تولید بیش از حد، جنگل زدایی، و نیاز مبرم به یک اقتصاد دایره ای، ما به انقلاب مد شیرجه می زنیم، شاخص شفافیت مد سالانه خود را برای سال 2023 منتشر کرده است و آموخته های کلیدی خود را با شما به اشتراک می گذارد.

مد انقلاب شاخص شفافیت مد سالانه خود را برای سال 2023 منتشر کرده است که 250 برند و خرده فروش مد جهانی را تجزیه و تحلیل می کند. این گزارش بینش هایی را در مورد افشای عمومی در مورد حقوق بشر، سیاست های زیست محیطی، شیوه های عملیاتی و تأثیرات زنجیره تأمین ارائه می دهد. در اینجا یافته های کلیدی است

نتیجه گیری های اصلی

پیشرفت آهسته: با وجود گزارش‌های سالانه جاری از سال 2017، شفافیت در صنعت مد جهانی همچنان محدود است. به نظر می رسد مبارزه با تغییرات آب و هوایی، نابرابری اجتماعی و تخریب محیط زیست به کندی پیش می رود.
عدم شفافیت مداوم: برخی از ثروتمندترین شرکت ها به راحتی فعالیت های خود را افشا نمی کنند، وضعیت موجود را حفظ می کنند و به طور غیرمستقیم موضوعاتی مانند سرقت دستمزد، اتلاف بیش از حد و تخریب محیط زیست را تأیید می کنند.

تکامل سیاست: سیاست گذاران در سراسر جهان، به ویژه در ایالات متحده، اتحادیه اروپا، ژاپن و سایر کشورهای اروپایی، قوانینی را برای تنظیم مقررات شرکت های چند ملیتی و مسئول نگه داشتن آنها در قبال اقدامات زنجیره تامین جهانی خود پیشنهاد می کنند.

چشم انداز آینده: صنعت مد باید تجربیات و تخصص افراد درگیر در تولید پوشاک، مدیریت ضایعات و کسانی که تحت تاثیر شیوه های مصرف این صنعت هستند را در خود جای دهد. انقلاب مد دنیایی را متصور است که به فرهنگ احترام می‌گذارد، دستمزد منصفانه ارائه می‌کند و شرایط کاری آبرومندانه را حفظ می‌کند

دستمزدهای زندگی و آب و هوا: شاخص 2023 بر لزوم شفافیت برندها در مورد تلاش های خود برای پرداخت دستمزدهای زندگی و مقابله با تغییرات آب و هوایی تأکید کرد.

شاخص های جدید: در ارتباط با بنیاد آب و هوای اروپا، اقدامات با صدای بلندتر صحبت می کنند، ایستاده اند. زمین، و بنیاد بازارهای در حال تغییر، معیارهای جدید مربوط به حذف تدریجی زغال سنگ و کاهش انتشار معرفی شده است.

اهداف کربن زدایی: اهداف فعلی برای کربن زدایی تعیین شده توسط برندها برای رسیدگی به بحران آب و هوا، آسیب اکوسیستم و آلودگی آب جهانی ناکافی است.

جنبش رشد زدایی: امسال مفهوم «رشد زدایی» معرفی شد که بر نیاز به رفاه اجتماعی و زیست محیطی بیش از سود شرکت ها و مصرف بیش از حد تأکید می کند. این جنبش از توزیع مجدد رادیکال، کاهش اقتصاد مادی و تغییر ارزش های مشترک به سمت مراقبت، همبستگی و خودمختاری حمایت می کند.

شاخص‌های نقطه صفر: برخی از شاخص‌های جدید، مانند افشای مصرف انرژی توسط تأسیسات، به ارزش صفر اضافه شدند تا از جریمه برندها برای عدم افشا جلوگیری شود.

اطلاعات کلیدی اضافی

امتیازات نابرابر: برند ایتالیایی OVS و برند لوکس گوچی به ترتیب با 83 و 80 درصد بالاترین امتیاز را کسب کردند. در مقابل، 18 برند اصلی امتیاز 0% را کسب کردند که طیف وسیعی از سطوح شفافیت را نشان می‌دهد

کاهش مشارکت: مشارکت برندهای بزرگ اندکی از 62 درصد در سال گذشته به 61 درصد کاهش یافت. برخی از برندها، به ویژه آنهایی که توسط گروه برندهای معتبر خریداری شده اند، کاهش قابل توجهی در امتیازات شفافیت نشان دادند.

بهبود بخش لوکس: برندهایی مانند گوچی، آرمانی، جیل ساندر، میو میو و پرادا پیشرفت های قابل توجهی در امتیازات شفافیت نشان دادند.

افشای تامین کننده: بیش از نیمی (52٪) از برندهای بزرگ مد لیست تامین کنندگان ردیف اول خود را افشا کردند. با این حال، ردیابی کامل زنجیره تامین هنوز یک چالش است

شکاف دستمزد: افزایش شکاف دستمزد بین مدیران عامل مد و کارگران پوشاک مشاهده شد و شفافیت در پرداخت دستمزد مدیران مرتبط با اهداف پایداری کم است.

شیوه‌های استثماری و فرار مالیاتی: برندها مسئولیت‌های حقوق بشر و محیط زیست را بر دوش تامین‌کنندگان خود می‌گذارند. همچنین، تنها 12 درصد از برندها کد رفتاری خرید مسئولانه را منتشر می کنند و تنها 45 درصد استراتژی مالیاتی مسئولانه خود را منتشر می کنند.

تولید بیش از حد و ضایعات: 88 درصد از برندها حجم تولید سالانه خود را فاش نمی‌کنند و این امر به حجم عظیمی از ضایعات لباس کمک می‌کند.

گذار درست به یک اقتصاد دایره ای: 95 درصد از برندها هیچ اطلاعاتی در مورد ارتقای مهارت نیروی کار برای یک انتقال درست فاش نمی کنند و تنها 12 درصد از برندها تعهد قابل اندازه گیری به جنگل زدایی صفر دارند.

فقدان تعهد جامع انرژی های تجدیدپذیر: در حالی که 21 برند متعهد به RE100، یک ابتکار جهانی برای 100٪ برق تجدیدپذیر هستند، اکثر برندها فقط بر روی عملیات خود تمرکز می کنند، و اغلب تعهدات انرژی های تجدید پذیر زنجیره تامین را نادیده می گیرند.

افکار نهایی

در حالی که تغییرات مثبت به سمت شفافیت و پایداری آشکار است، صنعت هنوز یک سفر طولانی در پیش دارد. برندها باید در افشای اثرات زیست‌محیطی و اجتماعی خود و سرمایه‌گذاری در زنجیره‌های تامین سبزتر و اخلاقی‌تر فعال‌تر باشند.

این یافته ها بر نیاز مبرم به بهبود شفافیت و پاسخگویی در صنعت مد تاکید می کند. فقدان پیشرفت قابل توجه به معنی یک n است

ضرورت اقدامات قوی‌تر برای تأیید شیوه‌های مسئولانه در صنعت

در اصل، شفافیت برای ایجاد تغییرات سیستمی در صنعت مد بسیار مهم است. شاخص شفافیت مد 2023 تصویر روشنی را نشان می دهد که تلاش های اساسی از سوی برندها و خرده فروشان لازم است تا مسئولیت تأثیرات انسانی و زیست محیطی خود را بر عهده بگیرند. این یک فراخوان فوری برای صنعت مد برای افزایش شفافیت و مسئولیت پذیری برای آینده ای پایدارتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian