رنگ یک ویژگی بصری است که با واژه‌هایی همچون قرمز، آبی، سبز، زرد و غیره توصیف می‌شود. رنگ یکی از ویژگی‌های اولیه‌ای است که هنگام تصمیم‌گیری مصرف‌کننده برای خرید یک لباس مورد توجه قرار می‌گیرد. پیش‌بینی روند رنگ فرایندی است که در آن خلاقیت، تحقیق، تجزیه و تحلیل داده‌ها به کمک یکدیگر می‌آیند. رنگ‌ها دائماً در حال ایجاد تغییر در هر گوشه از زندگی ما هستند و برای ما چشم‌اندازی پویا و جذاب ایجاد می‌کنند. در ابتدای هر سال یک یا چندرنگ به‌عنوان رنگ‌های ترند همان سال انتخاب‌شده که در این متن، رنگ‌های ترند بهار-تابستان و همچنین پاییز را به شما معرفی خواهیم کرد.

رنگ ترند هر سال چگونه انتخاب می‌شود؟

مؤسسه‌هایی مانند پنتون (Pantone) و WGSN روند رنگ‌ها را در طول سال مطالعه می‌کنند تا دربارۀ رنگ سال بعد تصمیم‌گیری کنند. این آژانس‌ها همۀ جنبه‌های جامعه را در نظر می‌گیرند، از مد، بازاریابی گرفته تا رسانه‌های اجتماعی و حتی تغییرات سیاسی و اجتماعی.  WGSN x Coloro و Pantone Institute of Color پیشروان صنعت پیش بینی رنگ هستند که برای هر فصل، رنگ‌های منحصربه‌ فرد و فراموش‌نشدنی را به مردم جهان معرفی می‌کنند.

 انتخاب رنگ سال چه اهمیتی دارد؟

 موسسه‌های معروف در زمینه انتخاب رنگ معتقدند که رنگ‌ها جنبه‌ی احساسی دارند که در زندگی مردم جهان بسیار موثر است. انتخاب رنگ برای هر سال محبوبیت و استقبال کنندگان زیادی دارد، درنتیجه این موسسه‌ها در تلاشند تا رنگ‌هایی  انتخاب کنند که منعکس‌کننده آنچه در فرهنگ جهانی ما در حال رخ دادن است باشد.بازار هدف پیش‌بینی روند رنگ مصرف‌کنندگان هستند.اکثر برندهای خلاق هر سال ظاهر خود را مطابق با رنگ جدید تجدید می کنند.

رنگ های ترند بهار-تابستان 2024

لیمویی سایبری (CYBER LIME 051-76-36) 

رنگی روشن و اسیدی ترکیب‌شده با سایه‌های زرد که به مصرف کنندگان احساس بازیگوشی و خوش‌بینی را منتقل میکند. این رنگ ظاهری رؤیایی دارد و می‌تواند در دسته‌های لباس‌های ورزشی، راحتی و همچنین مجلسی به‌کارگرفته شود. لیمویی سایبری در کنار رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای و ذغالی، شادابی خود را تثبیت میکند و در پترن های چهارخانه ، راه راه و گل دار نقش خود را به خوبی ایفا میکند.

صورتی فوندانتی (FONDANT PINK 147-70-20)

این رنگ در دستۀ‌ رنگ‌های پاستلی قرار می‌گیرد و حسی خوشایند و آرامش‌بخش را انتقال می‌دهد. در استایل های روزانۀ خود، آن را با رنگ های تیره‌تر ترکیب کنید تا ظاهری جسورانه و پرکاربرد داشته باشید. این رنگ برای لباس‌های شب و روز کاملاً مناسب است و با رنگ های پاستیلی مشابه خود به‌راحتی ترکیب می‌شود.

قرمز درخشان  (RADIANT RED 011-50-32)

قرمز برای بهار ۲۰۲۴ از همیشه درخشان‌تر به تصویر کشیده است. این رنگ میل به زندگی را از لحاظ ذهنی و عاطفی ارتقا می‌دهد و آمادگی شما را برای شروعی تازه تقویت می‌کند.ترکیب قرمز درخشان با رنگ های نود و خنثی، جذابیتی توصیف ناپذیر  ایجاد می‌کند؛ همچنین برای افرادی که به‌دنبال استایل های جسورانه و نیروبخش هستند، رنگ مناسبی به نظر می‌رسد.

آبی بنیادی (ELEMENTAL BLUE 117-47-13)

رنگ آبی از حالت کهکشانی خود در پاییز ۲۰۲۳ به رنگی بنیادی و خنثی‌تر در بهار ۲۰۲۴ تبدیل شده است. این رنگ نشان‌دهندۀ اعتدال و تعادل است. اضافه کردن رنگ‌های خنثی و همچنین رنگ‌های پاستیلی روشن به رنگ آبی بنیادی برای ایجاد ظاهری شیک و به‌یادماندنی لازم است.

فندوقی تیره (NUTSHELL 024-37-20)

ترکیب رنگ قهوه‌ای تیره همراه با سایه‌هایی از رنگ قرمز، رنگ گرمی به نام فدوقی تیره را به‌وجودآورده است. در ماهیت این رنگ مفهوم‌هایی همچون اصالت و کیفیت نهفته‌شده است و حس گم‌شدن در زمان را به‌خوبی به مصرف‌کننده انتقال می‌دهد. به‌طورخلاصه، اگر به دنبال جذب مشتری برای محصولاتتان هستید، این رنگ را به‌خاطر داشته باشید.

رنگ هایی ترند پاییز 2024

آلویی نیمه شب  (Midnight Plum 151-22-09)

این رنگ دارای تناژی قوی از رنگ بنفش است که با رنگ میوه‌هایی مثل توت یا آلو مطابقت دارد. آلویی نیمه‌شب حس و حالی فریبنده و رمزآلود را با خود به همراه دارد که در هفته‌های مد نیویورک و لندن، به‌خوبی به تصویر کشیده‌شده است.

خاکستری پایدار (Sustained Grey 035-73-04)

خاکستری پایدار یکی از رنگ‌های سرد انتخاب‌شده توسط موسسه WGSN برای رنگ‌های ترند پاییز محسوب می‌شود. سایه‌های خنثی این رنگ، کاربردی و عملکردگرا بودن این رنگ را به مصرف کنندگان نشان می‌دهد. استفاده از این رنگ در پوشش استایلی موقر را برای شما رقم می‌زند که در هر چهار هفتۀ مد می‌توان نمونه‌هایی از آن را مشاهده کرد.

زردآلویی (Apricot Crush 024-65-27)

جای تعجب نیست که مؤسسه‌های پیشرو صنعت رنگ، زردآلویی را به‌عنوان رنگ سال 1403 انتخاب کرده‌اند. ماهیت گرم، زنده و بازیگوش این رنگ باعث شده تا کاملاً برای تمامی رده‌های سنی بدون توجه به جنسیت جذاب به نظر برسد. جالب است بدانید این رنگ در سال قبل به‌عنوان یکی از رنگ‌های ترند پیش‌بینی‌شده بود که در سال ۲۰۲۴  به‌عنوان رنگ سال معین شد. مصرف کنندگان در پاییز به‌دنبال تقویت روحیۀ خود هستند و این رنگ نمایانگر مثبت بودن و امید داشتن است. این رنگ با اکثر رنگ‌ها به‌خوبی ست می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در استایل خود، هم می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، هم از رنگ‌های شاد و مرکباتی مشابه همین رنگ.

طراحی های الهام گرفته شده از رنگ Apricot Crush

مجموعۀ SS’23 مریم ناصر زاده دارای سایه‌های مکمل نارنجی و سبز است که تعادل بصری زیبایی ایجاد می‌کند. ایجاد تعادل بین رنگ‌های زردآلویی و سبز باعث شکل‌گیری ظاهری چشم‌نواز و جذاب می‌شود که برای فصل پاییز کاملاً مناسب است.

پالت گرم بوهمی مجموعۀ SS’23 Ulla Johnson دارای هارمونی رنگدانه ای عمیق‌تر ازرنگ‌هایی نارنجی، بنفش و قرمز سوخته است که به یکباره چشم‌نواز ، بازیگوش و مرموز هستند.

مجموعۀ Jonathan Simkhai دارای رنگ‌های ژلاتویی ظریفی است که با رنگ‌های پاستلی ترکیب‌شده است. در این کالکشن، نارنجی سوخته و عمیق تری از Apricot Crush دیده می‌شود که با رنگ پاستل نعنایی یا صورتی مخلوط‌شده است.

در کالکشن Alberta Ferretti SS’23  از رنگ خالص نارنجی در آیتم‌های مدرن استفاده‌شده است. رنگ‌های فعال و روشن، همانند نارنجی، ظاهر مدل‌ها را جسورانه و پرانرژی به‌نمایش در آورده است. این پالت در کنار سبزی فیروزه‌ای و آووکادویی، ظاهری زنانه و ظریف ایجاد می کند.

قهوه ای مایل به قرمز  (Intense Rust 015-33-25)

ترکیب تناژ های بسیار قوی از رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای باعث به وجودآمدن این رنگ شده که به رنگ زنگ‌زدگی فلزات مشابه است. این رنگ دعوت کنندۀ حس گرما، ارتباط با طبیعت و تطبیق‌پذیری با فصل پاییز است. رنگ‌های قهوه‌ای مایل به قرمز در عین ظرافت، لوکس و قدرتمند بودن را در چشم‌انداز طرفداران مد برای پاییز تقویت می کند.

سبز آرامش بخش (Cool Matcha 055-85-20)

رنگ پاستلی ترند برای پاییز ۲۰۲۴ رنگ سبز آرامش‌بخش انتخاب شده که رنگی پر جنب و جوش محسوب می‌شود و دارای ویژگی‌های آرامش‌بخش است. Cool Matcha طراوت و سرزندگی را به ارمغان می‌آورد. این تناژ به‌راحتی در لباس‌های استراحت و خواب، اکسسوری‌ها یا لباس‌های اسکی به کار می‌رود.

در بین رنگ های مد سال 1403 رنگ محبوب شما کدام رنگ است ؟

منابع:

وبسایت: www.thepatternedit.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish