در مطلب پیش رو نگاهی به باید ها و نباید های تیپ رسمی مردانه می اندازیم.

۱- کرواتتان را با پوشت ست نکنید.

ست کردن رنگ کراوات با پوشت یک راه ساده برای داشتن یک استایل شیک به نظر می آید اما نکته اینجاست که این دو را نباید باهم ست کرد و در عوض رنگ پوشتتان را طوری انتخاب کنید که یکی از رنگ های پیراهن،کت یا کرواتتان را منعکس کند.

۲- کوک های کت و شلوارتان را باز کنید.

به جز کوک جیب های کت و شلوارتان, کوک های روی سرآستین ها, پشت و پایین کت و در بعضی مدل از کت ها, کوک روی شانه ها هم باید باز شوند.

۳- دکمه آخر را نبندید!

وقتی که کت و شلوار می پوشید، هیچوقت نباید دکمه ی پایین و انتهایی کت را ببندید. این قانون ساده را به خاطر داشته باشیدکه : ” گاهی، همیشه، هیچوقت “

 اگر کت سه دکمه ای دارید ، گاهی دکمه بالایی و همیشه دکمه وسط بسته می شود و هیچگاه دکمه پایینی بسته نمی شود و برای کت دو دکمه ای، همیشه دکمه اول یعنی بالایی را ببندید ولی دکمه پایینی را هیچوقت!

۴- کمی از آستین پیراهن را به نمایش بگذارید.

برای مشخص کردن انداره مناسب آستین کت، تقریباً نیم اینچ از پیراهن باید از زیر سرآستین کت شما قابل رؤیت باشد. در غیر این صورت یا کت تان بزرگ است یا پیراهنتان کوتاه.

۵- بیش از حد از اکسسوری استفاده نکنید. 

اکسسوری ها خیلی خوب هستند اما باید به صورت لوازم جانبی باقی بمانند نه آن که کنترل کل تیپ شما را در دست بگیرند. برای هر استایل نهایتاً دو الی سه عدد اکسسوری در نظر بگیرید. اگر شک داشتید که زیادی استفاده کرده اید یا نه، همیشه کمتر بهتر است و یکی را کنار بگذارید.

۶- از رنگ استفاده کنید.

اگر فکر میکنید چون قرار است تیپ رسمی بزنید پس بهتر است از رنگ اجتناب کنید در اشتباهید. البته باید تیپ شما در سطح بالا باقی بماند ولی کمی زمینه رنگی می تواند تیپ شما را بسیار بهتر کند.

۷- از چیز های جدید اجتناب کنید.

می خواهید شما را جدی بگیرند؟ پس از جوراب رنگ و وارنگ و کروات کارتونی و گردنبند خودداری کنید. خیلی کار های دیگر می توانید برای منحصر به فرد تر کردن تیپ تان انجام دهید.

۸- پیراهنتان را داخل شلوار کنید.

پیراهن های مردانه طوری طراحی شده اند که داخل شلوار قرار گیرند. پشت پیراهن ها بلند تر از جلوی آن است تا هنگامی که می نشینید لباس بین شلوار و بدن شما گیر کند و بیرون نیفتد یا چروک نشود.

۹- طول کراواتتان کوتاه نباشد.

سایز درست کراوات به این صورت است که انتهای آن به سگک کمربند یا بند شلوار برسد و هرچیزی غیر از این یا بلند است یا کوتاه.

۱۰- خودتان را اندازه بگیرید.

بهتر است که قبل از خرید اندازه های خود را داشته باشید. لباسی که خوب بر تن بنشیند نه تنها در آن راحت تر هستید بلکه به بهترین شکل هم به نظر خواهید آمد. می توانید بیشتر اندازه گیری ها را خودتان انجام دهید اما بهتر است کسی کمکتان کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish