هلدینگ گروه علی‌بابا چین درآمد سه‌ماهه اول را گزارش داد که با بازگشت احساسات مصرف‌کننده نسبت به همان زمان یک سال قبل، زمانی که قرنطینه‌های شدید مرتبط با بیماری همه‌گیر وجود داشت، از برآوردهای تحلیلگران پیشی گرفت.

سهام این شرکت در فهرست ایالات متحده در معاملات قبل از باز شدن بازار در روز انتشار نتایج، نزدیک به 4 درصد افزایش یافت.

خریدهای مصرف کننده در بازارهای تائوبائو و تیمال علی بابا، تا حدودی با کمک جشنواره خرید 618، یک رویداد خرید کلیدی در چین، در ماه ژوئن، بازگشت.

بر اساس داده های Refinitiv، علی بابا در این سه ماهه 234.16 میلیارد یوان (32.29 میلیارد دلار) درآمد در مقایسه با برآوردهای تحلیلگران 224.92 میلیارد یوان ثبت کرد.

آخرین رقم درآمد نشان دهنده بهبود از رشد ثابت به 3 درصد در چهار فصل گذشته است.

با این حال، درآمدها در زمانی به دست می‌آیند که نگرانی‌ها در مورد اقتصاد چین افزایش یافته است، اقتصاد چین پس از بهبودی سریع از قرنطینه‌ها دچار تزلزل شده است. در روز چهارشنبه، چین گزارش داد که در ماه ژوئیه در سطح قیمت مصرف کننده دچار کاهش تورم شده است – تحولی که انتظار می رود بر اراده خریداران برای هزینه کردن تاثیر بگذارد.

درآمد در سه ماهه اول تا پایان ژوئن با بهبود خریدهای مصرف کننده در بازارهای Taobao و Tmall علی بابا کمک کرد که تا حدی توسط جشنواره خرید 618، دومین رویداد بزرگ خرید آنلاین چین، در ژوئن افزایش یافت.

درآمد مدیریت مشتری، که میزان هزینه‌های بازرگانان در علی‌بابا را بررسی می‌کند، به لطف افزایش تمایل بازرگانان برای سرمایه‌گذاری در تبلیغات و فروش بیشتر در طول جشنواره، 10 درصد افزایش یافت و به 79.7 میلیارد یوان رسید.

این آخرین اعلام درآمد تحت مدیریت دانیل ژانگ، مدیرعامل و رئیس علی‌بابا بود که در ماه سپتامبر از سمت‌های خود کناره‌گیری می‌کند تا بر رهبری بخش ابری خود تمرکز کند.

نقش مدیر عامل به Eddie Yongming Wu، رئیس گروه Taobao و Tmall علی بابا واگذار خواهد شد، در حالی که جوزف تسای، معاون اجرایی، ریاست را بر عهده خواهد گرفت.

نگرانی های نظارتی برای غول های فناوری چین، از جمله علی بابا، امسال کاهش یافته است، زیرا مقامات چینی مشتاق افزایش اعتماد بخش خصوصی هستند. اما اقتصاد پراکنده چین و افزایش فشار رقابتی از سوی رقبای کوچکتر مانند PDD Holdings و Douyin، نسخه چینی TikTok، چالش های بزرگی را برای علی بابا ایجاد می کند.

(1 یوان چین رنمینبی = 0.1387 دلار) (گزارش توسط یووراج مالک در بنگالور؛ ویرایش توسط شوناک داسگوپتا و شارون سینگلتون).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian