لباس طرفداران تیم ملی فوتبال برای جام جهانی ۲۰۲۲ با عنوان «پیروز» در جلسه شورای فرهنگ‌ عمومی رونمایی شد

🔻 کی‌روش: پیراهن تیم ملی مورد قبول من است

🔸کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: بازی با تونس جزئی از برنامه تمرینی ما خواهد بود.

🔸همانطور که می‌دانید چند بازیکن در اردوی تهران بیشتر نداریم.

🔸بازی با نیکاراگوئه بازی‌آماده سازی ما خواهد بود. تلاش می‌کنیم آماده شویم.

🔸مهمترین مسئله بازی دادن به ۱۰ بازیکن بزرگسال تیم ملی است.

🔺خرید لباس تیم ملی ایران ۲۰۲۲ با قیمت تیم‌های قهرمان جهان

🔹خرید لباس تیم ملی ایران ۲۰۲۲، از سایت رسمی تولیدکننده دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد. قیمت دلار بر اساس آخرین نرخ‌های اعلامی در بازار متشکل معاملات ارزی، ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان است و این یعنی ارزش دلاری لباس‌ها توسط تولیدکننده حدود ۷۰ دلار تعیین شده است.

🔹امکان خرید نسخه هواداری لباس تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲، تنها چند ساعت پس از برگزاری مراسم پرزرق و برق برج میلاد روی سایت رسمی تولیدکننده فراهم شده.

🔹به‌طور همزمان و با سرعتی باورنکردنی نسخه‌های غیراورجینال و کپی این محصول هم خودشان را به بازار رسانده‌اند.

⚽️ پیراهن تیم ملی ایران در ادوار جام های جهانی

رونمایی از پیراهن تیم ملی ایران در جام جهانی در غیاب کی‌روش/ مالکی دست تاج و سجادی را رو کرد

رونمایی از پیراهن تیم ملی ایران در جام جهانی در غیاب کی‌روش/ مالکی دست تاج و سجادی را رو کرد!

مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ شامگاه سه‌شنبه در سالن اجتماعات برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از پیراهن تیم‌ ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی قطر از ساعت 20:20 امشب (سه‌شنبه) در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

حمید سجادی و سینا کلهر، وزیر و معاون فرهنگی و توسعه ورزشی وزارت ورزش و جوانان، همراه با مقامات فدراسیون فوتبال از جمله مهدی تاج، مهدی محمد نبی و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در این مراسم حضور داشتند.

جام جهانی 2022 قطر , ایران در جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال ایران ,

مراسم با تلاوتی از آیات قرآن و سرود ملی ایران آغاز شد.

تاج: تیم ملی فوتبال بزرگسالان و جام جهانی، پیشانی فدراسیون فوتبال است
* مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدای این مراسم روی صحنه آمد و اظهار داشت: فوتبالی‌ها، کشورها را به تیم‌های صعودکرده و صعودنکرده به جام جهانی تقسیم می‌کنند که خوشبختانه در میان 32 کشور حاضر در جام جهانی هستیم. صرف‌نظر از هر نتیجه، این مسئله توفیقی بزرگ است. یک بار قبل و پنج بار بعد از انقلاب اسلامی، به جام جهانی صعود کرده‌ایم که بهترین نتیجه را در روسیه گرفتیم.

وی با اشاره به عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 بیان کرد: عملکرد تیم ملی باعث شد مقام معظم رهبری در همان دوره، چندین پیام درباره تیم ملی فوتبال صادر کند و این توفیقی برای فوتبال کشور بود. امسال تمام تلاش من، همکارانم، سرمربی و بازیکنان تیم ملی این است که نتایج خوبی رقم بزنیم. نمی‌توان در فوتبال وعده‌ای داد، چون اگر بهترین پشتیبانی را هم داشته باشید، نمی‌توانید بگویید یک بازی را می‌بریم.

رئیس فدراسیون فوتبال با تمجید از امکاناتی که در اختیار تیم ملی قرار داده شده است، تصریح کرد: پشتیبانی‌های بسیار خوبی از سوی دولت انجام شده و مخبر (معاون اول رئیس جمهور) ستادی برای حمایت همه دستگاه‌ها از تیم ملی تشکیل داده بود. وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ میراث فرهنگی و امور خارجه به‌صورت ویژه به ما کمک کردند؛ نمایندگان مجلس هم همینطور.

جام جهانی 2022 قطر , ایران در جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال ایران ,

تاج با بیان اینکه دو شب پیش در مجلس شورای اسلامی حاضر شد، گفت: نمایندگان مجلس نگرانی‌هایی داشتند که اینجا مجال صحبت درباره آن نیست. با این حال توضیحاتی خدمت عزیزان دادیم تا خاطرجمع شوند که کار مثبتی صورت می‌گیرد. نهادهای امنیتی هم به ما کمک می‌کنند و تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را در قطر رقم بزنیم. تیم ملی شرایط بسیار خوبی دارد و باید اتفاقاتی بیفتد که نمونه آن را در فوتبال ساحلی دیدید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، باید طبق روی سکو رفتن کار کنیم و تلاش می‌کنیم اگر تبلیغی درباره توانمندی‌های کشور وجود دارد، روی سکو بزنیم. این روند آغاز شده و تصور این است تیم های جوانان و نوجوانان ایران به جام جهانی صعود می‌کنند. فوتسال ما هم اتفاق خوبی داشت. تیم ملی فوتبال بزرگسالان و جام جهانی، پیشانی فدراسیون فوتبال است. گروهی داریم که حساسیت زیادی روی آن است. امیدواریم به موفقیت برسیم و اتفاقی رقم بزنیم که مردم ایران و ورزش کشور از ما راضی بمانند.

سجادی: با تمام توان و ظرفیت‌‌مان در کنار فرزندان‌مان هستیم
* حمید سجادی در مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی در جام جهانی 2022 ضمن خوشامدگویی به همه مدعوین این مراسم اظهار داشت: از سال 1329 که از نظر فیفا نخستین بازی تیم ملی فوتبال ایران به‌صورت رسمی رقم خورد تا امروز ملی‌پوشان کشورمان در دوره‌های مختلف تلاش کردند که افتخارآفرین باشند و سربلندی، شادی، غرور و هیجان را به خانه‌ها و قلوب ملت عزیز ایران بیاورند، به ویژه در این دوره که فرزندان غیور کشور توانستند افتخار دیگری کسب کنند و سریع‌ترین صعود را طی ادوار جام‌جهانی داشته باشند. از زمانی که ورزشگاه امجدیه سابقه و شهید شیرودی فعلی که خانه ملی‌پوشان قهرمان ایران شد تا به امروز که ورزشگاه آزادی ورزشگاه خانگی دلاورمردان ایرانی شده است رشد و بالندگی را از هر خطه‌ای که ورزشکاران بودند، شاهد هستیم.

وی ادامه داد: نه تنها در فوتبال بلکه در تمام رشته‌های ورزشی این رشد و توسعه پایدار در ورزش کشور با تلاش بی‌وقفه ورزشکاران، مسئولان، مربیان و کادرفنی و حضور پرشور علاقه‌مندان در جامعه ورزش کشور به وجود آمده است که نتایج آن را در قهرمانی‌ها به خوبی می‌توان دید. امروز و در آیین رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال و بدرقه ملی‌پوشان عزیزمان برای حضور در جام جهانی 2022 قطر به‌عنوان ورزشکاری که افتخار پوشیدن لباس تیم ملی کشورم را داشته‌ام عرض می‌کنم،

افتخار بر تن کردن این لباس مقدس برای قهرمانان شایسته میهن‌مان مسئولیتی فراتر از کسب عناوین ورزشی دارد. رزم در میدان ورزش با شعار تا پای جان برای ایران، تا پای جان برای ایران، تا پای جان برای ایران را شیردختران و پسران دلاورمان که فرزندان راستین ایران‌زمین هستند به تمامی معنا، معنا کردند و جانانه می‌ایستند و عزت و افتخار را در میادین بین‌المللی نصیب ایران عزیزمان می‌کنند.

جام جهانی 2022 قطر , ایران در جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال ایران ,

وزیر ورزش و جوانان افزود: ما هم با تمام توان و ظرفیت‌ خودمان در کنار فرزندان‌مان هستیم. همچنان که شاهد هستید دولت مردمی سیزدهم از ابتدا به‌صورت ویژه به ارائه خدمت پرداخته که نتایج آن را هم مشاهده می‌کنیم.

درخشش ورزشکاران عزیزمان در رشته‌های مختلف در مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی موید این موضوع است. در راستای حمایت از تیم ملی و تسهیل حضور در جام جهانی قطر برای ملی‌پوشان و هم هواداران عزیز اقدامات متعددی با همکاری دولت صورت گرفته از جمله هماهنگی در جهت افزایش سهمیه بلیت‌ برای تماشاگران، کاهش هزینه‌ها برای سفر به قطر و همین‌طور هماهنگی با نهادهای مرتبط از جمله وزارت خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت راه و شهرسازی، وزارت گردشگری و اقدامات مرتبط داشته‌ایم.

در ادامه تمهیداتی برای پرواز مستقیم به قطر داشتیم، همچنین هماهنگی‌هایی برای برگزاری بازی‌های دوستانه صورت دادیم که تنها بخشی از اقدامات حمایتی برای حضور مقتدر تیم ملی در جام جهانی 2022 است.

سجادی خاطرنشان کرد: می‌دانیم که ورزشکاران وطن تا پای جان برای کشور ایران می‌ایستند و افتخارآفرینی می‌کنند. همه ما منتظر آغاز جام جهانی هستیم تا شاهد موفقیت ورزشکاران کشورمان باشیم و شادی را بار دیگر تجربه کنیم و از صحنه‌های بی‌بدیلی که تیم ملی کشورمان در زمین خلق می‌کند سرشار از حس غرور و افتخار خواهیم شد. یقین داریم که فوتبالیست‌های عزیزمان خوش می‌درخشند و خاطره این دوره از جام جهانی را هر وقت به یاد بیاوریم آکنده از حس غرور، انگیزه، ایمان و نوید به آینده خودساز و درخشان خواهد بود.

در اینجا لازم می‌دانم از همراهی دولت، مسئولان ارشد ورزش کشور و همچنین فدراسیون فوتبال و همه عزیزان که در فدراسیون فوتبال در تلاش هستند قدردانی کنم، به ویژه سرمربی و کادر فنی، بازیکنان و مربیانی که همراهی کردند.

* اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 20:45 و در زمان سخنرانی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان وارد سالن شدند. کارلوس کی‌روش و دستیارانش در مراسم حضور نداشتند.

* در مراسم امشب از کتاب تصویرگری حضور ایران در پنج جام جهانی گذشته توسط استاد محمد فرنود از عکاسان باسابقه رونمایی شد. در ادامه مهدی تاج با اهدای لوح تقدیری از این عکاس باسابقه تجلیل کرد.

* در این مراسم از یک انگشتر با رکابی که طرح یوز ایرانی و نگین کروی طلایی روی آن بود، رونمایی شد.

* فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم سخنرانی کرد. مالکی در صحبت‌هایی جالب توجه درباره طرفداری خود از تیم‌های فوتبال، خود را هوادار پرسپولیس دانست و گفت: من مدتی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس بودم و می‌دانم 80 تا 90 درصد حاضران در سالن، پرسپولیسی هستند.

البته تاج که اینگونه روی صندلی‌اش ژست گرفته و دست نمی‌زند، از پرسپولیسی‌های «دبش» است! با این حال او چون در رأس فدراسیون فوتبال قرار دارد، باید (ملاحظاتی را) رعایت کند. البته سجادی نیز همین شرایط را دارد!

* با اجرای حرکات نمایشی از پیراهن تیم ملی در جام جهانی 2022 رونمایی شد. در این بخش تعدادی جوان با پوشیدن پیراهن تیم‌های ملی در ادوار گذشته جام جهانی به حرکات نمایشی با توپ پرداختند.

جام جهانی 2022 قطر , ایران در جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال ایران ,
جام جهانی 2022 قطر , ایران در جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال ایران ,

* پیام کارلوس کی‌روش که به دلیل کسالت در مراسم امشب حضور نداشت، پخش شد.

* میثاق‌نامه اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان توسط وحید امیری قرائت شد.

* بازیکنان تیم ملی بعد از قرائت میثاق‌نامه با حضور روی استیج برگزاری مراسم از زیر قرآن رد شدند.

کاروان تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قرار است ۲۳ آبان ماه تهران را به مقصد قطر ترک کند.

در همین راستا، امشب طی مراسمی از پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان رونمایی شد.

طراح لباس طرفداران تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: در طراحی پیراهن که پیروز نام دارد، از سمبل‌های نمادین استفاده شده که با موضوع اتحاد است

طرح پیراهن پیروز برگرفته از سمبل‌های نمادین با موضوع اتحاد است

اوایل شهریورماه امسال کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به طرفداری از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر از تمامی ویژندها (برندها)، طراحان، علاقه مندان و فعالان حوزه مد و لباس در راستای تأمین پوشش شکیل و مناسب همسو با نیاز جامعه و متأثر از هویت فرهنگی کشورمان در قالب رویداد «طرفدار ایرانم» دعوت به همکاری کرد .

در این میان تعدادی از طراحان، ایده‌ها و طرح‌های خود را به دبیرخانه کارگروه ارسال کردند که در این میان طرح «پیروز» از میان طرح‌های ارسال به عنوان طرح برگزیده لباس طرفداران تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب شده است. پس از گذشت چند روز از اعلام طرح برگزیده نقدهایی از سوی برخی از رسانه‌های معاند مبنی بر اینکه این طرح برگرفته از داستان تجزیه طلبی ایران است.

آمیتیس مشایخی طراح لباس طرفداران تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با اشاره به این موضوع که پیروز پسر ایران است و یوزپلنگ اصیل ایرانی نماد ایران؛ نماد قدرت است، گفت: نقد هر اثری قطعاً بستگی به زاویه دید ما دارد، اگر مثبت ببینیم مثبت برداشت می‌کنیم و برعکس؛ اگر دید مثبتی نداشته باشیم منفی برداشت خواهد شد. کشور هر فرد همانند پدر و مادر اوست و تک تک استان‌ها و شهرهای آن همچون اعضای خانواده هستند و نبود حتی یک عضو از آن خانواده تعادل را برهم می‌زند و حتی قابل تحمل نیست، چرا که جای او خالیست.

پیروز

وی ادامه داد: به سبب نزدیکی جام جهانی ایده طراحی این مسابقه ماه‌ها قبل و پیش از بروز بسیاری از اتفاقات ناگوار در کشور ارائه شده بود و ایده پراکندگی استان‌های عزیز کشورمان ایران و دیدگاه تجزیه‌طلبی به قدری از ذهنیت من و هر ایرانی وطن‌پرست دیگری در طراحی این اثر دور بوده که حتی حاضر نیستم به این موضوع ورود کنم؛ بنابراین توضیحاتی پیرامون فلسفه بسته هواداری پیروز ارائه و تقدیم ملت شریف خانواده بزرگمان ایران می‌کنم.

طراح لباس طرفداران تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: به عنوان طراح اثر که این طرح رو ایده‌پردازی، طراحی و اجرا کردم هدفم از طراحی این بود که هر یک نفر که این پیراهن را به تن می‌کند خودش یک ایران است. در طراحی پیراهن که پیروز نام دارد، تماماً از سمبل‌های نمادین استفاده شده است. تمامی استان‌های کشور در یک پیکر واحد به نام پیروز، یوزپلنگ اصیل ایرانی و آسیایی به تصویر کشیده شده‌اند و اتفاقاً موضوع اتحاد است و نه نقطه مقابل آن.

وی افزود: ایران مادر پیروز است و خال‌ها از ویژگی‌های فیزیکی و لاینفک یوزپلنگ است. در طراحی خال‌های پیکره ایران از تمامی استان‌ها و شهرهای کشور استفاده شده و هرگز روی یک استان خاص تاکید نشده است، حتی در طراحی و جایگذاری خال‌ها همانطور که در طرح پیداست، اولین خال، خود نقشه کامل ایران است که بالاتر از تمامی خال‌ها قرار گرفته است و سایر خال‌ها از خلیج پارس گرفته تا دریای خزر، کردستان، سیستان و بلوچستان، تهران و تمامی شهرهای کشور عزیزمان در پایین آن قرار گرفته‌اند؛ این ایده از دید من اتحاد و قدرت ایران است و از نقاط قوت اثر بود و نه نقطه ضعف آن.

مشایخی گفت: یوز اصیل ایرانی پیروز، سمبل عنصر طبیعی ایران است که فوتبال ایران حامی آن بوده. از دید من دو یوز سبز و قرمز در پس زمینه سفید که نماد صلح است و رنگ‌های ملی پرچم هستند، سبز نماد روحیه مقاومت و قرمز نماد روحیه جنگجویی ما ایرانیان است و هر دو یوز یک نفر هستند. هر دو پیروزند در قالب یک پیکر واحد و یک تن ایرانی. در این طرح پیروز عصبانی نیست، او نماد و سمبل قدرت و سرسختی است و اگر شاد یا بی‌تفاوت بود قطعاً تعابیر دیگری از آن برداشت می‌شد و قصد داشتم ایران قوی را نشان بدهم از زاویه دید من چهره یوزپلنگ قوی و با صلابت به این شکل است.

وی ادامه داد: در طراحی بخش داخلی پیروز از نشان شمشیر سربازهای هخامنشی استفاده شده و شش خط به کار رفته نماد ششمین حضور ایران در این دوره از مسابقات جام‌های جهانی بود. در طراحی نقشه ایران نیز که در طرح ابتدایی سمبلیک بوده و دو دریا نیز به آن اضافه خواهد شد.

طراح لباس طرفداران تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: “ I “ ایران به صورت خط میخی طراحی شده و نشان از قدمت باستانی و تاریخی کشور پهناور عزیزمان ایران است. امیدوارم این طرح مورد قبول مردم عزیز کشورم قرار گیرد و این طرح را به ایران، به پیروز و به جناب آقای علیرضا شهرداری، همدم و مونس این روزهای پیروز تقدیم می‌کنم.

لباس طرفداران تیم ملی فوتبال برای جام جهانی ۲۰۲۲ با عنوان «پیروز» در جلسه شورای فرهنگ‌ عمومی رونمایی شد

لباس طرفداری تیم ملی برای جام‌جهانی ۲۰۲۲

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس که به‌مناسبت روز فرهنگ‌ عمومی سخن می‌گفت، اظهار کرد: در لباس رسمی تیم ملی فوتبال کشور، تصویری از کاراکتر یوز ایرانی و «پیروز»یکی از بچه یوزهای به دنیا آمده در فرآیند علمی و چیزی که منتسب به ایران باشد، نداشتیم. از این رو، با الزام ستاد فرهنگی – رسانه‌ای جام جهانی به کارگروه مد و لباس، این طرح از میان ایده‌های برگزیده مسابقه «طرفدار ایرانم» برای لباس طرفداری تیم ملی انتخاب شد.

برای بسته ویژه طرفداران تن‌جامه، مُچ‌بند، سربند و کلاه تعبیه شده است که در حال حاضر به‌صورت عمده در بازار به فروش می‌رسد و مجموع قیمت حداقلی این بسته۳۳۰ هزار تومان است. لباس طرفداری با هماهنگی و نظارت فدراسیون فوتبال، شورای فرهنگ عمومی و وزارت ورزش و جوانان انتخاب و به تصویب رسیده و شهروندان نیز می‌توانند در زمان باقی‌مانده تا جام‌جهانی این بسته را سفارش دهند.

مُچ‌بند لباس طرفداری تیم ملی

سیدمجید امامی – دبیر شورای فرهنگ عمومی – درباره طرح «پیروز» بر لباس طرفداری و دیگر علامت‌های روی لباس و شعار تیم ملی این‌طور توضیح داد: طراح این لباس سعی کرده با به‌کارگیری تصویر یوز ایرانی و درهم‌آمیزی آن با استان‌های ایران، فضای انسجام، هویت‌خواهی و حمایت از تیم ملی را با شعار «تا پای جان برای ایران»، که شعار رسمی تیم ملی فوتبال ایران است، به نمایش بگذارد.

همچنین طراحی نقشه ایران از دریای خزر تا خلیج‌فارس و نقطه‌های روی این پیراهن، صورت و پوست یوز را یادآور می‌شود. در طراحی این لباس از نمادهای تاریخی نیز استفاده شده؛ شش خط روی شانه و پهلوی پیراهن، نشان‌دهندۀ ششمین حضور ایران در جام جهانی است.

لباس طرفداری تیم ملی

شش خطِ ممتد از چهرۀ «پیروز» نشان‌دهندۀ ششمین حضور ایران در جام‌جهانی در فُرم شمشیر هخامنشیان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی از برگزاری جشن بدرقه هواداران به قطر و دیگر برنامه‌ها به‌مناسبت جام‌جهانی فوتبال خبر داد و گفت: این جشن با همکاری اداره‌کل فرودگاه‌ها و اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود. همچنین این بسته‌های طرفداری نیز در فرودگاه به این هواداران اهدا خواهد شد. بیش ۴۰ تا ۵۰ هزار تن قرار است در ورزشگاه قطر برای طرفداری از تیم ملی حضور پیدا کنند که بخشی از آنان از ایران و بخشی دیگر ایرانیانِ مقیم قطر و سایر کشورها هستند.

حرفِ میخیِ به‌کاررفته در نوشتارِ (IRAN) برگرفته از خطوطِ میخی باستانیِ ایران است.

بیست‌ودومین دوره از مسابقاتِ جام‌جهانی فوتبال از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ (۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲) در کشور قطر برگزار می‌شود. این ششمین حضور تیم ملی ایران در جام‌جهانی است ایران در گروه اول و به‌ترتیب در تاریخ‌های ۳۰ آبان، چهارم و هشتم آذرماه به دیدار تیم ملی کشورهای انگلستان، آمریکا و ولز می‌رود.

علامت‌های به‌کاررفته در طراحی لباس طرفداری

(۱۷ آبان ۱۴۰۱) لباس تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ روز سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در قالب مراسمی در برج میلاد تهران رونمایی شد.

گزارش تصویری مراسم رونمایی را در ادامه ببینید.

تیم ملی ایران برخلاف ادوار گذشته که با برندهای معتبری همچون آدیداس و پوما و برند خارجی آل‌اشپرت در جام جهانی شرکت کرده، در این دوره قرار است با برندی ایرانی به میدان برود

رونمایی از پیراهن تیم ملی ایران

همواره چند ماه مانده به رقابت‌های جام‌جهانی یکی از اصلی‌ترین موضوعات پیرامون تیم‌ملی فوتبال، البسه‌ای است که اعضای این تیم در طول تورنمنت استفاده خواهند کرد. تیم‌ملی ایران در همه جام‌های جهانی قبلی‌ای که حضور داشته با لباس‌های خارجی حضور یافته است.

تیم ملی ایران در جام‌های جهانی ۱۹۷۸ و ۲۰۱۸ از لباس‌های تولیدشده توسط آدیداس استفاده کرد، در جام‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ تیم ایران لباس‌های شرکت پوما را پوشید و در جام‌جهانی ۲۰۱۴ نیز شرکت آل‌اشپورت مسئولیت تولید البسه ایران را برعهده گرفت.

برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ اما فدراسیون فوتبال با توجه به تحریم‌ها و البته موضوع کپی‌رایت و عدم‌همکاری شرکت‌هایی مثل آدیداس و نایکی و پوما تصمیم به برگزاری مزایده برای لباس‌های تیم‌ملی در جام‌جهانی گرفت.

بعد از برگزاری مزایده و دریافت پیشنهاد تولیدکنندگان داخلی و خارجی، در نهایت فدراسیون فوتبال به توافق‌های اولیه با شرکت ایرانی «مجید» دست یافت که در مرحله مقدماتی جام‌جهانی نیز جایگزین شرکت «آل‌اشپورت» شده بود.

تیم ملی ایران

موضوع مهم درباره لباس تیم‌های حاضر در جام‌جهانی این است که فدراسیون جهانی فوتبال باید قبل از تورنمنت لباس تیم‌ها را مشاهده کند و تولیدکننده و طرح آن را مورد ارزیابی قرار بدهد. از این‌رو حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال حالا به همراه نماینده شرکت تولیدکننده مجید راهی سوییس شده‌اند تا در نشست مشترک با مسئولان فیفا حضور یابند. در این جلسه قرار است درباره شرایط و ضوابط طراحی و تولید لباس تیم‌ملی جلسه‌ای برگزار شود.

فیفا برای حضور تیم‌ها در مسابقات جام‌جهانی محدودیت‌هایی را در ارتباط با البسه تیم‌های ملی در نظر می‌گیرد که همه تیم‌ها باید این مسائل را همانند اندازه شماره، جای لوگو، محل درج نماد فیفا و جام‌جهانی و همینطور محدودیت‌های مربوط به طراحی لباس رعایت کنند.

با این تفاسیر  حضور در جام‌جهانی با البسه ایرانی برای تیم ملی ایران قطعی شد و  تولیدی مجید تولید لباس‌های تیم‌ملی را در قطر برعهده گرفت. این در حالی است که اکثر کشورها با لباس‌های تولیدکننده‌های معتبر به جام‌جهانی می‌آیند، اما تصمیم در ایران حمایت از کالای داخلی و استفاده از تولیدی «مجید» است.

‌مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، چهارشنبه‌شب در برج میلاد برگزار شد تا ایران هم بعد از ماه و هفته‌ها تأخیر بالاخره پیراهنی را که قرار است در جام جهانی به تن کند، رونمایی کرده باشد. تیم ملی ایران برخلاف ادوار گذشته که با برندهای معتبری همچون آدیداس و پوما و برند خارجی آل‌اشپرت در جام جهانی شرکت کرده، در این دوره قرار است با برندی ایرانی به میدان برود.

تیم ملی ایران

پیش‌تر عنوان شده بود که در مناقصه تأمین پیراهن تیم ملی ایران برای جام جهانی، هیچ کمپانی خارجی‌ای درخواستی نداده است. این موضوع ولی چندان بحث‌برانگیز نیست بلکه مورد عجیب، اصرار به برگزاری مراسم رونمایی است.

مراسمی که ظاهرا فقط در ایران برای رونمایی از پیراهن تیم ملی گرفته می‌شود و در آن اصرار عجیبی است که از مسئولان دولتی، فدراسیون، بازیکنان و پیشکسوتان فوتبال دعوت شود. با توجه به فضای کنونی جامعه، برگزاری مراسمی به این شکل به قدر کافی محل سؤال است ولی همین مورد هم با مدیریت پرسش‌برانگیز روبه‌رو شده است چراکه بسیاری از مدعوین‌، از حضور در این مراسم سر باز زده‌اند.

Video Player

00:00


(۱۶ آبان ۱۴۰۱) فدراسیون فوتبال برای تکذیب انتساب طرحی که تحت عنوان “پیراهن هواداری” در فضای مجازی پخش شده بود یک روز قبل از برگزاری مراسم رونمایی رسمی طرح گرافیکی لباس اصلی را منتشر کرد!

(۱۶ آبان ۱۴۰۱) یک روز پیش از رونمایی رسمی، تصاویر جدیدی از لباس اول و دوم تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ منتشر شد که جزئیات فاش شده قبلی را کاملا تایید می کند.


(۱۴ آبان ۱۴۰۱) تصویر گرافیکی لباس تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ در قسمت فوتبال فانتزی سایت فیفا بارگذاری شده که طرح ها و تصاویر لو رفته قبلی را تایید می کند. در این بین تصویر لباس دروازه بانی ایران نیز قرار گرفته که به رنگ مشکی با پترن پوست یوزپلنگ بر روی شانه ها است.


(۱۴ آبان ۱۴۰۱) سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد لباس تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ رونمایی خواهد شد. پیش از این فدراسیون فوتبال در اطلاعیه ای رسمی روز پانزدهم آبان را به عنوان تاریخ رونمایی اعلام کرده بود.


(۱۳ آبان ۱۴۰۱) فیفا به تازگی تصویری در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرد که در آن یک بازیکن از هر تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ با لباس تیم اش حضور داشت.

این تصویر بازیکنان را در یک سالن بدنسازی نشان می دهد که در بین آنها بازیکن شماره ۹ ایران که به مهدی طارمی اشاره دارد لباسی مشابه طرحی که پیش از این لو رفته بود بر تن داشت. دیگر نکته قابل اشاره استفاده از رنگ مشکی برای شماره روی پیراهن است و باید دید آیا در نسخه نهایی هم رنگ شماره ها مشکی خواهد بود یا قرمز(و یا حتی سبز).


(۸ آبان ۱۴۰۱) به نظر می رسد تصویر گرافیکی منتشر شده در سایت مجید به طور غیر مستقیم اطلاعات قبلی در ارتباط با طرح لباس تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ را تایید می کند.

پیش از این در به روزرسانی (۵ مهر ۱۴۰۱) همین پست به استفاده از پترن یوزپلنگ بر روی شانه و آستین اشاره شد و به دنبال آن تصویری طی روزهای گذشته با منشا فوتی هدلاینز در رسانه های داخلی منتشر شد.

حالا سایت مجید در یکی از اسلایدهای اطلاع رسانی در ارتباط با لباس تیم ملی در جام جهانی تصویری منتشر کرده که طرحی مشابه در قالب یک تصویر گرافیکی بر تن کاراکترهای موجود در تصویر دیده می شود. این تصویر نشان می دهد که برای هر دو لباس اول و دوم تیم ملی از طرح مشترک استفاده شده که در قالب دو رنگ سفید و قرمز پیاده سازی شده است.

طبق آخرین اعلام از سوی فدراسیون لباس تیم ملی ۱۵ آبان ماه به فاصله دو هفته مانده به آغاز جام جهانی رونمایی خواهد شد.

(۸ آبان ۱۴۰۱) طبق اعلام فدراسیون فوتبال مراسم رونمایی از لباس های تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.


(۶ آبان ۱۴۰۱) تیم کیتز – لباس اول و دوم تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به زودی رسما رونمایی خواهد شد.

در زیر تصاویر مربوط به یکی از طرح های پیشنهادی برای لباس اول و دوم تیم ملی برای جام جهانی را مشاهده می کنید. (این دو طرح از سوی فدراسیون رد شده)

طرح پیشنهادی پیراهن اول در زمینه سفید همراه با همراه با نواری متشکل از نقوشی مرکب از سبز و قرمز در محدوده شانه ها و پهلو ارائه شده است. این نگاره به شکل محو و در اندازه بزرگ تر در قسمت جلوی پیراهن هم نقش بسته و پترن پوست یوزپلنگ نیز به شکل بسیار محو و محدود در نزدیکی لبه آستین به چشم می خورد.

یقه و نوار لبه آستین کشی عمدتا سفید با سه رنگ پرچم ایران در لبه آن ها و همچنین نوار قرمز رنگ در لبه پایین پیراهن از دیگر جزئیات این طرح پیشنهادی لباس تیم ملی به شمار می رود.

یکی از طرح های پیشنهادی پیراهن دوم نیز در زمینه به رنگ قرمز همراه با یک پترن انتزاعی محو در قسمت جلوی پیراهن و محدوده آستین ها ارائه شده است. تصویر معروف منتسب به یوزپلنگ ایرانی نیز در لباس دوم در گوشه پایین به چشم می خورد و یقه قرمز با حاشیه سبز به همراه نوار لبه آستین سبز و سفید و قرمز ترکیب این طرح پیشنهادی برای لباس دوم ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ را کامل می کند.


تیم کیتز – اخبار مربوط به لباس تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در این صفحه دنبال کنید.

(۲۹ مهر ۱۴۰۱) زمان رونمایی از لباس تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ مجددا به تعویق افتاد. ظاهرا این تصمیم از سوی فدراسیون و با هدف جذب اسپانسر برای مراسم رونمایی اتخاذ شده است. زمان جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

(۲۳ مهر ۱۴۰۱) مجموعه اقلام مربوط به بازیکنان تیم ملی به تایید کارلوس کی روش سرمربی ایران رسید و به دنبال آن روز شنبه ۳۰ ام مهر ماه ۱۴۰۱ به عنوان تاریخ جدید رونمایی از لباس های تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد.


(۷ مهر ۱۴۰۱) مراسم رونمایی از لباس تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به زمان نامعلومی موکول شد. همچنین این احتمال وجود دارد که مراسمی به این منظور برگزار نگردد و لباس جدید بدون تشریفات خاصی رونمایی شود.


(۵ مهر ۱۴۰۱) بر اساس اطلاعات واصله تصویر منتسب به یوزپلنگ که از سال ۲۰۱۴ تا کنون مستمرا و به صورت تصویر محو بزرگ یا تگ دایره ای بر روی لباس های تیم ملی از برندهای مختلف دیده می شد، از لباس ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شده و به جای آن از پترن پوست یوزپلنگ در محدوده آستین و شانه استفاده شده است.


(۲۴ شهریور ۱۴۰۱) زمان رونمایی از لباس تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد.

بر اساس جدیدترین شنیده ها لباس های تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر احتمالا روز پنجشنبه هفتم مهر ماه ۱۴۰۱ در هتل اسپیناس پالاس تهران رونمایی خواهد شد.


(۲۵ مرداد ۱۴۰۱) لباس های تیم ملی ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به تایید فدراسیون جهانی فوتبال FIFA رسید.

طرح لباس جدید تیم ملی پیش از این مطابق با ضوابط و آئین نامه های اعلامی از سوی فیفا نهایی شده بود و اکنون تایید این نهاد را نیز اخذ کرد. با این وجود هنوز برنامه رونمایی لباس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ مشخص نیست.

لباس‌های تیم ملی ایران در جام جهانی

لباس‌های تیم ملی ایران در جام جهانی، اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی است و با آغاز آن همه مردم جهان چشم بر این بازی‌ها می‌دوزند.

به گزارش ایسنا طرح لباس تیم ملی ایران معمولا برگرفته از فرهنگ، نماد و تاریخ هر کشور است. پس شایسته است بازیکنان مان با لباس‌هایی شکیل و زیبا در عرصه جهانی حضور پیدا کنند.

تیم ملی ایران تاکنون پنج بار در جام جهانی حضور داشته است و جام جهانی 2022 قطر، ششمین باری است که در این هم آوردگاه بزرگ جهانی شرکت خواهد داشت.

تاکنون کمپانی‌های آدیداس، پوما، آل اشپورت تولیدکنندگان لباس‌های تیم ملی ایران در جام جهانی‌های گذشته بوده‌اند. در جام جهانی 2022 برای اولین بار یک برند ایرانی کیت تیم ملی را تولید خواهد کرد.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 1978

در اولین حضور ایران در جام جهانی، این تورنمنت در کشور آرژانتین برگزار می‌شد. همیشه اولین‌ها جور دیگری در ذهن ثبت می‌شوند؛ مثل اولین حضور، اولین گل، اولین لباس‌های تیم ملی ایران در جام جهانی، بزرگترین رویداد فوتبالی جهان …!

تولیدکننده لباس تیم ملی در این جام جهانی، کمپانی آدیداس بود و مانند تمام کیت‌های کلاسیک قدیمی طراحی بسیار ساده‌اس داشت.

زمینه پیراهن و شورت تیم ملی ساده و به رنگ سفید و نوار دور آستین و دور یقه، قرمز بود. در پهلوی پیراهن و کنار شورت، سه خط آدیداس با رنگ قرمز وجود داشت.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 1998

یکی از ماندگارترین دوره‌های جام جهانی برای ایرانیان، جام جهانی 1998 فرانسه است. طلایی‌ترین نسل تاریخ فوتبال ایران، پس از بیست سال انتظار، با خلق حماسه ملبورن مجوز حضور در جام جهانی را دریافت کردند.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 محبوب ترین کیت تیم ملی ایران است.

اصلا مگر می‌شود لباس قرمز تیم ملی بر تن حمید استیلی و آن چهره‌ی مملو از شادی و غرور او پس از گل به آمریکا را فراموش کرد؟

کمپانی تولیدکننده کیت تیم ملی در جام جهانی فرانسه، برند پوما بود.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2006

تیم‌های حاضر در جام جهانی 2006، به میزبانی کشور آلمان باهم به رقابت می‌پرداختند.

تیم ملی ایران در این دوره با تیم های پرتغال، مکزیک و آنگولا هم گروه بود. با مشخص شدن هم گروهی‌های تیم ملی و حضور ستاره‌هایی چون علی دایی، جواد نکونام، وحید هاشمیان، فریدون زندی و … این باور در جامعه شکل گرفته بود که بالاخره برای اولین بار تیم ملی کشورمان را فراتر از مرحله گروهی خواهیم دید اما از جام جهانی 2006 به جای لذت صعود، تنها حسرت بر دل مان ماند.

برند پوما طراحی بسیار ساده‌ای برای کیت تیم ملی ایران 2006 ارائه داده بود و بازیکنان تیم ملی با یک لباس ساده با رنگ مکمل سبز به میدان می‌رفتند.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2014

نسل جدید فوتبال دوستان خاطرات این جام جهانی را که در کشور برزیل برگزار می‌شد، خوب به خاطر دارند. نیجریه، بوسنی و یاران مسی (آرژانتین) در گروه ایران حضور داشتند.

لباس تیم ملی در جام جهانی 2014 تغییرات زیادی نسبت به پیراهن تیم ملی در دوره‌های قبلی پیدا کرده بود که بارزترین آن منقش شدن لباس تیم ملی به یوز ایرانی بود!

ترس روبرو شدن با ستاره فوتبال جهان و غیرت و تعصب در بازیکنان آمیخته شد و یک ورژن بی‌نظیر از شاگردان کیروش روانه کارزار جام جهانی شدند.

طراحی و تولید لباس تیم ملی در جام جهانی 2014 را کمپانی آل اشپورت بر عهده داشت.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2018

یوزپلنگ لباس تیم ملی از جام جهانی 2014 همراه ایران به روسیه هم آمد.

کسی فکرش را هم نمی‌کرد ایران در گروه مرگ بتواند چنین امیدوارانه برای بقا زندگی کند؛ پرتغال، اسپانیا و مراکش!

پس از مسی نوبت رونالدو بود تا توسط شیرمردان ایران متوقف شوند و حتی مهلک‌تر از قبل!

آدیداس با وجود یک طراحی ساده برای لباس تیم ملی ایران، کیت زیبایی را تولید کرد و تار و پود آن با خاطرات غرورانگیز گره خورده است؛ از مهار پنالتی رونالدو توسط بیرانوند گرفته تا آن ضربه پر از افسوس طارمی به سمت دروازه پرتغال…

لباس تیم ملی ایران 2022 جام جهانی قطر

بازهم جام جهانی و بازهم یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی ایران! اما این بار دیگر خبری از سر یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن نیست بلکه پترن پوست یوز ایرانی روی لباس تیم ملی ایران ۲۰۲۲ برای جام جهانی طراحی شده است.

طرح لباس ایران در جام جهانی 2022، با انتقادات زیادی روبرو شد ولی امید است که این نسل طلایی با لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قاب‌هایی ماندگاری رقم بزند.

شرکت تولیدکننده لباس‌های تیم ملی ایران در جام جهانی 2022، برند ایرانی مجید است که سابقه تولید لباس قبلی تیم ملی، لباس استقلال، لباس‌های تیم ملی کشتی و … را هم دارد.

خرید لباس‌های تیم ملی ایران در جام جهانی

با آغاز جام جهانی فروشگاه‌های مختلفی کیت ایران 2022 را موجود کرده‌اند. اما انتخاب از بین این همه فروشگاه و تشخیص محصولِ با کیفیت ممکن است شما را سردرگم کند.

🔸دیشب در کنار رونمایی از پیراهن تیم ملی ایران، انگشتر یوز ایرانی که روی آن ریزترین توپ طلای جهان نقش بسته، به بازیکنان تیم ملی اهدا شد.
🔸علی‌رغم زیبایی و جزییات این انگشتر که یک یوز روی آن درحال شکار توپ است، پیراهن تیم ملی انتقادهای زیادی به علت بی‌هویتی، نداشتن المان و پیام و زیبانبودن به همراه داشت.

مالک برند مجید: انتخاب طرح لباس تیم‌ملی با فدراسیون و وزارت ارشاد بود

مالک برند مجید، که تولید و طراحی لباس تیم ملی برای جام جهانی را بر عهده دارد، در مورد انتقاداتی که به طرح لباس تیم ملی شده، اظهار داشت: فیفا درخصوص لباس‌های مورد استفاده تیم‌ها در جام‌جهانی مقررات خاص خود را دارد و اجازه نمی‌دهد که هر طرح و نقشی روی پیراهن تیم‌ها استفاده شود.

مجید ساعدی‌فر، در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان گفت: مثلا نمی‌توان نقشه کشور یا طرح‌های مشابه را روی پیراهن استفاده کرد و آنها استانداردهای خود را دارند. البته می‌توان طرح و نقش‌هایی را در قواعد فیفا درنظر گرفت و ما هم در این راستا طرح‌هایی را بر حسب این قواعد در نظر گرفتیم که مورد قبول فدراسیون فوتبال و تصمیم گیرندگان امر نبود. این طرح هم در حالی نهایی شد که یک گروه از سوی وزارت ارشاد این طرح را انتخاب کرده بودند. در واقع با یک خرد جمعی و بعد از مشورت با هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال این طرح انتخاب شد.

او در مورد اینکه طرح سفید و ساده این لباس به چیزهای دیگری هم تعبیر می‌شود، گفت: به هر حال من نمی‌دانم چه باید بگویم. این طرح را فدراسیون انتخاب کرد و ما با بهترین جنس و تکنولوژی آن را تهیه و اجرا کردیم. البته هنوز هم از طرح و جنس و برش این لباس دفاع می‌کنم. حتی آنها یک لباس ساده مثل تیشرت انتخاب کرده بودند اما ما با الهام از دو برند بزرگ و تلفیق آنها این برش اختصاصی و شکیل را برای پیراهن تیم ملی مدنظر قرار دادیم. باید گفت منتقدانی که به‌صورت زیرپوش یا روپوش به آن نگاه می‌کنند از زیرپوش‌های گران‌قیمتی استفاده می‌کنند! اگر از نزدیک این لباس را نگاه کنید به صحت حرف‌های من پی می‌برید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian