تولید سالانه ۹۴ میلیون تن ضایعات در جهان تنها در حوزه نساجی و پوشاک باعث آلودگی زیست محیطی شده و بازیافت لباس سهم بزرگی در مد پایدار است

بازیافت لباس و مد پایدار

مد یکی از بزرگ ترین صنایع جهان است و به عنوان دومین آلاینده جهان بعد از نفت، شناخته شده است. یکی از بزرگ ترین چالش هایی که صنعت مد امروز با آن مواجه است، چگونگی ایجاد لباس هایی است که نیازهای مصرف کننده را تامین کند.

برای بسیاری از تولید کنندگان، تولید پوشاک با در نظر گرفتن حفظ محیط زیست، ساده نیست. در صنعت مد ، گروهی از مصرف کنندگان که دنبال پوشاک ارزان، یک بار مصرف اما مد روز هستند، وجود دارند. این می تواند در روند ساخت و تولید جریان های مد جدید، بسیار مفید باشد، اما متاسفانه روش تولید آن با محیط زیست چندان سازگار نیست.

بازیافت لباس می تواند اولین گام باشد. برای تغییر واقعی، شرکت ها و برند ها باید ابتدا خود را آموزش دهند. علاوه بر این به تغییر کامل در زنجیره تامین، برای نگه داشتن تعادل در هزینه ها و صرفه جویی در پارچه ها، نیاز دارند.

بازیافت لباس

جهانی غرق در پسماند؛ تولید سالانه ۹۴ میلیون تن ضایعات در جهان تنها در حوزه نساجی و پوشاک. در اسپانیا یک استارتاپ آمده است تا کاری برای محیط زیست انجام دهد. یکی از اهداف این شرکت به نام سیرکولار، این است که دست کم سرنوشت لباس‌های کار را که به سطل زباله ختم می‌شود، تغییر دهد.

درواقع بازیافت لباس بخشی از فرآیند بازیافت پارچه است که شامل بازیابی لباس‌ها و کفش‌های قدیمی و مرتب‌سازی و پردازش آنها می‌شود. محصولات نهایی بازیافت به لباس‌های مناسب برای استفاده مجدد تبدیل می‌شوند.

بازیافت یا استفاده مجدد، نقش مهمی در معیارهای پایداری ابعاد اقتصادی، محیطی و اجتماعی ایفا می‌ کند. برای بازیافت لباس، بخش مد به حذف زباله از طریق استفاده مجدد از مواد و پوشاک کامل، حفاظت از محیط‌ زیست در کاهش ویژه زباله و استفاده مجدد از منابع طبیعی از جمله آب و الیاف طبیعی از طریق مدلی که در آن مواد مشابه می‌ توانند بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرند، کمک می ‌کند.

از آنجا که بازار از رشته اصلی و به سمت رشته ‌های مستمر حرکت می‌ کند، فرصت‌ هایی برای آسیاب کردن و دفع الیاف، پتانسیل وسیعی برای نوآوری در تکنولوژی‌ های بازیافت، به علاوه محرک اقتصادی و اشتغال، ارائه می ‌دهد.

علاقه افراد مختلف به محیط زیست و همچنین بازیافت پوشاک به سرعت در حال افزایش است و این امر برای کارآفرینان فرصتی برای تجارت فراهم می‌کند. علاوه بر این، خیریه‌های مختلف نیز از طریق برنامه‌های جمع آوری لباس‌های قدیمی کسب درآمد می‌کنند. بازیافت لباس شامل یک سری فعالیت‌های پی در پی است که در زیر ذکر شده است. ژورنال بخوانید.

یک گام اساسی برای بازیافت کنندگان پوشاک، افزایش آگاهی عمومی مردم درمورد اهمیت و مزایای اهدای وسایل استفاده شده مانند لباس و کفش‌های قدیمی خود می‌باشد. به همین ترتیب، شرکت‌های بازیافت اغلب در وب سایت‌های خود مطالب آموزشی در مورد بازیافت پوشاک و اهمیت آن ارائه می‌دهند. آنها همچنین توضیح می‌دهند که چه مواردی را برای بازیافت قبول می‌کنند.

پس از جمع آوری، لباس‌ها به سه گروه قابل استفاده، دستمال و فیبر طبقه بندی می‌شوند. به طور معمول این یک فرایند مرتب سازی دستی است که نیاز به تخصص در شناسایی انواع مختلف مواد دارد. این فرآیند را می‌توان با استفاده از سیستم‌های مکانیکی مانند تسمه نقاله و سطل برای جداسازی انواع مختلف مواد نیز انجام داد. در این صورت یک ابتکار عمل برای خودکارسازی فرایند مرتب سازی انجام شده است.

روزانه مقدار زیادی نساجی ضایعات تولید می شود که با اقدامی برنامه ریزی شده و صحیح می توان از لباس و لباس بازیافت و دوباره تولید کرد،متأسفانه برخی با سوزاندن یا انداختن آنها در کیسه زباله ، علاوه بر آسیب رساندن به محیط زیست ، هزینه تولید پوشاک را نیز افزایش می دهند.

برای پیشگیری می توانید با شرکت های فعال در زمینه خرید ضایعات تماس بگیرید تا کمک قابل توجهی در تولید و چرخه اقتصادی کشور داشته باشید.

Video Player

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish