«من دوست دارم یه برند لباس راه بندازم، میدونی چجوری؟»

«برای اینکه برندمون شناخته بشه بهتره چه کاری انجام بدیم؟»

«من تصمیم گرفتم روی برند شخصی خودم کار کنم، به نظرت از کجا شروع کنم؟»

«به نظرتون بهترین برند لباس در ایران چیه؟»

اگر کمی در دنیای تجارت باشید، این‌ سوالات را هر روز و هر روز از افراد مختلف جامعه می‌شنوید که پاسخ به آن‌ها در یک کلمه یا جمله خلاصه نمی‌شود.

واژه «برند» برای خیلی از ما ایرانی‌ها به معنای اصالت است؛ برای مثال وقتی بخواهیم درباره کیفیت محصولی مطمئن شویم ابتدا می‌پرسیم «برندش چیه؟»

اما آیا همه چیز به این سوالات ساده و کلی خلاصه می‌شود؟

قطعا پاسخ منفی است.

برای اینکه بفهمیم برندینگ و‌ برندسازی چیست بهتر است از کتاب‌هایی که، این مطالب را به زبان ساده توضیح می‌دهند، کمک بگیریم.

۵ کتاب برندینگ به زبان ساده

جایگاه سازی (نبردی در ذهن)

این کتاب روش‌های نفوذ به ذهن مصرف کننده و ساختن جایگاهی مطمئن در ذهن او را می‌آموزد.مثال‌هایی که در این کتاب استفاده شده است در تمام زمینه‌ها مانند سیاست، جنگ، تجارت و…..کاربرد دارد

نویسندگان: ال ریس و جک تراوت

مترجم: ترانه قطب

انتشارات: سیته

تعداد صفحه: ۲۱۴

در این کتاب می‌خوانیم

نخستین اشتباه بزرگی که شرکت‌ها مرتکب می‌شوند این است که می‌خواهند همه کس را جذب کنند؛ که این یک دام است.به جای این که از خود بپرسید: «چه کسانی رت می‌خواهیم جذب کنیم؟» سعی کنید پرسشی برعکس را بپرسید: «چه کسانی را نباید از برند ما استفاده کنند؟»

زاگ

در این عرصه که بی‌شمار محصول و خدمات در مقابل مصرف کننده قرار دارد، این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید نام تجاری (برند) متمایزی برای کسب و کار خود بسازید و از دیدگاه مخاطب به کسب و کارتان نگاه کنید و تقاط ضعف و قدرت آن را پیدا نمایید.

کتاب زتگ از جمله کتاب‌هایی است که برندینگ به زبان ساده را توضیح می‌دهد.

نویسنده: مارتی نویمایر

مترجم: سارا میرزایی

انتشارات: سیته

تعداد صفحه: ۱۴۸

در این کتاب می‌خوانیم

حرکت در فضاهای خالی و دوری از تکرارها باعث به‌وجود امدن نوآوری و خلاقیت و نهایتا پیدایش یک زاگ است.

پس زاگ خود را پیدا کنید و زمانی که آن را پیدا کردید از افراد بخواهید تا با امکانات و تمامی انرژی خود برای اجرای آن کمک کنند.

زمانی که هرکسی زیگ می‌کند، شما زاگ کنید.

برند خودت باش

ای کتاب درباره برند فردی و جایگاه سازی صحبت می‌کند و اطلات مفیدی در اختیار مدیران و صاحبین کسب و کار قرار می‌دهد.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا نام و شخصیت خود را مانند یک محصول جذاب به مخاطب معرفی کنید؛ و مشتریان وفادار به سمت خود جذب نمایید.

نویسندگان: پیتر مونتیا و تیم وندیهی

مترجم: سامان شاهین پور

انتشارات: سیته

تعداد صفحه: ۳۶۸

در این کتاب می‌خوانیم

می‌توانید سایت خود را بسازید، ولی این بدین معنی نیست که مطمئناً مردم به آن سر می‌زنند. بر اساس تحقیق شرکت نت کرفت، در فوریه ی ۲۰۰۷ حدود /۲۹۷ میلیون وب‌سایت شخصی و ۷۰ میلیون وب‌سایت غیرشخصی در اینترنت وجود داشت. این رقابت بسیار سنگینی است.

نقش برندینگ در بازاریابی

این کتاب که نویسنده‌ای ایرانی دارد، به شما کمک می‌کند تا برند کسب و کار خود را خلق نمایید و بتوانید مشتریانی وفادار برای خود بسازید.نویسنده این کتاب معتقد است برند نقطه تمایز یک شرکت و‌ محصول از سایر رقبای خود می‌باشد.

نویسنده: رضا لطفی

انتشارات: آریا دانش

تعداد صفحات: ۱۵۲

در این کتاب می‌خوانیم

شخصیت برند، ویژگی‌های انسانی است که به برند نسبت داده می‌شود این ویژگی‌ها، بخشی از هویت برند را تشکیل می‌دهند پرفسور دیوید آکر، عقیده دارد “برندها با تعریف شخصیت انسانی خود، وعده‌ای را به مصرف‌ کنندگان می‌دهند” این ویژگی‌ها نیز مانند تصویر در اثر فعالیت‌های سازمان در ذهن مصرف‌ کننده ایجاد می‌شود.

برندینگ در پنج و نیم مرحله

این کتاب برای کسانی که مبتدی هستند و دانش زیادی در زمینه برندینگ و برند سازی ندارند بسیار مناسب است؛ زیرا اصطلاحات را با زبان ساده بیان می‌کند.

اگر در ابتدای کار هستید این کتاب بسیار کمک کننده خواهد بود.

نویسنده: میشل جانسون

تعداد صفحات: ۳۲۰

در پایان

ما تعداد بسیار کمی از کتابهای برندینگ رو به شما معرفی کردیم که برای کسانی که تازه کار هستند و تصمیم دارند کسب و کار کوچکی برای خود به راه بیاندازند و یا روی برند شخصی خود کار کنند؛ بسیار کارآمد است.

و اما فراموش نکنید تا زمانی که این نکات را به صورت عملی پیاده نکنید، بهترین کتاب برندینگ جهان هم نمی‌تواند به شما کمک کند؛ پس یاد بگیرید و عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
ورود
بستن
سبد خرید (0)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست. هیچ محصولی در سبد خرید نیست.





fa_IRPersian