شما هم از آن دسته افرادی هستید که در کنار علاقه به مد و فشن نگاه تیزبین و دقیقی دارید و دوست دارید در این صنعت مشغول به کار شوید؟ پس آگاهی از وظایف و موقعیت شغلی یک استایلیست می‌تواند شما را به رسیدن خواستتان نزدیک کند.

وظایف استایلیست

استایلیست کیست؟

استایلیست‌ها وظیفه دارند تا لباس‌ها و اکسسوری‌های یک استایل را کامل و هماهنگ کنند. استایلیست‌ها می‌توانند برای سلبریتی‌ها، ایفلوئنسرها، لوک‌ها در رانوی‌ها و حتی مانکن‌های پشت ویترین استایل بسازند. در تلویزیون و فیلم‌ها هم استایلیست‌ها می‌توانند نقش زیادی برعهده داشته باشند. برای عکاسی و فیلم‌برداری از محصولات یک برند معمولا از استایلیست‌ها کمک می‌گیرند.

یک استایلیست از مد آینده، ترندها و اتفاقات روز دنیای مد باخبر است و با مهارتی که دارد می‌تواند لباس‌ها را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد و به این شکل به طراحان لباس کمک می‌کنند.

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد طراحی لباس بدانید می‌توانید به مقاله پنج نکته که قبل از طراح لباس شدن باید بدانید! سر بزنید.

برای استایلیست شدن به چه چیزهایی نیاز است؟

اگر می‌خواهید به صنعت مد وارد شوید و در آن پیشرفت کنید به جز علاقه به آموزش و گسترش توانایی‌های دیگری هم نیاز خواهید داشت. دقیقا نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید؟ ما تعدادی راهکار برای شما داریم تا بتوانید مسیر خود را پیدا کنید.

استایلیست کیست
  1. دوره کارآموزی

مطالعه کردن و افزایش دانش در زمینه مد برای تبدیل شدن به یک استایلیست زبردست لازم است. اما بسیاری از آموزش‌ها در هنگام کار و با تجربه به دست می‌آیند. حتما به دنبال یک کارآموزی مناسب باشید. در بین برندها و افراد مختلف بگردید و ببینید آیا نیاز به کارآموز دارند؟ حتی می‌توانید پیش قدم شوید و خودتان به برند محبوبتان ایمیل بزنید و درخواست کارآموزی کنید. در کارآموزی روابط به دنبال آموزش و بیشتر از آن کسب روابط کاری بیشتر و بهتر باشید.

مشاغل زیادی برای طراحان لباس وجود دارد که بعضی از آنها پولساز هم هستند. شغل‌های پر درآمد برای فارغ التحصیلان رشته طراحی لباس در ایران هم قابل دسترس اند.

  • ایجاد لوک‌بوک

به دنبال ایجاد لوک‌بوک باشید. لوک‌بوک در واقع می‌تواند نمونه کار شما باشد و به بقیه نشان دهد که چه قدر در کارتان ماهر یا مشتاق هستید. خیلی از استایلیست‌های جوان از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام برای ارائه نمونه کارهایشان استفاده می‌کنند. برای پیدا کردن مشتری بالقوه در ابتدا باید بتوانید دانش و توانایی خود را به دیگران نشان دهید.

  • شبکه‌سازی

هرچه بتوانید روابط کاری بیشتر و بهتری داشته باشید شانس پیدا کردن مشتریان بیشتر و بهتر هم افزایش پیدا می‌کند. از کارآموزی برای برقراری ارتباط با متخصصان دیگر استفاده کنید. سعی کنید به عنوان فردی پویا و خلاق بین دیگران شناخته شوید. تبلیغات دهان به دهان می‌تواند فرصت‌های زیادی برای شما فراهم کند.

  • تحقیق و بررسی

ممکن است قبل از اینکه وارد این شغل شوید روزهای شلوغی را تصور کنید که در آن مشغول استایل کردن لباس‌ها و اکسسوری‌ها هستید اما باید بدانید که بخش بزرگ‌تری از زمان استایلیست‌ها در پشت لپ‌تاپ سپری می‌شود. حتما باید زمان زیادی را صرف بررسی استایل‌های مختلف و جدید کنید. تحقیق و بررسی باعث می‌شود علاوه بر اینکه همیشه به روز بمانید بتوانید خلاقیت بیشتری هم به خرج دهید.

یکی از راه‌های خلاق بودن دیدن کارهای خوب است. هرچه طراحی‌های بیشتری ببینید هنگام کار ایده‌های بیشتری هم خواهید داشت. پس زمانی را برای بررسی استایل‌های روز صرف کنید.

مسیر تبدیل شدن به یک استایلیست حرفه‌ای
  • خلاقیت و تفاوت

به خودتان اطمینان داشته باشید و اجازه دهید دیدگاه هنریتان بر روی کارها اثر بگذارد. این طور می‌توانید منحصربه‌فرد و خلاق باشید.

این احتمال وجود دارد که در ابتدا دیدگاه شما مورد پسند قرار نگیرد اما مهم است که اگر ایده‌ای دارید که به آن مطمئن هستید به مسیرتان ادامه دهید. در نهایت حتی اشتباه کردن هم بخشی از رشد و یادگیری است.

  • تحصیل و دریافت مدرک

درست است که برای تبدیل شدن به یک استایلیست نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی ندارید اما داشتن مدرک تحصیلی یا گذراندن دوره‌های متفاوت می‌تواند برتری شما در رقابت کاری باشد. به علاوه این دوره‌ها می‌توانند دید تازه‌ای به شما بدهند. شناختن تاریخ مد و فشن انواع استایل‌ها و مواردی از این قبیل به شما کمک می‌کنند تا روش خود را پیدا کنید. در این بین از یوتیوب و مستر کلاس غافل نشوید. تعداد زیادی آموزش رایگان در این پلت‌فرم‌ها وجود دارد که کمک کننده هستند.

می‌توانید از روابطتتان در این کلاس‌ها استفاده کنید. برای مثال از برگزارکنندگان برای پیدا کردن کارآموزی کمک بگیرید و شبکه کاریتان را گسترده‌تر کنید.

انواع استایلیست‌ها کدام‌اند؟

اگر بخواهید در زمینه طراحی لباس فعالیت کنید باید مهارت‌های زیادی بدانید. مثلا نرم افزارهای رایج برای طراحی لباس را بشناسید و بتوانید طرح‌های مناسبی ارائه بدهید برای استایلیست شدن هم به دانش و کار سخت نیاز دارید. موقعیت‌های متفاوتی برای استایلیست‌ها وجود دارد:

  • طراحی ظاهر برای  محصولات (Product stylist)

 برای اینکه یک لباس به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شود به غیر از لباس لوازم جانبی و محیط عکاسی هم از اهمیت زیادی برخوردار است. استایلیست محصول کسی است که لوازم جانبی را در صحنه عکاسی یا فیلم‌برداری آماده می‌کند تا مخاطب بتواند بهتر با فضا ارتباط برقرار کند.

  • کامرشیال استایلیست (Commercial stylists)

استایلیست‌های تجاری افرادی هستند که عکس‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی را تولید می‌کنند. آنها باید به خوبی بدانند که چه رنگ‌هایی در دوربین به خوبی دیده می‌شوند و پیام را به مخاطب می‌رسانند. استایل بازیگران تبلیغات توسط این افراد طراحی و اجرا می‌شود.

انواع استایلیست‌ها و تفاوتشان
  • ادیتوریال استایلیست (Editorial Fashion stylist)

استایلیست تحریریه یک فرد حرفه‌ای و خلاق است که با کنار هم قرار دادن المان‌های مختلف ظاهر مجلات مد و سرمقاله‌ها ایجاد می‌کند. آنها کسانی هستند که مجموعه‌های انحصاری طراحان مختلف را به عنوان بخشی از تبلیغات در مجلات خود به نمایش می‌گذارند.

آنها با افراد مشهور و مدل‌های مد همکاری می‌کنند. برای این کار، شما باید به جزئیات توجه داشته باشید، مد را به خوبی بشناسید و ترندهای روز را بدانید تا بتوانید با طراحان مختلف کار کنید.

  • استایلیست شخصی (personal stylists)

 تنها سلبریتی‌ها نیستند که به دنبال داشتن استایلیست شخصی هستند. بیشتر ما دوست داریم روش‌هایی را امتحان کنیم تا ظاهرمان بهتر و بی‌نقص‌تر باشد. مثلا برای مراسم عروسی یا مراسم ویژه دیگر استایلیست‌های شخصی به افراد کمک می‌کنند تا ظاهر خود را بهتر کنند.

  • استایلیست سلبریتی‌ها (Celebrity stylist)

احتمالا واضح است که این استایلیست‌ها به سلبریتی‌ها کمک می‌کنند تا برای فرش قرمز یا سایر مراسم‌های مهم آماده شوند.

تعداد استایلیست‌های مشهور برای سلبریتی‌ها زیاد است. برایون جاور، لا روچ، جیسون رامبرت، جیسون بولدن، زرینا آکرز و توماس کارتر فیلیپس چند استایلیست مشهور در سرتاسر جهان هستند، که حتما باید اینستاگرام آنها را ببینید.

استایلیست‌های مشهور در جهان
  • کمد لباس/ شو استایلینگ (Wardrobe stylists)

این استایلیست‌ها کسانی هستند که برای افراد معروف یا مثلا خبرنگاران یک کمد لباس می‌سازند و آن را مدام به روز می‌کنند. مثلا خبرنگاران و یا مجریان تلویزیونی که هر روز با استایلی تفاوت ظاهر می‌شوند از این افراد کمک می‌گیرند تا کمد لباسشان مدام به روز باشد.

  • مشاوره تصویر (Image Consultants)

شاید این گروه از استایلیست‌ها در بین فشن بلاگرها بیشتر دیده باشید. یک استایلیست شخصی به شما کمک می‌کند تا لباس‌های بهتری را برای مراسم مختلف انتخاب کنید اما یک مشاور تصویر به شما کمک می‌کند تا بهترین خودتان باشید. از این طریق که در مهارت‌های نرم و برخوردهای معاشرتی نیز به شما مشاوره می‌دهند تا بتوانید تصویر مناسبی از خود نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian