تاریخچه وان ها

مهم نیست که دقیقاً اهل کجای دنیا باشید، شانس بسیار خوبی برای آشنایی با vans وجود دارد. از زمان تولدش در سال 1996، برند اسکیت کالیفرنیایی به دلیل طیف وسیعی از طرفداران بی انتها و سبک بی دردسر، به یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین برندهای کفش ورزشی روی کره زمین تبدیل شده است. با همه آنچه گفته شد، این سؤال را مطرح می کند که دقیقاً چگونه وان به نیروی غالب امروزی تبدیل شده است.

هیچ شکی در ذهن ما وجود ندارد که اگر به دنبال تاریخچه Vans هستید، باید به میلیون‌ها سوال پاسخ دهید، بنابراین ما این وظیفه را بر عهده گرفته‌ایم که کامل‌ترین راهنمای تاریخچه Vans را گردآوری کنیم. از ریشه‌های کالیفرنیایی و اسکیت‌بردی آن گرفته تا شهرت جهانی، نگاهی به برخی از لحظات کلیدی وانس می‌اندازیم که به شکل‌دهی برند به چیزی که همه ما آن را می‌شناسیم و دوست داریم، می‌اندازیم.

thesolesupplier.co.uk/news/the-history-of-vans/

تاریخچه وان ها

آغازهای اولیه

سال 1966 بود و برادران پل ون دورن و جیمز ون دورن به همراه شرکای تجاری خود گوردون لی و سرژ دلیا رسما تصمیم گرفتند شرکت لاستیکی ون دورن را در آناهیم کالیفرنیا افتتاح کنند. هر دو برادر در ماساچوست به دنیا آمدند و بزرگ شدند، جایی که شروع به تولید کفش در شرکت تولید لاستیک راندولف کردند. در روز اول افتتاح فروشگاه، 12 مشتری برای خرید کفش وارد شدند، اما با توجه به اینکه برادران تاکنون فقط مدل های فروشگاهی را خریداری کرده بودند، کفش ها باید در همان روز ساخته می شدند و بعداً تحویل می گرفتند.

پل با کمی رفت و آمد در اطراف منطقه، امیدوار بود که با کفش های ضخیم شرکتش به سرعت توجه مردم محلی را به خود جلب کند و خوشبختانه این اتفاق برای او رخ داد. مشتریان به سرعت شروع به صف کشیدن در اطراف بلوک کردند تا وارد فضای خرده فروشی 400 فوت مربعی شوند و یک جفت از اولین وانت ها را خریداری کنند. به زودی پس از این، برادران تصمیم گرفتند 9 فروشگاه دیگر باز کنند، اما فقط تعداد کمی از آنها در ابتدا سودآور بودند. علیرغم درخواست حسابدارش برای بستن فروشگاه های بی وزن، پل تصمیم گرفت تا جایی که ممکن است باز کند تا محصولش را تا جایی که می تواند گسترش دهد.

در حالی که دهه اول تاریخ Vans تا حدودی دشوار بود، این برند به آرامی گام‌های افزایشی برای بهبود محصول و فرآیند خود برداشت. به عنوان مثال، مشتریان شروع به شکایت کردند که آج الماسی که در کف کفش یافت می‌شود اغلب ترک می‌خورد و شکاف می‌خورد، بنابراین تیم به این نتیجه رسیدند و در نهایت زیره معروف وافل را طراحی کردند. این زیره وافل دوام بهتری را در کنار چسبندگی بیشتر ارائه می‌دهد و آن را در میان مردم محلی و حامیان اولیه این برند محبوب می‌کند.

تا اواسط دهه 70 بود که رونق اسکیت برد در آمریکا شاهد بود که vans به سادگی از نظر محبوبیت منفجر شدند. این تصمیم زمانی گرفته شد که اسکیت بازان افسانه ای تونی آلوا و استیسی پرالتا با ایده ساختن یک کفش خاص با اسکیت بورد به شرکت نزدیک شدند. به زودی پس از این مرحله، %95 (کفشی که امروزه معمولاً به عنوان عصر شناخته می شود) متولد شد. این کفش دارای یک یقه مچ پا پوشیده برای محافظت از کاربر در برابر آسیب و همچنین ارائه ساختاری مستحکم است.

اسکیت‌بازان در سراسر کالیفرنیا به سرعت از الگوی تونی آلوا و استیسی پرالتا پیروی کردند و شروع به پوشیدن این کفش‌های دوران #95 کردند. بخشی از دلیل اینکه این کفش ها خیلی سریع توسط سایر اسکیت بازان مورد استقبال قرار گرفت این است که هم تونی و هم استیسی بخشی از خدمه اسکیت محبوب در آن زمان به نام “Z-Boys” بودند، بنابراین به طور طبیعی، این کفش های کتانی مورد استقبال جامعه قرار گرفت. .

Z-Boys همچنین برای شعار معروف Vans به نام “Off the Wall” شناخته می شود. همانطور که داستان پیش می رود، تونی آلوا در یک استخر خالی اسکیت می کرد و در حالی که هنوز اسکیت برد خود را در دست داشت هوا گرفت. این حرکت باعث شد، اسکیپ انگبلوم، یکی از بنیانگذاران Z-Boys، چیزی را در کنار این جمله بگوید: «مرد، تازه از دیوار بیرون رفتی!» و بقیه تاریخ بود عبارت “خارج از دیوار” به سرعت به یک ضرب المثل رایج در بین اسکیت بازان منطقه تبدیل شد و در نهایت زمانی که برادران ون دورن متوجه این ضرب المثل شدند، به بخشی از لوگوی Vans تبدیل شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish