ماسک صورت طرح دار امروزه همه جا مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخلاف اکثر موارد مد و فشن، به یک ترند اتفاقی و غیرقابل پیش‌بینی تبدیل شد. ماسک‌ها در مدت کوتاهی به یک اکسسوری الزامی برای سلامتی خود و اطرافیانمان تبدیل شدند. هر زمان که از خانه خارج شویم از ماسک صورت استفاده می‌کنیم و این موضوع از چشم دنیای مد و فشن دور نمانده است.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با تاثیر ماسک بر انتشار کرونا از منابعی همچون WHO استفاده از ماسک های تنفسی تاثیر چشمگیری در شیوع ویروس کرونا دارد. ما هر روز اطلاعات بیشتر و جدید تری در رابطه با ویروس کرونا کسب می‌کنیم و تا چند ماه قبل تاکیدی روی استفاده افراد عادی از ماسک وجود نداشت. اما در حال حاضر استفاده از ماسک در بسیار از مکان‌های عمومی اجباری شده است و به همین نسبت میزان خرید ماسک های صورت هم بیشتر شده است.

در اوایل شیوع کرونا ویروس شرکت‌های مختلفی که در زمینه طراحی و تولید لباس فعالیت می‌کردند، تصمیم به تولید ماسک‌های پارچه ای هرچه بیشتر برای تامین نیاز آن دوره گرفتند. اما حالا شرایط کمی متفاوت است و دنیای مد و فشن سعی می‌کند ماسک های صورت طرح دار خود را با توجه به امضای خود تولید کند.

در ادامه ما به انواع ماسک صورت طرح دار و ماسک تنفسی پارچه ای می‌پردازیم اما قبل از آن به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا این ماسک های پارچه ای می‌توانند از ما در مقابل ویروس کرونا محافظت کنند؟https://www.instagram.com/p/CAIxFTKnCcl/embed/captioned/?cr=1&v=12&wp=540&rd=https%3A%2F%2Fwww.sarabara.com&rp=%2F%25d9%2585%25d8%25a7%25d8%25b3%25da%25a9-%25d8%25b5%25d9%2588%25d8%25b1%25d8%25aa-%25d8%25b7%25d8%25b1%25d8%25ad-%25d8%25af%25d8%25a7%25d8%25b1-%25d9%2585%25d8%25af-%25d9%2581%25d8%25b4%25d9%2586%2F#%7B%22ci%22%3A0%2C%22os%22%3A3660.9000000059605%2C%22ls%22%3A3618.800000011921%2C%22le%22%3A3621.4000000059605%7D

تاثیر ماسک صورت پارچه ای بر کاهش شیوع ویروس کرونا

به گفته healthessentials موضوع اصلی در مورد استفاده از ماسک صورت محافظت از دیگران است. زمانی که همه ما از ماسک دهان استفاده می‌کنیم، به کاهش سرعت شیوع ویروس کمک می‌کنیم و همه ما احساس امنیت بیشتری خواهیم داشت.

یک ماسک تنفسی پارچه ای باید شرایط زیر را داشته باشد تا تاثیر لازم را بگذارد:

  • باید از لایه‌های متعدد پارچه ای تشکیل شده باشد تا ضخامت لازم را داشته باشد
  • اندازه ماسک باید از بالای منافذ بینی تا زیر چانه باشد.
  • باید با استفاده از نخ یا کشی که پشت گوش قرار می‌گیرد روی صورت قرار بگیرد.
  • تنفس در زمان استفاده از این ماسک ها باید راحت باشد.
  • باید از پارچه هایی تولید شده باشد که قابل شستشو باشند.

تا زمانی که ماسک پارچه ای روی صورت شما شرایط بالا را داشته باشد، می‌تواند از اطرافیان شما محافظت کند و عملکرد لازم را داشته باشد. مورد مهم دیگر هم شستشوی ماسک های پارچه ای بعد از هربار استفاده است. ماسک های پارچه ای نباید بعد از شستشو حالت خود را از دست بدهند.

