بخیه‌های فراوان، شب‌های بی‌شمار بی‌خوابی و بیش از 150 ساعت کار بعد، دانشجویان کلاس طراحی دراپینگ دانشگاه ایالتی کلرادو سرانجام پروژه‌های میان‌ترم خود را به پایان رساندند. با تدریس کوین کیسل، استاد دپارتمان طراحی و بازرگانی، دانش‌آموزان این فرصت را پیدا می‌کنند که هنر پارچه‌کاری را با ساختن لباس‌هایی با اندازه کامل با استفاده از چتر بازیافتی ارتش بیاموزند. این لباس‌ها در نمایشگاه مد CSU، اسپکتروم، به نمایش گذاشته می‌شوند

این فرآیند با الهام گرفتن از شبکه جهانی سبک جهانی آغاز می شود، یک تجارت پیش بینی روند که اخبار، اطلاعات و پایگاه داده تصویر مد را برای صنعت ارائه می کند. دانش آموزان 15-20 طرح ایده پردازی را با دست ترسیم می کنند که سپس توسط کلاس نقد می شود.

اگرچه هر دانش آموزی از WGSN استفاده می کند، اما هر کدام ایده های منحصر به فرد خود را در مورد نحوه شکل دادن به طرح خود دارند. Kayla Eckles، یک دانشجوی جوان طراحی پوشاک و بازرگانی در CSU، از زنان بقا و فقط “کلاً بد اخلاق” الهام گرفت. او چترهای بنفش تیره و مشکی را برای بازتاب این موضوع انتخاب کرد.

کاتلین دیویس، دانش آموخته رشته طراحی پوشاک و بازرگانی در CSU، ترجیح داد از یک کمربند پوشیده شده با پولک در طراحی خود استفاده کند. تکمیل این کمربند حدود 150 ساعت طول کشید و دیویس غرور و شادی خالص خود را از تکمیل کردن ابراز کرد: “وقتی بالاخره کاری را انجام دادید، روز بعد در ابر 9 هستید.” او برای نشان دادن پیچیدگی‌های کمربند پولک‌زیتی، تنه لباس را ساده نگه داشت.

collegeavemag.com/202505/style-beauty/students-take-on-sustainable-fashion-for-csus-fashion-show/

همچنین به دانش آموزان این فرصت داده می شود تا طرح های خود را در باند فرودگاه بپوشند. کریستال اسمیت، یک جوان طراحی پوشاک و تجارت در CSU، مدل لباس خود را در این نمایشگاه خواهد ساخت. عنصر مورد علاقه اسمیت در طراحی او، آستین بلندی است که زیر خط سجاف امتداد یافته است و بالای آن یک گل انتزاعی قرار دارد که روی شانه قرار دارد. با سیمی که به پارچه دوخته شده تا سرپا شود. بزرگترین چالش اسمیت خم کردن آن به اندازه کافی برای گره زدن به گره هایی بود که شبیه گل ها بود.

آماندا اِورس، کارشناس ارشد طراحی و بازرگانی پوشاک در CSU، که در مواجهه با رویکردهای مختلف به چالش کشیده شد، تصمیم گرفت طراحی خود را ساده و ظریف نگه دارد. Avers که می‌دانست می‌خواهد چیز جدیدی را امتحان کند و چین‌ها را انجام دهد، از تکنیکی به نام Mme استفاده کرد. گرس روی لباس مجلسی که تا زمینش می‌چرخد. او آن را با بند‌های بلندی که می‌توان آن را به روش‌های مختلف پیچیده و پوشید، همه کاره نگه داشت. ایورس بر اهمیت تکمیل زیپ تاکید کرد در حالی که او گفت که باید تمام زیپ را در شب قبل از موعد مقرر برداشته و دوباره تمام زیپ را روی دامن بدوزد.

با توجه به اینکه همه لباس ها از مواد بازیافتی ساخته شده اند، اهمیت مد پایدار نیز تاکید می شود زیرا دانش آموزان به یادگیری بیشتر در مورد مد و صنعت ادامه می دهند.

هر لباس به طور منحصر به فردی توسط دانش آموزان طراحی، ساخته و دوخته می شود. بسیاری از آن‌ها برای متمایز کردن لباس‌هایشان، تلاش بیشتری برای رنگ‌آمیزی، اسپری رنگ و اضافه کردن جزئیات پیچیده می‌کنند. دانش‌آموزان تشویق می‌شوند که به خلاقیت خود اجازه دهند کارشان را تقویت کند، زیرا به طراحان تبدیل می‌شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish