شستشوی لباس های بافتنی

لباس های بافتنی عضو جدانشدنی از کمد لباس‌های شما در فصل سرما هستند، به قدری که خیلی از افراد بی‌صبرانه منتظر می‌مانند تا فصل سرما شود و سراغ کمد لباس‌های زمستانی و استایل‌های زمستانی‌شان بروند. لباس‌های بافتنی علاوه بر گرم کردن، زیبایی استایل شما را چندین برابر می‌کنند. قطعا برای شما هم پیش آمده که هزینه زیادی بابت لباس بافتنی خود بدهید اما با شست و شوی نامناسب خیلی زود آن را از دست بدهید، پس در این مقاله از پارچه ها با ما همراه باشید تا به شما نحوه ی صحیح شستشوی لباس های بافتنی را بگوییم!

بهترین روش شستشوی لباس بافتنی

لباس های بافتنی تنها لباس‌هایی هستند که اگر اصولی و به روش مناسب شسته نشوند نه تنها هزینه شما را هدر می‌دهند بلکه زیبایی ظاهر خود لباس هم از بین می‌رود و باعث می‌شود دیگر از نظر ظاهری مثل سابق نشوند. یکی از نکاتی که در هنگام شستشوی لباس بافتنی باید به آن دقت داشته باشید این است که لباس‌های بافتنی را مداوم و زیاد نشویید، زیرا حالت خود را از دست می‌دهند.

روش های شستشوی لباس بافتنی

لباس‌های بافتنی را به چند روش می‌توانید بشویید که در ادامه باهم به دو مورد آن می‌پردازیم.

1-ماشین لباسشویی

اگر شما فردی هستید که برای شستشوی لباس بافتنی خود به سراغ ماشین لباسشویی می‌روید باید به شما بگوییم که قبل از انجام این کار اول از کیفیت آن لباس مطمئن شوید. اگر لباسی که تهیه کردید راهنما و نحوه شست و شو دارد حتما از قبل آن را مطالعه کنید. برای استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن لباس های بافتنی بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

-اهمیت به جنس لباس بافتنی

شستشوی لباس های بافتنی

بافت‌های پاییزه و زمستانی هرکدام بافت و جنس متفاوتی با توجه به مدل آن لباس دارند که برای نگهداری و استفاده‌ی بهتر لازم است که بافت آن را بشناسید و با توجه به نوع بافت با دما و مواد مشخصی آن را بشوئید.

-اهمیت به مواد شوینده

پیشنهاد ما به شما استفاده از شوینده‌های بدون آنزیم است. البته در اصل این موضوع را به شما بگوییم که برای انتخاب شوینده‌ی خوب باید به جنس لباس بافتنی خود دقت داشته باشید. برای شستشوی بافتنی ها مواد شوینده‌هایی که حاوی نرم‌کننده هستند بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

-استفاده نکردن از خشک کن ماشین لباسشویی

این موردی است که حتما باید به آن دقت داشته باشید زیرا خشک‌کن ماشین لباسشویی حالت لباس بافتنی شما را از بین می‌برد. پس قبل از استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن لباس بافتنی حتما چک کنید که خشک‌کن ماشین لباسشویی شما خاموش باشد.

2-شستشو با دست

شستشوی لباس های بافتنی

بهترین و مطمئن‌ترین روش شستشوی لباس های بافتنی، شست و شو با دست به همراه آب سرد است. پیشنهاد می‌کنیم که حتی اگر در قسمت تگ لباستان هم قید شده بود که شست و شو با ماشین لباسشویی بلامانع است بهتر است که گوش نکنید و لباس خود را با دست به همراه آب سرد بشویید یا آن را به یک خشکشویی مطمئن بسپارید. حتما دقت داشته باشید که آب موقع شستن لباس های بافتنی کاملا سرد باشد؛ آب داغ در واقع دشمن لباس‌های بافتنی است.

بهترین روش برای خشک کردن لباس های بافتنی

یکی دیگر از مسائلی که در مورد لباس‌های بافتنی باید به آن دقت کنید نحوه‌ی خشک کردن آن است، زیرا همان‌طور که در بالاتر به شما گفتیم با ماشین لباسشویی نباید لباس بافتنی خود را خشک کنید، پس در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید تا بهترین روش خشک کردن لباس بافتنی را به شما بگوییم!

برای خشک کردن لباس بافتنی کافی است لباس خود را بر روی یک حوله‌ی تمیز قرار دهید و حوله را بفشارید تا آب اضافی داخل لباس گرفته شود. دقت کنید که بعد از شستشوی لباس بافتنی سراغ اتو نروید زیرا باعث شل شدن لباس شما می‌شود، همچنین قرار دادن لباس در معرض مستقیم نور خورشید هم کار هوشمندانه‌ای نیست.

استفاده از بخاری و شومینه نیز برای خشک کردن لباس‌های بافتنی اصلا درست نیست. بهتر است که شما لباس بافتنی خود را پس از شستشو بر روی یک سطح مسطح پهن کنید تا به حالت طبیعی خود خشک شود.

لباس های بافتنی خود را هرگز آویزان نکنید!

شستشوی لباس های بافتنی

اکنون که با بهترین روش ها برای شستشو و خشک کردن لباس های بافتنی آگاه شدید لازم است اطلاعاتی راجع به نگهداری لباس های بافتنی نیز داشته باشید، که مهم‌ترین نکتۀ نگهداری از لباس‌های بافتنی عدم آویزان کردن آنها در کمد لباس است.

اگر فردی هستید که این کار را انجام می‌دادید حالت بافتی که مدتی داخل کمد آویزان شده است را با بافتی که داخل کمد آویزان نکرده‌اید مقایسه کنید و خودتان متوجه تغییر اساسی این دو روش بشوید. توصیه ما به شما این است که لباس‌های بافتنی خود را تا کنید و داخل سبد یا کشو بچینید.

لکه گیری لباس های بافتنی

طریقه لکه‌گیری لباس‌های بافتنی یکی از نکاتی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید، قبل از انجام این کار لکه‌ای که روی لباستان است را شناسایی کنید و با توجه به نوع لکه آن را از بین ببرید.

برای از بین بردن لکه‌های روی لباس بهتر است در اسرع وقت این کار را انجام دهید. با این کار شما خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از شر لکه‌ی روی لباستان خلاص می‌شوید. اما اگر از لکه‌ی روی لباستان چند وقتی گذشته بود لباس را در آب و نمک خیس کنید و بعد خیلی آرام لباستان را لکه ضدایی کنید.

شستشوی لباس های بافتنی

سخن پایانی

شست و شو و خشک کردن درست لباس‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که به ما کمک می‌کند لباس‌های سالم‌تر و بادوام‌تری داشته باشیم. اگر تا به امروز نسبت به این مسائل بی‌اهمیت بودید پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ لباس‌هایتان و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن‌ها نکاتی که در این مقاله گفته شد را رعایت کنید.

خیلی از افراد برای اینکه لباس‌های بافتنی‌شان گوله‌گوله نشود و حالت خود را از دست ندهد از شستشوی آن‌ها خودداری می‌کنند. اما این کار بسیار اشتباه است زیرا لباس‌های بافتنی میکروب و کثیفی را خیلی راحت با بافت خود حل می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

No products in the cart. No products in the cart.





en_USEnglish