ماسک دهان طرح دار حالا باید بخشی از پوشش ما باشد

با در نظر گرفتن اهمیت ماسک های صورت و همچنین تاثیر ماسک های پارچه ای روی کاهش شیوع ویروس کرونا، ترند شدن ماسک های صورت طرح دار حتمی است. ماسک دهان طرح دار یک موضوع عمومی را به یک فرصت برای نشان دادن سلایق شخصی تبدیل می‌کند. در اوایل استفاده از ماسک ها، بسیاری با آن راحت نبودند اما حالا شرایط کاملا عوض شده است. ما به استفاده از ماسک عادت کرده‌ایم و حالا اسفتاده از ماسک های دهان پارچه ای هم برای بسیاری به یک موضوع عادی تبدیل شده است.

با این وجود بعید است که ترند های تابستان ۲۰۲۰ مد و فشن شباهتی با سال های قبل داشته باشند و ماسک به عنوان یک اکسسوری پارچه ای جدید به عنوان بخش جدیدی از پوشش ما در ترند تابستان حضور خواهد داشت.

استفاده از ماسک صورت طرح دار پیام خاص خودش را منتقل می‌کند

از زمان شیوع ویروس کرونا طراحان بسیاری ماسک های خاص خود را طراحی کرده اند و حالا ماسک های صورت طرح دار بسیاری در بازار وجود دارند. از ماسک هایی با طراحی خاصی که قیمت های بسیار بالایی دارند تا ماسک های ساده ای که قیمت مقرون به صرفه ای دارند. انتخاب ها نسبت به چند ماه قبل بسیار بیشتر شده اند و هر ماسکی می‌تواند پیام خاص خودش را منتقل کند.

به طور مثال زمانی که شما از ماسک های عادی خسته شده باشید، می‌توانید ماسک های تنفسی پارچه ای خریداری کنید که رنگ های متفاوتی دارند تا با بقیه لباس های شما ست باشند. یا زمانی که یک قرار کاری دارید از یک ماسک صورت پارچه ای تیره استفاده کنید تا با شرایط هماهنگی بیشتری داشته باشد.

ماسک های بچگانه و سایزبندی های مختلف برای ماسک های صورت پارچه ای

ممکن است سایزبندی ماسک های صورت بسیاری را اذیت کند یا پوشش کافی را ایجاد نکند اما در مورد ماسک های پارچه ای طرح دار معمولا تولید کنندگان دو سایز مختلف را در اختیار شما می‌گذارند و اندازه دقیق آن را هم اعلام می‌کنند. همچنین شما می‌توانید به ماسک های صورت بچگانه هم دسترسی داشته باشید که در سایز کوچک تری تولید شده اند. به این ترتیب ماسک های صورت طرح دار مسیر راحت تری را برای رسیدن به کمد شما طی می‌کنند.

منابع: cnalifestyle – vogue

وقتی نیمه پایین صورت پوشیده باشد، توجه به چهره جلب می‌شود

کرونا و ماسک صورت

دیگر نیازی نیست برای افزایش جذابیت خود به دنبال سنگ‌های گواشا یا ژل‌های فرم‌دهنده لب باشید، چون راهی بسیار ساده پیش پای شماست: زدن ماسک صورت آبی پزشکی.

هرچند در این روزها و با توجه به مسیر بهبودی که بیماری کووید در بین مردم سراسر دنیا طی کرد، در مورد استفاده از ماسک صورت تردیدهایی وجود دارد، تحقیقات اخیر ممکن است برخی را به ادامه ماسک زدن ترغیب کند.

ماسک صورت زدن جذابیت چهره شما را بیشتر می‌کند. در یافته‌های این تحقیق، ماسک‌های آبی پزشکی در رتبه اول جذابیت و ماسک‌های پارچه‌ای در رتبه دوم قرار داشتند. یعنی ماسک‌های آبی پزشکی حکم جذاب‌ترین‌ها را داشتند، اما ماسک‌های پارچه‌ای هم به جذابیت چهره کمک می‌کردند.

در این پژوهش چهار عکس از مردی با ماسک پزشکی، ماسک پارچه‌ای، کتابی که نیمی از چهره‌اش را پوشانده بود، و چهره بدون پوشش او به زنان شرکت‌ کننده نشان داده شد و از آن‌ها خواسته شد که طبق جذابیتی که درباره هر کدام از عکس‌ها حس می‌کنند، آن‌ها را ترتیب‌بندی کنند. چهره با ماسک‌های پزشکی در صدر و پارچه‌ای در رتبه دوم قرار گرفت. چهره بدون پوشش هم رتبه آخر را کسب کرد.

شاید هر کدام از ما گاه با عکس‌های خاص و هنری برخی افراد مشهور در دنیای سرگرمی مواجه شده باشیم که نیمی از صورت آن‌ها پشت چیزی پنهان است یا با دست خود آن را پوشانده‌اند.

عکس‌هایی که همیشه حس جذابیت آن‌ها را به بیننده منتقل می‌کرد. یا آرایش خاصی از نوع عربی که همواره در آن چشم‌ها با آرایش غلیظی نمایان و بینی و لب‌ها زیر پارچه‌ای پنهان بوده است. نتایج این تحقیقات نیز حاکی از این است که پوشاندن نیمه پایین صورت، صرف نظر از این که صورت از قبل بهره‌ای از زیبایی برده باشد یا نه، برای دیگران جذابیت بیشتری دارد و حس مرموز بودن را منتقل می‌کند.

این نتایج نشان می‌دهد که موضوع این نیست که با این کار لزوما عیب‌های چهره پوشانده می‌شود. پیش از این هم بسیاری از پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند که بیش از ۹۰ درصد ارتباط‌های انسانی از زبان غیرکلامی، از جمله اخم کردن و نوع نگاه و لبخند ناشی می‌شود. برای مثال وقتی نیمه پایین صورت پوشیده باشد، توجه به چشم‌ها و موها جلب می‌شود که از جمله جذاب‌ترین اجزای چهره به‌شمار می‌آیند.

پیش از شیوع کرونا و همه‌گیری آن، اگر کسی ماسکی بر چهره داشت و آن ماسک مربوط به شغل او نبود، تصور دیگران این بود که با فردی بیمار روبه‌رو هستند. اما حالا تصورات تغییر کرده است. البته ماسک زدن پزشکان مرد در کنار یونیفورم سفید آن‌ها، همیشه برای زنان جذاب بوده است و شاید دلیل این ‌که هنوز این ماسک‌ها حس آرامش منتقل می‌کنند، همین باشد که یادآور افرادی‌اند که وظیفه مراقبت از ما را به عهده دارند.

ماسک صورت زدن در دوره همه‌گیری از نشانه‌های مسئولیت‌پذیری افراد و احترام به همنوعان خود تلقی شده و همواره بر زدن آن تاکید شده است. به گفته یکی از نویسندگان این مقاله به گاردین، تحقیق بعدی درباره نظر مردان در خصوص زنانی خواهد بود که ماسک بر چهره دارند.

سازمان بهداشت جهانی راهنمای پوشیدن ماسک و آخرین یافته‌هایش را به اشترک گذاشته است

پوشیدن اشتباه ماسک، خطرناک‌تر از نپوشیدن آن است

سازمان بهداشت جهانی راهنمای جدید استفاده از ماسک صورت  را برای کاهش شیوع ویروس کرونا منتشر کرده اما در عین حال استفاده عمومی آن را توصیه نکرده است،این سازمان در گزارشی گفته، شواهدی وجود ندارد که ثابت کند پوشیدن ماسک از ابتلای افراد سالم به بیماری‌های تنفسی مانند کووید- ۱۹ جلوگیری می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی، همچنین توصیه کرده که استفاده گسترده از ماسک‌های صورت همراه با «خطرهای حیاتی ونامعلومی» از جمله خودآلودگی و نیز کمبود لوازم پزشکی خواهد بود،سازمان مزبور از دولت‌ها خواسته تا با اتخاذ تدابیری ضمن تدوین راهنمایی شفاف به شهروندان خود در باره دلایل، زمان و چرایی استفاده از ماسک آموزش دهند.

این خبر در حالی منتشر شده که به رغم توصیه‌ مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا به مردم در باره پوشیدن ماسک پارچه‌ای، دونالد ترامپ گفته از پوشیدن ماسک خودداری می‌کند. او همچنین ادعا کرده که پوشاندن صورت با پارچه بهتر از ماسک‌های غیرپزشکی است.

طبق راهنمایی‌های پیشین سازمان بهداشت جهانی، از مردم خواسته شده بود تا تنها در صورت بروز علائم ویروس کرونا و یا مراقبت از مبتلابان احتمالی به کووید-۱۹ از ماسک صورت برای پوشاندن دهان و بینی خود استفاده کنند.

پس از به‌کارگیری گروهی از متخصصان برای بازنگری در این باره، این سازمان روز دوشنبه اعلام کرد براساس شواهدی محدود، پوشیدن ماسک‌ها‌ی پزشکی توسط افراد سالم «‌ممکن است به عنوان تدابیر پیشگیرانه مفید باشد»‌ اگر که آنها در تجمعات بزرگ شرکت کنند و یا در ارتباط با بیماران مبتلا به این ویروس باشند.

این سازمان افزود:‌‌اما اکنون شواهدی در دست نیست که نشان دهد پوشیدن ماسک (‌پزشکی و سایر انواع آن‌) توسط افراد سالم در‌همه محیط‌های اجتماعی، از جمله استفاده جهانی از ماسک،‌‌می‌تواند مانع از ابتلای آنها  به  ویروس‌های تنفسی از جمله کووید-۱۹ باشد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، از جمله مزایای پوشیدن ماسک، کاهش خطر گرفتن ویروس از بیمارانی است که هنوز از خود علائمی بروز نداده‌اند و نیز کاهش شرمساری مبتلایانی که ماسک به صورت می‌زنند.

به هر حال این سازمان همزمان خطرهایی را به دولت‌ها گوشزد کرده که عبارتند از:‌

  • خود آلودگی در پی لمس کردن و یا استفاده دوباره از ماسک آلوده
  • دشواری‌های بالقوه تنفسی، بستهبه نوع ماسک
  • حس امنیت غیرواقعی در میان مردم که ممکن است بهکاهش دیگر تدابیر بهداشت عمومی از جمله شستن مکرر دست منجر شود.
  • کمبود ماسک برای کارکنان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی.

این سازمان افزود:‌‌‌هر شیوه‌ای اتخاذ شود، مهم آن است که دولت‌ها استراتژی ارتباطی قوی برای تشریح شرایط، معیارها و دلایل تصمیاتشان تدوین کنند،به گفته سازمان بهداشت جهانی ماسک‌های پارچه‌ای برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی «‌مناسب نیستند».

تصمیم سازمان بهداشت جهانی مبنی بر توصیه گسترده پوشیدن ماسک‌ مورد استقبال پروفسور ویلیام کیویل از دانشکده بهداشت و درمان محیط در دانشگاه « سات همپتن» قرار گرفته است.

او استراتژی تازه سازمان بهداشت جهانی را اقدامی درست قلمداد کرده و گفته: تعداد زیادی ماسک صورت بی‌کیفیت و گشاد در بازار عرضه می‌شود که به آسانی با تنفس افراد نمناک می شوند و تصفیه ناکافی دارند.‌

او افزاد:‌حتی استفاده از ماسک‌های جراحی نوع ۲ و ۳ نیز همراه با مشکلاتی از جمله پوشیدن درست و برداشتن  بدون خطر آن است.

پروفسور کیویل،‌گفته که مردم بدون آموزش، معمولا به ماسک دست می‌زنند و آن را بازتنظیم می‌کنند و با این کار دستشان را آلوده و چشمانشان را در‌معرض خطر ورود ویروس قرار می‌دهند،درست به همین دلیل است که متخصصان مراقبت‌های درمانی هم‌زمان عینک می‌پوشند و یا حتی محافظ‌های شیشه‌ای به صورت می‌زنند.

او همچنین گفته: ‌‌فاصله‌گذاری دو متری، تدابیر قرنطینه و نیز شستن دقیق و مکرر دست‌ها با صابون و آب گرم و یا استفاده از ژل دست با الکل بیش از ۶۰ درصد، می‌بایست رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian