل آن را دم‌پاگشاد انتخاب کنید.

می‌توانید زیر آن لباس‌های چسبان، تاپ کراپ یا تاپ آفشولدر بپوشید. برای روی آن جلیقه یا ژاکت‌های آستین کیمونو یا کت بولرو (bolero) که نوعی کت کوتاه کراپ است، انتخاب شیک‌تری است. برای تکمیل استایل خود از جواهرات ظریف مانند چند لایه گردنبند و گوشواره‌های حلقه‌ای استفاده کنید. چون این استایل قرار است شیک باشد، باید با آن کفش‌های پاشنه‌دار بلند یا متوسط ست کنید.

برای محل کار کژوال

ست کردن شلوار پیش‌بندی - انتخاب شلوار پیش‌بندی برای موقعیت‌های مختلف
شلوار پیش‌بندی مخصوص محل کار محدودیت ندارد.

همان‌طور که گفتیم، شلوارهای پیش‌بندی فشن برای محل کار مناسب نیستند. این شلوارها ارتباطی با شلوارهای پیش‌بندی مخصوص کار برای کارهای صنعتی و فنی ندارند.

اگر دفتر کار شما حالت کژوال دارد، می‌توانید از رنگ تیره شلوار پیش‌بندی و مدل راسته یا دم‌پاگشاد آن استفاده کنید. در این حالت جنس پارچه آن را از جین انتخاب نکنید. زیر آن یک پیراهن دکمه‌دار یا بلوز ابریشمی و روی آن کت، بلیزر یا ژاکت بپوشید که شیک‌تر باشد و به حالت رسمی نزدیک‌تر شود. کفش‌هایی که می‌پوشید بهتر است از نوع کفش‌های نوک‌تیز، پاشنه محکم تخت یا پاشنه بلند بنددار دور مچ انتخاب شوند. اکسسوری‌ها را ساده و ظریف انتخاب کنید و تعدادشان کم باشد. برای مثال، ساعت و گوشواره ظریف کافی است. موها را به‌صورت گوجه‌ای یا دم‌اسبی ببندید تا مرتب و آراسته به نظر برسد.

برای کنسرت‌ها یا جشنواره

ست کردن شلوار پیش‌بندی - انتخاب شلوار پیش‌بندی برای موقعیت‌های مختلف

پوشیدن شلوار پیش‌بندی راحت و زیبا در چنین مکان‌هایی، انتخاب فوق‌العاده‌ای است. به‌دنبال مدل‌هایی با جزئیات بیشتر مانند گلدوزی، حاشیه‌های توری یا جین زاپ‌دار باشید. تاپ‌های کراپ هم عالی هستند. اگر دوست دارید جذاب‌تر به نظر برسید، می‌توانید یک پیراهن فلانل دور کمرتان ببندید. این کار گرما و رنگ بیشتری به استایل شما می‌بخشد. استفاده از چند دستبند مهره‌دار و لایه‌بندی گردنبند، کلاه، عینک آفتابی و صندل‌های تخت به شما حال‌وهوای بوهویی خواهد داد.

ایده‌های جذاب برای ست کردن شلوار پیش‌بندی برای خانم‌ها

در این بخش ایده‌هایی برای ست کردن شلوار پیش‌بندی ارائه می‌دهیم. می‌توانید بررسی کنید چه مدلی بخرید یا اگر از قبل یکی دارید، با چه لباس‌هایی آن را ست کنید.

ست کردن شلوار پیش‌بندی با لباس‌های زیر آن

برای پوشیدن لباس زیر شلوار پیش‌بندی معمولا محدودیتی ندارید؛ فقط کافی است ازنظر طرح و رنگ آنها را مطابقت دهید. در ادامه نمونه‌های زیادی را در اختیارتان قرار داده‌ایم تا انتخاب برایتان راحت باشد.

۱. ست کردن شلوار پیش‌بندی با تی‌شرت

بهترین لباس برای زیر شلوار پیش‌بندی تی‌شرت است. انواع تی‌شرت ساده یا طرح‌دار،  گشاد یا چسبان، می‌توانند به‌خوبی با شلوار پیش‌بندی ست شوند. چند نمونه را با هم ببینیم:

برای داشتن استایل کژوال تابستانی که راحتی شما در اولویت باشد، یک شلوار پیش‌بندی جین با پیراهن راه‌راه سفیدمشکی بپوشید. موهای خود را به یک طرف فرق باز کنید و آرایش مینیمال انجام دهید تا ظاهرتان را تکمیل کند. به‌عنوان اکسسوری، یک عینک آفتابی شیک و یک کیف کراس بادی قرمز کافی است. دنبال کفش می‌گردید؟ یک کتانی سفید حجیم، انتخاب فوق‌العاده‌ای است:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

می‌توانید تی‌شرت گشادتری انتخاب کنید تا راحت‌تر باشید. اگر شلوار پیش‌بندی‌تان جین آبی روشن است، رنگ سفید برای آن مناسب به نظر می‌رسد. دلیلش این است که خود جین علاوه بر نخ آبی، دارای نخ‌های سفید است و هرچه روشن‌تر باشد سفید بیشتر با آن جور است تا مشکی. یک کیف کراس بادی مشکی درعوض انتخاب کنید که رنگ آن روی رنگ روشن لباس‌هایتان به چشم بیاید:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

اگر شلوار پیش‌بندی سفید دارید، می‌توانید زیر آن هر تی‌شرتی بپوشید. برای مثال، این تی‌شرت قهوه‌ای با شلوار پیش‌بندی سفید و ساک سفید ترکیب خوش‌رنگی برای طبیعت‌گردی ایجاد کرده است. یک کلاه ماهیگیری خاکستری می‌تواند استایلتان را تکمیل کند:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

شلوار پیش‌بندی مشکی را با کتانی و تی‌شرت صورتی رنگ‌پریده ست کنید. این ترکیب اسپرت است و مناسب برای رفتن به خیابان و مهمانی‌های خانگی است. می‌توانید تی‌شرت را با یک طرح گرافیکی ساده انتخاب کنید که کمی استایل‌تان را از حالت تک‌رنگ درآورد:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

۲. ست کردن شلوار پیش‌بندی با انواع تاپ

همان‌طور که گفتیم، با شلوار پیش‌بندی روشن، بهتر است لباس زیر آن روشن‌تر باشد. بااین‌حال، اگر تاپ مشکی را ترجیح می‌دهید، شلوار پیش‌بندی را کمی تیره‌تر انتخاب کنید. در این مدل، بند زنجیری کیف با یقه لباس که حلقه‌های پرسی فلزی دارد هماهنگ است. می‌توانید کفش را هم مشکی انتخاب کنید، اما صندل گلادیاتوری به‌رنگ خنثا هم می‌تواند مناسب باشد:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

برای یک مهمانی دوستانه، می‌توانید یک شلوار پیش‌بندی جین آبی متوسط را با تاپ بدون آستین راه‌راه ست کنید. برای اکسسوری می‌توانید یک کیف حصیری سنتی و یک صندل ساده بپوشید که ظاهرتان تکمیل شود. می‌توانید این لباس را برای قدم‌زدن با دوستان و خانواده هم بپوشید:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

تاپ‌های آفشولدر هم می‌توانند با شلوار پیش‌بندی ست شوند. در این مدل، می‌توانید ببینید که یک تاپ آفشولدر نارنجی‌رنگ با شلوار پیش‌بندی آبی به‌زیبایی رنگ گرم و سرد را با هم ترکیب کرده است:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

۳. ست کردن شلوار پیش‌بندی با شومیز

شومیز، مخصوصا رنگ سفید ساده آن برای زیر شلوار پیش‌بندی مناسب است. بااین‌حال می‌توانید بلوزهای مدل‌دار زنانه را هم انتخاب کنید. یک نمونه راه‌راه آن را در زیر می‌بینید که سرآستین‌های آن رافل‌دار است و با کیف خاکستری و کفش‌های لوفر سفید ست شده است.

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

می‌توانید برای زیر شلوار پیش‌بندی از پیراهن چهارخانه استفاده کنید. ترکیبی شیک و کلاسیک که ظاهری فوق‌العاده به شما می‌بخشد. در مدل زیر، یک بلوز شطرنجی قرمز و مشکی با شلوار پیش‌بندی جین آبی ست شده است. برای هماهنگی بیشتر، کلاه را از رنگ مشکی انتخاب کنید:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

۴. ست کردن شلوار پیش‌بندی با یقه اسکی

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

در روزهای سرد سال، بهترین ترکیب با شلوار پیش‌بندی را لباس‌هایی ایجاد می‌کنند که گرم‌ونرم باشند. ازآنجاکه برش یقه شلوار پیش‌بندی به اندازه کافی پایین است، یقه‌اسکی‌های پشمی و بافتنی با آن ترکیب بسیار زیبایی ایجاد می‌کنند و فضای کافی ارائه می‌دهند تا یک گردنبند جذاب ظریف روی آن خودش را نمایش دهد. می‌توانید با رنگ‌ها بازی کنید و ترکیبی که بهترین هماهنگی را دارد پیدا کنید.

۵. با پلوور و بلوزهای بافتنی

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

پلوورهای بافتنی و بلوزهای گرم یکی دیگر از انواع لباس‌های زمستانی هستند که می‌توانید زیر شلوار پیش‌بندی بپوشید. در مدل پیشنهادی، رنگ کرم خنثای پلوور بافتنی با کلاه و کفش قهوه‌ای رنگ ست شده‌اند.

۶. ست کردن شلوار پیش‌بندی با هودی

هودی‌ها ترکیب خوبی با شلوار پیش‌بندی برای فصول سرد سال ایجاد می‌کنند. می‌توانید با شلوار پیش‌بندی جین، هودی‌های به‌رنگ خنثا بپوشید که حجیم‌بودن آنها کمتر نمایان باشد. فراموش نکنید با هودی شلوار پیش‌بندی را باید کمی آزادتر انتخاب کنید. در زیر سوفی ترنر، بازیگر مشهور را می‌بینید که یک هودی طوسی روشن را با شلوار پیش‌بندی ست کرده است:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها
سوفی ترنر با هودی و شلوار پیش‌بندی

برای ست کردن شلوار پیش‌بندی با هودی، حتما نباید مدل جین آن را انتخاب کنید. در این مدل، شلوار پیش‌بندی کتان به‌رنگ تنباکویی با هودی طوسی روشن ست شده است که عالی به نظر می‌رسد. کفش و عینک مشکی هم ظاهرتان را تکمیل می‌کند:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

یک مدل هودی با شلوار پیش‌بندی جین به‌رنگ آبی کاملا تیره. ترکیب تیره و روشن این رنگ‌ها استایلی خاص و جذاب به شما می‌بخشد:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

ست کردن شلوار پیش‌بندی با لباس‌های روی آن

لایه‌بندی لباس‌ها یکی از تکنیک‌های جذاب در طراحی استایل است. بنابراین اگر دوست دارید روی شلوار پیش‌بندی هم چیزی بپوشید، می‌توانید از کت و پالتو گرفته تا بلوز و کراپ، استفاده کنید. برای مثال، نمونه‌های زیر را ببینید:

۱. شلوار پیش‌بندی با ژاکت کشباف پشمی

برای روزهای سرد پاییز و زمستان، می‌توانید شلوار پیش‌بندی را با ژاکت‌های کشباف پشمی گرم و نرم ست کنید تا ظاهری فوق‌العاده داشته باشید. بیایید چند مدل از آنها را ببینیم:

شلوار پیش‌بندی جین آبی خود را با یک ژاکت پشمی صورتی پررنگ و کتانی‌های سفید ست کنید. آرایشتان بهتر است خنثا باشد:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

یک شلوار پیش‌بندی جین به‌رنگ آبی تیره، می‌تواند با ژاکت خاکستری و تی‌شرت راه‌راه ترکیب جذابی ایجاد کند. با کتانی و کلاه بافتنی سفید استایل‌تان را تکمیل کنید. بهتر است برای هماهنگی با تی‌شرت سیاه‌سفیدتان، کیف مشکی بردارید:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

ترکیب جذاب دیگر این است که شلوار پیش‌بندی جین خود را با یک ژاکت بلند طرح‌دار ست کنید. بلوز یقه ایستاده مشکی، کفش‌های جیر مشکی و کیف چرم همرنگ آنها، می‌تواند ظاهرتان را تکمیل کند. این ترکیب برای خیابان مناسب است:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

بازهم ایده می‌خواهید؟ شلوار پیش‌بندی خود را روی یک تاپ سفید بپوشید و روی آن هم یک ژاکت بژ کشباف و ببینید چه ظاهر فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنید. کفش‌هایتان را می‌توانید به‌رنگ خنثا و نزدیک به رنگ ژاکت انتخاب کنید:

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

۲. شلوار پیش‌بندی با کت بلیزر

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

شلوار پیش‌بندی را با کت بلیزر ست کنید. این ترکیب کمی رسمی‌تر از حالت کژوال است و می‌توان آن را اسمارت کژوال در نظر گرفت. برای محیط‌هایی که بین رسمی و کژوال هستند و برای بیرون‌رفتن یا خرید مناسب است. ازآنجاکه بلیزر رسمی است، می‌توانید شلوار را کمی گشادتر در نظر بگیرید.

۳. شلوار پیش‌بندی با کت چرم

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

کت چرم یکی از محبوب‌ترین لباس‌هایی است که می‌توانید روی شلوار پیش‌بندی بپوشید. برای این کار بهتر از جین پیدا نمی‌کنید. یک شلوار پیش‌بندی جین آبی متوسط یا تیره را زیر کت چرم بپوشید.

۴. شلوار پیش‌بندی با کت کراپ

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

کت کراپ به‌تازگی ترند شده است. مخصوصا اگر از جنس جین باشد، می‌تواند به‌خوبی با شلوار پیش‌بندی ست شود. فقط بهتر است با تیرگی و روشنی رنگ آنها بازی کنید که خیلی مشابه نباشند.

۵. شلوار پیش‌بندی با کت جین

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

اگر دوست دارید روی شلوار پیش‌بندی خود کت جین بپوشید، بهتر است شلوار پیش‌بندی را جین انتخاب نکنید؛ اما اگر آن هم جین است، حداقل یکی از آنها را روشن‌تر و دیگری را تیره‌تر در نظر بگیرید. می‌توانید اکسسوری‌های کلاسیک مثل شال‌گردن یا بوت و نیم‌بوت با آنها ست کنید.

شلوار پیش‌بندی با کت پلنگی

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

اگر طرح‌های پلنگی دوست دارید، می‌توانید برای ست کردن شلوار پیش‌بندی روی آنها حساب باز کنید. برای مثال، شلوار پیش‌بندی جین با یک کت طرح پلنگی و بوت‌های مشکی، به‌خوبی ست می‌شوند. هرچند بهتر است لباس زیر آن را ساده انتخاب کنید، ایرادی ندارد که برای هماهنگی با بوت‌هایتان، یک تی‌شرت راه‌راه سیاه‌سفید بپوشید. یک کیف رودوشی و کلاه هم بردارید.

۶. شلوار پیش‌بندی با کت اسپرت

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

یک کت اسپرت زیتونی را با شلوار پیش‌بندی جین تیره ست کنید. کفش مشکی و یک کیف به‌رنگ خاکی استایلی جذاب به شما می‌بخشد. زیر شلوار پیش‌بندی می‌توانید یک تی‌شرت سفید بپوشید که تیره‌ترین بخش استایل شما همان کفش و شلوار پیش‌بندی باشند.

۷. شلوار پیش‌بندی با پالتو

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

در روزهای سرد می‌توانید با پوشیدن پالتو روی شلوار پیش‌بندی خودتان را گرم نگه دارید. در مدل پیشنهادی، پالتوی قرمز با شلوار پیش‌بندی جین آبی، کیف چرم مشکی و کفش‌های پاشنه‌بلند ترکیب شیکی ایجاد کرده است. یک کلاه بافتنی به‌رنگ خنثا مثل خاکستری می‌تواند ظاهرتان را تکمیل کند.

ست کردن شلوار پیش‌بندی با اکسسوری‌ها

در این بخش می‌خواهیم درباره ست کردن شلوار پیش‌بندی با اکسسوری‌هایی مانند کیف و کفش صحبت کنیم.

۱. ست کردن شلوار پیش‌بندی با بوت‌های بلند

شلوار پیش‌بندی را می‌توانید با بوت‌های بلند به‌راحتی بپوشید. یک جفت بوت سفید انتخاب کنید و با بارانی سفید و خاکستری یا هر رنگ خنثای دیگری استایل خود را تکمیل کنید.

۲. با صندل‌های معمولی یا گلادیاتوری

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

اگر تابستان است و می‌خواهید در خیابان یا ساحل شلوار پیش‌بندی بپوشید، آن را با صندل‌های معمولی یا گلادیاتوری، تی‌شرت گشاد زیر آن و درصورت نیاز، کلاه لبه‌پهن ست کنید.

۳. با کفش‌های لوفر

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

هرچند بهترین کفش برای شلوار پیش‌بندی کتانی و اسنیکر است، دلیل نمی‌شود که نتوانید آن را با لوفر بپوشید. برای داشتن ظاهری کلاسیک، می‌توانید شلوار پیش‌بندی جذابتان را با یک تی‌شرت مشکی و لوفر ست کنید.

چند مدل لوفر زنانه ببینید

۴. با انواع روسری یا اکسسوری مو

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

در روزهای سرد می‌توانید با شلوار پیش‌بندی خود از روسری یا شال‌گردن استفاده کنید. بسته به طرح و مدل شلوار پیش‌بندی‌تان، می‌توانید از روسری‌های طرح پلنگی دور گردن یا روی سرتان استفاده کنید. اکسسوری‌های مو محدودیتی ندارند و می‌توانید از انواع مختلف آن استفاده کنید.

۵. با انواع کیف

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

هرچند شلوار پیش‌بندی بیشتر با کیف کراس‌بادی جور است، می‌توانید از انواع کیف‌های دیگر هم استفاده کنید. برای انتخاب کیف بهتر است به موقعیت و نوع شلوار پیش‌بندی دقت کنید. برای نمونه، اگر ساحل می‌روید کیف سنتی حصیری و اگر با کت بلیزر آن را ست کرده‌اید، کلاچ می‌تواند مناسب باشد. اگر با پاشنه‌بلند آن را ست می‌کنید، کیف رودوشی بزرگ هم عالی است.

۶. با جواهرات و زیورآلات

اگر طرح تی‌شرت یا تاپی که زیر شلوار پیش‌بندی‌تان می‌پوشید ساده باشد، می‌توانید از یک گردنبند استیتمنت هم استفاده کنید. اگر با پولک و مهره و منجوق تزئین شده یا طرح گرافیکی دارد، دیگر نیازی به گردنبند و اکسسوری‌های دیگر نیست؛ وگرنه ظاهرتان شلوغ نشان می‌دهد.

انواع شلوار پیش‌بندی و شیوه ست کردن آنها

شلوار پیش‌بندی مدل‌ها و جنس‌های مختلفی دارد. مدل‌های متنوع آن شامل شلوار پیش‌بندی طرح‌دار، ساده، دم‌پا گشاد، چسبان، راسته، بگی و لوله‌تفنگی است. پارچه‌های مختلفی هم برای تهیه آن به کار می‌رود. با اینکه رایج‌ترین آنها جین است، می‌توان آن را از پارچه‌های کتان، مخمل، مخمل کبریتی (کودری) و چینو هم تهیه کرد. حال بیایید ببینیم مدل‌های مختلف آن را چطور می‌توانیم ست کنیم.

شلوار پیش‌بندی جین

ست کردن شلوار پیش‌بندی - انواع شلوارهای پیش‌بندی

شلوار پیش‌بندی جین رایج‌ترین نوع شلوار پیش‌بندی است. برای ست کردن آن می‌توانید بسته به رنگی که دارد، لباس زیر یا رو را انتخاب کنید. برای مثال، اگر شلوار پیش‌بندی جین شما آبی روشن است، زیر آن می‌توانید از لباس سفید خالص استفاده کنید. هرچند مشکی هم جذاب است، سفید خیلی بهتر است. سایر رنگ‌های روشن نظیر زرد یا نارنجی هم خوب‌اند.

برای جین‌های تیره‌تر، لباس‌های تیره و روشن هر دو مناسب‌اند. برای جین مشکی، به‌جز رنگ‌های تیره مانند بنفش و قهوه‌ای تیره، سایر رنگ‌های خنثا و حتی خود مشکی می‌تواند مناسب باشد.

اگر شلوار پیش‌بندی جین سفید دارید، می‌توانید از رنگ‌های خنثا مانند بژ و بسیار رنگ‌های دیگر استفاده کنید. مشکی هم با این رنگ جور در می‌آید.

شلوار پیش‌بندی مخمل کبریتی

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

پارچه مخمل کبریتی یا کودری برای شلوار پیش‌بندی بسیار جذاب است. رنگ‌های تند و فوق‌العاده این پارچه برای دوخت شلوار پیش‌بندی عالی است (خودم قرمز آن را در کودکی داشتم!). ازآنجاکه این پارچه کمی ضخیم است، بهتر است برای فصل پاییز آن را نگه دارید. برای نمونه، شلوار پیش‌بندی قهوه‌ای مایل به قرمز را می‌توانید با بلوز گشاد بافتنی به رنگ کرم ست کنید و با یک کفش مشکی ظاهرتان را تکمیل کنید.

شلوار پیش‌بندی کتان

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

شلوارهای پیش‌بندی کتان مثل جین جذاب هستند. این پارچه به‌خوبی رنگ‌پذیر است و می‌تواند رنگ‌های زیبا و تند داشته باشد. برای مثال، شلوار پیش‌بندی قرمزی که در تصویر می‌بینید از جنس کتان است. می‌توانید آن را با تاپ قرمز ست کنید و استایلی مونوکروم داشته باشید. برای اینکه در رنگ قرمز زیاده‌روی نشود، کیف مشکی بردارید.

شلوار پیش‌بندی چینو

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

شلوارهای پیش‌بندی می‌توانند از جنس چینو باشند. در این استایل، یک شلوار پیش‌بندی چینو سرمه‌ای رنگ را با تاپ راه‌راه خاکستری و کفش‌های سفید ست کرده‌ایم. استایلی تمیز و شسته‌رفته که می‌تواند برای موقعیت‌هایی که کژوال و شیک هستند مناسب باشد.

شلوار پیش‌بندی چسبان

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

شلوارهای پیش‌بندی برای هرفصلی مناسب هستند. مخصوصا در اوایل پاییز که هوا هنوز خیلی سرد نیست، می‌توانید از این شلوارها بپوشید. شلوار پیش‌بندی چسبان آبی تیره را با کفش‌های پاشنه‌بلند صورتی خنثا و یک کلاه لبه‌دار خاکی‌رنگ ست کنید. عینک آفتابی را شیک انتخاب کنید بهتر است و بازهم یک کیف کراس بادی که برای شلوار پیش‌بندی عالی است.

شلوار پیش‌بندی دم‌پاگشاد

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

شلوار پیش‌بندی دم‌پا گشاد بیشتر از نوع چسبان آن رایج است. در این مدل پیشنهادی، ترکیب شلوار پیش‌بندی دم‌پا گشاد پاستلی را با بلوز سفید مشاهده می‌کنید. یک جفت کفش به‌رنگ خنثا و کمی آرایش ملایم می‌تواند ظاهرتان را به‌خوبی تکمیل کند.

ست کردن شلوار پیش‌بندی طرح‌دار

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

برای یک استایل تابستانی، می‌توانید از شلوار پیش‌بندی طرح‌دار سبک استفاده کنید که به رنگ روشن باشد. برای نمونه، برای ست کردن شلوار پیش‌بندی راه‌راه صورتی، می‌توانید تاپ زیر آن را سفید انتخاب کنید. اکسسوری‌های دیگر از کفش و کیف هم بهتر است مینیمال و از رنگ‌های خنثا مثلا مشکی یا طوسی باشند.

ست کردن شلوار پیش‌بندی برای آقایان

آقایان به‌وفور از شلوار پیش‌بندی در محل کار و کارگاه‌های خود استفاده می‌کنند. بااین‌حال، کمتر پیش می‌آید در خیابان یا مهمانی‌ها آن را بپوشند. در هر صورت اگر دوست دارید شلوار پیش‌بندی بپوشید، به ایده‌های زیر توجه کنید:

ست کردن شلوار پیش‌بندی جین

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

این شلوار پیش‌بندی را می‌توانید با هودی طوسی خیلی روشن بپوشید. در این استایل، آن را با کلاه بافتنی زرد و اسنیکرهای سفید می‌بینید. حتی جوراب‌ها هم سفید هستند.

ست کردن شلوار پیش‌بندی مشکی چینو

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

این شلوار پیش‌بندی با لباس قرمز مشکی راه‌راه زیر آن ترکیب جالبی ایجاد کرده است. برای تکمیل ظاهرتان می‌توانید از کفش کتانی سفید استفاده کنید.

ست کردن شلوار پیش‌بندی ارتشی

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

اگر استایلی متفاوت می‌خواهید می‌توانید این شلوار پیش‌بندی طرح ارتشی با کلاه ماهیگیری از همان طرح انتخاب کنید. یک هودی طوسی روشن زیر آن می‌تواند طرح شلوار پیش‌بندی را به‌خوبی نشان دهد. استایل‌تان را با کتانی‌های حجیم سفید تکمیل کنید.

ست کردن شلوار پیش‌بندی کتان مشکی

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

این شلوار پیش‌بندی مشکی با هودی و کلاه لبه‌دار که هر دو از رنگ خنثا هستند ترکیب مناسبی دارد. برای اینکه به استایل‌تان کمی رنگ ببخشید، اسنیکرهایتان را رنگی انتخاب کنید. در مدل پیشنهادی، اسنیکرها آبی کاربنی هستند.

ست کردن شلوار پیش‌بندی با پیراهن چهارخانه

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

یکی از ترکیب‌های کلاسیک جذاب، ست کردن شلوار پیش‌بندی با پیراهن چهارخانه است. برای تکمیل ظاهرتان می‌توانید از کلاه لبه‌دار و بوت‌های چرمی قهوه‌ای استفاده کنید. زیر پیراهن چهارخانه بد نیست یک تاپ سفید بپوشید.

مدل‌های پیراهن آستین‌بلند مردانه

ست کردن شلوار پیش‌بندی با رکابی و تاپ‌های بدون آستین

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

اگر در باغ یا طبیعت هستید، یکی از بهترین و راحت‌ترین لباس‌هایی که می‌توانید بپوشید یک شلوار پیش‌بندی جین با رکابی سفیدرنگ زیر آن است. اگر یک کلاه حصیری لبه‌پهن هم به آن اضافه کنید، دیگر چیزی کم نخواهد داشت.

ست کردن شلوار پیش‌بندی جین ذغالی

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

اگر استایل خفن جذاب می‌خواهید، شلوار پیش‌بندی جین ذغالی را با هودی مشکی، کلاه بافتنی مشکی و حتی اسنیکرهای مشکی ست کنید. برای اینکه کمی به ظاهرتان رنگ ببخشید، هودی را از نوعی انتخاب کنید که کلاه آن طرح‌دار باشد. در مدل پیشنهادی، آستر کلاه هودی چهارخانه قرمز و مشکی است.

جذاب‌ترین هودی‌های مردانه اینجاست

ست کردن شلوار پیش‌بندی خاکستری تیره

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

اگر شلوار پیش‌بندی خاکستری دارید که به مشکی خیلی نزدیک است، می‌توانید آن را با تی‌شرت سفید و کتانی‌های سفید ست کنید. این استایل شیک را با کلاه ماهیگیری مشکی و عینک آفتابی تیره تکمیل کنید. همچنین، یک گردنبند، ساعت و دستبند از طلای سفید جذابیت شما را دو چندان خواهد کرد.

استایل مونوکروم با شلوار پیش‌بندی

ست کردن شلوار پیش‌بندی - ایده‌ها

اگر می‌خواهید استایل مونوکروم با شلوار پیش‌بندی داشته باشید، می‌توانید از رنگ مشکی آن استفاده کنید. یک بلوز مشکی زیر آن بپوشید و با کلاه بافتنی مشکی و کفش‌های چرم مشکی آن را تکمیل کنید.

سخن پایانی

در این مطلب درباره ست کردن شلوار پیش‌بندی صحبت کردیم و از تاریخچه آن گفتیم. دیدیم که در ابتدا از این لباس‌ها فقط به‌عنوان لباس کار استفاده می‌کردند و بعدها وارد صنعت مد شدند. در حال حاضر، شلوار پیش‌بندی ترند روز است و ظاهرا تا چند سال آینده، مد خواهد بود. هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از این لباس‌ها استفاده کنند. هریک را در بخش مربوط به خودشان بررسی کرده‌ایم.

آیا شما لباس‌های دیگری مانند شلوار پیش‌بندی می‌شناسید که دراصل مربوط به حوزه خاصی بوده‌اند و به‌مرور جزئی از صنعت مد شده‌اند؟ لطفا در بخش دیدگاه‌ها آنها را به ما معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian