استایل کیدکور یا استایل بچگانه؟

استایل کیدکور، سبکی است که با الهام از عناصر کودکانه و نوستالژیک، جذابیتی خاص و منحصر به فرد دارد. این استایل، که ریشه‌های خود را از فرهنگ‌های پاپ و دوره‌های مختلف تاریخی گرفته است، به سرعت محبوبیت یافته و جایگاه ویژه‌ای در میان جوانان و طراحان پیدا کرده است. استایل کیدکور درواقع، استایل کودک درون شماست. در این مقاله می‌خواهیم با استایل کیدکور بیشتر آشنا شویم.

ویژگی‌های استایل کیدکور

استایل کیدکور با استفاده از رنگ‌های شاد و زنده شناخته می‌شود. این رنگ‌ها که اغلب از پالت‌های روشن و پر انرژی انتخاب می‌شوند، احساس شادی و سرزندگی را به ارمغان می‌آورند. الگوها و طرح‌های بازیگوشانه نیز یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این استایل هستند که به ایجاد فضایی دوستانه و دلنشین کمک می‌کنند. جزئیات نوستالژیک، مانند اسباب‌بازی‌ها و شخصیت‌های کارتونی، از دیگر عناصر مهم در استایل کیدکور می‌باشند.

پارچه‌ها در استایل کیدکور

در استایل کیدکور از پارچه‌های نخی و راحت استفاده می‌شود که حس لطافت و آرامش را منتقل می‌کنند. پلاستیک و مواد مصنوعی نیز به دلیل انعطاف‌پذیری و رنگ‌پذیری بالا، جایگاه ویژه‌ای در این استایل دارند. تزئینات دستی و گلدوزی‌ها نیز به دلیل احساس خاص و شخصی که به فضا می‌بخشند، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

استایل کیدکور از کی مد شد؟

نکته جالب توجه این است که اصلا این استایل بچگانه از کی وارد دنیای مد و فشن شد؟ یکی از سلبریتی‌های دنیای فشن یک کالکشن با الهام از لباس‌های بچگانه به ترند شدن این استایل کمک کرد. این استایل سرشار از رنگ‌های شاد و پر انرژی هستند که تداعی کننده شور و شوق بچه‌ها است. این استایل در سال ۲۰۲۰ به کمک تیک‌تاک و اینستاگرام حسابی ترندی شد و برندهای زیادی مثل جی دبلیو اندرسون، بالنسیاگا، والنتینو و … به ترندی شدن این استایل کمک کردند. از جمله طرفدارهای استایل کیدکور، بلا حدید و شاید هری استایلز باشد.

تأثیر فرهنگ پاپ بر استایل کیدکور

فرهنگ پاپ، نقش بسزایی در شکل‌گیری و توسعه استایل کیدکور داشته است. الهام از کارتون‌ها و شخصیت‌های معروف، بازی‌های ویدئویی و اسباب‌بازی‌ها، همگی به غنی‌سازی این استایل کمک کرده‌اند. همچنین، موسیقی و فیلم‌های دوره‌های مختلف نیز با ایجاد ارتباطات احساسی و نوستالژیک، تاثیر زیادی بر محبوبیت استایل کیدکور داشته‌اند. با ورود به دنیای استایل کیدکور درواقع وارد دنیای رنگ‌ها می‌شویم.

آیتم‌های اصلی استایل کیدکور

هر استایلی به خودی خود با یک سری اِلِمان‌ها و آیتم‌ها معروف هستند. بعنوان مثال استایل گوتیک به لباس‌های تیره و مشکی‌اش معروف هستند و استایل کیدکور پر از رنگ است. پوشیدن لباس‌های گشاد و شاد که از نظر یک بچه خیلی جذاب به نظر برسد.

رنگ‌های شاد: مثل صورتی، آبی، زرد، قرمز، رنگ‌های نئونی و…

مدل موی ساده: مدل موها معمولا ساده هستند و می‌تواند به حالت دم اسبی بسته شود.

میکاپ غلیظ و پررنگ: آرایش کردن در این استایل مقداری غلیظ است. منظور از میکاپ غلیظ، میکاپ خلیجی و امثال آن نیست و بیشتر منظور میکاپ و آرایش شاد است.

لباس‌های راحت و گشاد: در این استایل باید راحت باشید و از استایل‌های تنگ و اسکینی پرهیز کنید. بیشتر تی‌شرت‌های سایز بزرگ و شلوارهای گشاد استفاده می‌شوند.

طرح‌های بچگانه: طرح‌های مثل رنگین کمان، شخصیت‌های کارتونی، حیوانات و …

اکسسوری‌های فانتزی: صندل‌ها و کفش‌های اسپرت و فانتزی، عینک آفتابی‌های بزرگ با فریم رنگی، زیورآلات و مهره‌های رنگی و هدبند و سنجاق سر در این استایل‌ها زیاد دیده می‌شود.

استایل کیدکور در فضای مجازی

در فضای مجازی، بلاگرها و اینفلوئنسرهای استایل کیدکور نقش مهمی در ترویج و محبوبیت این استایل دارند. شبکه‌های اجتماعی با ارائه محتوای متنوع و جذاب، به افزایش شناخت و علاقه‌مندی به استایل کیدکور کمک کرده‌اند. چالش‌ها و ترندهای کیدکور نیز در این فضا بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. یکی از ترندهای استایل کیدکور، صندل‌های کراکس است که اخیرا خیلی مورد استقبال همه قرار گرفته است.

آرایش به سبک کیدکور

آرایش در استایل کیدکور از قوانین خاصی پیروی نمی‌کند. برخی می‌گویند که لازمه آرایش در استایل کیدکور چسباندن استیکر‌هایی مثل ستاره و ماه روی صورت و کنار چشم است و برخی دیگر می‌گویند استفاده از رژگونه درست وسط صورت است که حس و حال بچگانه به شما دهد. اکلیل در استایل کیدکور به شدت استفاده می‌شود. آرایش به سبک کیدکور باید حس و حال یک کودک را به اطرافیان بدهد.

نتیجه‌گیری

استایل کیدکور با تأثیرات مثبت بر جامعه و فرهنگ، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. آینده این استایل و پیش‌بینی روندهای آینده نشان‌دهنده ادامه محبوبیت و توسعه آن در میان جوانان و طراحان است. این استایل مزایا و معایبی نیز دارد، مزایایش این است که انرژی خود شخص و اطرافیان را بالا می‌برد و از طرفی در این استایل از موادهای مصنوعی زیادی استفاده می‌شود که با مبحث مد پایدار در تناقض است. شما از این استایل استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما و دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish