بوت آگ (Ugg boots) چیزی بیش‌تر از یک کالای اصلی زمستانی است و در واقع یک قدم از دوام تا راحتی است. ترند کفش پاییز-زمستان 2023-2024 نشان‌دهنده‌ی تغییر به سمت تجمل‌گرایی کاربردی است. این بوت‌ها با دوام استثنایی خود، گرمای بی‌نظیر و طراحی همه‌کاره‌، حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارند. علاوه بر تمامی این موارد، با در نظر گرفتن پیشرفت‌های پایداری این بوت زمستانی، می‌توانیم ارزش تولید آن‌ها را در بازار مصرفی تقویت کنیم. بوت آگ (Ugg boots) صرفا یک خرید زمستانی نیست؛ بلکه یک دارایی برای کمد لباس مدرن امروزی شماست. با ترکیبی از عملکرد و جذابیت یک خرید به صرفه داشته باشید زیرا چکمه‌های آگ (Ugg boots) امکان سرمایه‌گذاری در سبک دلخواهتان را علاوه بر راحتی، در کنار هم فراهم می‌کند. بوت آگ از چه جنسی است؟ این مدل بوت زمستانی را به چه صورت استایل کنیم؟

روند سیر محتوا در این مطلب بدین صورت است :

  • تاریخچه‌ی بوت آگ (Ugg boots)
  • هدف برند آگ (Ugg) در دنیای امروز
  • دلایل اصلی ترند بوت آگ (Ugg boots)
  • استایل با بوت آگ (Ugg boots)
  • مراقبت و نگهداری از بوت آگ (Ugg boots)

تاریخچه‌ی بوت آگ (Ugg boots)

با نگاه کردن به تاریخچه بوت آگ (Ugg boots)، شاهد فرآیند تکامل مد، پذیرش فرهنگی و تجاری‌سازی آن در چندین دهه خواهیم بود. بوت‌های سبک آگ (Ugg boots) به اوایل قرن بیستم در استرالیا و نیوزلند بازمی‌گردند. در دهه‌های 1960 و 1970 موج‌سواران از این بوت‌ها برای گرم نگه‌داشتن پاهای خود استفاده می‌کردند. این بوت‌ها در ابتدا به دلیل ظاهر ساده‌ی خود شناخته و با عملکرد و راحتی مورد انتظار، استفاده می‌شدند. این چکمه‌های زمستانی گرم و نرم، عمدتا از پوست گوسفند و پشم در داخل آن ساخته می‌شوند. طراحی کلاسیک آن شامل یک نمای بیرونی جیر با روکش ترموستاتیک پوست گوسفند در داخل بوت است. این روکش امکان گردش هوا را فراهم می‌کند و پاها را در دمای مناسب نگه می‌دارد. برای زیره‌، معمولا از اتیلن وینیل استات (EVA) استفاده می‌کنند. این ماده‌ بسیار سبک و انعطاف‌پذیر است. در برخی از طرح‌های جدیدتر نیز ممکن است از زیره‌های لاستیکی که کشش بهتری دارند، استفاده شود. 

این بوت بدون جنسیت را دو موج‌سوار استرالیایی برایان اسمیت(Brian Smith) و داگ جنسن (Doug Jensen) در اواخر سال 1978 معرفی کردند. آن‌ها در ایالات متحده از طریق شرکت UGG Holdings Inc یک سبک پوششی راحت را برای دوست‌داران کفش معرفی کردند. 

رونق تجاری بوت آگ (Ugg boots) 

رونق تجاری بوت آگ (Ugg boots) در طول دهه‌های 1980 و1990  بود. در این زمان بود که این برند و سبک به طور پیوسته محبوبیت پیدا کرد. این شرکت با فروش تنها 28 جفت بوت شروعی کند داشت. در سال 1994 تیم المپیک ایالات متحده از این چکمه‌ی زمستانی استفاده کرد؛ اما کافی نبود. سال بعد، اسمیت کسب و کار خود را به قیمت 6/14 میلیون دلار به دکر برندز (Decker Brands) فروخت. رشد و محبوبیت بین‌المللی این برند آغاز شد. این بوت در اوایل دهه‌ی2000، به یک ترند کفش رایج در میان زنان جوان تبدیل شد. استقبال افراد مشهور هالیوود و رسانه‌های مد جهانی شد باعث شد این بوت زمستانی از وضعیت ترند خود فراتر رود و به دلیل راحتی، گرما، دوام بالا و سهولت در استایل، به یک عنصر اصلی در کمد لباس تبدیل شود. در حال حاضر نام تجاری UGG با علامت تجاری Deckers Outdoor Corporation در کالیفرنیا ثبت شده است. 

بوت آگ (Ugg boots) در 2010

از سال 2010 تا 2015، بوت آگ (Ugg boots) به آرامی صحنه‌ی مد را ترک کرد. در دهه‌ی 2010، چکمه‌های آگ(Ugg boots) بیشتر با شلوار جین دیده می‌شدند و به ظاهری خاص برای زمستان تبدیل شدند. در دهه‌ی 2010 افراد مشهور، از سبک‌های پوششی که در اوایل دهه‌ی 2000 دیده می‌شد، دورتر شدند.

بوت آگ کودکان (Kiddy Uggs)در اواسط 2010

بوت آگ (Kiddy Uggs) در اواسط 2010 میان نوجوانان و بزرگ‌سالان، محبوبیت کمتری پیدا کرد؛ اما این مدل بوت زمستانی کودکان بیش از همیشه محبوب شد. این بوت‌های زمستانه‌ی رنگی در دهه‌ی 2000 برای دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان فوق‌العاده بامزه بودند؛ اما هیچ چیز به اندازه‌ی بچه‌های نوپا که در اواسط دهه‌ی 2010 بوت اگ رنگی(Kiddy Uggs) می‌پوشیدند، بامزه نبود. 

بازگشت بوت آگ (Ugg boots) در سال 2020

مدت‌ها بود که بوت آگ (Ugg boots) در پای بزرگ‌سالان دیده نشده بود؛ اما در اواخر سال 2010 و اوایل دهه‌ی 2020، شاهد بازگشت بوت آگ (Ugg boots) بودیم. این بوت یکی از محبوب‌ترین سبک‌های پوششی است که اخیرا دیده‌اید. این سبک در میان افراد مشهوری مانند جی‌جی حدید(gigi hadid) و کندال جنر(kendall jenner) دیده شده است و به دلیل کلاسیک بودن، برای هرکسی که آن را می پوشد زیبا به نظر می‌رسد.

هدف برند آگ (Ugg) در دنیای امروز

برند آگ (Ugg) در دنیای امروز به‌دنبال این است که چگونه می‌تواند در کفش‌های خود، عملکرد را با مد تلفیق کند. در نهایت هدف آن ایجاد محصولی است تا علاوه بر دوام و راحتی، برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان جذاب باشد. با این جذب مخاطب، می‌تواند ارتباط خود را از ریشه‌های سودگرایانه تا جایگاهش به عنوان آیتم ترندی کفش حفظ کند. در ترند کفش پاییز و زمستان2023-2024 شاهد قدرتمندی این چکمه‌های گرم‌و نرم هستیم.

دلایل اصلی ترند بوت آگ (Ugg boots)

ترند بوت آگ (Ugg boots)، محبوبیت زیادی را در میان کاربران به خود اختصاص داده است؛ اما چندین دلیل اصلی برای استقبال از این چکمه‌ی زمستانی مردانه و زنانه‌ی محبوب وجود دارد:

راحتی و گرمای مطلوببوت آگ (Ugg boots) به خاطر راحتی و گرمای خود شناخته شده است. در نهایت این ویژگی، آن‌ها را به انتخابی محبوب و در اولویت برای فصول سردتر تبدیل می‌کند. می‌توانید روی دوام و راحتی آن‌ها حساب کنید. 

عملکرد بالا: از آن‌جا که اکثر افراد دوران پاندمیک را در خانه گذراندند، بعد از آن، ترند «پوشش راحت» افزایش یافته و محبوب شده است. این بوت زنانه و مردانه در دسته‌ی پوشیدنی‌های راحت قرار می‌گیرد؛ زیرا بسیار نرم هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را پوشید.

بدون جنسیت: فکر کردن به یک آیتم تک جنسیتی یا بدون جنسیت سخت نیست؛ چرا که در بوت آگ (Ugg boots)  هیچ تفاوتی بین چکمه‌های مردانه و زنانه وجود ندارد و تمام آن‌ها با سبک و فرم‌های مشابه ساخته شده‌اند. بدین معنا که شما می‌توانید طرحی را بیابید که مطابق با سلیقه‌ی شما باشد؛ صرف نظر از این‌که خطوط مردانه یا زنانه‌ی بیشتری در طراحی آن وجود دارد. تنوع رنگ بوت‌های آگ (Ugg boots) در انتخاب آزاد مصرف‌کنندگان نقش داشته و منجر به محبوبیت بیشتر آن‌ها شده است.

جذابیت نوستالژیک: ترند، تمایل به چرخه‌ی بازگشت دارد. اغلب با کشف نسل‌های جدید، ترند‌های گذشته دوباره احیا می‌شوند. بوت آگ (Ugg boots) در دهه‌ی 2000 بسیار محبوب بود. این نوستالژی جذاب،  می‌تواند منجر به احیای علاقه در کاربران شود.

تأثیر سلبریتی‌ها: سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهایی که با بوت آگ(Ugg boots) خود عکس می‌گیرند، در محبوبیت این ترند بوت زمستانی نقش دارند. وقتی یک اینفلوئنسر یا سلبریتی، محصولی را به عنوان ترند روز تأیید می‌کند، احتمالا دنبال‌کنندگان آن‌ها نیز پیروی خواهند کرد.

طرح‌های متنوع: برخلاف چکمه‌های کلاسیک Ugg در گذشته، شکل‌ها و سبک‌های جدید دائما در حال تولید هستند؛ در نتیجه مخاطبان بیشتری جذب این محصول می‌شوند. بوت آگ(Ugg boots) امروزی می‌تواند شیک‌تر و دارای الگوهای متنوعی باشد. همین امر باعث شده است تا علاوه بر بوت آگ(Ugg boots)، ما شاهد مینی‌آگ‌های (Mini Ugg) متنوعی هستیم.

رسانه‌های اجتماعیرسانه‌های اجتماعی بسیاری از ترندها را تقویت می‌کنند. وقتی مردم تصاویر جذابی از بوت آگ (Ugg boots) را در لباس‌ها و استایل‌های مختلف می‌بینند، علاقه‌ی آن‌ها به این محصول برانگیخته می‌شود. تیک‌تاک (TikTok) در چند سال گذشته تأثیر زیادی بر مد داشته است و وقتی صحبت از بوت آگ (Ugg boots) به میان می‌آید، استثنایی وجود ندارد. اینفلوئنسرها در این اپلیکیشن با مینی آگ (Mini Ugg) دیده می‌شوند؛ همان بوت‌هایی که دقیقا از بالای مچ پا بریده شده است. برخی از کاربران تیک‌تاک (TikTok) سعی کرده‌اند چکمه‌های قدیمی‌تر و بلندشان را بردارند و آن‌ها را به نسخه‌های مینی تبدیل کنند. این چکمه‌ها داغ‌ترین هدیه‌ی تعطیلات امسال بودند. این چکمه‌های زمستانی کلاسیک، بارها در دنیای مد حضور پیدا کرده‌اند. اکنون، به نظر می‌رسد که بوت آگ (Ugg boots) در صدها رنگ و سایز وجود دارد. 

استایل با بوت آگ (Ugg boots)

در استایل کردن با بوت آگ (Ugg boots) مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، قد بوت شماست. اگر دقت کرده باشید، این‌روزها مینی آگ‌های (Mini Ugg) زیادی را در برندهای مختلف و استایل‌های متنوع می‌بینیم. پس به کوتاهی قد آگ خود توجه داشته باشید که اگر بلند است، چه شلوار یا دامنی را برای آن انتخاب کنید. اگر مینی آگ (Mini Ugg) انتخاب این روزهای شماست، از لباس‌های گشاد و بلند غافل نشوید. 

ست کردن شلوار جین با بوت آگ (Ugg boots) 

ست کردن شلوار جین با بوت آگ (Ugg boots) قهوه‌ای، یک استایل کلاسیک همیشگی است. با توجه به تنوع رنگ‌ها در این بوت‌های زمستانی، حرکت به سمت جین مشکی و خاکستری را نیز خواهیم داشت. برای پوشیدن بوت آگ (Ugg boots) بلند، حتما شلوار جین اسکینی بپوشید. باید شلوار شما داخل این بوت‌های حجیم زمستانی برود. پس اگر شلوار جین غیر اسکینی می‌پوشید بهتر است در قسمت بالای بوت، شلوار شما جمع شود. در بوت مینی آگ (Mini Ugg boots) می‌توانید شلوارهای آزادتر و گشادتر را نیز امتحان کنید. فقط دقت کنید که در ظاهر خوئ تعادل ایجاد کنید. 

استایل بوت آگ (Ugg boots) با دامن یا پیراهن

استایل کردن بوت آگ (Ugg boots) با دامن بسیار بهتر از آن چیزیست که فکر می‌کنید. به طول دامن خود دقت کنید. برای دامن‌های کوتاه با بوت آگ (Ugg boots) به ترکیب اکسسوری جوراب دقت کنید. یک دامن کوتاه، این بوت زنانه را برجسته‌تر و پاها را بلند‌تر نشان می‌دهد. می‌توانید از جوراب‌های بلند با این بوت بیشتر استفاده کنید. ‌برای انتخاب جنس دامن خود این را در نظر داشته باشید که هر چه پارچه‌ی دامن شما ظریف‌تر باشد بهتر است. پارچه‌های مخمل و پشمی ظریف، کنتراست خوبی به بوت‌ حجیم شما می‌دهد. از تناسب استایل خود غافل نشوید. اگر پیراهن بلند می‌پوشید، حتما پارچه‌های ظریف‌تر را انتخاب کنید. می‌توانید طیف رنگی دامن خود را با بوت ست کنید. اگر به فکر اضافه‌کردن جوراب به این ترکیب هستید، بهتر است جورابتان کمی از بوت بیرون بزند. آن را با یک بلوز خوش‌فرم و ظریف ست کنید تا ظاهر متعادل‌تری داشته باشید. 

ترکیب بارانی با بوت آگ (Ugg boots)

ترکیب بارانی با بوت آگ (Ugg boots) هم می‌تواند کاربردی و شیک باشد. بارانی بلندی را انتخاب کنید که کمربند داشته باشد. چراکه این ترکیب بارانی بلند با بوت آگ (Ugg boots) از حجیم شدن ظاهر شما جلوگیری می‌کند. برای بارانی خود به سراغ رنگ های خنثی مانند بژ، مشکی، سرمه ای یا زیتونی بروید. برای زیرِ بارانی، یک بافت درشت یا یک هودی را در نظر بگیرید تا گرما و بافت را به لباس اضافه کند. شلوار جین اسکینی انتخاب خوبی است تا حجیم بودن چکمه را جبران کند. اما اگر مینی آگ (Mini Ugg boots) می‌پوشید، به شلوارهای گشادتر و بافت خود شانس مجدد بدهید. مهم‌ترین نکته‌ی استایل شما متعادل‌کردن نسبت‌ها و حفظ یک پالت رنگ منسجم است. اجازه دهید بافت‌ها و لایه‌ها، استایل شما را شکل دهد.

مراقبت و نگه‌داری از بوت آگ (Ugg boots)

مراقبت و نگهداری از بوت آگ (Ugg boots) برای حفظ ظاهر و طول عمر آن‌ها بسیار مهم است. به خصوص که اغلب این چکمه‌ها از جیر ساخته شده‌اند و می‌توانند بسیار ظریف باشند. 

مراقبت عمومی

قبل از پوشیدن بوت آگ (Ugg boots) جدید خود، آن‌ها را با یک محافظ کفش جیر ضد آب اسپری کنید. این‌کار به دفع آب و جلوگیری از ایجاد لکه کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که اسپری را هر چند ماه یکبار یا در صورت نیاز دوباره استفاده کنید. اگر چکمه‌هایتان خیس شدند، بگذارید به طور طبیعی و به دور از حرارت مستقیم خشک شوند. در مواقعی که استفاده نمی‌کنید، داخل بوت زمستانی خود را با دستمال کاغذی یا کاغذ پر کنید تا شکل خود را حفظ کند. برای جلوگیری از بوی نامطبوع، داخل چکمه‌هایتان جوش شیرین بپاشید. بگذارید یک شب تا صبح بماند تا بوها را جذب کند و روز بعد چکمه‌ها را تکان دهید.

تمیز کردن لکه

برای تمیز کردن لکه از روی بوت خود فورا آن ناحیه را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید. برای پاک کردن لکه‌ی موردنظر، ابتدا سطح بوت خود را با برس تمیز کنید. سپس اسپری نرم‌کننده و تمیزکننده‌ی لک مخصوص کفش جیر را در یک ظرف با نسبت مساوی آب مخلوط کنید. با یک اسفنج آغشته به محلول روی لکه‌ی مورد نظر بکشید و با یک پارچه‌ی تمیز خشک کنید. در نهایت بوت خود را در یک محیط دور از نور خورشید قرار دهید خشک شود. به یاد داشته باشید قبل از هر اقدامی برای تمیز کردن بوت، ابتدا در یک نقطه‌ی کوچک آن را امتحان کنید.

شستشوی بوت 

اگر تصمیم دارید بوت خود را بشویید، از آب سرد استفاده کنید؛ زیرا آب گرم می‌تواند باعث آسیب و چروک شدن بوت شما شود. برای جلوگیری از آسیب، توصیه می‌شود بوت آگ (Ugg boots) خود را با دست بشویید. از لباسشویی به هیچ وجه برای شستشوی بوت خود استفاده نکنید. اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند. در طول فرآیند خشک‌کردن، هم‌چنان آن‌ها را از نور خورشید دور نگه دارید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در طول این مقاله متوجه شدیم، بوت آگ (Ugg boots) فراتر از یک کالای اصلی زمستانی است. از دوام تا راحتی تمامی نیاز مورد نظر را رفع می‌کند. همین امر منجر به آغاز یک بازار رقابتی در میان سایر محصولات شده است. این چکمه‌های زمستانی یک دارایی برای کمد لباس مدرن امروزی شماست. با ترکیبی از عملکرد و جذابیت، می‌توانید یک خرید به صرفه داشته باشید. چکمه‌های آگ (Ugg boots) امکان دستیابی به سبک مورد علاقه در عین راحتی را فراهم می‌کند. این بوت‌های راحت مظهر بسیاری از عناصری است که امروزه مردم در کفش‌ها به دنبال آن هستند؛ عملی بودن، راحتی و حس نوستالژی که همه به محبوبیت دوباره‌ی آن‌ها کمک کرده‌اند. 

یکی از موارد جذاب استایل با این بوت‌ها، بارانی بلند بود. اگر برای چکمه‌های آگ(Ugg boots)  خود به دنبال یک بارانی ساده و کاربردی هستید،

Comments (1)

  1. Nice blog here! Also your site loads up fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my web site loaded up as quickly as yours lol

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish