هفته مد میلان مانند هفته‌ مد نیویورک و هفته مد لندن، بسیار باشکوه برگزار شد. این رویداد هر ساله در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌ شود و طی آن طراحان مد برتر از سرتاسر جهان مجموعه خود را به نمایش می‌ گذارند که فرصت مناسبی را برای معرفی روزآمدترین و برجسته‌ترین طرح‌ها و روندهای مد در بین صنعت مد و فشن فراهم می کند.

تحلیل کالکشن 2024 – فندی

مجموعه‌ای پر از اصالت و به قول مجله‌ی ووگ، با خصوصیت آزادی‌خواهی رومی.
اگر بخواهیم نمایش فندی را تحلیل کنیم؛ اولین موضوع قابل توجه، اصالت این برند ایتالیایی و میراث لاگرفلد است. کیم جونز مانند همیشه توانسته بود اصالت و زیبایی را در مجموعه‌ی بهار و تابستان 2024 فندی به خوبی حفظ کند.
در سالن نمایش، کیف‌های عظیم‌الجثه‌ای که نشانه‌ی اولین تولیدات این برند است؛ نگاه‌ها را به خود جلب می‌کرد. بعد از روشن شدن چراغ‌ها، اولین مدل‌ رنگین‌پوست پا به استیج گذاشت و بعد از او مدل‌ها یکی پس از دیگری وارد شدند. در این نمایش هیچ‌ زرق و برق‌ یا حرکات خارق‌العاده‌ای که بسیاری از برندها خودشان را درگیر آن کرده‌اند؛ مشاهده نمی‌شد. شما تنها به تماشای نمایش لباس یک برند سرشناس رفته بودید و همان را هم طراح در اختیارتان گذاشته بود.
رنگ‌های به کارر فته در این مجموعه، مانند مجموعه‌ی پاییز و زمستان 2023 این برند، از استایل دلفینا دلترز Delfina delettrez دختر یکی از وارثان فندی در روز اول کاری‌اش الهام گرفته شده بود. رنگ آبی و قهوه‌ای در کنار هم یا همراه با رنگ‌های دیگر، نگاه‌ها را به سمت خود می‌کشیدند. رنگ‌های آبی، قهوه‌ای، نارنجی، کرم، زرد، طوسی، سبز پاستلی و سفید بیش از همه در این کالکشن به چشم می‌آمدند و کمتر از همه، از رنگ مشکی استفاده شده بود. در مجموع می‌توان گفت این کالکشن، از رنگ‌های متضاد سرد و گرم بهره برده بود.
خطوطی که در این مجموعه مشاهده می‌شد، اغلب خطوطی نرم و منحنی شکل بود؛ البته در بعضی از لوک‌ها اشکال هندسی مربع و مستطیل هم در کت یا دامن مدل‌ها دیده می‌شد.
سیلوئت لباس‌ها را پیراهن‌های بلند، کت‌های اغلب اورسایز، شلوارهای تا مچ پا که نه تنگ بودند و نه گشاد، ژاکت، کت چرم کراپ، چند دامن کوتاه، پارچه‌های چرمی و شلوار کوتاه تشکیل می‌دادند. در بعضی از لباس‌ها با خطوطی که به کار رفته بود، تأکید بر روی اندام زنانه و باریکی کمر بیشتر دیده می‌شد. از دیگر سیلوئت‌های به کار رفته در این نمایش، کمربندهای پهن از پارچه‌ی لباس‌ها بود که دنباله‌ی آن در قسمت جلوی لباس آویزان بود. اغلب این کمربندها هماهنگ با رنگ لباس به کار رفته بودند.
مدل کفش‌ها بیشتر پاشنه‌دار و نیم‌بوت بود. در بعضی از لوک‌ها، مدل‌های عروسکی و بدون پاشنه نیز به چشم می‌آمدند. در این نمایش برای همه‌ی مدل‌ها از دستکش‌های رنگی استفاده شده بود که اغلب در رنگ‌های پاستلی یا به رنگ قهوه‌ای بودند. دستکش‌ها در اندازه‌های مختلف، تا مچ یا بلندتر طراحی شده بودند. یکی از ترندهایی که کیم جونز در اکسسوری‌ها استفاده کرده بود؛ گوشواره‌ی تک در یک گوش بود که از ترندهای چند سال پیش به حساب می‌آمد.
علاوه بر این، هر کدام از مدل‌ها، یکی از کیف‌های فندی را به صورت نمادین در دست گرفته بودند که به تماشاگران یادآوری می‌کرد کیف‌های فندی همیشه خاص و تک بوده است

مجموعه‌ بهار و تابستان 2024 برند Diesel

مجموعه‌ی بهار و تابستان 2024 برند Diesel در محیطی متفاوت (یک مهمانی رایگان در فضای باز با ۷۰۰۰ نفر جمعیت) و با هدف زندگی کردن در لحظه ارائه شد.

پارچه‌ی جین به عنوان امضای برند دیزل، عضوی جدانشدنی از مجموعه‌های آن است؛ اما در این کالکشن، گلن مارتنز -مدیر خلاقیت برند دیزل- به استفاده از پارچه‌ی جین با برش‌های خاص و جدید بسنده نکرده و پا را فراتر گذاشته بود. او با استفاده از تکنیک‌های خلاقانه، از جین چیزی کاملا منحصر به فرد ساخت. ایجاد سایه با سنگ‌شویی، پارگی و ایجاد حس پوسیدگی پارچه، استفاده‌ی متعدد از زیپ و پارچه‌ی جین ریش ریش شده در عین حفظ هویت برند، چاشنی نوآوری را به این کالکشن اضافه می‌کرد.
در برخی از آیتم‌ها پارچه‌ی جینی به چشم می‌خورد که با تکنیک سوزاندن در آن روزنه ایجاد شده و سپس روی تور‌ بدن‌نما کار شده بود. این آیتم‌ها حسی شبیه به رنگ پوسته‌پوسته شده را منتقل می‌کردند. در تعدادی دیگر از لباس‌ها، لوگوی برند دیزل و طرح‌های گلدار به رنگ قرمز دیده می‌شدند که از پشت بر پارچه‌ی جین چاپ شده‌ بودند.

از دیگر لباس‌های هنرمندانه‌ی این مجموعه می‌توان به پیراهن بلندی که با استفاده از خرده پارچه‌های جین، دست‌دوزی شده و شلوارهای کارگویی که جیب‌هایشان از پشت با بند به هم وصل شده بودند؛ اشاره کرد.

به گفته مارتنز این مجموعه درباره‌ی با هم بودن و گرد هم آوردن مردم در یک لحظه بود. در چند لوک، مارتنز به شکل اغراق‌آمیزی توجه ما را به لباس زیر مدل‌ها جلب می‌کرد. او با استفاده از برشی خلاقانه در قسمت فاق، ایده‌‌ی جدیدی برای پوشیدن لباس زیر ارائه داد.
در برخی از آیتم‌ها هم برداشت‌هایی طنز‌آمیز از پوستر‌های فیلم‌های هالیوودی به چشم می‌خورد. به نظر می‌آید این لباس‌ها مقدمه‌ای بودند بر آنچه در پایان ران‌وی روی
 صفحه نمایش اعلام شد: فستیوال فیلم رایگان دیزل در آخر هفته!

در طول این شو بدن و صورت بعضی از مدل‌ها در هماهنگی با لباس‌هایشان رنگ شده بود. در نهایت، آخرین مدل با لوکی شامل دامن بلند مشکی و بالاتنه‌ای ترکیبی از برالت و شال سر -که یادآور لباس بلا حدید با طراحی عزالدین علیه بود- به روی استیج آمد و لوک‌های این کالکشن را به پایان رساند.

مروری بر شوی مجموعه‌ بهار ۲۰۲۴ برند Max Mara در میلان

زنان پس از جنگ‌جهانی دوم در میلان
در مجموعه‌ی بهار 2024 برند ماکس‌مارا، مدل‌هایی را دیدیم که آرایش و استایل آن‌ها، در عین سادگی و پیروی از سبک کلاسیک، یادآور زنان و تغییر چشمگیر نقش آنان در اجتماع بود. این مدل‌ها در فضای بازسازی شده‌ای با پوشش گیاهی قدم می‌گذاشتند و یادآور فضاهای سبز بریتانیا بودند. فضای نمایش مجموعه‌ی بهار ۲۰۲۴ ماکس‌مارا به گفته‌ی Ian Griffiths، سبکی از پوشش زنان را نشان می‌دهد که حداقل ۳۰۰ سال قدمت دارد.


لباس‌های این مجموعه با به کاربردن پارچه‌هایی از جنس لباس‌های ارتشی، نمایانگر نگاه مدیرخلاق برند ماکس‌مارا به جایگاه زن در دنیای امروز بود.
او با اشاره به کتاب اشعیا ( کتاب مقدس عبری عهد عتیق) خاطر نشان کرد، ارتش زمینی مشوق شکوفا شدن استعدادها و توانایی‌ها و مسیری برای آموزش زنان امروز بوده است.
این مجموعه از یونیفرم‌هایی الهام گرفته است که زنان کشاورز در گذشته می‌پوشیدند؛ از جمله کت و شلوار و لباس‌های پیش‌بند دار از جنس نخ پنبه.
در مجموعه‌ی بهار ۲۰۲۴ ماکس‌مارا، علاوه‌بر رنگ شتری که امضای این برند محسوب می‌شود، رنگ صورتی باربی، ترند این روزها، آبی و سبز نیز به کار رفته است.

ایان گریفیث، این مجموعه‌ی بهاری را به گونه‌ای طراحی کرده است که علاوه‌بر آراسته بودن، کاربردی و راحت باشد. جنس جین، کمربندهای ضخیم و الاستیک، صندل‌های پاشنه‌بلند و دامن‌های مدادی از دیگر آیتم‌های جذاب و ساده‌ی این مجموعه بودند.

مروری بر شوی مجموعه‌ بهار ۲۰۲۴ برند Calcaterra در میلان

22سپتامبر، ساعت 10:30 صبح در سومین روز از هفته‌ی مد میلان، Daniele Calcaterra مدیر خلاقیت برند Calcaterra از کالکشن زنانه‌ی بهار و تابستان 2024 رو‌نمایی کرد. در این شو، شاهد 32 لوک در محیطی بدون طراحی خاص صحنه‌ و در یک فضای سبز و باز هستیم.
این کالکشن با کت کوتاه مشکی و اورسایز به عنوان اولین لوک شروع شد. کت‌های اورسایز، شلوار با پلیسه‌هایی در قسمت جلو، تأکید بر پهن نشان دادن سرشانه‌ها و استفاده از یقه‌های پهن از ویژگی‌های برجسته‌ی این کالکشن است. رنگ‌های غالب این مجموعه شامل مشکی، سفید، آجری، سبز زیتونی، نارنجی، سبز پاستلی و قهوه‌ای است.


با دقت در جزییات این کالکشن، شاهد استفاده از پارچه‌ی جین، چرم و در تعدادی از لوک‌ها، استفاده از پیراهن‌های بافتنی هستیم. به طور کلی می‌توان گفت اغلب پارچه‌ها ساده و بدون طرح هستند.
آستین‌های اورسایز، برش‌دار و حتی آستین نمادین و بلااستفاده نیز قابل مشاهده است. کفش‌های استفاده شده در این کالکشن به رنگ‌های سفید و مشکی است و در کنار کیف‌های کوچک و بزرگ به رنگ‌های مشکی، نارنجی، سفید و زرد لیمویی قرار گرفته است.
استفاده از سیلوئت‌های منحصر به فرد، حجم، خطوط تمیز و ساده و لباس‌های مینیمالیستی مثل همیشه امضای کار این برند است.


نظر شما درباره‌ی این مجموعه چیست؟ چه ویژگی‌هایی از این کالکشن برای شما جذاب بوده است؟
طبق گفته‌ی Daniele Calcaterra، این مجموعه را با الهام از» زمانی‌که برای اولین‌ بار عاشق مد شدم«
در اواخر دهه‌ی 80 و اوایل دهه‌ی 90 طراحی کرده است.
به اعتقاد مدیر خلاقیت برند، سادگی یک ضرورت و زیبایی یک ویژگی است. درست مانند این مجموعه که در 32 لوک، سادگی را در کنار زیبایی و ابتکار، به نمایش گذاشت.

مروری بر شوی مجموعه‌ بهار ۲۰۲۴ برند Moschino در میلان

«نمایش چهل سال جاودانگی در یک کالکشن»
مجموعه‌ی بهار/تابستان2024 برند Moschino، مُهر تأییدی بر میراث ماندگار این برند و توانایی‌اش در مسحور کردن مخاطبان بود. برند لوکس ایتالیایی، دیروز چهلمین سالگرد خود را با رونمایی از کالکشنی جشن گرفت که در آن، همراه با ادای احترام به اصالت برند، قدمی جسورانه به سوی آینده را نیز به نمایش گذاشته‌ بود. این اولین مجموعه‌ پس از خروج جرمی اسکات(Jeremy Scott)بود و زمینه را برای جهت‌گیری‌های آینده‌‌‌ی موسکینو فراهم کرد.
نمایش Moschino فراتر از استانداردهای یک ران‌وی ساده برگزار شد؛ نمایشنامه‌‌ای چند پرده ای که توسط چهار استایلیست: Carlyne Cerf de Dudzeele,Gabriella Karefa-Johnson, Lucia Liu و Katie Grand ، با الهام از آرشیو موسکینو و ادغام آن با هنر نمایشی ارائه ‌شد. هدف این کالکشن، به نمایش‌ درآوردن کیفیتی بود که Moschino در طول چهار دهه‌ با آن شناخته شده‌ و قدرت فرانکو موسکینو را از چهاردیدگاه مختلف به نمایش گذاشت.


در ابتدای نمایش، پرده‌های قرمز باز شدند و از بخش اول مجموعه رونمایی شد؛ لباس‌هایی بر مبنای زیبایی‌شناسی بنیان‌گذار ایتالیایی به نمایش درآمد: کت شلوارهای چپ و راستی، کاپشن‌های چرم و لباس‌های یقه‌ اسکی مشکی که با کیف‌های کوچک قلبی شکل، طعم لطیفی از تضاد به آن‌ها اضافه شده ‌بود. آثار جانسون در مرحله‌ی بعد قرار گرفتند و شروع پرده‌ی دوم را رقم زدند. نتیجه‌‌‌ی این نمایش، بار دیگر کلاه‌های گاوچرانی موردعلاقه‌ی فرانکو و لباس‌های قلاب‌بافی را برای خانم‌های مدرن پیشنهاد کرد.
پرده‌ی سوم با شعاری از فرانکو شروع شد. لوک‌های Liu در کنار انبوهی از اکسسوری‌ها، موتیف‌های قلبی شکل و گلدوزی‌‌های زیبا، بسیار چشم‌نواز بود. کیتی گراند برای ‌پرده‌ی چهارم و آخر، مجموعه‌ای را آماده کرد که هم‌زمان ذوق‌ و طعنه را به نمایش درآورد. او در این‌‌ باره گفت: “استفاده از شعارها برای فرانکو عمیقاً جذاب بود؛ پس ایده‌ی LOUD LUXURY خیلی ناگهانی به ذهنم رسید. نمایش‌های فرانکو همیشه مفهومی بود و این جذابیت ذاتی آن‌ها برای من بود.”


پالت رنگی این کالکشن، ترکیبی فشرده از سفید، سیاه، طلایی و خاکی بود؛‌ انبوهی از اکسسوری‌‌ها نیز به دلرباییِ بالاپوش‌ها می‌افزودند. به طور کلی، این مجموعه را می‌توان ترکیبی لذت‌بخش از سرگرمی و پیچیدگی نامید؛ یک شکلات‌فروشی رنگارنگ که در آن هر لباس، طعمی منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد.

مجموعه‌ بهار و تابستان 2024 برند MM6

درحالی‌که مدل‌ها، پرده‌ی ریسه‌ایِ سیاه‌رنگ در ابتدای سِن را کنار می‌زدند، طراح ناشناس برند MM6 از مجموعه‌ی بهار/ تابستان خود در هفته‌ی مد میلان رونمایی می‌کرد.
MM6 زیرمجموعه‌ی (Sub brand) میسون مارژلا، معروف به تولید لباس‌هایی در سبک شهری (Urban Style) است و تکنیک‌های قدیمی دوخت لباس را به ایده‌های چشمگیری تبدیل می‌کند.
تیم پرقدرت این برند، لباس‌های آزادانه‌ای را که به سادگی با یکدیگر ترکیب می‌شدند؛ در شیک‌ترین حالت به تصویر کشیده بودند. پارچه‌های لَخت و نرم در پالت رنگی خنثای این مجموعه و اضافه شدن رنگ آبی به پارچه های چرمی، کالکشنی درخشان و کلاسیک را به تصویر می‌کشید.


آیتم‌های چشمگیر این مجموعه شامل شلوارهای گشاد، بادی‌ با برش v شکل و شلوارک‌‌هایی بود که سبک قدیمی خود را حفظ کرده بودند. در کالکشن‌های قبلی، شاهد همکاری برند MM6 با SALOMON بودیم و در این کالکشن نیز کفش و بوت‌هایی که نتیجه‌ی این همکاری بود؛ به چشم می‌خورد.


اوج خلاقیت تیم طراحان این برند در طراحی تاپ و یونیفرمی بود که از پارافین آب شده درست شده بود و به گفته‌ی طراحان این کالکشن، حرکتی اجتماعی برای نشان دادن گرمای ماه‌های اخیر در سرتاسر جهان بود.
در ادامه، دعوت‌نامه‌ای که برای مهمانان این نمایش فرستاده شده بود؛ در لوک‌های 13 و 18 جزئی از لباس مانکن‌ها شده بود و توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.
حس و حال نوستالژیکی که تم این مجموعه نیز به شمار می‌رفت، در طراحی یونیفرم‌ها مشاهده می‌شد. این یونیفرم‌ها در زمان‌های قدیم برای مشاغل مختلفی مانند قصابی یا کارگری استفاده می‌شدند.
در مجموع، روی همه‌ی لباس‌های این کالکشن، بازسازی‌های متعددی انجام شده بود؛ اگرچه به گفته‌ی بعضی منتقد‌ان، این کالکشن تا حدی خسته‌کننده به نظر می‌رسید یا اید‌‌ه‌های جدید زیادی را در خود جای نداده بود، اما هرگز نمی‌توان انکار کرد که MM6 لباس‌هایی جاودانه و قابل پوشش طراحی می‌کند.

مجموعه‌ بهار و تابستان 2024 برند Philip plein

«برپاییِ شهربازی رنگارنگ در فشن‌شوی میلان»
شنبه‌شب، برند Philipp Plein بیست‌و‌پنجمین سالگرد تأسیس برند خود را با نمایش کالکشنی در سالن سرپوشیده‌ی Allianz Cloud جشن گرفت. فیلیپ پلاین، که به نمایش‌های بی‌نظیر و پر‌خرجش معروف است (از آوردن موتورسیکلت‌های بزرگ در ران‌وی گرفته تا کامیون‌های غول پیکر)؛ این بار با آوردن شهربازی کوچکی روی ران‌ویِ فشن‌شوی میلان، تحسین طرفدارانش را برانگیخت. پلاین مجموعه‌‌‌ی بهار/تابستان‌ 2024 خود را در بزرگ‌ترین نمایشی که تا به حال داشته، معرفی کرد: تاب زنجیری عظیمی که با چراغ‌های نئونی در وسط صحنه می‌درخشید و همچنین رقصنده‌های اسکیت سواری که بین مدل ها در سراسر ران‌وی به صورت نمایشی حرکت می‌کردند.


قبل از شروع نمایش، پلاین با پسر ده ساله‌اش رومئو، روی صحنه آمد و به مناسبت سالگرد تأسیس برندش، سخنرانی کرد: “امروز بیست‌و‌پنجمین سالگرد برند فیلیپ پلاین است. دلیل وجود و قدرت ما در بازار شمایید که از ابتدا همراه ما بوده‌اید. ما یک خانواده هستیم؛ اکنون یک پسر دارم و دومی چند روز دیگر به دنیا می‌آید و شما، همگی عضوی از این خانواده هستید. از همه‌ی شما ممنونم.” اولین مدل با یک کت‌و‌دامن کوتاه از پارچه‌ای چاپی با طرح‌های گرافیتی و رنگ‌های پاستلی، از میان تابِ نورانی عبور کرد و روی صحنه آمد، مدل های دیگرنیز پشت سر او خارج شدند. مجموعه‌ی پلاین شامل همه مدل لباسی بود؛ از دامن های کوتاه گرفته تا پیراهن‌های مجلسی برای خانم ها و از شلوارک تا ژاکت‌های چرم برای آقایان. وجه اشتراک تمام ۶۳ لوکِ این مجموعه، رنگ‌های شاد و پاستلی پارچه‌ها و همچنین وصله‌دار بودن بیشترِ لباس‌ها بود.


لباس‌های مردانه‌ی این مجموعه از ژاکت های وصله‌دار با دوخت‌های خاص، کت‌هایی با یقه‌‌‌های آتشین، ژاکت‌ موتور‌سواری و جین‌های زاپ‌دار تشکیل شده بود. لباس‌های زنانه‌ی این کالکشن نیز چاشنی‌ای از گذشته داشتند؛ لباس‌هایی شیک که شامل کت‌های کراپ با دامن‌های کوتاه، بلیزرهای اورسایز، حاشیه‌های چین‌دار و پیراهن‌های بلند می‌شد. پلاین بعد از نمایش عنوان کرد: “اخیرا، کنارعطر و اکسسوری‌های محبوبمان، لباس‌های وصله‌دار نیز برای تجارتم اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. به همین دلیل است که امشب کت‌و‌شلوارهای رنگارنگ دیدید. مد یک تجارت جدیست؛ اما لباس‌ها باید سرگرم کننده باشند.” نمایش بزرگ پلاین با چرخیدنِ مدل‌ها روی آن تاب زنجیریِ نورانی به پایان رسید تا اختتامیه‌ای باشکوه و خاص را برای نمایش بیست‌و‌پنج سالگی این برند رقم بزند.

مجموعه‌ بهار و تابستان 2024 برند AVAVAV

زمانی برای طراحی وجود ندارد! زمانی برای توضیح‌دادن وجود ندارد!
کالکشن جدید برند آواواو فقط یک فشن‌شو نبود؛ بلکه نمایشی پرهیجان را در خود جای ‌داده بود.
مدل‌ها عجولانه‌تر از همیشه قدم برمی‌داشتند؛ درحالی‌که آرایش از چهره‌شان چکه می‌کرد و برخلاف اکثر برندها، به داشتن ظاهر آراسته اهمیت نمی‌دادند. آن‌ها به‌سمت سِن، هل داده می‌شدند یا لباس‌هایشان را در حال راه‌رفتن به تن می‌کردند تا حس استرس‌آور آماده‌شدن لباس‌ها در لحظات آخر را به بیننده منتقل کنند.


اگر از اجرا صرف‌نظر کنیم؛ خود لباس‌ها، میلیون‌ها ایده‌ی جالب یا حتی خنده‌دار را شامل می‌شدند. هودی‌هایی که برعكس پوشیده شده بودند، استفاده از سنجاق برای بستن تکه‌های باز لباس‌ها، بوت‌های خزدار و استفاده از نوارچسب و کاغذ‌های نوت‌برداری به‌عنوان متریال، کالکشنی سوررئال را رقم‌ زده بودند.
بیت کارلسون، طراح خلاق برند آواواو، کالشکن‌های هدف‌داری را خلق می‌کند. در فشن، لوکس بودن، بهتر بودن است؛ اما بیت به ‌شدت با این تعریف مخالفت می‌کند. ایده‌های پوشاندن سینه‌ها با دست، پابرهنه بودن مدل‌ها و تتو هایFilthy Rich که نام اولین مجموعۀ برند آواواو است؛ برای بار دیگر، مد لوکس را مورد تمسخر و انتقاد قرار داد و همه را به تعجب واداشت.
روی یکی از لباس‌ها نوشته ‌شده بود: “ساخته‌شده در ایتالیا یا چین، یادم نمی‌آید!”. این موضوع باعث شکل‌گیری نظرات متفاوتی درباره‌ی این مجموعه شد. بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت مد باور دارند که این برند ماهیت اصلی فشن را زیر سؤال برده است و برخی دیگر آن را نبوغ‌آمیز می‌دانند.

به نظر می‌رسد که این طراح جوان سوئدی، در هر کالکشن از حقه‌ای جدید رونمایی می‌کند. به گفته‌ی خود بیت، متفاوت و به‌روز بودن کار ساده‌ای برای تیم ما نبوده؛ اما نیاز داشتیم به همه بگوییم که ما برندی جدید هستیم و قابلیت‌هایمان را اثبات کنیم.
به نظر شما این برند همچنان در کالکشن های بعدی خاص و جنجالی باقی خواهد‌ ماند یا خیر؟

اگر قرار بود برای توصیف این کالکشن از یک عبارت استاده کنیم؛ آن عبارت این بود:
شطرنج به سبک دهه 60!
مدل‌ها روی یک ران‌وی با پترن شطرنجی به سرباز و شاه و ملکه تبدیل شدند؛ البته سربازهایی که لباس‌های A-line به تن داشتند و شاه و ملکه‌هایی پوشیده در رنگ‌های پاستلی و دامن‌های کوتاه.
این علاقه به دهه 60 به زمان حیات Gianni Versace و کالشکن 1995 او بازمی‌گردد که منبع الهام اصلی Donatella برای طراحی این مجموعه نیز بود؛ البته یکی از تفاوت‌های این مجموعه با مجموعه‌ی 1995، استفاده‌ی بیشتر از پترن شطرنجی بود که یکی از ترندهای دهه 60 نیز محسوب می‌شود. این پترن علاوه بر زمین ران‌وی، بر تن مدل‌ها هم دیده می‌شد، مانند پیراهن سبز Claudia Schiffer که در آن، گیپور با پارچه‌ی براق شطرنجی ترکیب شده بود و شو نیز با آن به پایان رسید.
در دهه 60 دختری جوان و تحصیلکرده بودن یک ترند محسوب می‌شد! با دامن‌های کوتاه، لباس‌هایی شبیه به یونیفرم‌ مدرسه و جواب‌شلواری‌های رنگی؛ حالا هم که دخترانگی دارد محبوبیتی دوباره را تجربه می‌کند شاید Versace سعی دارد بخشی از این ترند رو به رشد باشد. این برند در تورهای خبری فیلم باربی هم نقش پررنگی داشت، فیلمی که به زنان می‌گوید لازم نیست از دخترانگیشان خجالت بکشند.
البته در این مجموعه علاوه بر لوک‌های لطیف و ملایم دخترانه، زنانگی هم دیده می‌شد؛ مانند کت‌های مشکی ساختارگرا و ست‌های چرمی، به خصوص چرم قرمز. کت چرمی قرمز یکی از ترندهاییست که در این فصل به وفور مشاهده شده. از دیگر ترندهای دیده شده در این فصل بازگشت کفش‌های تخت بالرین بود.
این کفش‌های تخت و پاپیون‌های مو، مهر تاییدی بر محبوبیت بیشتر دخترانگی و لطافت، از اغواگری و جذابیت زنانه در این فصل Versace هستند. تشخیص این ترند، پیشرو بودن Versace را نشان می‌دهد.
شما زیبایی زنانه را ترجیح می‌دهید یا معصومیت دخترانه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian