زنانه لباس پوشیدن، به‌معنای رعایت یک‌سری اصول است که جنبه‌های زنانگی فرد را آشکارتر می‌کند. اگر دوست دارید ظریف و زنانه لباس بپوشید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، این مطلب را بخوانید.

لباس پوشیدن به‌شکل زنانه یعنی چه؟

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟

در دنیای مدرن امروز، تنوع لباس‌ها بسیار زیاد است و شیوه‌های لباس‌پوشیدن از آن هم متنوع‌تر است. امروزه مانند دوره‌های گذشته نیست که همه افراد جامعه از یک کد لباس واحد پیروی کنند و اگر کسی برخلاف آن بپوشد، تابوشکنی کرده باشد. به عصر ویکتوریا فکر کنید؛ همه زنان دامن‌های چین‌دار و پرپشت با ژپون و زیردامنی می‌پوشیدند، آستین و یقه شکل خاصی داشت، کلاه و مدل مو از سبک خاصی پیروی می‌کرد، دستکش و کیف دستی ضروری بود و حتی نوع کفش تعیین‌شده بود.

امروزه لباس‌پوشیدن بسیار راحت‌تر است. یکی اسپرت می‌پوشد و دیگری کلاسیک. یکی رسمی را ترجیح می‌دهد و دیگری کژوال. بااین‌حال، هریک از این موارد قوانین خودشان را دارند. برای مثال، باید بدانید برای استایل کلاسیک چه نوع لباس‌هایی مناسب‌اند و برای استایل اسپرت باید چه بپوشید. به همین ترتیب، اگر می‌خواهید ظریف و زنانه لباس بپوشید، باید انتخاب‌های آگاهانه‌تری داشته باشید.

نکاتی برای اینکه ظریف و زنانه لباس بپوشیم

خانم همان چیزی است که در انگلیسی به آن lady می‌گویند و معنای آن با woman که به‌معنای زن است، تفاوت دارد. به‌عنوان یک زن، می‌توانید همه انواع لباس‌ها را امتحان کنید و هر جور دوست دارید لباس بپوشید؛ اما وقتی پای لباس‌پوشیدن مثل یک خانم به میان می‌آید، باید یک‌سری محدودیت‌ها را در انتخاب لباس رعایت کنید و در ظریف‌ترین و زنانه‌ترین حالت ممکن لباس بپوشید. نکات زیر بسیار مهم هستند:

۱. از اصول اولیه شروع کنید

وقتی صحبت از لباس‌پوشیدن زنانه‌تر به میان می‌آید، اصول اولیه بسیار مهم هستند. لباس‌هایی بپوشید که متناسب با اندام شما باشد و احساس راحتی کنید. سعی نکنید چیزی را فقط به این دلیل که شیک است بپوشید.

۲. استایل کلاسیک انتخاب بهتری است

اغلب اوقات، زنانه‌ترین آیتم‌ها آنهایی هستند که در استایل کلاسیک کاربرد دارند. دامن و بلوز یا پیراهن شیک زنانه، بهترین انتخاب‌ها هستند.

۳. پارچه‌های لطیف و باکیفیت انتخاب کنید

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای داشتن استایلی زنانه‌تر، انتخاب پارچه‌های نرم و لطیف است. ابریشم، پنبه و سایر مواد طبیعی از یک سو، باعث می‌شوند احساس راحتی بیشتری داشته باشید و از سوی دیگر، حسی از ظرافت در ظاهرتان ایجاد می‌کنند.

پارچه‌های باکیفیتی را انتخاب کنید که ماندگار باشند. مواد و بافت‌هایی که لباس شما از آن ساخته شده است، تأثیر زیادی در زنانه نشان‌دادن لباس شما دارد. پارچه‌هایی مانند پنبه، ابریشم، پشم، جیر و چرم گزینه‌هایی عالی هستند.

هرچند در لباس‌پوشیدن به سبک زنانه باید روی انحنای اندام کار کنید، این بدان معنا نیست که باید به‌صورت غیرطبیعی آنها را به‌معرض نمایش بگذارید. بنابراین، از پارچه‌های بسیار کشسان مانند اسپندکس خودداری کنید. این لباسی نیست که استایلی زنانه به شما بدهد.

۴. اکسسوری‌ها باید در کمترین حالت انتخاب شوند

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟

درباره اکسسوری‌ها، راحت بگوییم استایل زنانه به تعداد زیادی از آنها نیاز ندارد. یک زنجیر ظریف با گوشواره‌های کوچک و نهایتا یک ساعت ظریف یا دستبند نازک کافی است. نیاز نیست هرچه جواهر در کمد دارید به خودتان آویزان کنید تا استایلی زنانه داشته باشید. اتفاقا این اشتباه بزرگی است.

اگر به جواهرات استیتمنت علاقه دارید، حداقل ست مینیمال آن را انتخاب کنید. همین که لباستان را تکمیل کند و به زیبایی شما بیفزاید کافی است.

۵. رنگ‌های طبیعی و ملایم بپوشید

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟
تصویر برگرفته از pexel

انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین اصولی است که در استایل زنانه باید رعایت کنید. رنگ‌های طبیعی و روشن بهتر از رنگ‌های پررنگ برای استایل زنانه هستند. برای مثال، صورتی، زرد، بژ، عاجی و سبز روشن برای استایل زنانه عالی‌اند. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که به‌طورکامل از رنگ‌ها دوری کنید و فقط دنبال رنگ‌های خنثا یا خیلی روشن باشید.

در اینجا دو نکته مهم وجود دارد:

نکته اول اینکه، رنگ را باید متناسب با پوستتان در نظر بگیرید. برای مثال، اگر پوست بسیار روشن رنگ‌پریده دارید، رنگ‌های بژ و عاجی حالتی روح‌مانند به شما می‌دهند و انتخاب مناسبی نیستند.

نکته دیگر، علاقه خودتان است. برای مثال، صورتی رنگی زنانه است (حداقل تاکنون به ما این‌طور گفته‌اند)؛ اما قرار نیست اگر صورتی دوست ندارید حتما آن را انتخاب کنید. اگر از زرد متنفرید، نیازی نیست حتما زرد بپوشید. در یک کلام، اگر از رنگی خوشتان نمی‌آید، لزومی ندارد صرفا به‌خاطر زنانه‌بودنش آن را برای استایل زنانه خود انتخاب کنید.

۶. کفش مناسب را انتخاب کنید

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟
تصویر برگرفته از pexel

برای زنانه‌تر لباس پوشیدن، کفش‌های پاشنه‌دار همیشه ضروری هستند. کفش پاشنه‌بلند باعث می‌شود شیک‌تر راه بروید؛ چیزی که با کفش اسپرت امکانش وجود ندارد. نگران نباشید، قرار نیست آن‌قدر پاشنه را بلند انتخاب کنید که پاهایتان درد بگیرند یا احتمال افتادنتان وجود داشته باشد. یک پاشنه متوسط به‌اندازه کافی زنانه هست. نوع پاشنه را هم فراموش نکنید؛ پاشنه‌های ظریف زنانه‌تر از پلتفرم‌ها هستند.

۷. از دامن یا پیراهن فرار نکنید

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟

دامن و پیراهن هردو از زنانه‌ترین لباس‌هایی هستند که می‌توانید بپوشید. اتفاقا این لباس‌ها چندمنظوره‌اند؛ یعنی می‌توانید در موقعیت‌های مختلف روی آنها حساب کنید.

۸. شلوار جین را کنار بگذارید

کنارگذاشتن شلوار جین برای همه افرادی که به آن علاقه دارند ترسناک است؛ زیرا یک لباس عالی برای پوشیدن در طول روز است. بااین‌حال، شلوار جین در استایل زنانه جایی ندارد؛ بنابراین هروقت می‌خواهید زنانه لباس بپوشید، شلوار جین را کنار بگذارید. درعوض دامن یا پیراهن انتخاب کنید و شلوار جین عزیزتان را برای استایل عادی خود نگه دارید.

۹. قد دامن و پیراهن باید مناسب باشد

گفتیم دامن و پیراهن هردو از آیتم‌های ضروری در استایل زنانه هستند. بااین‌حال نکته کلیدی در انتخاب آنها، بلندی‌شان است. قد دامن و پیراهن باید درست انتخاب شود. در استایل زنانه، لبه دامن شما باید درست به زیر زانو، وسط ساق یا مچ پا برسد. هر دامن کوتاه‌تر از این، جایی در استایل زنانه نخواهد داشت.

یادتان باشد در انتخاب بلندی دامن و پیراهن باید به قد خودتان هم توجه کنید. اندازه آنها نباید طوری باشد که شما را خیلی کوتاه یا خیلی بلند نشان دهد. می‌توانید اندازه‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام‌یک به شما می‌آید.

۱۰. به سیلوئت خود توجه کنید

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟
تصویر برگرفته از pexel

وقتی می‌خواهید زنانه لباس بپوشید، قبل از هر چیز به سیلوئت خود، یعنی طرح کلی اندام خود توجه کنید. لباس‌های زنانه باید طوری باشند که به اندام شما شکل دهند، انحناهای اندام را مشخص کنند و برعکس، اشکالات اندامی شما را بپوشانند. بهترین لباس برای استایل زنانه لباسی است که شما را لاغرتر نشان دهد.

۱۱. به لباس‌های تک‌رنگ بچسبید

درباره لباس‌های زنانه، همیشه تک‌رنگ‌ها جذاب‌ترین انتخاب هستند. سعی کنید از الگوهای شلوغ پرهیز کنید و به‌جای آن چیزی ظریف‌تر انتخاب کنید. در تصاویر زنان شیک و خوش‌پوش، به‌ندرت الگوهای شلوغ می‌بینید. بنابراین پیراهن‌های تک‌رنگ بهترین گزینه خواهند بود.

۱۲. توری بهترین پارچه برای زنانه‌پوشیدن است

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟
تصویر برگرفته از pexel

در سراسر تاریخ، تور با استایل زنانه پیوندی ناگسستنی داشته است. دلیل آن هم ظرافت بیش از حد پارچه‌های توری است. تور پارچه‌ای فوق‌العاده برای اضافه‌کردن حس زنانگی به هر لباسی است. سعی کنید بلوز، دامن یا پیراهنی را انتخاب کنید که از تور تهیه شده باشد. این لباس‌ها ظاهری ظریف و زنانه به شما می‌بخشند.

۱۳. به احساس زنانه خود ارج نهید

یکی از مهم‌ترین اصول لباس پوشیدن به سبک زنانه این است که زنانگی خود را دوست داشته باشید. چیزی بپوشید که به شما احساس زیبایی و اعتمادبه‌نفس دهد و فراموش کنید که دیگران چه می‌پوشند. اگر دوست دارید استایلی زنانه داشته باشید، حتما این کار را انجام دهید.

۱۴. کمی آرایش را امتحان کنید

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟
تصویر برگرفته از pexel

کمی آرایش می‌تواند به شما کمک کند زنانه‌تر به نظر برسید. رنگ‌های طبیعی انتخاب کنید که اجزای صورت شما را مشخص‌تر نشان دهد و به زیباترشدن آنها کمک کند. همچنین، رنگ آرایش را با رنگ‌های لباس هماهنگ انتخاب کنید.

چیزی که باید از آن اجتناب کنید، زیاده‌روی در آرایش و ازبین‌بردن زیبایی طبیعی خودتان است. تصور نکنید آرایش چیزی است که شما را زیبا می‌کند. شما زیبا هستید و آرایش فقط قرار است کمی آن را کامل کند؛ البته این فقط زمانی اتفاق می‌افتد که خودتان را دوست داشته باشید.

لاک ناخن را فراموش نکنید. بهتر است از رنگ‌های خنثا برای لاک استفاده کنید. این رنگ‌ها به‌خوبی با هرلباسی ترکیب می‌شوند. رنگ‌هایی مانند صورتی کم‌رنگ زیبا و زنانه به نظر می‌رسند. همچنین بسیار مهم است که رنگ لاک ناخن‌های دست‌تان کم‌رنگ‌تر از ناخن‌های پا باشد. در صورت تمایل می‌توانید رنگ‌های زنده‌تری مانند قرمز یا آبی روشن برای ناخن‌های پا در نظر بگیرید.

۱۵. لباس مشکی ساده را فراموش نکنید

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟

لباس مشکی کوچک (LBD) یک پیراهن مشکی ساده است که بسیاری از زنان یک‌دست از آن را در کمد لباسشان دارند. این لباس به‌شدت زنانه و زیباست و برای استایل زنانه کاملا ضروری است. معمولا از پارچه‌های متنوعی آن را تهیه می‌کنند و فقط رنگ آن باید مشکی سیر باشد. این لباس سبک‌های مختلفی دارد و بنابراین برای هر موقعیتی مناسب است.

۱۶. مدل موها را زنانه درست کنید

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟
تصویر برگرفته از pexel

هرچند در این مطلب درباره لباس‌پوشیدن صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم آرایش و مدل مو و اکسسوری را از قلم بیندازیم. یکی از راه‌هایی که هنگام لباس پوشیدن به سبک زنانه، استایل شما را تکمیل می‌کند و به افزودن حس زنانگی به آن کمک می‌کند، مدل موهای شماست. موهای تاب‌دار و فرهای نرم خیلی عالی به نظر می‌رسند و ظرافت بیشتری به شما می‌بخشند.

۱۷. از محصولات زیادی روی موها استفاده نکنید

یادتان باشد در استایل زنانه، بهتر است موهایتان را در طبیعی‌ترین حالت ممکن قرار دهید. زیاده‌روی در استفاده از محصولات مانند روغن‌ها و تثبیت‌کننده‌ها، موهایتان را غیرطبیعی نشان خواهد داد.

۱۸. لباس‌های بگی را فراموش کنید

لباس‌های گشاد و بگی اصلا در استایل زنانه جایی ندارند. تمام اصول مهم برای اینکه ظریف و زنانه لباس بپوشیم، در نشان‌دادن انحناهای اندام خلاصه می‌شوند. اگر به این لباس‌ها علاقه دارید ایرادی ندارد، می‌توانید در شرایط عادی آنها را بپوشید. هروقت می‌خواهید استایلی زنانه داشته باشید، لباس‌هایی که متناسب هستند، انتخاب کنید.

۱۹. کمربند هم اکسسوری مناسبی است

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟

لباس‌هایی که کمربند دارند می‌توانند راهی عالی برای اضافه‌کردن حس زنانگی به استایل شما باشند. آنها خط کمر را به‌خوبی نشان می‌دهند و سیلوئت شیک و زیبایی به شما می‌بخشند. به‌ویژه اگر رنگی باشند، می‌توانند به استایل مونوکروم شما رنگ اضافه کنند.

حتما نیازی نیست بگوییم که کمربند باید ظریف و ساده باشد، نه از آن کمربندهای پهن و بزرگ میخ‌دار با سگک‌های عظیم! درست است؟

۲۰. صندل‌ها برای استایل زنانه کاملا مناسب‌اند

یکی از مواردی که می‌تواند شما را ظریف و زنانه نشان دهد، پوشیدن صندل است. صندل می‌تواند پاهای زنانه را که اغلب ظریف‌تر و کوچک‌تر از پای مردانه هستند به‌خوبی به نمایش بگذارد و بنابراین می‌تواند زنانگی بیشتری به استایل شما بدهد. یک نکته دیگر این است که اغلب خانم‌ها ناخن‌های پای خود را تمیز و شیک نگه می‌دارند و لاک هم می‌زنند. این کار هم به زنانه‌تر شدن ظاهر شما کمک می‌کند. البته بهتر است آنها را در رنگ‌ها و سبک‌های ظریف و زنانه انتخاب کنید نه در مدل‌های پلتفرمی یا اسپرت.

۲۱. جوراب شلواری بپوشید

جوراب‌شلواری یکی از اکسسوری‌های کاملا زنانه است. چه رنگ تیره آن را انتخاب کنید یا شیشه‌ای، در هر صورت استایل زنانه شما را جذاب‌تر و زنانه‌تر می‌کند. البته منظور ما از جوراب شلواری، ساپورت‌های ضخیم کرک‌داری که در زمستان به‌عنوان شلوار می‌پوشید نیست!

۲۲. تاپ بهتر است دارای چین یا رافل باشد

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟
تصویر برگرفته از pexel

تاپی که برای استایل زنانه انتخاب می‌کنید، باید ظریف و دارای طرح‌های ویژه‌ای باشد. برای مثال، تاپ‌های گرافیکی یا بلوزهای طرح‌دار یا تی‌شرت‌های اسپرت مناسب نیستند. به‌جای آن باید تاپ، بلوز یا شومیز خود را با تزئینات توری، رافل‌ها و جزئیات چین‌دار انتخاب کنید.

۲۳. دامن و بوت ترکیبی کاملا زنانه است

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟

یکی از ست‌های جذاب برای داشتن ظاهری ظریف و زنانه، ترکیب دامن و بوت است. یک دامن زیبا بپوشید و با یک بوت پاشنه‌بلند بپوشید. می‌توانید بوت‌های بلند انتخاب کنید، نگران این که دامن روی آنها قرار بگیرد نباشید. جذابیت خود را حفظ می‌کند.

۲۴. پیراهن چپ‌وراستی جذابیت زنانه دارد

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟

پیراهن‌های چپ‌وراستی (wrap dress) یا لنگی یا هرچیزی که اسم آن را می‌گذارید، پیراهن‌هایی هستند که دو سمت آن‌ها روی هم قرار می‌گیرد و درواقع دور تن شما می‌پیچند. این پیراهن‌ها معمولا از پارچه نرم و روان تهیه می‌شوند و افت زیبایی دارند. ترکیب این مدل لباس کاملا زنانه به نظر می‌رسد و مخصوصا برای روزهای تابستانی عالی‌اند.

۲۵. دامن‌های ماکسی را امتحان کنید

دامن‌های ماکسی یکی دیگر از گزینه‌های فوق‌العاده برای ایجاد ظاهری زنانه هستند. این دامن‌ها سیلوئتی شیک و کشیده به شما می‌دهند و باعث می‌شوند استایلی برازنده و عالی داشته باشید. سبک‌ها و رنگ‌های مختلف آن را امتحان کنید تا ببینید کدام‌یک بیشتر به شما می‌آید.

۲۶. ژاکت کشباف پشمی

یکی از آیتم‌های دیگر در استایل زنانه، پوشیدن یک ژاکت کشباف پشمی روی لباس یا پیراهن است. این ژاکت‌ها در سبک‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. اگر رنگ خنثای آن را داشته باشید، تقریبا روی هرچیزی می‌توانید آن را بپوشید.

۲۷. طرح‌های گلدار عالی هستند

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟
تصویر برگرفته از pexel

پارچه‌های گلدار با رنگ‌های شاد و ملایم، ظاهری کاملا زنانه به شما می‌بخشند. طرح گل و شکوفه‌های کوچک، در رنگ‌های بهاری مانند صورتی و آبی روشن و اسطوخودوس، برای پیراهن تابستانی عالی است.

۲۸. لباس‌های خود را بیش‌ازحد پیچیده نکنید

اگر می‌خواهید ظریف و زنانه لباس بپوشید، سادگی را در اولویت قرار دهید. با انتخاب ترکیب مناسبی از لباس‌های ساده که به‌خوبی با هم ست می‌شوند، استایل خود را دور از پیچیدگی نگه دارید. لباس‌ها و طرح‌های ساده لزوما خسته‌کننده نیستند. بنابراین بدون ترس و واهمه آنها را امتحان کنید.

۲۹. دنبال ترندها نباشید

زنجیره‌های مد سریع، لباس‌های ارزان‌تر ولی مد روز را با توجه کمی به کیفیت به تولید انبوه می‌رسانند. این لباس‌ها مشکلی ندارند ولی برای یک استایل ظریف زنانه مناسب نیستند. برش‌ها و الگوها در لباس‌های مد روز بسیار خلاقانه است و از رنگ‌های تند در آنها زیاد استفاده می‌کنند، ولی به همان سرعت که به وجود می‌آیند، خسته‌کننده می‌شوند و از بین می‌روند. این در حالی است که اگر بخواهید لباس‌هایتان رنگ و بویی ظریف و زنانه داشته باشند، باید لباس‌هایی شیک بپوشید که باکیفیت و بدون پیچیدگی هستند و تا مدت‌های طولانی از مد نمی‌روند.

۳۰. پیراهن‌های وینتیج هم گزینه خوبی است

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟

وینتیج به لباس‌هایی گفته می‌شود که طرح و مدلشان قدیمی است. البته در کشورهای دیگر برخلاف کشور ما، بسیاری از لباس‌های وینتیج سالم به‌صورت دست‌دوم به فروش می‌رسد و مردم راحت آنها را می‌پوشند. این در حالی است که در کشور ما چنین چیزی رایج نیست و به‌سختی فروشگاه‌هایی پیدا می‌شوند که لباس‌های کارکرده دست‌دوم بفروشند. در کشورهای دیگر، افراد برای داشتن استایلی ظریف و زنانه از پیراهن‌های قدیمی چه مال خانواده باشد چه در فروشگاه بخرند، استفاده می‌کنند. این کار مزیتی هم دارد و آن این است که ضایعات نساجی کاهش می‌یابد.

حالا که چنین امکانی ندارید، می‌توانید حداقل مدل‌های آن لباس‌ها را در اینترنت پیدا کنید و بدهید برایتان بدوزند!

۳۱. بارانی و پالتو را سبک‌تر انتخاب کنید

از پارچه‌های بسیار حجیم برای پالتو یا بارانی بپرهیزید. برای استایل زنانه بهتر است بارانی سبک یا پالتو از پارچه‌های پشمی نازک‌تر یا چرم انتخاب کنید. برای گرم‌تر ماندن، به‌جای انتخاب پالتوی ضخیم‌تر، لایه‌های بیشتری لباس بپوشید. شال و روسری، شال‌گردن، ژاکت یا بلوز بپوشید و با بارانی یا پالتو آن را تکمیل کنید.

۳۲. لباستان باید تمیز و شیک باشد

مطمئن شوید لباسی که پوشیده‌اید، تمیز و بدون چروک است. حتی اگر بهترین لباس را داشته باشید، اگر چروک باشد یا گردوغبار و پرز روی آن نشسته باشد، خیلی خوب به نظر نمی‌رسد. حتما قبل از پوشیدن لباس آن را اتو بکشید و با غلتک پرزگیر، موهای حیوانات خانگی یا گردوغبار و پرز را از روی آن پاک کنید. این موضوع مخصوصا درباره مخمل یا جیر که همه‌چیز را به خود جذب می‌کنند، بسیار مهم است.

۳۳. کمترین میزان پوست را به نمایش بگذارید

چگونه ظریف و زنانه لباس بپوشیم؟

این مورد نکته آخر است و بسیار اهمیت دارد. اگر انتخاب شما استایل ظریف و زنانه است، باید کمترین میزان پوستتان را به نمایش بگذارید. آستین‌های سه‌ربع یا بلند، یقه‌هایی که خیلی باز نباشند، دکلته‌های پوشیده‌تر و دامن‌های بلندتر از زانو به پایین، همگی اصولی هستند که به این کار کمک می‌کنند. اگر دقت کنید، ملکه الیزابت، کیت میدلتون و بسیاری از شاهزادگان و ملکه‌ها در سراسر جهان، هرگز پوست بدن خود را بیشتر از آنچه باید باشد به نمایش نمی‌گذارند.

در زمان‌های دیگری که می‌خواهید عادی لباس بپوشید یا نمی‌خواهید استایلتان زنانه باشد، رعایت این موضوع هیچ اهمیتی ندارد. می‌توانید هرچه با آن راحتید، بپوشید.

چگونه زنانه لباس بپوشیم نه دخترانه

در این بخش نکاتی را بررسی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند زنانه لباس بپوشید نه دخترانه.

۱. اگر می‌خواهید زنانه لباس بپوشید، باید تمرکز خود را روی انحنای بدن و ظرافت‌بخشیدن به ظاهر خود قرار دهید. منظور از ایجاد ظرافت در استایل این نیست که مانند دختربچه‌ها لباس بپوشید. لباس‌های ساده‌تر، اکسسوری‌های ظریف‌تر، طرح‌هایی که رنگ‌وبویی زنانه دارند، به شما در ایجاد استایل زنانه کمک می‌کنند.

۲. پارچه‌هایی مانند تور و ابریشم بسیار مهم هستند ولی باید دقت کنید متناسب با سن شما باشند. تورهای سنگین‌تر و شیک‌تر زنانه هستند و تورهای سبک‌تر و فانتزی‌تر، دخترانه. بین این دو تمایز قائل شوید.

۳. رنگ پارچه اهمیت زیادی دارد. وقتی می‌گوییم صورتی یا سبز روشن، منظور این نیست که رنگ جیغ دخترانه بپوشید. رنگ‌های ملایم‌تر، حال‌وهوای زنانه‌تری به شما می‌دهند.

گفتیم رافل‌ها و چین‌ها حس زنانگی لباس را تقویت می‌کنند؛ اما دقت کنید مدل آنها نباید طوری باشد که دخترانه به نظر برسد. برای مثال، در دامن‌های چپ‌وراستی، اگر به دامن لباس رافل وصل شود کاملا زنانه است؛ اما دامن طبقه‌ای رافل‌دار با رافل‌های عمودی دخترانه است. به‌خصوص اگر کوتاه و پرچین باشد.

سخن پایانی

با اینکه از دوران کوکو شنل، انقلابی در لباس‌پوشیدن زنان به وجود آمد و بسیاری از اصول اولیه آن متحول شد، هنوز هم افرادی وجود دارند که دوست دارند ظریف و زنانه لباس بپوشند. به‌طورکلی شخصیت برخی خانم‌ها طوری است که تمایل دارند راه‌رفتن، لباس‌پوشیدن و حتی نگاه‌کردنشان مطابق با زنانگی آنها باشد. اگر چنین تمایلی دارید، از خود واقعی‌تان نترسید. به اسپرت‌پوشان و مردانه‌پوشان اطرافتان توجه نکنید. آنها آزادند هرچه دوست دارند بپوشند، شما هم به تمایلات درونی‌تان بچسبید. استایل زنانه و مثل یک «خانم» لباس‌پوشیدن اجباری نیست؛ ولی هرگز هم از بین نخواهد رفت.

نظرتان درباره این مطلب چیست؟ به‌عنوان یک زن، تمایل به لباس‌پوشیدن به سبک زنانه دارید یا سبک اسپرت یا مردانه را ترجیح می‌دهید؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian