امروزه هویت برند نقش مهمی را در کسب اولویت مصرف کننده‌ها در بازار فشن دارد. هویت برند چیزی است که هر برند را از برند دیگر متمایز می‌کند. منشور هویت برند، مدلی شناخته شده درباره‌ی هویت سازی برند است، که با نام “Kapferer’s Brand identity Prism” نیز شناخته می‌شود. این مدل نمایانگر شِش اِلمان اصلی ساختن هویت برند است. از این رو هویت برند ولنتینو نمونه‌ای رمانیتک برای بررسی می‌باشد.

پیکر برند:

تمام المان‌های بصری که با اسم ولنتینو به ذهن می‌رسد جزو پیکره‌ی برند می‌باشد؛ مثل لوگو، طرح، شکل و اندازه. لباس های حجیم و پف دار با طیف رنگی بالا یادآور ولنتینو است؛ البته شهرت ولنتینو در استفاده از رنگ قرمز هست، برند با جسارت از رنگ استفاده و در عین حال ظرافت زنانه را حفظ می‌کند.از بارزترین مشخصات این برند لاکچری تزئینات Rock Stud در مجموعه‌های اکسسوری است که ولنتینو را معرفی می‌کند. از دیگر المان‌های بصری، لوگو می‌باشد که ولنتینو آرم V داخل یک بیضی را در اکسسوریی‌های مثل کفش، کمربند و… به کار می‌برد.
خط اوت کوتور که DNA برند هست بالاترین کیفیت استثنایی تولید شده را داراست و از باکیفیت‌ترین مواد و اقلام که توسط کوتوریرهای قهار و باتجربه رم تولید شده‌اند، بهره می‌گیرد.

Rock Stud

شخصیت:

اگر بخواهیم با انسان درون هویت برند ولنتینو آشنا شویم با شخصی آرام، زیرک، کنجکاو و دلپذیر روبرو خواهیم شد. ولنتینو مظهر زیبایی در وجوه مختلف است؛ محسور‌کننده و آسمانی و در عین حال دلربا و اسرار آمیز دیده می‌شود. ولنتینو به طرز اغواکننده‌ای مبهم، غیر قابل پیش‌بینی و به اندازه‌ی یک سراب دست نیافتنی است.
لباس‌های ولنتینو رویایی, بیشتر رمانتیک, جوان و بی‌نظیر ساخته می‌شوند و البته با دیدن کالکشن‌های برند ارتباط بین مدرنیته و سنت‌های قدیمی کاملا مشهود هست.

کری مالیگن_Carey Mulligan_

بازیگر بریتانیایی که همیشه ولنتینو را برای ظاهرش انتخاب می‌کند در مراسم مت گالا لباسی صورتی پوشید که با توجه به موضوع مراسم Revenge Barbie لقب گرفت. این لباس اولین با در فشن شو اوت کوتور ۲۰۲۱ ولنتینو دیده شد که حس دخترونه و زیبایی غنی دارد. آرامش در چهره و رمانتیک بودن در لباس به خوبی مشخص است.

کری مالیگن

زندایا_Zendaya_

بازیگر و خواننده آمریکایی تبدیل به چهره جدید ولنتینو شده است، زندایا در این سال های جدید جزو موفق‌ترین افراد زیر ۲۵ سال بود و به نظر پیر پائلو پیچیولی کارگردان هنری ولنتینو :«او کاملا مظهر و نمایانگر ولنتینو امروزی و ارزش‌هایش هست». «او یک زن جوان قدرتمند و قوی است که از استعداد و کار خود برای بیان ارزش های خود و نسل خود استفاده می‌کند.»

زندایا

رابطه:

ولنیتنو در ارتباط با مشتریان سعی دارد حس زیبایی، sophisticate اما مدرنیته و جوانی را انتقال دهد. در کنار چنین تجربه‌ای، ولنتینو از طریق تبلیغات و شبکه‌های مجازی محصولات خود را خارج از دسترس معرفی می‌کند که در نتیجه به مشتریانش حس مهم و خاص بودن می‌دهد. برند دانش و خدمات عالی کارکنان را در طول برنامه آکادامی خود تقویت می‌کند تا رضایت و انحصاری بودن مشتری را تضمین کند.

فرهنگ:

ارزش‌های ولنتینو برپایه فرهنگ رم  است  (در برخی منابع به سیسیل هم اشاره شده) و سعی دارد ریشه‌های کشور تولدش را حفظ کند و در کنار این اصالت همیشه مدرن، شیک و مستقل بودن را در تمام سازمان گسترش می‌دهد تا وجه مشترکی بین مصرف‌کنندگان، کارکنان و در کل مخاطبین برند پدید آورد. فرهنگ سلبریتی محور از اوایل کاری ولنتینو وجود داشت و گاراوانی با افراد مشهوری مانند جکی کندی، الیزابت تیلور و… همکاری داشته، این مورد در هویت برند ولنتینو، ماندگار شده است.

فرهنگ ولنتینو

تداعی و بازتاب مشتری:

کسانی که ولنتینو می‌پوشند:

۱٫ اشخاصی طراز اول در جامعه

۲٫ تحصیل کرده

۳٫ کالاهای لاکچری را به عنوان یک موقعیت درک می‌کنند

۴٫ قدردان زیبایی شناسی هنر، فشن و اوت کوتور هستند.

ولنتینو با حفظ بازار اصلی از افراد مقتدر و سلبریتی‌ها، همچنان جوانان امروزی و زنان شیک و سطح بالای جامعه که به دنبال زنانگی، ظرافت و مدرنیته هستند؛ به خود جذب می‌کند. مشتری معمولی ولنتینو یک زن کارآفرین قدرتمند است که به زندگی در یک شهر لاکچری عادت کرده. استایل خاص و نوآورانه از نیازهای اصلی اوست همانطور که به سفر، فرهنگ، هنر و رویدادهای اجتماعی علاقه دارد.

خودانگاره:

مدرن، اهل مد، مستقل، زیبا
خرید از ولنتینو در “نیازهای بالاتر” قرار می‌گیرد. به طور مثال “نیاز به احترام”. وقتی مردم می‌توانند محصولات این برند لاکچری را برای خود تهیه کنند مانند حس دستیابی به موفقیت هست. همچنین فکر می‌کنند با خرید این نوع محصولات در موقعیت اجتماعی بالاتری قرار بگیرند بنابراین احترام بیشتری دریافت می‌کنند.

نتیجه‌گیری

برندها برای ماندگاری در ذهن مخاطب باید هویت خود رابه صورت ۳۶۰درجه در تمام جنبه‌ها ارزیابی کنند و درک چنین مبحثی بدون بررسی نمونه‌ای امکان‌پذیر نیست.

مزون ولنتینو از طریق سنت و نوآوری نقش عمده‌ای در بخش لاکچری دارد که ترکیبی ضروری برای یک صنعت خلاق است و حسی از زیبایی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل تاثیر بسزایی بر مشتریان نسل قدیم خود و نسل جدید می‌گذارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish