استلا مک کارتنی یکی از طراحان زن برجسته صنعت مد است که دیدگاهش در مورد زنانگی مدرن و خیاطی در قالب یک برند جهانی منعکس‌شده‌است. امضای طراحی او خطوط مینیمال و شکسته و فرم‌های قاطعانه برای زنان است که طرفداران بسیاری را از سراسر جهان مجذوب خود کرده است. استلا به خاطر طراحی لباس‌های زیبا و در عین حال کاربردی شناخته شده است. او چندین مرتبه برنده جایزه طراح مد سال بریتانیا شده است و در سال 2009 در فهرست 100 فرد تاثیرگذار مجله نیویورک تایمز قرار گرفت. در سال 2020 استلا اولین طراح مد بود که بر روی کاور مجله American Vogue ظاهر شد. 

برند استلا مک کارتنی

استلا مک کارتنی بر روی کاور مجله ووگ 

این طراح متولد ۱۳ سپتامبر ۱۹۷۱ با اصالت بریتانیایی است. او دختر پل و لیندا مک کارتنی است. پل خواننده و ترانه‌سرای انگلیسی و یکی از اعضای گروه Beatles بود و لیندا به عنوان عکاس و فعال حقوق شناخته شده بود. استلا مانند والدینش از حقوق حیوانات حمایت می‌کند و به مسائل محیط زیستی اهمیت زیادی می‌دهد. 

استلا مک کارتنی دختر پل مک کارتنی
پدر و مادر استلا مک کارتنی 

مک کارتنی در 13 سالگی با طراحی اولین کت خود وارد صنعت مد شد و در سن 16 سالگی در برند Christian Lacroix  در قالب کارآموز شروع به کار کرد. پس از مدتی، استلا مهارت‌های برش خود را تحت نظر ادوارد سکستون، خیاط معروف Savile Row  تقویت کرد. او پس از اخذ مدرک پایه خود از کالج طراحی و ارتباطات راونزبورن (Ravensbourne)، در کالج هنر و طراحی سنترال سنت مارتینز تحصیل خود را ادامه داد.  هنگامی که مجموعه فارغ‌التحصیلی خود را در سال 1995 به اجرا درآورد، برخی از دوستان مشهورش از جمله کیت ماس به عنوان مدل در این نمایش حضور داشتند. 

زندگی استلا مک کارتنی
استلا و ادوارد سکستون، خیاط معروف 

در سال 1997، استلا مک کارتنی به عنوان مدیر خلاق خانه مد پاریسی Chloé منصوب شد. در آنجا بود که تفسیر او از کدهای طراحی این خانه مد، با موفقیت تجاری روبرو شد. او تا سال 2001 سمت مدیریت طراحی Chloe را داشت. در سال 2001، استلا مک کارتنی خانه مد خود را تاسیس کرد و اولین مجموعه خود را همان سال در پاریس به نمایش گذاشت. 

مسیر کاری استلا مک کارتنی
استلا و کیت ماس در کت واک برند Chloe 

این برند در طول سال‌ها دستاوردهای زیادی داشته است که همکاری‌های موفق با برندها و افراد مطرح و اهمیت به پایداری و محیط زیست از جمله آنهاست. 

موفقیتهای مهم برند استلا مک کارتنی 

همکاری با آدیداس 

  • استلا مک کارتنی در سال 2004 همکاری خود با برند آدیداس را شروع کرد. این همکاری به سرعت گسترش یافت و شامل طراحی لباس برای چندین رشته ورزشی از جمله دومیدانی، بدنسازی، یوگا، تنیس، شنا، ورزش‌های زمستانی و دوچرخه‌سواری ‌شد. در سال2010، آدیداس، مک کارتنی را به عنوان مدیر خلاق تیم بریتانیا برای المپیک 2012 منصوب کرد. این اولین بار در تاریخ بازی‌های المپیک بود که یک طراح مد برجسته، لباس تیم ملی یک کشور را در تمام مسابقات طراحی می‌کرد. استلا برای المپیک 2016 ریو نیز همین سمت را حفظ کرد. 
طراحی لباس مک کارتنی
 استلا و لباس‌های تیم بریتانیا در المپیک 2012 لندن 
طراحی لباس تیم انگلستان
لباس تیم انگلستان المپیک 2012
طراحی لبای المپیک 2012 انگلستان استلا مک کارتنی
طراحی برند استلا مک کارتنی برای تیم المپیک و پارالمپیک انگلستان 2012
منتخبی از لباس‌های تیم بریتانیا در المپیک 2016 ریو 
استلا و لباس‌های تیم بریتانیا در المپیک 2016ریو 

همکاری با دیزنی 

  • در سال 2010 برند مک کارتنی برای طراحی و ساخت مجموعه جواهراتی با الهام از فیلم آلیس در سرزمین عجایب به کارگردانی تیم برتون، با دیزنی همکاری کرد. 
طراحی اکسسوری استلا مک کارتنی
جواهرات با الهام از فیلم آلیس در سرزمین عجایب 

طراحی لباس برای باله: همکاری استلا با پدرش 

  • در سال 2011 استلا لباس‌های تئاتر باله  Ocean’s Kingdomرا طراحی کرد. این تئاتر همکاری بین پل مک کارتنی و پیتر مارتینز، رقصنده معروف باله بود که برای اولین بار در پاییز 2011 در نیویورک به نمایش گذاشته ‌شد. این اولین باری بود که مک کارتنی برای رقص، آهنگسازی می‌کرد و حضور دخترش به عنوان طراح لباس، یک لحظه‌ی تاریخی مهم برای مد، باله و موسیقی بود. 
طراحی لباس باله استلا مک کارتنی
طراحی لباس باله مک کارتنی
لباس‌های باله Ocean’s Kingdom
لباس‌های باله Ocean's Kingdom
مک کارتنی و پیتر مارتینز 

طراحی لباس عروس سلطنتی 

  • در سال 2018، استلا لباس مهمانی عروسی مگان مارکل را طراحی کرد که به دلیل ظاهر ساده و تمیز و یقه‌ی گردنی جذابش، بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات دریافت کرد. 
طراحی لباس عروسی مگانمارکل توسط استلا مک کارتنی

اهمیت به پایداری در برند استلا مک کارتنی 

در مانیفست اخلاقی برند مک کارتنی، تاکید شده است که ما انسان‌ها عامل تغییر هستیم و می‌توانیم به طور فعالانه و در همبستگی با هم، برای نجات زمین تلاش کنیم. این برند بر این باور است که آینده مد وابسته به طراحی و تولید بر پایه سیستم چرخشی و بازیافت است. با این سیستم، لباس‌هایی که تولید می‌شوند هرگز به زباله تبدیل نمی‌شوند. آن‌ها متعهد به کاهش ضایعات و استفاده کمتر از مواد خام هستند و از اصول راهنمای سازمان ملل در زمینه تجارت و حقوق بشر پیروی می‌کنند. 

اقدامات برند مک کارتنی در راستای پایداری: 

  • تمام بسته‌بندی‌های کاغذ و مقوای این برند از مواد بازیافتی هستند.  
بسته بندی پایدار محصولات استلا مک کارتنی
بسته بندی محصولات برند استلا مک کارتنی پایدار است
بسته بندی‌های استلا مک کارتنی 
  • استلا گیاه‌خوار است. او از هیچ گونه چرم یا خز در طراحی‌های خود استفاده نمی‌کند. هیچ یک از چسب‌های استفاده شده در کفش یا کیف از مواد حیوانی نیست و هیچ حیوانی برای تولید محصولات کشته نمی‌شود. 
  • هیچ یک از محصولات این برند روی حیوانات آزمایش نمی‌شوند و عطرهایش نیز گیاهی هستند. 
  • جین‌های طراحی شده توسط برند مک کارتنی، سنگشور نمی‌شوند؛ زیرا این تکنیک پارچه را فرسوده می‌کند و فرآیند انجامش باعث ایجاد بیماری‌های ریوی کشنده در کارگرانی می‌شود که آن را انجام می‌دهند.  
طراحی های برند استلا مک کارتنی
طراحی های برند استلا مک کارتنی
جین‌های مک کارتنی 
  • پنبه‌های مورد استفاده از ازبکستان، سوریه، ترکمنستان یا سایر کشورهایی که در آن‌ها مردم و به خصوص کودکان برای کار اجباری در معرض خطر هستند، نمی‌آیند. همچنین این برند در صورت امکان از پنبه ارگانیک استفاده می‌کند. 
  • همه فروشگاه‌های جدید مک کارتنی با استفاده از نور LED روشن می‌شوند که 75 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های قدیمی مصرف می‌کنند و بیش از 25 برابر بیشتر از آنها عمر می‌کنند.  

مدیران برند استلا به این مهم که هر فرد در زنجیره تامین این برند، باید دستمزد منصفانه‌ای بگیرد و حق و حقوقش به رسمیت شناخته شود، اعتقاد دارند. زنجیره تامین آن‌ها عمدتاً از کارگاه‌های کوچکی تشکیل‌شده‌است که در فرآیندهای خاص تخصص دارند. این مدیران به قدرت همکاری باور دارند و به دنبال مشارکت با کارشناسان محلی، سازمان‌های جامعه مدنی، برندهای همفکر و تامین‌کنندگانشان هستند تا تغییرات مثبت طولانی مدتی در وضعیت کارگرانشان ایجاد کنند.  

طرحهای محبوب استلا مک کارتنی که با روشهای پایدار تولید شدهاند 

کیف Falabella  

کیف Falabella به عنوان بخشی از مجموعه پاییز و زمستان 2010 به بازار عرضه شد و اکنون یکی از محبوب‌ترین کیف‌های دستی در تمام دوران است. این کیف‌ها از چرم گیاهی ساخته شده‌اند که از پلی استر بازیافتی تشکیل می‌شود و 24 برابر کمتر از پوست گوساله بر محیط زیست تأثیر می‌گذارد. 

طراحی کیف استلا مک کارتنی
طراحی کیف استلا مک کارتنی
 کیف Falabella 
سلبریتی‌ها با کیف Falabella 

مانکنهای پایدار 

این مانکن‌ها که در فروشگاه استلا مک کارتنی در لندن قرار گرفته‌اند، 72 درصد از مشتقات نیشکر تشکیل‌شده‌اند؛ همچنین رنگی که از مواد آلی تجدیدپذیر ساخته شده بود برای پوشش آن‌ها استفاده شده است. 

کفش بازیافتی ناجی اقیانوس 

سال گذشته، مک‌کارتنی با برند آدیداس همکاری کرد تا نسخه جدیدی از کفش‌های Ultra Boost خود را طراحی کند، این کفش کتانی با استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی اقیانوس ساخته شده است. 

لباس ورزشی استلا مک کارتنی

در سال 2018 استلا مک کارتنی کنترل کامل برند خود را به دست آورد و تنها سرمایه‌گذار آن شد. اکنون مجموعه‌های این برند از طریق فروشگاه‌هایش در 77 کشور فروخته‌می‌شوند و از طریق آنلاین به 40 کشور ارسال‌می‌شوند. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish