هفته‌ی مد مردانه‌ی پاریس، یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین رویدادهای مد، از ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شد. هفته‌ای به معنای واقعی شیک، که با نمایش خانه‌های مد مشهور و بزرگ و طراحانی خلاق و جوان برگزار می‌شود. نمایشی جذاب از مجموعه لباس‌هایی برای پاییز و زمستان ۲۰۲۵-۲۰۲۴ که برای آقایان ارائه شده است.
در ادامه برخی از این مجموعه‌ها رو با هم بررسی می‌کنیم.

Louis Vuitton

نمایش کالکشن مردانه‌ی پاییز و زمستان برند لویی ویتون در تاریخ 16 ژانویه برگزار شد و اولین روز از هفته‌ی مد مردانه‌ی پاریس را به پایان رساند. 

در این مجموعه با توجه به تم وسترن آمریکایی، با هنرمندانی از داکوتا و لاکوتا در طراحی اکسسوری‌ها همکاری شده بود. برخی از افراد، الهام از سبک وسترن در این کالکشن را ریسک بزرگی می‌دانند. فارل ویلیامز در این‌باره توضیح داد: «لویی ویتون یک برند لوکس جهانی برای مسافران است؛ این تمام چیزی است که ما هستیم. یکی از وظایف من آن است که این برند را به جاهایی ببرم، داستان‌هایی تعریف کنم و بستری برای مقاصد جدیدی که می‌رویم و الهام گرفتن از آن‌ها، ایجاد کنم.» تعدادی از کیف‌های keepall زیر نظر Dee jay two bears  با دست نقاشی شده و روی تعدادی از کیف‌های speedy گلدوزی شده بود. هم‌چنین از گل داکوتا که نماد طبیعت است در چند آیتم استفاده شده بود و سنگ‌های فیروزه‌، زیبایی این کالکشن را دوچندان کرده بودند.

بخش عمده‌ای از پالت رنگی این مجموعه از طیف رنگ‌های گرم انتخاب شده بود که با سبک وسترن مطابقت داشت؛ اما رنگ آبی فیروزه‌ای که به صورت محدود و بیشتر در جزئیات به کار برده شده بود، به دلیل کنتراستی که با رنگ‌های گرم این کالکشن داشت، بیش از همه خودنمایی می‌کرد.

از دیگر نکات قابل توجه این کالکشن می‌توان به استفاده‌ی دوباره‌ی لویی ویتون از پترن شطرنجی و پیکسلی و همکاری با برند تیمبرلند در طراحی و تولید بوت‌های این کالکشن اشاره کرد. 

موسیقی متن این نمایش که با همکاری هنرمندانی چون Miley Cyrus, Mumford & Sons, Jelly Roll و Native Voices of Resistance اجرا شده بود؛ مورد توجه قرار گرفت و همان‌طور که از یک فشن‌شو لویی ویتون انتظار می‌رفت، این مراسم مملو از افراد مشهور بود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان A$AP Nast, Bradley Cooper, Carey Mulligan, Will Poulter, Venus Williams, Swae Lee  را نام برد.

برند Issey Miyake

روز پنجشنبه از کالکشن پاییز-زمستان۲۰۲۴ برند پدر پلیسه‌ی فشن، Issey Miyake، در کاخ توکیوی پاریس رونمایی شد. این کالکشن با ۴۲ لوک، شامل لباس‌هایی پلیسه‌دار بود که مانند بوم‌های نقاشی‌ِ یک هنرمند معروف عمل می‌کردند. این مجموعه با نام “غرق شدن در طبیعتِ وحشیِ خلاقیت” یک همکاری بی‌نظیر و بزرگ از ادغام مد Miyake و طراحی‌های نقاش فرانسوی Ronan Bouroullec بود.

مجموعه‌ی اخیر ایسی میاکه، مجموعه‌ای شاعرانه بود که از بازی با رنگ نمی‌ترسید و بیننده را به سفری مسحورکننده میان بافت، پلیسه و هنر می‌برد. لباس‌های میاکه، بینش هنری Bouroullec را به قلمروی هنر پوشیدنی آورده بودند و نقاشی‌های ثابت را با ماهیت ملموس و متحرک لباس‌ها پیوند زده بودند؛ به طوری که در بسیاری از موارد به نظر می‌رسید پلیسه‌ها به نقاشی‌ها جان می‌بخشند و توهمی از حرکت را در این آثار هنری، حتی در حالت سکون نیز ایجاد می‌کردند.

در مجموعه‌ی پاییز-زمستان ۲۰۲۴ میاکه رویای یک تعامل جسورانه و در عین حال هماهنگ، به حقیقت پیوسته بود. Bouroullec این همکاری را “تجربه‌ای خارق‌العاده” نامید: “من چیزهای زیادی از این همکاری کشف کردم. مجموعه‌ی ما در اصل فاصله‌ی بین دو رشته‌ی نقاشی و فشن را پر کرد؛ باعث شد لباس‌ها جان بگیرند و محدودیت‌های مد به عنوان شکلی از بیان هنری، دوباره تعریف شود.”

پالت رنگی این مجموعه بین سفید، نارنجی، صورتی، قهوه‌ای و سبز شناور بود. ضربه‌های قلمو در نقاشی‌ها کاملا آشکار بودند و عدم تقارن در لباس‌ها به وفور دیده می‌شد. هم‌چنین رنگ‌ها با جلوه‌ای لذت‌بخش با هم ترکیب شده ‌بودند و شلوار، پیراهن و پانچوهای اورسایز را هرچه زیباتر نشان می‌دادند. همه چیز در این همکاریِ پلیسه‌دار، رنگارنگ و چشمگیر بود.

برند Givenchy

روز چهارشنبه از کالکشن جدید مردانه‌ی Givenchy در سالن‌ تاریخی کوتور همین برند واقع در خیابان جورج پنجم پاریس، رونمایی شد. این کالکشن شامل ۳۴ لوک بود و به نوعی اولین بازگشت ژیوانشی به فضای اشرافی سابقش، پس از خروج مدیر خلاق Matthew M. Williams از برند بود. در این مجموعه، دیگر کفش‌های کتانی با پرینت سه بعدی، شلوار جین پاره، بامبر جکت‌های اورسایز و پیراهن‌های لوگودارِ ویلیامز که در طول سه سال تصدی خود به ژیوانشی آورده بود، دیده نمی‌شدند.

مجموعه‌ی پاییز و زمستان ۲۰۲۴-۲۰۲۵ برند ژیوانشی ترکیبی از همه چیز بود؛ از کت‌های بلند تا پارچه‌های گلدوزی‌شده‌ی دوران Ozwald Boateng، روسری‌های مردانه‌ی ابریشمی الهام گرفته شده از ژیوانشی سال ۱۹۵۳، چاپ‌های طرح لوستر روی شلوار یا پیراهن‌های ابریشمی و هم‌چنین پارچه‌های ریش‌ریش الهام گرفته شده از دوران حضور Alexander McQueen در ژیوانشیِ سال ۱۹۹۷.

این مجموعه را تیم ژیوانشی بدون وجود مدیر خلاق در برند، طراحی کرده بودند. منبع الهام این کالکشن طبق گزارش‌های منتشر شده “مطالعه‌ای درباره‌ی جنتلمن‌های جدید با الهام از شخصیت Hubert de Givenchy” بود. با این حال محل برگزاری فشن‌شو عظمتی داشت که لباس‌ها چندان با آن فضا مطابقت نداشتند.

به طور کلی، این مجموعه شامل لباس‌های کلاسیک مردانه‌ می‌شد؛ اما همنشینی تاکسیدو و کت‌های بلند با یقه‌اسکی ساده یا تاپ‌ معمولی با چاپ گربه، بینندگان را کمی گیج کرده بود. بسیاری از طرفداران ظرافت و زیبایی، آیتم‌های کالکشن جدید را تحسین کردند و بسیاری دیگر هم این مجموعه را “آشوبی داغ” نامیدند. تیم ژیوانشی با الهام از تمام کالکشن‌های گذشته‌ی برند و تغییر آن‌ها به سبک‌های امروزی، همه‌ی تلاش خود را کرده بود که میراث برند را تا انتصاب مدیر خلاق جدید، زنده نگه دارد.

برند Rick Owens

ریک اونز Rick Owens روز پنجشنبه در خانه‌ی خودش در پاریس که “قصر بتنی” توصیف شده، از مجموعه‌ی مردانه‌ی پاییز و زمستان خود رونمایی کرد. فش‌شوهایی که اونز ارائه می‌دهد سبک بسیار جالبی از زیبایی‌شناسی و هیجان را با خود به همراه دارند و به معنای واقعی کلمه “نمایشی تکان‌دهنده” محسوب می‌شوند.
ریک اونز در دنیای مد، پرچم‌دار طراحی لباس‌های Dark، سبک افراط‌‌‌گرایانه و آوانگارد است. آن‌چنان که در مجموعه‌ی مردانه‌ی پاییز و زمستان ۲۰۲۴ او، یقه‌های پافری و بالشتکی که روی شانه‌ها قرار گرفته و تا گو‌ش‌ها بالا آمده بودند، نوعی هنجارشکنی در برابر عناصر زیبایی‌شناسی استاندارد در دنیای مد بودند.
ریک اونز همیشه از حس انتقام‌جویی خود به خاطر محدودیت‌ها و سختی‌هایی که در دوران کودکی‌اش گذرانده، الهام می‌گیرد. در این مجموعه نیز به طور استعاری ناراحتی و نارضایتی خود را از جنگ‌های موجود در جهان بیان کرده است.
درباره‌ی این لباس‌های عجیب و غریب در بیانیه‌ای می‌گوید:
” لباس‌هایی وحشتناک و غیرانسانی در واکنشی شدید به برخی از ناامیدکننده‌ترین رفتارهای انسانی که در طول عمر خود شاهد آن خواهیم بود.”
ریک اونز که روح زمانه zeitgeist را درک کرده، نام مجموعه‌ی خود را به نام شهر زادگاهش یعنی Porterville نام‌گذاری کرده و این نمایش کوچک را یک حرکت احترام‌آمیز به مردم و اعتراضی به زمانه‌ی بی‌رحمی که در آن زندگی می‌کنیم، در نظر گرفته است.
از لوک‌های تأمل‌برانگیز این کالکشن، لباس‌های چرمی به سبک لباس موتورسواران و کاردیگان‌هایی غول‌آسایی بودند که گویی ۲ یا ۳ نفر در آن جا می‌گرفتند.
از دیگر نکات برجسته‌ی این نمایش، بوت‌هایی مثل بالن و کفش‌های بادکنکی، شنل‌های خزدار ابرقهرمانی و لباس‌هایی شبیه لباس فضانوردان بود که یادآور موجودات فضایی بودند و تفکر آخرالزمانی او را القا می‌کردند.
اونز اعتراف کرده که آینده‌نگری و رویای امیدوارانه در مجموعه‌های او قابل لمس است. او گفت:
“ناامیدی از وضعیت کنونی را از طریق نگرشی آینده‌گرایانه و اشتیاق و امید، به جایی بهتر و جادویی‌تر تبدیل می‌کنم.”

برند Dior

روز جمعه ۱۹ ژانویه از مجموعه‌ی پاییز و زمستان ۲۰۲۴ مردانه‌ی دیور در هفته‌ی مد پاریس رونمایی شد.

می‌توان گفت کیم جونز، نقش برجسته‌ی خود را در دنیای مد با نمایش مجموعه‌ی مردانه‌ی دیور پاییز ۲۰۲۴ تثبیت کرد. الهام‌ گرفتن از باله و آثار هنری، این نمایش را به یک اثر هنری زیبا با تلفیق دنیای کلاسیک و خلاقیتی نو تبدیل کرد. این نمایش دیور با جزئیات هنری و بازگشت به المان‌های مد گذشته، توجه و تحسین مخاطبان را برانگیخت.

این نمایش مسحورکننده که با امضای کیم جونز در هفته‌ی مد پاریس به نمایش درآمد، با استفاده از المان دایره و حرکت چرخشی مدل‌ها در دکور دایره‌ای شکل صحنه، فضایی پویا را به نمایش می‌گذاشت.

طراحی و اجرای نمایش از عموی کیم جونز، رقاص باله، کالین جونز و هم‌چنین رقاص کلاسیک رودلف نورایف الهام گرفته شده بود. توجه به جزئیاتی از دنیای رقص، علاوه‌ بر صحنه در طراحی لباس‌ها نیز دیده می‌شد.

از نکات دیگر این نمایش می‌توان به استفاده از المان ستاره و آسمان شب در دکور اشاره کرد.

در واقع می‌توان گفت کیم جونز به یک متخصص در طراحی دکور ران-وی تبدیل شده است؛ یک صحنه‌ی واقعا به‌یادماندنی‌!

الهام از باله در مجموعه‌ی لباس‌ها، با کفش‌های باله‌ی تزئین‌شده‌ی خود دیور، جوراب‌های رنگارنگ و سوییتر‌های بافت با لباس‌های تزئین‌شده از جواهرات نیز دیده می‌شود.

 استفاده از چرم، پشم، پارچه‌ها و متریال‌های متنوع دیگر به یک تناقض زیبا بین کدهای کلاسیک و دنیای رقص در این مجموعه تبدیل شده‌اند.

 بازگشت کمربندها در این مجموعه‌ی دیور نیز نکته‌ی قابل توجه دیگر در کالکشن پاییز و زمستان ۲۰۲۴ است.

همچنین کیف‌های بزرگ نیز در این مجموعه دیده می‌شوند.

فارل ویلیامز، کیت ماس، آماندا لیر و ریتا اورا، در رونمایی از مجموعه‌ی فصل پاییز/زمستان 2024-2025 کیم جونز دعوت بودند. هم‌چنین حضور گروه پرطرفدار موسیقی TXT در این فشن‌شو مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار گرفت.

به نظر شما دیور در ارائه‌ی مجموعه‌ی جدید خود موفق بوده و کیم‌جونز بار دیگر در نمایش استعدادها و خلاقیت خود درخشیده است؟

برند Amiri

در سومین روز از هفته‌ی مد مردانه‌ی پاریس، برند امیری جدیدترین کالکشن خود را به نمایش گذاشت. دعوت‌‌نامه‌ی این فشن‌شو به شکل جعبه‌ای بود که در آن یک صفحه نمایش برای نشان دادن تیزر تبلیغاتی فشن‌شو وجود داشت. هم‌چنین یک کارت دعوت و یک کلاه بافتنی که اطلاعات این نمایش پشت آن گلدوزی شده بود، در این جعبه قرار داشتند.

مایک امیری، مدیر خلاق و بنیانگذار این برند که از خانواده‌ای ایرانی در آمریکا متولد شده‌ است، در این مجموعه از کت و شلوارهای گشاد و تکنیک لایه‌لایه پوشیدن بهره برده و با استفاده از سنگ‌ و نگین‌ در بسیاری از آیتم‌ها و همین‌طور پارچه‌های براق و پولک‌دوزی شده، درخشش کالکشن خود را بیشتر کرده بود. 

این مجموعه‌ی رویایی با الهام از مد دهه‌ی 50 و 90 میلادی و استایل فرش قرمز ستارگان هالیوودی آن دوره، طراحی شده بود. تیزر‌های تبلیغاتی این نمایش از جمله ویدیوهایی از یک سالن تئاتر و یک صندلی کارگردان که عنوان برند و تاریخ فشن‌شو را نشان می‌دادند، یک حلقه فیلم با لوگوی برند امیری و لحظاتی از فرش قرمزهای دهه 90، همگی نشانه‌هایی از این منبع الهام را در خود داشتند.

امیری در این‌باره می‌گوید: «من به بازیگران جوان اواسط دهه‌ی 90 فکر می‌کردم، هنرمندانی مانند دی‌کاپریوی جوان که در اوج پیشرفت‌های خود بودند و پس از آغاز کار خود در تلویزیون، به هنرمندانی واقعی در سینما تبدیل شدند.»

در نتیجه، منبع الهام این مجموعه در بخش‌هایی چون شلوارهای مدل دهه‌ی 90 و موتیف‌هایی از دهه‌ی 50 به خوبی دیده می‌شد و وجود پرده‌های بزرگ در بک‌گراند این نمایش، فضایی شبیه به یک تئاتر یا سینما را ایجاد می‌کرد.

کلاه‌ یکی از اکسسوری‌های همیشگی در کالکشن‌های برند امیری است و در این کالکشن هم کلاه‌‌های بافت (Beanie hat) با تزئینات سنگ‌دوزی نقش پررنگی داشتند.

هم‌چنین سنجاق سینه و شال گردن (که تنها بخش کوچکی از آن، از زیر سایر لباس‌ها بیرون آمده بود) به عنوان امضای برند در این مجموعه هم دیده می‌شدند.

یکی از لوک‌های قابل توجه در این کالکشن شامل ژاکت پشمی صورتی سنگ‌دوزی شده با یک شلوار صورتی بود. این لوک تداعی‌کننده‌ی استایل خواننده‌ی معروف، هری استایلز بود. با توجه به این‌که لباس‌های امیری در گذشته از انتخاب‌های هری استایلز بوده‌اند، بعید نیست که در آینده این لوک را هم بر تن او ببینیم.

برند KENZO

در تلاقی جذابی از فرهنگ، استایل و تاریخ، کنزو مجموعه‌ی مردانه‌ی پاییز-زمستان 2024-2025 خود را در روز جمعه معرفی کرد. این نمایش در مکانی غیرمنتظره اما مناسب یعنی در کتابخانه‌ی ملی Richelieu فرانسه برگزار شد. این کتابخانه‌ی باشکوه در همان خیابان استودیوی Kenzo  قرار دارد و به عنوان پس‌زمینه‌ای نمادین برای مجموعه‌‌ی اخیر کنزو که پر از ارجاعات متنوع فرهنگی بود، عمل کرد. کارت دعوت این نمایش، کتابی آبی رنگ بود که از صفحه‌ی اول تا آخر آن کلمه‌ی Kenzo نوشته شده‌ بود. افراد سرشناسی نیز مهمان این فشن‌شو بودند: از Pharrell Williams تا Sidney Toledano, Rita Ora و Zayn Malik که با حضورش سروصدای زیادی به راه انداخت.

 Nigo، مدیر خلاق کنزو، سعی کرد تا با مجموعه‌ی خود تجربه‌ای جدید ایجاد کند. او از مرزها فراتر رفت و نگاهی تازه و اصیل از وجه اشتراک‌ پاریس و توکیو را به بینندگان ارائه داد. این کتابخانه‌ی با شکوه، محیطی برای  کنزو فراهم کرد که سنت را با استعداد معاصر خود ترکیب کند. اقتباس Nigo از حصیرهای تاتامی ژاپنی در چاپ پارچه‌ها به یک الگوی تکرارشونده‌ و چشمگیر تبدیل شده‌بود. هم‌چنین موتیف ساقه‌های پیچان که به کاراکوسا معروف است و اصالتی چینی-مصری دارد، در پارچه‌های این مجموعه به وفور دیده می‌شد.
لباس‌های نهایی از دستکش‌های بزرگ باغبانی گرفته تا لباس‌های خلبانی و جین‌های ساختارشکن، همه حال و هوای مرموزی را به وجود آورده بودند. یونیفورم‌های مدرسه با کت‌های بدون یقه نیز به کلید اصلی مجموعه‌ی نیگو تبدیل شده بودند. این مجموعه از تعدادی لباس زنانه نیز رونمایی کرد که لباس‌های سنتی زنانه‌ی ژاپنی را یادآوری می‌کرد؛ از لباس‌های چسبان که باسن را برجسته می‌کردند تا کمربندهای چرمی گره‌‌خورده و یقه‌های باز. وجود جلیقه‌های جیب‌دار روی لباس‌ها، مخاطب را از گذشته به قلمروی زیبایی‌شناسی آینده منتقل می‌کرد. کت‌های دافل کلاسیک با بافت ژاکارد رنگ و بویی معاصر پیدا کرده بودند و ژاکت‌های letterman که با نمادنگاری Kenzo مزین شده‌بودند، ظاهری امروزی و در عین حال کلاسیک را به بینندگان ارائه می‌دادند.

برند ولنتینو

20ژانویه‌ی 2024 ولنتینو از کالکشن مردانه‌ی پاییز و زمستان 2024-25 خود در 51 لوک رونمایی کرد.

نام این شو به فرانسوی (Le Ciel) بود که به معنای آسمان است.

استفاده از رنگ آبی آسمانی در بخش‌هایی از دکور و در تعدادی از لوک‌ها به خوبی قابل مشاهده است.

به گفته‌ی مدیر خلاقیت این برند، پیر پائولو پیچولی با هدف مقابله با نمادهای مردانگی سمی این کالکشن را طراحی کرده است.

او از رنگ‌ها برای انتقال ایده‌ها و ایده‌آل‌های خود استفاده کرده است. آبی که از دید عموم نمادی ماندگار از مردانگی است در این مجموعه دستخوش تغییراتی می‌شود و با ارزیابی مجدد به مردانگی مدرن راه پیدا می‌کند.

 پیچولی عنوان کرد برای مقابله با نمادهای مردانگی سمی، خیاطی‌های سفارشی مردانه را با  شیوه‌های مد اوت‌کوتور زنانه ترکیب کرده است.

شاید در نگاه اول، بسیاری از لوک‌های کالکشن مردانه‌ی 2024-25 او کت‌شلوار‌ها و به طور کلی لوک‌های معمولی باشد، ولی پیچولی بیان کرده است که تکنیک‌ها و پارچه‌های استفاده‌شده از شیوه‌های اوت‌کوتور به دست آمده است؛ مانند آسترهای ابریشمی و استفاده از شکل و فرم‌های گرد در لباس‌ها.

از مهمانان ویژه‌ی این شو، زین ملک بود که با کت و شلواری از کالکشن بهار و تابستان 2024 ولنتینو حضور یافته بود.

برند ولنتینو کالکشن مردانه 2024
کالکشن مردانه پاییز و زمستان 2024 - برند ولنتینو

برند Balmain

“این یک کالکشن لوکس است، اما قطعا نه یک لوکس بی‌سروصدا یا Quiet Luxury!”

الیور روستینگ Olivier Rousting که برای اولین بار در سمت مدیر خلاق لاین مردانه‌ی برند بالمان BALMAIN قرار گرفته، از این جمله‌ به عنوان منبع الهام این کالکشن بهره برده است.

این فشن شو که به عقیده‌ی بسیاری در سطح نمایش‌های کوتور باشکوه و پر زرق‌وبرق بود، با لوکی آغاز شد که  تماما از کریستال پوشیده شده بود. این تزئینات به شکل تصویر چهره‌ای بودند که به گفته‌ی روستینگ متعلق به شخص خاصی نبود و به کمک هوش مصنوعی طراحی شده بود. نکته‌ی قابل توجه در مورد این کریستال‌ها، رنگ‌آمیزی آن‌ها به صورت سایه روشن بود که نحوه‌ی ساخت آن‌ها مانند یک راز متعلق به خانه‌ی مد بالمان است.

پس از ۱۳ سال رهبری خانه‌ی مد بالمان، روستینگ هنوز هم به دنبال شکوفایی و خلق ایده‌های جدید است. او در کالکشن مردانه‌ی پاییز و زمستان ۲۰۲۴ خود ارجاعی جذاب به اصالت آفریقایی‌ خود داشته و سعی کرده تا پلی ارتباطی بین پاریس و آفریقا برقرار کند. اولیور برای دستیابی به این هدف، همکاری فوق‌العاده‌ای با هنرمند و عکاس مشهور اهل غنا، Prince Gyasi داشته و تصاویری را که توسط ‌Gyasi عکاسی شده بود، روی لباس‌ها چاپ و به صورت جذابی بازنمایی کرده بود.

از دیگر نکات برجسته و قابل توجه در این مجموعه، استفاده از فرم لب به عنوان کمربند، سنجاق سینه، چاپ روی پیراهن و کت و شلوار و کفش بود که سبک سورئال را تداعی می‌کردند. به عقیده‌ی بسیاری از منتقدان، این آیتم‌ها شباهت بسیاری به طرح‌های خانه‌ی مد اسکیاپرلی داشتند.

 شاید این جزییات هنری، طعنه‌ای هوشمندانه از جانب روستینگ بوده باشند؛ چرا که او قبل از نمایش این‌طور گفته بود :

” عده‌ی زیادی فرم لب‌های من را مسخره می‌کنند.”

اولیور روستینگ فردی بسیار با اعتماد به نفس و پر شور و هیجان است و از قضاوت شدن ترسی ندارد. او بر خلاف بسیاری از خانه‌های مد مشهور، در هفته‌ی مد مردانه‌ی پاریس سعی بر طراحی لباس‌هایی با فرم و سیلوئت زنانه نداشت؛ بلکه با استفاده از رنگ‌ها، تزئینات و جواهرات جسورانه آزادی زنان در مد را در فشن مردانه ابراز کرده بود.

نکته‌ی برجسته‌ی دیگری که در این نمایش وجود داشت، حضور نائومی کمپبل، سوپر مدل دهه‌ی ۹۰ با کت کشمیر به همراه دسته گل فلزی و طلایی به دور کمرش به عنوان حسن ختام این فشن‌شو بود.

برند Balmain - کالکشن مردانه 2025 پاریس

برند Hermes

کالکشن مردانه‌ی 2024- 2025 برند هرمس در پنجمین روز از هفته‌ی مد پاریس ارائه شد. ورونیک نیشانیان، مدیر خلاق لاین مردانه‌ی این برند، این مجموعه را شیک توصیف کرد و حس بازیگوشی همیشگی خود را در این کالکشن هم به نمایش گذاشت.

کالکشن مردانه‌ی 2024- 2025 برند هرمس برخلاف اکثر مجموعه‌های این فصل، شامل آیتم‌هایی فیت می‌شد و کمتر به سراغ لباس‌های اورسایز رفته بود.

پالت رنگی این مجموعه بیشتر بر رنگ‌های خنثی از جمله خاکستری و مشکی تأکید داشت که در کنار طیف‌هایی از سبز، نارنجی و بنفش زنده‌تر جلوه می‌کردند.

از جمله اکسسوری‌های این کالکشن می‌توان به کلاه‌های باکت و بینی، کیف و گردنبند اشاره کرد. این اکسسوری‌ها در کنار پارچه‌ی چرم لباس‌ها و پترن لوزی بافت‌ها که به شکلی جدید ارائه شده بود، به چشم می‌خوردند.

در کل می‌توان این کالکشن را مجموعه‌ای شیک و خوش‌دوخت دانست که زیبایی همیشگی هرمس را یادآوری می‌کرد.

نظر شما درباره‌ی این کالکشن چیست؟ این مجموعه را دوست داشتید یا به نظرتان شبیه به کالکشن‌های قبلی برند هرمس بود؟

برند Hermes کالکشن  مردانه پاریس
برند Hermes  کالکشن مردانه - مجله کمد
کالشکن پاییز و زمستان برند Hermes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian