اگر بخواهیم به طور کلی از تاثیر پیراهن ها در استایل بگوییم می توان گفت که قد پیراهن بر میزان بلند‌نمایی و باریک‌نمایی اندام مؤثر است. نوع یقه پیراهن بر میزان بلند‌نمایی بالاتنه، گردن و میزان پهنای سرشانه و صورت تأثیرگذار است. نقش، رنگ و جنس پارچه باعث تأثیرات بصری بر اندام می شود. میزان تنگی یا گشادی پیراهن بر اندام مؤثر است. برای مثال هرچه دامن پیراهن گشادتر باشد، باعث برجسته‌نمایی بیشتر می شود؛ با کاربرد پارچه‌های لَخت و ریزش‌دار و رنگ‌های تیره‌تر و نقوش ریز‌تر می‌توان این تأثیر را کاهش داد. در ادامه تعدادی از انواع پیراهن را مورد بررسی قرار می دهیم.

پیراهن راسته

پیراهن راسته و با گشادی نسبتاً یکسان از بالا تا پایین دامن برای خانم‌های نسبتاً درشت اندام توصیه می‌شود(ت۱). پیراهن راسته با کمر تنگ و دامن راسته برای اندام متناسب توصیه می شود (ت۲). پیراهن با سرشانه‌های بزرگ‌تر از حد معمول برای خانم‌های چهارشانه و با دست‌های خیلی بلند توصیه می‌شود. گشادی دامن باعث می‌شود که پیراهن علاوه بر راحتی در کاربرد، اشکالات اندامی در قسمت ران‌ها را تا حد زیادی پوشش می‌دهد(ت۳). نوعی از پیراهن‌ نسبتاً گشاد، بدون حلقه آستین و دامن گشاد برای افراد نسبتاً لاغر جهت پوشاندن نازیبایی‌های اندامی توصیه می شود. ترکیب یقه‌ی هفت و گرد در این لباس باعث بلند‌نمایی گردن و بالاتنه می شود. پیراهن با بالاتنه‌ نسبتاً تنگ باعث متناسب نشان دادن بالاتنه می‌شود.

نوع برش در پیراهن

نوع برش‌های به کار رفته در پیراهن بر اندام تأثیر‌گذار است. برای مثال دو‌نوع برش پرنسسی (ت ۶ و۷) باعث بلند‌نمایی و باریک‌نمایی اندام می شود. مدل ۶ برای خانم‌هایی با سرشانه پهن‌تر مناسب‌تر است. پیراهن‌ ۹ در صورتی که بالاتنه بلند باشد، با تغییر دادن در خط افقیِ کمر به سمت بالا، می توان این ایراد اندامی را مرتفع ساخت. البته این پیراهن برای خانمی با کمر بزرگ توصیه نمی‌شود پیراهن‌ ۱۰ باعث بزرگ‌تر نشان دادن طول سرشانه می‌شود، بنابراین برای اندام‌هایی با سرشانه‌های افتاده مناسب‌تر است. پیراهن ‌۱۱ برای خانم‌هایی با اندام نرمال و قد نسبتاً کوتاه توصیه می‌شود.

پیراهن‌ ۱۲ با بالاتنه نسبتاً تنگ و دامن فون و بدون آستین است. سرشانه ازحد معمول کوتاه‌تر است و برای افرادی با سرشانه افتاده و یا چهارشانه توصیه نمی‌شود. این پیراهن بالاتنه و گردن و دست‌ها را بلند نمایش می‌دهد. پیراهن‌ ۱۳ مشابه پیراهن ۱۲ است با این تفاوت که ردیف چین افقی در قسمت پایین پیراهن اضافه شده بدون سرشانه و آستین چین‌دار کوتاه و برای خانمی لاغر مناسب است. بدین ترتیب باعث کوتاه نمایی اندام می شود. پیراهن ۱۴ با یقه بسیار باز و بدون سرشانه و آستین چین دار و کوتاه برای خانم های لاغراندام مناسب است و پیراهن ۱۵ با بالاتنه تنگ و دامن گشاد برای خانم هایی با سینه کوچک مناسب است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish