این کشورها محرک بازار پوشاک و صنعت نساجی در سراسر جهان بوده که با نوآوری‌ها و تکنولوژی بالای خود، دنیای نساجی و پوشاک را شکل می‌دهند و تحول را به صنعت نساجی و پوشاک می‌آورند

ده کشور صادرکننده بزرگ پوشاک

اسپانیا

ارزش صادراتی ۲۰/۲۰ میلیارد دلار،‌صنعت نساجی و ماشین‌آلات نساجی یکی از بزرگترین صنایع در اسپانیا است. از نخ‌ریسی و بافندگی تا رنگرزی و نهایی‌­سازی محصولات، آن‌ها همچنین همه نوع ماشین‌آلات نساجی را تولید می‌‌کنند. تجارت منسوجات در اسپانیا آن‌‌را به عنوان یک منطقۀ اصلی مدنظر قرار داده‌‌ است و به طور مداوم به سمت جلو حرکت می­‌کند تا به قله‌‌های جدید در صنعت نساجی و مد برسد.

هنگ‌کنگ چین

ارزش صادراتی ۴۳/۲۰ میلیارد دلار، صنعت نساجی هنگ‌کنگ به خاطر رنگ و چاپ پارچه معروف است،هم چنین این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکننده های پنبه، بافندگی، بافتن پارچه، بافتن جین و بافتن پارچه پنبه‌‌ای است.

ایالات متحدۀ آمریکا

ارزش صادراتی ۱۴/۲۷ میلیارد دلار، ایالات متحدۀ آمریکا تولیدکننده و صادرکنندۀ جهانی مواد اولیۀ نساجی، پارچه، نخ،‌پوشاک،‌مبلمان خانگی و دیگر محصولات نساجی است.‌قدرت نساجی آمریکا در پارچه‌‌های تخصصی و صنعتی، پارچه‌‌های پزشکی و پوشاک محافظ است. همچنین ایالات متحده از نظر فنی در بخش نساجی و پوشاک بسیار پیشرفته است و در شرکت‌‌های رو به رشد در بازار نساجی آمریکا سرمایه‌‌گذاری می‌‌کند.

ترکیه

ارزش صادراتی ۵۶/۲۷ میلیارد دلار، صنعت نساجی و پوشاک ترکیه نقش مهمی در تجارت جهانی نساجی با رعایت استاندارد‌های بالا و طیف وسیعی از محصولات دارد. تولید و صادرات صنایع ترکیه از کالاهای کم ارزش افزوده به کالاهای تولید شده با ارزش افزودۀ بالا و کالاهای مدروز تبدیل شده‌‌است. ترکیه در حال رشد صنعت نساجی و پوشاک با ظرفیت طراحی شگفت‌‌انگیز، راه‌‌حل‌‌هایی با تکنولوژی بالا، قابلیت تولید پویا و انعطاف­‌پذیر و همچنین توجه به کیفیت، سلامت و محیط زیست است.

ایتالیا

ارزش صادراتی ۵۷/۳۶ میلیارد دلار، صنعت نساجی ایتالیا در زمینۀ پوشاک و دنیای مد سرآمد است. ایتالیا طیف گسترده‌ای از الیاف پنبه، پارچه کتانی، ابریشم و پشم را پوشش می‌­دهد و صنعتی با ساختار سازمانی قوی و تکنولوژی‌های نوین را نشان می‌‌دهد. نوآوری محصول در ایتالیا به طور کامل برروی عملکرد فنی پارچه و نخ برای گسترش حوزه‌‌های کاربردی متمرکز است. ایتالیا در حال تولید طیف وسیعی از منسوجات الکترونیکی با فناوری‌‌های جدید برای استفاده از مزایای آن­ها در جهت تولید پوشاک است.

هند

ارزش صادراتی ۱۱/۳۷ میلیارد دلار، هند در صنعت نساجی و پوشاک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان جهان است. صنایع نساجی هند به طور گسترده‌‌ای به دو بخش تقسیم می‌شود: اول، بخش غیر رسمی متشکل از صنایع دستی و پرورش دام، که در مقیاس کوچکی عمل می‌‌کنند و ابزار و روش‌‌های سنتی را در برمی‌‌گیرند. دوم دستگاه‌‌های مدرن و تکنیک‌‌های جدید سازماندهی شده که مانند یک معیار اقتصادی عمل می­‌کند.

ویتنام

ارزش صادراتی ۹۳/۳۷ میلیارد دلار، صنعت نساجی ویتنام از تولیدکنندگان و خریداران در زنجیره‌‌های تامین خود بهره‌‌مند شده‌‌است،‌که با هزینه‌‌های پایین کار و تمرکز صنعت بر تخصصی‌سازی، مدرن‌‌سازی و افزایش ارزش افزوده حمایت می‌‌کند،تمرکز اصلی این کشور تولید اقلامی با رقابت بالا در بازار جهانی و بهبود زنجیرۀ تامین پوشاک و نساجی آن است. مصرف پوشاک و منسوجات ویتنام در هر دو بازار داخلی و خارجی هرروز نفوذ بیشتری در بازار نساجی ایجاد می‌کند.

بنگلادش

ارزش صادراتی ۷۳/۳۸ میلیارد دلار، در دهه‌‌های اخیر، بنگلادش به عنوان قطبی برای تولید پوشاک ظاهر شده است. نقاط قوت کشور بنگلادش نیروی کار ارزان و وسیع است. فناوری پیشرفته و تولید محصولاتی با کیفیت بالا بسیاری از مارک‌‌های عمده فروشی جهان را به سمت بنگلادش جذب کرده‌‌است. صنعت نساجی بنگلادش در حال رشد سریع با تعداد زیادی از اجناس با ارزش افزودۀ بالا در سطح جهانی است.

آلمان

ارزش صادراتی ۳۸/۹۹ میلیارد دلار، صنعت نساجی و پوشاک آلمان سابقه‌ای طولانی در تولید، نوآوری و انعطاف‌پذیری این صنعت دارد. آلمان یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده  های پارچه، پوشاک، الیاف مصنوعی، نخ مصنوعی و ماشین‌آلات است. این کشور به خاطر تولید محصولات با کیفیت بالا و اکسسوری در نساجی و لباس در جهان معروف است. در دهه‌های اخیر، این کشور روند تولید خود را به سمت محصولاتی با کیفیت اما با قیمتی پایین تغییر داده‌است.

چین

ارزش صادراتی ۲۶۶/۴۱ میلیارد دلار، در چین، شش زیر بخش صنعت نساجی عبارت اند از پنبه، الیاف شیمیایی، پارچه‌‌های پشمی و رنگرزی، صنعت چاپ پارچه، پارچه‌های کتان و صنعت ابریشم، ساخت و صنایع نساجی. حجم خروجی صنعت نساجی چین بیش از نیمی از بازار جهانی را تشکیل می‌دهد.

عوامل موثر در صنایع نساجی چین عبارتند از: تولید کم هزینه، کیفیت مواد خام، ساختار صنعتی، ماشین آلات مدرن با تکنولوژی پیشرفته، برندسازی و روند کار در بازار مصرف داخلی و جهانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian