برند بوتگا ونتا

برند بوتگا ونتا BOTTEGA VENETA، برند ایتالیایی است که اغلب افراد علاقمند به صنایع دستی و طراحی های  لوکس هنرمندانه با آن آشنا هستند. این برند با طراحی های لوکس چرم خود، به یکی از محبوب ترین برندهای لوکس جهان تبدیل شده است. اگر می خواهید درباره برند Bottega Veneta اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین  چگونگی تبدیل شکست آن به یک برند پر طرفدار را با یکدیگر بررسی می کنیم.

تاریخچه برند بوتگا ونتا Bottega Veneta

این شرکت  در سال 1966 توسط مایکل تادی (Michele Taddei) و رنزو زنگیار (Renzo Zengiaro) در ویچنزا ایتالیا تأسیس شد. این برند که در ابتدا به عنوان یک فروشگاه کالاهای چرمی شروع به کار کرد، و از زمان بر روی تولید کالاهای لوکس و با کیفیت تمرکز داشت. هنگامی که این برند شروع به تولید کرد، چرخ خیاطی آن به اندازه کافی برای کار با بیشتر چرم ها موجود نبود.

و در آن منطقه بدلیل سبک لباس پوشیدن افراد، سوزن های موجود  برای کار با چرم ضخیم، به اندازه کافی بلند و مناسب نبودند. به همین دلیل بوتگا برای رفع این مشکل از چرم های ظریف تر و انعطاف پذیرتر استفاده کرد. برند بوتگا ونتا یک تکنیک خلاقانه به نام اینترچیاتو (Intrecciato) به معنای “در هم تنیده” ؛ را برای کالاهای لوکس خود در اواخر دهه 60 ابداع کرد.

بوتگا ونتا-  اینترچیاتو (Intrecciato)

این تکنیک به این صورت است که، چرم را به صورت نوار می برند. و شروع به بافتن آن ها می کنند. این کار باعث دوام بیشتر کالاهای چرمی می شود. این کار ظاهری ساده به کارهای این برند می دهد، اما روش اینترچیاتو از آن زمان به عنوان امضای برند بوتگا شناخته می شود.

بوتگا ونتا-  اینترچیاتو (Intrecciato)

این برند در دهه 60 و 70 به عنوان برندی با کیفیت بالا، ظرافت  و ساخت بی نظیر به موفقیت دست یافت. به گونه ای که 12 فروشگاه مستقیم در ایالات متحده، پنج فروشگاه در اروپا و چهار فروشگاه در آسیا شعبه ی این برند بودند. سبک بوتگا ونتا در دهه 70 بسیار محبوب شد اما به دلیل تجمل گرایی بیشتر از حد، فروش این برند به سرعت کاهش یافت. و در نهایت هر دوی بنیان گذار این برند، مجبور به ترک آن شدند.  

تادی شرکت را به همسر سابق خود لورا براگیون (Laura Braggion) سپرد. او همراه با همسر دومش ویتوریو مولتدو، مدیر خلاق این برند سرپرستی شرکت را بر عهده گرفت. او به موفقیت اولیه این برند در ایالات متحده کمک کرد و دستیار اندی وارهول شد  واولین فروشگاه بوتگا ونتا را در نیویورک در سال 1972 افتتاح کردند.

شروع سلطنت گوچی با توماس مایر

در سال 2001، برند Bottega Veneta به هلدینگ گروه gucci فروخته شد. که اکنون به نام کرینگ (Kering) شناخته می شود. در نتیجه توماس مایر به عنوان مدیر خلاق جدید بوتگا ونتا منصوب شد. این طراح آلمانی نقش بزرگی در توسعه این برند ایفا کرد. او نام تجاری را به ریشه های خود بازگرداند و توجه مردم را بیشتر به میراث آن جلب کرد. تحت رهبری مایر، سود این برند سه برابر شد و بعد از سنت لوران به دومین منبع درآمد برند کرینگ تبدیل شد.

شروع سلطنت گوچی با توماس مایر

شروعی جدید برای بوتگا ونتا با حضور دنیل لی

پس از 17 سال موفقیت به عنوان مدیر خلاق، توماس مایر استعفای خود را اعلام کرد. اما دانیل لی، به عنوان یک مدیر خلاق شگفت انگیز دیگر جای او را گرفت. لی با ایده های تازه خود ظاهری کاملاً جدید برای این برند خلق کرد. او همچنان تمرکز Bottega Veneta را بر روی سادگی و  ساخت بی نظیر حفظ کرد.

شروعی جدید برای بوتگا ونتا با حضور دنیل لی

اما در عین حال استایل خاصی را به محصولات این برند بخشید. دانیل لی کیف Pouch Clutch را طراحی کرد که به پرفروش ترین کیف این برند تبدیل شد. از آن به بعد بوتگا ونتا (Bottega Veneta) بوتگا ونتا جدید (New Bottega Veneta) نامگذاری شد.    

دانیل لی کیف Pouch Clutch

فصل جدید در Bottega Veneta

در 15 نوامبر 2021، دنیل لی اعلام کرد که سمت مدیر خلاقیت خود را ترک می کند. سپس کرینگ، ماتیو بلیزی (Matthieu Blazy) را به عنوان مدیر خلاق جدید آن  منصوب شد. که بلافاصله شروع به کار کرد.

در مصاحبه ایی کرینگ درباره مدیر خلاق خود این چنین گفت :

ماتیو بلیزی یک فرد فوق‌العاده با استعداد است که من به او افتخار و هیجان دارم که سکان خلاق خانه لوکس ما را به او بسپارم.  بوتگا ونتا همیشه با مهارت و خلاقیت متمایز برابر بوده است. انتصاب ماتیو ارتباط مدرن برند ما را بیشتر می‌کند و رشد ما را تسریع می‌بخشد و در عین حال ارزش‌هایی را که هسته اصلی برند هستند را حفظ می‌کند. او اولین مجموعه خود را برای این لیبل در فوریه 2022 ارائه می کند.

محصولات بوتگا ونتا

خط تولید این برند لوکس ایتالیایی شامل: لباس، کیف، کفش، اکسسوری و عطر است.

محصولات بوتگا ونتا

بیشتر ما با این سبک کیف برخود داشتیم و یا حتی استفاده کردیم اما با نام برند آن آشنایی نداشتیم. نظر شما در مورد این برند خلاق و پر از فراز و نشیب چیست؟

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish