همکاری برندهای معروف در صنعت مد چیز عجیبی نمی‌باشد؛ خانه‌های مد در هر فصل سعی می‌کنند برای افزایش محبوبیت بین مشتریان، بالابردن سود و سهام خود در دنیای بیزنس و کمپانی LVMH و با مفاهیم زیست محیطی و اجتماعی کمپین‌هایی را شکل دهند.

برای درک بیشتر مطلب کمپین همکاری  The North Face Gucci  که برای نمایش اهداف زیست محیطی این دو برند در کنار استراتژی‌های تبلیغاتی‌شان شکل گرفته بود را مطالعه کنید.

البته به بهانه‌ی همکاری جنجالی اخیر این خانه‌ی مد لوکس، به داستان سایر همکاری‌های آن با سایر برندها اشاره می‌کنیم که تیفنی بر چه اساسی برندهایی با آیتم‌های آیکونیک انتخاب می‌کند.

به طور کلی اولین بار نیست که برندهای ورزشی با برند لوکس همکاری می‌کنند. اخیرا از کالکشنی جدید اسنیکرزهای مدرن نایکی یک تیزر تبلیغاتی در پیج اینستاگرام منتشر شد. در واقع رابطه همکاری این دو برند جواهرات High Fashion  و ورزشی مد خیابانی در 26 ژانویه با این ویدئو تایید شد.

پس از فاصله‌ی کوتاهی از انتشار این خبر جنجالی، تیفنی از تی‌شرت‌های خود با همکاری Mitchell & Ness رونمایی کرد. در ادامه به این خبر نیز می‌پردازیم.

تاسیس برند لوکس تیفنی و همکاری‌های وی با طراحان برجسته

البته علاقه‌ی تیفنی به همکاری‌ با سایر برندها و طراحان دیگر، تاریخ دیرینه دارد. در واقع این موضوع از همان ابتدای تاسیس کمپانی در سال 1837 توسط چارلز لوئیس تیفنی و جان بی یانگ آغاز شد. آن‌ها با راه‌اندازی این برند در حوزه‌ی لوازم تحریر و لوازم فانتزی به پادشاه الماس در صنعت کالاهای لوکس تبدیل شدند.  این برند High Fashion در مسیر جواهرسازی و طراحی بی‌نقص خود با طراحان برجسته‌ای چون پالوما پیکاسو و کوکو شانل و جواهرسازان برجسته دنیا، از قبیل اندی وارهول و ژان شلومبرگر همکاری کرده‌است.

جواهرات و اکسسور‌های مختلف تیفانی از طلای سفید و الماس در بسته بندی آبی رنگ آن
جواهرات و اکسسور‌های مختلف تیفانی از طلای سفید و الماس در بسته بندی آبی رنگ آن

الماس‌های خاص و زرد رنگ کیمبرلی، مختص کمپانی لاکچری تیفنی

برندهای بسیاری در تلاش بودند تا در هر دوره‌ای جایگاه Tiffany & Co را به دست بیارند، اما مگر چه کسی جز چارلز تیفنی می‌توانست به الماس‌های ممتاز کیمبرلی در آفریقای جنوبی دسترسی پیدا کند. خبر طراحی و تولید این اکسسوری‌های خاص توسط این کمپانی در سال 1878 با بزرگ‌ترین و مرغوب‌‌ترین الماس‌‌های ممتاز زرد رنگ جهان مثل بمب در دنیای مد پیچید. این جواهرات که تنها برای قشر خاصی با وزن بیش از ۲۸۷ قیراط در صنعت لوکس وارد شده بود، به نام الماس تیفنی نام گذاری شد.

جواهرات با الماس خاص و زرد رنگ کیمبرلی با قیراط بالا
جواهرات با الماس خاص و زرد رنگ کیمبرلی با قیراط بالا

کمپین‌های خلاقانه تیفنی در همکاری با محصولات دیگر

Tiffany & Co برندی است که در هر دوره‌ای با استراتژی‌های خلاقانه در بیزنس دیزاین خود بر زمینه‌های مختلف هنر و ارزش خود را به رخ می‌کشید. به طور مثال به جز طراحی‌ آیتم‌های خاص و تک در دنیای فشن، طراحی جام طلایی آمریکا در سال ۱۹۳۰ به عنوان معتبرترین جایزه مسابقات قایقرانی، ساخت جام مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری آبراهام لینکلن در سال 1861انجام داد.

همچنین در سال 1867دریافت نشان شایستگی برای طرح‌های نقره چارلز تیفنی از نمایشگاه جهانی پاریس (Universal Exposition) از آن خود کرده است. یکی از همکاری‌های متفاوت وی تولید محدود ۱۰ دستگاه تلفن همراه برای شرکتی ژاپنی در سال 2008 بود.

 به عبارتی طبق طراحی و ماهیت برند تیفنی در هر کدام از این تلفن‌ها بیش از ۴۰۰ الماس مجموعأ به وزن ۲۰ قیراط به کار رفته بود. البته این تلفن‌های همراه چندان محصولی کاربردی محسوب نمی‌شدند.

جواهرات و اکسسور‌های مختلف تیفانی از طلای سفید و الماس در بسته بندی آبی رنگ آن
جواهرات و اکسسور‌های مختلف تیفانی از طلای سفید و الماس در بسته بندی آبی رنگ آن

استراتژی جدید Tiffany جهت همکاری با سایر برندها

در هریک از کالکشن‌هایی که تیفنی به طور مشترک با برندهای دیگر به نمایش می‌گذارد، داستانی نهفته است و با هدفی خاص هر یک از خانه‌های مد را انتخاب می‌کند. همین موضوع باعث ماندگاری آن در صنعت لوکس طی این همه سال‌ شده است.

از این‌رو قبل از اینکه به آخرین انتخاب این خانه‌ی مد لوکس جهت همکاری بین برندها بپردازیم؛ میخواهم به کالکشن مشترک تیفنی از دل نیویورک و برند لوکس ایتالیایی فندی اشاره کنیم که بر صحنه‌ی کت‌واک‌ به نمایش درآمد.

این دو خانه‌ی مد تصمیم گرفتند در کمپین همکاری خود از آیتم‌هایی که نمادی از هویت هریک از آن‌هاست الهام بگیرند. در واقع برند Tiffany & Co کیف نمادین Fendi که در سال  1997 توسط سیلویا ونتورینی فندی تولید شده بود را با ارزش‌ترین شکل طراحی کرد و کاملا به رنگ آبی فیروزه‌ای مخصوص به خود درآورد تا به آن تغییری کامل دهد. در حقیقت این اکسسوری به خودی خود یکی از آیکونیک‌ترن آیتم‌های فشن محسوب می‌شود.

این برند جواهرات لاکچری برای مطرح شدن خود میان مخاطبانش دست روی آیتم‌های اصیل برندها می‌گذارد؛ تا باز طراحی منحصر به فرد تحولی باورنکردنی در فروش و محبوبیت کمپانی خود و برند مقابل ایجاد کند. از این‌رو در همکاری با برند فندی آیتم آیکونیک Buguette bag  را انتخاب کرد که پس از تبلیغ توسط فشن آیکون‌هایی چون سارا جسیکا پارکر و کری بردشاو در فیلم Sex and The City، به جایگاهی ماندگار در در محافل مد رسید.

کیف فندی پولکی در فیلم Sex and The City
کیف فندی پولکی در فیلم Sex and The City
جسیکا پارکر با کیف و کفش تیفانی-فندی در کت‌واک 2020 این برند
جسیکا پارکر با کیف و کفش تیفانی-فندی در کت‌واک 2020 این برند

جزئیات Buguette bag فندی، با باز طراحی تیفنی

 این اکسسوری پس از بازآفرینی تمام ویژگی‌های یک کیف لوکس و قیمتی را به نمایش گذاشت. چون از متریالی همانند نقره تمام عیار، مینا، طلای سفید و الماس طراحی شده بود. رونمایی کیف حاصل از کمپین ” Tiffany-Fendi ” برای اولین بار در صحنه ران‌وی نیویورک توسط سوپر مدل بلا حدید صورت گرفت. این موضوع باعث شد زیبایی این آیتم دوچندان شود و یک استراتژی تبلیغاتی به حساب بیاید تا به محض عرضه در بازار به فروش برسد و تمام قفسه‌ها خالی شود.

این اکسسوری نوستالژی یکی از شناخته شده‌ترین مدل های کیف دستی است که پس از اوج در سال 1997 با طراحی اولیه‌ی خود، مجدد در دهه‌های 1990 و 2000 به دنیای مد به همراه سبک Y2K در بین جوانان بازگشت. از این رو در دهه‌های مختلف محبوبیت آن در استایل‌های خیابانی حفظ شد.

برای آشنایی بیشتر با آیتم‎‌های این سبک که از سال گذشته تا امسال بر صحنه‌ی کت‌واک 2023 نمایش داده شده است، شما را به خواندن مطلب Y2K دعوت می‌کنیم.

 کیف باگت فندی که پس از بازگشت مجدد در سال 2020 با لوگوی فندی از جنس نقره و رنگ برند تیفنی و الماس‌های درخشان آن با جنس چرمی مناسب استایل‌های روزمره و جوان‌پسند بود. نسخه‌ی دیگری از آن در جنس ابریشمی برای مناسبت‌های رسمی‌تر یا شیک‌تر طراحی شده بود.

همکاری برند لوکس تیفنی و ورزشی نایکی برای جذب نسل Z

طبق رویکرد برندینگ کمپانی  Tiffany & Co که پیشتر به آن اشاره کردیم و برای شما توضیح دادیم؛ این برند جواهرات علاقه دارد نه تنها با درخشش الماس جواهرات خود در بین مخاطبانش، بلکه با اکسسوری‌های دیگری چون کیف و کفش در بین استریت استایل‌های جوانان بخصوص نسل زی بدرخشد و به محبوبیت برسد.

 به همین خاطر این بار درست روی برندی دست گذاشت که از زمان تاسیس خود تا کنون محبوبیت خود را در بین مخاطبان جوان خود از دست نداده است. این بیزینس کسی نیست جز برند ورزشی نایکی که در هر بحرانی از جمله دوران کووید_19 که بسیار صنعت فشن را تحت تاثیر قرار داد، همچنان بالاترین سود و سهام خود را در بین برندهای مد و سایر بیزنس‌ها حفظ کرد و کم‌ترین ضرر را متحمل شد.

این کمپین برای برند لاکچری جواهرات “تیفنی اند کو”  فرصت خوبی بود تا به جای نمایش همیشگی آیتم‌های خود بر دست و گردن سلبریتی‌ها و افراد مشهور بر روی فرش قرمز‌ها، در سال 2023 بر پای نسل زی وارد دنیای Street Style ها شود. امسال اسنیکرزهای نایک به همراه دیتیل‌های کریستال، نقره با حک شدن نماد Tiffany & Co و رنگ آبی به خصوص آن در فروشگاه‌ها دیده می‌شود.

مجموعه مشترک نایک و تیفانی
مجموعه مشترک نایک و تیفانی

اسنیکرزهایی لاکچری با لوگوی آبی نایکی

 تیزر این کمپین در شبکه‌های اجتماعی برند تیفنی و نایکی پست شد، همچنین در آگهی نیویورک تایمز در نسخه چاپی در روز 26 ژانویه منتشر شده است. با رونمایی از جعبه کفش آبی  مخصوص برند تیفنی که داخلش یک جفت اسنیکرز Air Nike که از جنس جیر مشکی با یک چرم به رنگ همان آبی به عنوان لوگوی نایک روی بدنه طراحی شده است.

تقریبا تمام مدل‌های مختلف کتونی‌های Nike طبق هویت برند تیفانی امسال دوباره به شکلی دیگر طراحی شده‌اند. به طور خاص اگر به جزئیات آیتم‌های این کالکشن اشاره کنیم،  اسنکیرزهایی ابریشمی آبی با کریستال‌هایی براق که نماد نایک را پرکرده‌ است قطعا یک کفش خاصی است که دیگر مانند نایک‌های معمولی به پای هرکسی نمی‌بینید ولی در عوض محبوبیت دیرینه‌ی خود را حفظ کرده است.

مجموعه مشکی، آبی و نقره‌ای با جزئیات کریستال پرزرق و برق
مجموعه مشکی، آبی و نقره‌ای با جزئیات کریستال پرزرق و برق

جزئیات جنس و رنگ کتونی‌های Tiffany-Nike

از دیگر کتونی‌هایی که در این مجموعه متفاوت طراحی و تولید شده است، کفش Nike Jordan است. کم‌ترین نوجوانی را می‌توان که طرفدار این مدل نباشند و یا دوست نداشته باشند یکی از ‌آن‌ها را در کمدشان داشته باشند.

مدل 2023  کفش کتانی Jordan که حاصل کمپین همکاری این دو برند معروف است، از جنس چرم تمساح مشکی در ترکیب با چرم نقره‌ای و رنگ آبی تیفنی، سه رنگ کتونی جردن را تشکیل داده و به عنوان چرم این برند جواهرات نام گرفته است. جزئیاتی دیگر این کالکشن حاصل از کمپین همکاری، آیتم‌هایی همانند آویز قلب به همراه الماس و کریستال‌‌های تیفانی و حک شدن سال تاسیس کمپانی 1837 بر روی صفحه نقره‌ای تمام عیار، در پشت کفش نمادهایی از این برند جواهرسازی لوکس هستند.

بند این کفش،  کلاسیک و ظریف نیست بلکه به صورت بندهای ضخیم طنابی همانند دسته کیف‌های Tiffany طراحی شده است. به رنگ زرد طلایی روشن طراحی شده که در آخریک محصول کلاسیک را به شما عرضه می‌کنند.

بالای پاشنه اسنیکرز برند ممتاز مد خیابانی، نایکی، با تور مشکی و حک کردن 1837 نماد خانه جواهرات تیفنی به نشان از سال تاسیس این برند طراحی شده است. در واقع با این عمل ادای احترام به طراح همان سال برند جواهر سازی ، چارلز لوئیس تیفنی ، به نمایش گذاشته شده است.

سوای طراحی و تولید کالکشن اسنیکرز‌های میتوان به لوازم جانبی ورزشی تیفنی و نایکی اشاره کنیم. محصولاتی نقره‌ای با طرح حک شدن لوگوی نایک و نمادهایی از تیفنی که از اسکیت برد و راکت پینگ پونگ گرفته تا سوت ورزشی برای مخاطبان خود عرضه کردند.

مدل‌های مختلف اسنیکرز نایکی با نمایش هویت برند تیفانی
مدل‌های مختلف اسنیکرز نایکی با نمایش هویت برند تیفانی

مزایای برندینگ این کمپین برای هر دو برند

این کمپین، در دنیای مد امسال سبب شد ایده‌ی بی‌نظیری جهت تجلیل تیفانی باشد. این کمپانی لوکس با یک برند جوان‌پسند و محبوب مد خیابانی “Nike” درست در زمان سالگرد تاریخ تاسیس برند خود با حک عدد سال ایجاد بر روی سری محصولات محبوب بین نسل زی به این گرامیداشت پرداخت . نایکی پیش‌تر با سووارسکی تجربه‌ی همکاری داشته است. اما مزیتی که این کمپین همکاری برای برند نایکی دارد،نشان داد طراحان نایکی قدر الهام از جلوه‌های بصری از طرح‌های کلاسیک را دارد. در حقیقت طراح جواهرات تیفانی در بازآفرینی کفش‌های نایکی دخالتی نداشته است و این کار را به خود این برند سپرده بود تا با استفاده از دیتیل‌های ماهیت Tiffany & Co مجموعه‌ی 2023 کتونی‌هارا تولید کند.

نحوه‌ عرضه و فروش کالکشن NIKE co TIFFANY

طبق گزارش ها، محصولات  Nike Air Force 1 Low ‘1837’ با قیمت 400 دلار پیش‌بینی شده است که قیمت‌گذاری شود. استراتژی در نظر گرفته برای فروش به گونه‌است که اگر این کالاهای خاص به تعداد بیش از 525 در بازه‌ی مشخص فروش برود مجدد به بازار عرضه می‌شود. در حالی که تاریخ انتشار قطعی هنوز مشخص نشده است، نسخه محدود «جفت افسانه‌ای» احتمالاً در بهار 2023 وارد فروشگاه‌ها می‌شود.

 با توجه به نظر کمپانی LVMH این رویکرد جهت تغییر کاربری Tiffany & Co و ورود او به آیتم‌های دیگر دنیای مد تا حدی سبب می‌شود این برند لوکس رکود سال 2022 خود را جبران کند و مجدد سهام خود را در دنیای کسب‌وکار کالاهای لوکس افزایش دهد.

تی‌شرت‌های آبی و مشکی Tiffany  و Mitchell & Ness

کمپانی Tiffany & Co پس از جنجال‌هایی که با رونمایی از کالکش خود با نایکی برپا کرد، تی‌شرت‌هایی به رنگ مشکی و آبی در کمپینی دیگر با Mitchell & Ness در صفحه رسمی خود به نمایش گذاشت. این برند لوکس مجال چندانی نداد تا کالکش اسنیکرزهای اخیر خود مورد بررسی قرار گیرد. با وجود اینکه ظاهر شدن این برند لاکچری جواهرات در کنار یک برند محبوب مد خیابانی، متفاوت و جذاب به نظر میرسد اما باعث شد انتقادات بسیاری بر او وارد شود.

البته در ادامه‌ی فعالیت‌های اخبر تیفنی با توجه به استراتژی‌هایی که برای بیزنس خود درنظر گرفته است، انتظار می‌رفت از کمپینی دیگر با برندی متفاوت رونمایی کند. این رند آمریکایی تصمیم گرفت با ارائه لباسی جدید در جشن بازی آینده Super Bowl LVII حضور داشته باشد و مورد توجه مخاطبانش قرار بگیرد.

این مسابقات قرار است یکشنبه، 12 فوریه بین Philadelphia Eagles  و Kansas City Chiefs برگزار شود. این لباس به رنگ مشکی با نسخه محدود با جزئیات الهام گرفته از تیفنی طراحی شده است.  شماره ۵۷ اشاره‌ای به فروشگاه Tiffany & Co. Fifth Avenue Landmark است که در خیابان ۵۷ نیویورک و همچنین Super Bowl LVII واقع شده است.

بیس این پیراهن ورزشی مشکی طراحی شده است و با آبی تیفانی برای خطوط روی آن یا به عنوان سایه‌هایی برای اعداد روی آن تلفیق شده است. واژه “Tiffany” در مرکز قفسه سینه تیشرت‌ها، نشان خلاصه شده و نمادین “T&CO” که بالای آن قرار دارد، ارائه می‌شود. همچنین Tiffany & Co سازنده رسمی جام  Vince Lombardi Super Bowl  است، بنابراین این همکاری اخیر روابط مرتبط با فوتبال این شرکت را بیش از پیش گسترش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian