یکی از اکسسوری‌های مهم و پرکاربرد این روزها، کلاه  است. راهنمای خرید کلاه  یکی از پربازدیدترین موارد جستجوی ما در صفحات مجازی است. این‌روزها کلاه به عنوان یک آیتم کلیدی و همه‌کاره در استایل ما نقش‌آفرینی می‌کند. این اکسسوری جذاب و ترندی، مدل‌های مختلفی دارد که می‌تواند در زیبایی ظاهر شما تأثیر زیادی داشته باشد. پیدا کردن کلاه مناسب برای فرم صورت شما مانند انتخاب شلوار، کار راحتی نیست. کلاهی که به ظاهر زیبا به‌نظر می‌رسد؛ ممکن است روی سر چندان جذاب نباشد. کلاه بافت حصیری از اکسسوری‌های ‌پرطرفدار و ترندی 2023 می‌باشد. اما کدام مدل مناسب استایل ماست؟ کدام مدل کلاه زنانه با فرم صورت ما هماهنگی بیشتری دارد؟ در مطالب پیشین با انواع کلاه آشنا شده بودیم. در این مطلب، با معرفی انواع فرم صورت، یک راهنمای جامع خرید کلاه تابستانی برای شما خواهیم داشت.

راهنمای خرید کلاه تابستانی
راهنمای خرید کلاه تابستانی

انواع فرم صورت در خرید کلاه

 برای شناخت و خرید کلاه، ابتدا لازم است که انوع فرم صورت را بشناسید. فرم صورت شما می‌تواند “بیضی”، “گرد”، “قلبی”، “مربع” یا “مثلث” باشد. کدام کلاه با صورت شما هماهنگی بیشتری خواهد داشت؟

شناخت انواع فرم صورت
شناخت انواع فرم صورت

فرم صورت بیضی شکل

اگر فرم صورت شما بیضی شکل است، طول صورتتان تقریباً یک و نیم برابر بیشتر از عرض آن خواهد بود. پیشانی کمی بزرگتر از خط فک و زاویه‌ی فک گردتر است.

فرم صورت بیضی شکل
فرم صورت بیضی شکل

فرم صورت گرد

 میزان طول و عرض در فرم صورت گرد، برابر است. این مدل صورت دارای چانه‌ی گرد با گونه‌های پر است.

فرم صورت گرد
فرم صورت گرد

فرم صورت مستطیل

کشیدگی عمودی نسبتا زیاد، معمولا در فرم صورت مستطیل تعریف می‌شود. پیشانی، استخوان گونه و خط فک صورت مستطیل به یک اندازه هستند. معمولا پیشانی بلند در این مدل صورت‌ها بیشتر دیده می‌شود.  

فرم صورت مستطیل
فرم صورت مستطیل

فرم صورت قلبی

رایج‌ترین فرم صورت، مدل قلبی است. چانه‌ی باریک و نوک تیز به همراه پیشانی و یا گونه‌ی پهن از ویژگی‌های این مدل صورت است.

فرم صورت قلبی
فرم صورت قلبی

فرم صورت مربع

اندازه‌ی طول صورت در فرم مربع تقریبا برابر با عرض آن است. فاصله‌ی پیشانی تا چانه و گونه تا گونه تقریباً یکسان است.

فرم صورت مربعی
فرم صورت مربعی

فرم صورت مثلث

در فرم صورت مثلث، خط فک بزرگ و گونه‌ها کمی کوچک‌ هستند. وجوه مثلث ممکن است هر طولی داشته باشد. صورت‌های مثلثی به صورت‌های گلابی شکل نیز معروف هستند.

فرم صورت مثلث
فرم صورت مثلث

روش اندازه‌گیری صورت

ساده‌ترین روش اندازه‌گیری صورت با استفاده از خط‌کش یا متر به دستور زیر است:

  1. با یک متر، ابتدا پیشانی خود را اندازه بگیرید. فاصله از قله‌ی یک قوس ابرو تا قوس ابروی مقابل را بنویسید.
  2. فاصله‌ی بالای گونه‌های خود را از برجستگی زیر گوشه‌ی بیرونی هر چشم اندازه بگیرید.
  3. خط فک خود را از نوک پایین چانه تا پایین گوش اندازه‌گیری کنید. آن عدد را در2 ضرب کنید.
  4. طول صورت خود را از مرکز پیشانی (خط رویش مو) تا نوک پایین چانه اندازه بگیرید.
راهنمای تصویری روش اندازه‌گیری صورت
  1. پهن‌ترین قسمت صورت شما کجاست؟
  2. فرم فک شما به چه صورت است؟
  3. طول صورت شما بزرگتر است یا عرض آن؟

پس از طی کردن تمامی این موارد، حالا شما فرم صورت را به درستی شناخته‌اید. می‌دانید کدام قسمت پهن‌تر و کدام قسمت باریک‌تر است. حالا نوبت به انتخاب کلاه متناسب با فرم صورت شماست.

انتخاب انواع کلاه برای فرم صورت

در انتخاب انواع کلاه برای فرم صورت شما یک قانون کلی وجود دارد؛ به سمت کلاه‌هایی با ویژگی‌های متضاد شکل صورت خود بروید. تنها چیزی که باید در ظاهر خود ایجاد کنید؛ تعادل بصری است.

انواع کلاه برای هر مدل فرم صورت
انواع کلاه برای هر مدل فرم صورت

کلاه برای فرم صورت بیضی

با خیال راحت انواع کلاه‌ها را برای فرم صورت بیضی امتحان کنید. هر مدل کلاه زنانه که با روحیه‌ی شما سازگار است؛ انتخاب کنید. خانم‌هایی که صورت‌ بیضی شکل دارند؛ می‌توانند هر کلاهی را سر کنند. فرقی نمی‌کند کلاه کابوی(Cowboy hatیا یک کلاه باکت (Bucket hat) سر کنید.

کلاه باکت و کلاه کابوی برای صورت بیضی کل
کلاه باکت و کلاه کابوی برای صورت بیضی کل

کلاه برای فرم صورت گرد

در راهنمای انتخاب کلاه تابستانی برای فرم صورت گرد، باید کمی زاویه را در صورت خود در نظر بگرید. از فرم‌های گرد که بر گردی صورت شما تأکید می‌کنند؛ دوری کنید. از بین انواع کلاه زنانه، انتخاب کلاه با تاج بلند و لبه‌ی صاف به صورت شما زاویه‌ی بیشتری می‌دهد. کلاه مدل فدورا (Fedora hat)، کلاه روزنامه‌نگار(Newsboy hat)، کلاه تریبلی(Tribly hat) یا کلاه بیس‌بال(Baseball cap) انتخاب‌های خوبی هستند. کج کردن کلاه به جلو کمی صورت شما بیرون می‌‌زند و ترکیب‌بندی خاصی ایجاد می‌کند.

کلاه تریبلی و کلاه بیسبال برای فرم صورت گرد
کلاه بیسبال برای فرم صورت گرد

کلاه برای فرم صورت مستطیل

برای فرم صورت مستطیل، کلاهی با لبه‌ی گشاد، پهن و تاج کم را انتخاب کنید. کلاه با تاج بلند کشیدگی صورت شما را بیشتر خواهد کرد. کلاه آفتاب‌گیر(Sun hat)، کلاه کلوش(Cloche hat) یا کلاه فدورا(Fedora hat) با لبه‌ی بزرگ انتخاب‌های خوبی‌ هستند. لبه‌ی بلند کلاه آفتابی با طول صورت شما در تناسب است. یک کلاه کلوش که تا بالای ابروهایتان می‌آید؛ به پوشاندن پیشانی بلند شما کمک خواهد کرد. پس در خرید کلاه کلوش تابستانی به افتادگی لبه‌ی آن بیشتر دقت کنید. لبه‌ی بزرگ کلاه فدورا نیز با تأکید بر خطوط افقی، طول صورت شما را متعادل‌تر نشان می‌دهد.

کلاه کلوش برای فرم صورت مستطیل
کلاه کلوش برای فرم صورت مستطیل

کلاه برای فرم صورت قلبی

یک کلاه با لبه‌ی متوسط، انتخاب مناسبی برای فرم صورت قلبی است. کلاه فدورا با لبه‌ی متوسط، کلاه قایقران، کلوش، هامبورگ(Homburg hat ) یا برت(Beret hat) انتخاب خوبی برای شماست. این مدل کلاه‌های زنانه، تعادل را در پیشانی شما ایجاد می‌کنند. کج کردن کلاه به یک طرف، صورت شما را لاغرتر کرده و توجه را به چشم‌ها جلب می‌کند. در این‌جا لبه‌ی بزرگ و پهن کلاه کاربرد ندارد؛ چرا که این ویژگی، پیشانی شما را برجسته‌تر و چانه را باریک‌تر خواهد کرد.

کلاه قایق‌ران برای فرم صورت قلبی
کلاه قایق‌ران برای فرم صورت قلبی

کلاه برای فرم صورت مربع

برای انتخاب کلاه در فرم صورت مربع، مدل‌های دایره‌ای را انتخاب کنید. فرم صورت مربع احتیاج به کمی لبه‌های گرد و نرم دارد. کلاه‌هایی با تاج و لبه‌ی گرد، حس انحنا را القا می‌کنند. کلاه آفتابی، کلاه کابوی، کلاه هامبورگ و کلاه کلوش انتخاب‌های مناسبی‌ هستند.کج کردن کلاه به یک طرف، فرم الگوی تقارن صورت شما را از بین می‌برد. کلاه‌هایی با لبه‌ی کوتاه، بدون لبه یا کلاه مدل مربع را نپوشید؛ چرا که این نوع کلاه‌ها بر زوایای صورت شما تأکید بیشتری خواهند داشت.

کلاه آفتابی برای فرم صورت گرد
کلاه آفتابی برای فرم صورت گرد

کلاه برای فرم صورت مثلث

برای فرم صورت مثلث، انتخاب‌های زیادی برای پوشیدن کلاه وجود دارد. این مدل صورت مانند فرم صورت بیضی با انوع کلاه‌‌ها سازگار است. تنها نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید؛ این است که تاج کلاه شما از خط استخوان گونه‌تان باریک‌تر نباشد. با فرم صورت مثلثی، برای خرید یک کلاه تابستانی شیک اصلا نگران نباشید.

کلاه فدورا برای فرم صورت مثلث
کلاه فدورا برای فرم صورت مثلث

ترند کلاه تابستان 2023

چرا ترند کلاه تابستان 2023 اهمیت زیادی دارد؟ علاوه بر این‌که کلاه به عنوان یک آیتم ترندی در استایل ما نقش آفرینی می‌کند؛ عملکرد کاربردی نیز دارد. محافظت از صورت در برابر نور خورشید یکی از وظایف مهم و کاربردی کلاه تابستانی است. همچنین وزن فوق‌العاده سبک و حمل آسان آن را نمی‌توان نادیده گرفت. استفاده از کلاه در عین ظرافت، جذابیت و بازیگوشی خاصی را در استایل ایجاد می‌کند. در ترند تابستان 2023 با کلاه‌های متنوعی برای به‌روز کردن کمد تابستانی خود روبه‌رو هستیم. این‌ اکسسوری جذاب  تابستانی را بیشتر جدی بگیرید.

ترند کلاه  تابستان 2023
ترند کلاه  تابستان 2023

کلاه کلوش (Cloche hat)

تابش آفتاب تابستان را در نظر بگیرید که با یک کلاه کلوش(Cloche hat) می‌توانید شدت آن را کنترل کنید. کلاه کلوش بزرگ حصیری با لبه‌ی پهن و انحنای ملایم یکی از پرطرفدارترین ترند تابستان 2023 است. این اکسسوری ترندی برای تکمیل هر استایلی، شیک به نظر می‌رسد؛ چه دوست داشته‌باشید در خیابان‌ها قدم بزنید یا در کنار ساحل، فرقی نمی‌کند. کلاه کلوش بزرگ یک راه عالی برای افزودن پیچیدگی به هر لباسی است.

ترند کلاه کلوش
ترند کلاه کلوش

کلاه قایقرانی (Boater’s hat)

اگر به‌دنبال کلاهی هستیند که بتوانید در تمامی موقعیت‌ها از آن استفاده کنید؛ کلاه قایقرانی(Boater’s hat) است. تاج متناسب و لبه‌ی صاف آن، علاوه بر حفاظت در برابر نورخورشید، جذابیت خاصی به استایل شما می‌دهد.  با رنگ‌های مشکی، خاکستری یا مدل حصیری این کلاه زنانه، در تمامی موقعیت‌ها و با هر لباسی شیک به‌نظر می‌رسید. این استایل، یک ترکیب عالی کلاسیک و ترندی در کمد لباس خانم‌هاست.

کلاه قایقرانی ترند تابستان 2023
کلاه قایقرانی ترند تابستان 2023

کلاه فدورا سایز بزرگ (Fedora hat)

در ترند تابستان 2023 یک اکسسوری مهم و کاربردی وجود دارد؛ آن هم کلاه فدروا (Fedora hat)در سایز بزرگ است. کلاه فدورا این قابلیت را دارد که همیشه چاشنی شیک بودن را به شما اضافه کند. این کلاه، یک اکسسوری عالی تابستانی در دورهمی‌های ساحلی شماست.  با یک شلوارک جین، سرهمی، یا پیراهن می‌توانید در هر قرار ملاقاتی زیبا و متفاوت به‌نظر برسید.

کلاه فدروا سایز بزرگ
کلاه فدروا سایز بزرگ 

کلاه باکت قلاب بافی (Bucket hat)

ترند تابستان 2023 را در بافت و حصیر خلاصه می‌کنیم. کلاه باکت(Bucket hat) قلاب بافی هم یکی از پرطرفدارترین اکسسوری‌های ترند تابستان است. برای کسانی که به ‌دنبال یک آیتم سبک و راحت برای پوشش سرشان در تابستان هستند؛ کلاه باکت بهترین انتخاب است. نکته‌ی اصلی در کلاه باکت تاج آن است. ارتفاع تاج کلاه را متناسب با طول پیشانی خود انتخاب کنید تا جلوی کلاه، مانع دید شما نشود.

ترند کلاه باکت حصیری
ترند کلاه باکت حصیری 

کلاه آفتابی سایز بزرگ (Sun hat)

کلاه آفتابی(Sun hat) سایز بزرگ برای فصل تابستان انتخاب درستی است. شاید کمی اغراق‌آمیز و غیر منطقی به‌نظر برسد؛ اما می‌توانید حس ظرافت و زیبایی را با لبه‌های بلند کلاه احساس کنید. این لبه‌های پهن، سایه‌ای زیبا روی صورت شما ایجاد می‌کند و از پوست صورت شما در برابر اشعه‌ی خورشید کاملا محافظت خواهد کرد. ترند اکسسوری تابستان امسال، جسورانه‌تر از قبل پیش‌رفته است. شاید انتخاب یک پترن خاص بر روی این کلاه جسارت شما را در استفاده از ترندها بیشتر کند.

کلاه آفتابی سایز بزرگ
کلاه آفتابی سایز بزرگ

کلاه بیس‌بال (Baseball cap)

کلاه بیس‌بال با طراحی ساده و در عین حال جاودانه‌اش، یکی از ملزومات هر کمد کپسولی تابستانی است. این نکته دیگر فقط در مورد طراحی کلاه نیست، یک قانون کلی در لازمه‌ی کمد لباس شماست. یکی از موارد مهم راهنمای خرید کلاه تابستانی، کاربردی بودن آن است.  این ترند کلاه، همان چیزیست که همه‌ی شما می‌خواهید؛ یک آیتم سبک و کاربردی برای خرید و گشت‌و‌گذار در طول روز، بدون آن که لباس خاصی پوشیده باشید. یک کلاه بیس‌بال را همیشه در کمد لباس خود نگه ‌دارید.

کلاه کپ مدل کلاه بیسبالی
کلاه کپ مدل کلاه بیسبالی

جمع‌بندی

علی‌رغم تمام مورادی که در جزئیات راهنمای خرید کلاه تابستانی ذکر کردیم؛ تصمیم نهایی با شماست. عواملی مانند اندازه‌گیری صورت، شناخت فرم صورت و آشنایی با  ترند کلاه 2023 در انتخاب شما تأثیر‌گذار خواهد بود. اما شما با کدام کلاه اعتماد به نفس بیشتری دارید؟ کدام مدل کلاه زنانه به شما احساس زیبایی بیشتری می‌دهد؟ با پوشیدن کدام کلاه ترندی راحت‌تر خواهید بود؟ گاهی اوقات یک انتخاب جسورانه جذابیت بیشتری در استایل شما ایجاد خواهد کرد. این جسارت می‌تواند در رنگ کلاه، بافت حصیری خاص آن ، فرم منحنی یا سایز بزرگ و متفاوت آن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian