اندام صاف یا مستطیل شکل، یکی از 5 فرم اصلی اندام بانوان است که ویژگی‌های خاص خود را دارد. پس اگر دوست دارید بدانید که اندام صاف چه خصوصیاتی دارد و لباس مناسب برای اندام مستطیلی کدام است، با ما همراه باشید.

خصوصیات اندام صاف یا مستطیلی

اصلی‌ترین مشخصه‌ی اندام صاف که با نام‌های اندام H شکل، مستطیلی و جعبه‌ای نیز شناخته می‌شود، یکسان بودن عرض شانه‌ها، کمر و باسن است. زنان با اندام مستطیلی، انحنا و گودی کمر بسیار کمی دارند یا به طور کلی گودی کمر در اندام آن‌ها دیده نمی‌شود. در این فرم اندام، برجستگی سینه و باسن بسیار کم است.

خصوصیات اندام صاف یا مستطیلی

نکات کلیدی در استایلینگ برای اندام H

 هدف اصلی در استایلینگ اندام مستطیلی، ایجاد خطای بصری به گونه‌ای است که فرم بدن، به شکل ساعت شنی دیده شود. بنابراین باید به سینه‌ها و باسن حجم داده شود؛ در بدن انحنا و برجستگی ایجاد شود و کمر، باریک‌تر نشان داده شود.

در ادامه، انواع لباس‌های مناسب و نامناسب برای اندام صاف را بررسی کرده‌ایم. 

لباس مناسب اندام مستطیلی

مانند هر اندام دیگری، اندام مستطیلی هم در برخی آیتم‌ها زیباتر و در برخی آیتم‌ها نامتناسب دیده می‌شود. ما در ادامه تمامی این آیتم‌ها را برای شما نام برده‌ایم. در به کار بردن نکات زیر همواره توجه داشته باشید که برای فرم بدنی H، به شانه‌ها و باسن به یک میزان حجم دهید؛ چرا که اگر فقط به یکی از این دو حجم دهید؛ تناسب میان بالاتنه و پایین‌تنه‌ی شما به هم می‌خورد و اندام شما شبیه به فرم بدنی مثلث وارونه  یا مثلث دیده می‌شود.

رنگ مناسب اندام صاف

رنگ‌های روشن انتخاب مناسبی برای اندام مستطیلی هستند؛ چرا که می‌توانند به اندام شما حجم دهند. بنابراین بهتر است رنگ‌های روشن و شاد را جایگزین رنگ‌های تیره کنید؛ اما توجه داشته باشید که در ناحیه‌ی کمر بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید تا کمرتان باریک دیده شود.

پارچه مناسب فرم بدنی H

شما می‌توانید از از پارچه‌های ضخیم و کار شده در بالاتنه و پایین‌تنه استفاده کنید. ساتن آمریکایی، دانتل، پولک دوزی، گلدوزی، مخمل و… از جمله پارچه‌هایی هستند که می‌توانند باسن و سینه‌ی شما را پرتر نشان دهند. در قسمت کمر بهتر است از پارچه‌های ساده و چسبان استفاده کنید تا کمرتان باریک‌تر جلوه کند.

طرح پارچه مناسب اندام مستطیلی

پترن‌های درشت مانند خال‌خالی، پلنگی، راه‌راه افقی و طرح‌های منحنی، برای پایین‌تنه و بالاتنه انتخاب خوبی هستند؛ اما همان‌طور که در موارد قبلی هم گفته شد، بهتر است در ناحیه‌ی کمر از پارچه‌های ساده استفاده کنید. 

دقت داشته باشید که پترن‌های ریز و راه‌راه عمودی شما را لاغرتر نشان می‌دهند؛ پس برای اندام مستطیلی پیشنهاد نمی‌شوند.

طرح پارچه مناسب اندام مستطیلی

آیتم‌ های مناسب و نامناسب برای اندام صاف

دامن:

دامن کلوش، چین‌دار، پیلی‌دار، دامن پفی، طبقه‌ای، خمره‌ای و هر مدل دامن دیگری که به باسن شما حجم بدهد؛ از جمله دامن‌‌های مناسب برای اندام مستطیلی هستند. هم‌چنین در انتخاب لباس عروس مناسب اندام مستطیلی، دامن‌های ژپون‌دار گزینه‌ی خوبی برای شما هستند.

دامن‌های تنگ و چسبان، دامن راسته و دامن‌هایی که برش عمودی دارند مانند دامن تَرک، پایین‌تنه‌ی شما را لاغرتر و باسن شما را تخت‌تر نشان می‌دهند و بهتر است از پوشیدن این مدل‌ دامن‌ها اجتناب کنید.

شلوار:

شلوارهای گشاد مانند جین بگی، مام استایل، کارگو، شلوار پیلی‌دار و… را می‌توان از جمله شلوارهای مناسب اندام مستطیلی دانست. هم‌چنین برای اندام H شکل، شلوارهای فاق‌کوتاه مناسب‌تر از فاق‌بلند هستند.

انواع شلوارهای تنگ و چسبان، لگینگ و شلوارهایی که برش عمودی دارند مانند شلوار بوت کات، برای این اندام پیشنهاد نمی‌شوند.

آیتم های مناسب اندام مستطیلی - شلوار مناسب اندام مستطیلی
شلوار برای اندام مستطیلی - لباس برای اندام مستطیلی

یقه:

یقه‌های غیر قرینه، چپ و راستی، چین‌دار، مربع، قایقی، یقه‌های برگردان پهن و آف‌شولدرز برای فرم بدنی صاف مناسب هستند. از جمله یقه‌های نامناسب برای این اندام نیز می‌توان یقه هفت را نام برد.

یقه لباس برای اندام مستطیلی - مجله کمد

آستین: آستین‌هایی که در قسمت کاپ یا مچ دارای چین، پیلی و اپل هستند برای شما مناسبند. هم‌چنین شما می‌توانید از هر قد آستینی به جز آستین تا آرنج استفاده کنید.

آستین لباس استایل مستطیلی

بلوز یا تاپ:

آیتم‌هایی که چین، پیلی، دراپه و برش افقی داشته باشند برای شما مناسبند. از پوشیدن کراپ‌ها و لباس‌هایی که قدشان تا کمر می‌رسد اجتناب کنید چرا که کمر شما را پهن‌تر نشان می‌دهند.

کت:

در انتخاب کت برای این فرم بدنی باید دقت کنید که یقه‌ی آن پهن باشد؛ بازی یقه زیاد نباشد (نهایتا تا سینه باشد و به خط کمر نرسد) و قد کت، بلند و تا روی باسن باشد. از پوشیدن کت‌های کوتاه (کراپ کت) و کت‌هایی که در قسمت کمر جیب یا تزئینات دارند، خودداری کنید.

استایل مستطیلی - کت مناسب فرم بدن مستطیل

نکات طلایی برای اندام ‌H:

  • تکنیک لایه‌لایه لباس پوشیدن می‌تواند اندام شما را حجیم‌تر نشان دهد؛ پس اگر اندام مستطیلی دارید و لاغر هستید، می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید.
  • از سوتین‌های پددار برای حجم دادن به سینه‌ها و ایجاد برجستگی و انحنا در بالاتنه‌ی خود استفاده کنید.
  • اگر اندام مستطیلی لاغر و استخوانی دارید؛ تزئیناتی چون پاپیون، گل، جیب و… برای حجم دادن به اندام شما عالی هستند؛ اما مطمئن شوید که این تزئینات در قسمت کمر قرار نگیرند.
  • از پوشیدن لباس‌هایی که کاملا تنگ و چسبان هستند اجتناب کنید؛ چرا که فرم مستطیل مانند بدن شما را به نمایش می‌گذارند.
  • به طور کلی لباس‌هایی که در قسمت بالاتنه و پایین‌تنه کمی آزاد و گشاد باشند (ولی در قسمت کمر تنگ باشند) انتخاب خیلی خوبی برای اندام H هستند.
  • لباس‌هایی که در قسمت سینه و باسن برش‌های افقی یا چین، پیلی و دراپه‌های درشت داشته باشند، برای شما انتخاب فوق‌العاده‌ای هستند.
  • از پوشیدن انواع کراپ‌ها مانند کراپ‌تاپ، کراپ‌کت و لباس‌هایی که در قسمت کمر برش افقی دارند، پرهیز کنید.
  • لباس‌های بافت (به شرطی که بافت درشت و ضخیم داشته باشند) برای اندام صاف مناسبند و در حجم دادن به سینه و باسن کمک‌کننده هستند.
  • استفاده از کمربند تنها در صورتی پیشنهاد می‌شود که با استفاده از تکنیک‌های بالا به بالاتنه و پایین‌تنه‌ی خود حجم داده باشید. در این صورت هم فقط کمربندهای نازک با رنگ تیره برای شما مناسب هستند و بهتر است از کمربندهای پهن و بزرگ استفاده نکنید.
نکات طلایی برای اندام ‌H

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish