مریم نصیرزاده یک طراح مد و فشن ایرانی است که از کودکی علاقه شدیدی به دنیای هنر و مد داشته است. در طی سال ها او بالاخره موفق به رونمایی از برند خودش شد. کمپانی مریم نصیرزاده حال حاضر در اوج قدرت و شهرت است و یکی از برترین برندها با محصولات متنوع و خاص محسوب می شود. برای آشنایی با این طراح موفق مد ایرانی در ادامه با ما همراه باشید!
بیوگرافی مریم نصیرزاده
مریم نصیرزاده یک فشن دیزاینر موفق ایرانی متولد تهران است. او در سن کودکی به آمریکا مهاجرت کرد و در لس آنجلس بزرگ شد. پدر و مادر مریم نیز در لندن با یکدیگر آشنا شدند و برای تشکیل زندگی به ایران بازگشتند. آنها کمی پس از تولد مریم، به سن دیگو که در ایالت کالیفرنیا واقع است رفتند و در آن جا به ادامه زندگی پرداختند. آنها در این شهر تصمیم گرفتند تا رستورانی تاسیس کنند و در آن مشغول به کار شوند.
نصیرزاده طراح ایرانی، از دوران کودکیاش به فشن علاقه زیادی داشت و همیشه به دنبال بازدید از بوتیکها و تن کردن لباسها، مخصوصا لباس های استایل وینتیج بود. او به لباس و عکاسی از استایلش علاقه زیادی دارد. در سنین جوانی او اکثر مواقع به همراه دوستانش به این کار مشغول میشدند.
در یک دوره زمانی مریم به استایل دهه 70 میلادی و جنبش هیپی (Hippie) علاقه زیادی پیدا کرد و از این رو برای پیدا کردن پارچههای هندی و کتان تلاش زیادی به خرج داد. او پس از این دوره شروع به تهیه و تولید لباس و اکسسوری ها برای خودش کرد.
مریم علاقه زیادی نیز به هنر دارد. او در دوران دبیرستان عاشق نقاشی و طراحی بود و دیوارهای اتاق خوابش را با تابلوهای نقاشی پر میکرد.
مریم نصیرزاده؛ فشن دیزاینر
علاقه مریم به فشن و دنیای مد برمی گردد به گذشتگان او! مادربزرگ مریم نیز در دهه 50 یک بوتیک در تهران افتتاح کرد و در آن مشغول دوخت انواع کلاهها شد. جنسهای وارداتی مادربزرگ مریم بیشتر کار ایتالیا و فرانسه بود و در آن زمان یکی از اتفاقهایی بود که خیلی کم در ایران رخ میداد.
مریم از دیزاین بوتیک مادربزرگش ایدههای زیادی گرفت. در آن زمان او یک دوره چند ماهه را در کنار مادربزرگش به دوخت و دوز مشغول شد.
این طراح ایرانی برای دوره کارشناسی تحصیلیاش تصمیم به انتخاب رشته طراحی پارچه و اکسسوری کرد. حالا او در دو زمینه فعالیت می کرد؛ هم دنیای هنر و هم فشن! او در این دو زمینه هیچ حد و مرزی را در نظر نگرفت و تهی از انگیزه و ایدههای جدید مد روز بود. او در اکثر طراحیهایش بیشتر از میوچیا پرادا و دیوید هاکنی ایده میگرفت و کار خود را جلو میبرد.
ورود مریم نصیر زاده به دنیای مد
مریم نصیرزاده در سن 22 سالگی پس از فارغ التحصیلی، قدم به دنیای مد گذاشت. مریم برای شروع فعالیتش اول تصمیم به ترکیب گیپورهای وینتیج و پارچههای گلدوزی شده با یکدیگر گرفت و در نهایت چندین نمونه تیشرت زیبا و خاص را طراحی کرد. در مدت زمان کوتاهی این تیشرت ها در بین مردم پرفروش شد و مشتریان زیادی پیدا کرد.
4 سال پس از گذشت این دوره، مریم تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه پارسونز در نیویورک را گرفت. دوره طراحی لباس را در این دانشگاه به اتمام رساند.
پس از گذشت اندکی زمان، مریم با مردی به نام اودی (Uday) در نیویورک آشنایی پیدا کرد. آنها تصمیم به ازدواج و تشکیل زندگی گرفتند. این دو مدتی از فروش لباسهایشان منصرف شدند و به دنبال مکانی برای اینکه سبک زندگی و احساساتشان را به نمایش بگذارند بودند. آنها بلاخره پس از گذشت 3 ماه موفق به انجام این کار شدند.
اتاق نمایش (showroom)
نصیرزاده تصمیم به افتتاح showroom یا اتاق نمایش (مکانی که در آن کالا را به معرض نمایش میگذارند.) گرفت و تعدادی اقراد تازه کار که در زمینه طراحی لباس قعالیت می کردند را در آن جا استخدام کرد. او آن ها را مورد حمایت قرار داد. مریم بشدت به اتاق نمایشش علاقه داشت و درآمد خوبی هم از آن کسب میکرد.
4 سال پس از بازگشایی بوتیک مریم برندش نیز به دنیای مد و فشن پا گذاشت. یکی از هدفهای مریم در برندش، رونمایی از استایل هایی است که در دنیای مد و فشن خیلی کم به آنها توجه میشود. او حالا محصولاتی تولید و ارائه میکند که به سختی میتوانید از داشتن آنها در کمد لباستان صرف نظر کنید!
برند نصیرزاده دنباله روی بوتیک مریم است و از آن ایده میگیرد. طرح و رنگ لباسهای او ساده اما جذاب و چشمگیر هستند.
کالکشنهای مریم در زمانی که خودش در نظر می گیرد ارائه میشوند و طبق تقویم پر سرعت فشن پیش نمیرود.